polečnost TNT rozšířila svůj vozový park v České republice o dva elektromobily. Je tak první expresní přepravní společností u nás, která používá tento typ vozidel denně v ostrém provozu.
foto: TNT
Jeden z elektromobilů potkají zákazníci v centru Prahy, druhý potom v centru Brna. TNT rozveze novým elektromobilem po Praze denně téměř 50 zásilek, většinou se přitom jedná o přepravu menších balíčků pro firmy v centru města.
V Brně se jedná o podobný počet, přičemž zákazníci na Moravě stejně jako v Praze využívají služeb TNT pro přepravu menších zásilek, větší vůz pak vozí i paletové zásilky.
Rozšíření vozového parku v České republice o elektromobily je součástí globální strategie společnosti TNT se záměrem snižovat uhlíkovou stopu. Společnost celosvětově vlastní flotilu téměř 200 vozů s alternativním pohonem.
Kromě ekologičtějšího provozu vozidel sleduje TNT také uhlíkovou stopu svých budov, optimalizuje přepravní trasy svých vozidel a odroku 2012 využívá ekologičtější balící materiál, díky němuž dojde ke snížení emisí CO2 až o 4,9 tun za rok.
Dva roky testování a poté do provozu
Zapojení elektromobilů do ostrého provozu v České republice je výsledkem dvouletého testování elektromobilů od různých výrobců, přičemž jedním z nejdůležitějších kritérií byl reálný dojezd vozidla na jedno nabití.
Pro pražský rozvoz zásilek byl nakonec po testovacím provozu na centrále v Chrášťanech vybrán sériově vyráběný Citroën Berlingo, do provozu v Brně se zapojil dodávkový vůz od českého výrobce EVC Hulín přestavěný z automobilu Citroën Jumper.
„Kromě ekologického provozu nám elektromobily v budoucnu umožní zajištění služeb pro naše zákazníky i v centrech měst, kde do budoucna očekáváme snahu o větší regulaci provozu s důrazem na snižování emisí,“ říká Miloš Malaník, generální ředitel TNT pro Českou republiku.
„V poslední době se navíc u našich zákazníků setkáváme s poptávkou po ekologicky šetrné přepravě zásilek, někteří dokonce přímo žádají přepravu elektromobilem,“ dodává Miloš Malaník.
Kvůli nízké hustotě dobíjecích stanic pro elektromobily v České republice zatím není možné nasadit elektromobily na delší rozvozové trasy. Společnost TNT nicméně počítá se zavedením rozvážky pomocí elektromobilů tam, kde to bude možné, alespoň v centrech větších měst.
Maximální dojezd, kterého lze na jedno nabití dosáhnout, se pohybuje u automobilu Citroën Jumper okolo 190 km, u vozu Citroën Berlingo pak 150 km. Skutečný dojezd je pak ovlivněn výškovým profilem trasy, způsobem jízdy řidiče, přepravovanou hmotností nebo využitím výbavy vozidla.
„V poslední době se
„V poslední době se navíc u našich zákazníků setkáváme s poptávkou po ekologicky šetrné přepravě zásilek, někteří dokonce přímo žádají přepravu elektromobilem,“ dodává Miloš Malaník. Tak to jim fakt nežeru.
Snižovat spotřebu vozu je dobrá věc, ale už to s tím snižováním škodlivosti CO2 přehánějí. Zvlášť když poslední dobou se vynořuje stále více vědců, kteří jsou proti globálnímu oteplování. A poukazují na to, že jde hlavně o business s emisními povolenkami a dalšími rádoby spásnými nápady na záchranu planety Země.
Ano, zní to velmi
Ano, zní to velmi marketingově. Ale když si zvyknete na to, že auto nehlučí, netřepe se a nesmrdí Vám pod nosem, jsou Vám všichni vědci i globální oteplovači ukradení. Prostě ten na místě rozdíl vidíte, cítíte a slyšíte. Tedy vlastně necítíte a neslyšíte. A o tom elektromobilita je.
Já o efektivitě
Já o efektivitě elektromobilů nepochybuji, jen nevěřím, že si zákazníci tyto vozy žádají. Nic víc. Sám se řadím k fanouškům elektromobilů a dalších forem pohonů.
Ono když k vám přijede
Ono když k vám přijede přepravce naftovou dodávkou, tak obvykle nechá běžet motor a když k tomu autu přijdete, tak si užijete trochu štiplavého smradu. Věřím, že nejsem jediný, kdo to nemá rád.
Legrace je, že musí.
Legrace je, že musí. Protože vypínáním motoru a startováním při každé krátké zastávce by to auto za chvíli zničil. Takže stejně jako taxikáři má nastartováno stále. I když ti to mají kvůli pohodlí svému a zákazníka – v zimě si topí, v létě klimatizují. Všechno má ovšem jednoduchý dopad. Smrad, hluk a vibrace všude, kam se s tím pohnou.
Proč by to ničil? A co
Proč by to ničil? A co systém startstop?
To že je línej vypnout motor,že ho to zdržuje je hloupost,je to jen lidská lenost!
Udivuje mne, kam se diskuse strhla?
Čekal bych tu otazku, proč jen 2 vozy, a to každy jiny typ?
Asi to pociti 2 zakaznici denne,ze prijela elektricka zasilka 🙂
Pro Systém start-stop Musí
Pro Systém start-stop Musí být automobil upraven ( akumulátor s větší kapacitou,inteligentní dobíjení , kvalitnější startér, nebo rovnou startér-generátor v jednom zařízení ) a i ten, když je akumulátor vybitý častým startováním. Motor nechá běžet, protože už by ho taky nemusel natočit . Ano Pořád je tu lidský faktor. Lenost . První 2 vlaštovky. Kdo bude další ? Jestli pak budou někdy i rozvážkové vozy ve variantě hybrid?
Právě u doručování
Právě u doručování zásilek dává elektromobil Smysl na druhou . Kolega si takto přivydělával rozvážel noviny po večerech Klasické auto vykazovalo mnohem kratší životnost spojky a startéru. K tomu ještě vysokou spotřebu .
Globální změna klimatu neprobíhá ? Tak proč mizí ty ledovce na polech. Proč už na horách není sníh, a musí se mnohem více uměle zasněžovat .
Chápu stokrát opakovaná lež se stává pravdou (Paul Joseph Goebbels)
Ale ano, klima se mění,
Ale ano, klima se mění, jenže pořád se vedou spory o to, jestli na tom má vliv člověk nebo jde o přirozený děj. Klima se v minulosti měnilo i bez průmyslově založených tvorů jménem člověk. Takže otázkou za milión je, jestli jde o přirozený děj, pokud ano člověk to ovlivňuje tím pádem nepatrně. Potom strašením o konci světa a obchod s CO2 je jen výnosný obchod. Ten panel o klimatických změnách jménem IPCC se ukazuje jako diskutabilní. Je proslaven dehonestací vědců, kteří přicházejí s jiným tvrzením, dále jeho osobnosti vycházejí ze starých pouček, které se za poslední dobu změnily a poslední věc je napojení těchto tzv. vědců z IPCC na politiky a světový business. Takže se nedivte mým skeptickým postojům. Prostředí bychom měli chránit před zničením, ale vše s mírou.
Co se týče elektromobilů, jejich přínos nezpochybňuji, jen nevěřím tomu, že zákazníci vyžadují elektromobily, zvlášť, pokud uvážíme, jak nízká povědomost o elektromobilech v naších končinách je.
Já v tom mám jasno !
Já v tom mám jasno !
Jen v Brazilii se vykácel
Jen v Brazilii se vykácel Prales o rozloze větší než je rozloha Francie a co Ausatralie, Indonésie , Afrika . Kde se děje něco podobného .
Prales
Spalování fosilních paliv vzrůstá. Průmysl / Doprava. Lodní doprava v mezinárodních vodách Nezná omezení emisí. Letecká doprava má také obrovské palivové nároky.Jeden Boeing 787 pojme 138 898 l paliva.
1.část domov aneb kam směřuje naše cesta
Země-krásná-neznámá-III-(22)-Konec-ropy.avi
Nejlidnatější města světa
Já v tom mám jasno ! Korporace vydělávají . Peníze o kterých se nám ani nezdá. Kupují si vědce i vlády.