Nová Toyota Prius: 3,9 l/100 km, velká reklamní kampaň

Hybridní auto Toyota Prius během minulé dekády definovalo pojem „šetrné auto“. Prius i nadále zůstává nejprodávanějším hybridem, zejména díky rozšíření modelu do celé rodiny. Jenže konkurence šlape Toyotě na paty.

Toyota Prius NS4 Concept (New Sedan). Vize plug-in hybridu budoucnosti představená automobilkou Toyota již na začátku roku 2012.
foto: Toyota

Už příští rok by Toyota měla na trh uvést novou generaci hybridu Toyota Prius. Čtvrtá generace by měla díky nižší hmotnost nabízet spotřebu pod 4 l/100 km. Možná nabídne i pohon všech čtyř kol.

V době, kdy prakticky každá automobilka nabízí vlastní hybrid, je pro Toyotu Prius obtížné vynikat tak, jak se jí to dařilo ještě před pěti lety. Proto Toyota podle informací magazínu autonews.com chystá před uvedením čtvrté generaci Priusu velkou reklamní kampaň.

Erica Gartsbeyn magazínu řekla, že automobilka chce se 4. generací Priusu zasáhnout mainstreamového zákazníka, nikoliv jen technologicky či ekologicky uvědomělé spotřebitele. Jinými slovy, nový Prius má dosáhnout i na ty, kteří dříve o hybridu nikdy neuvažovali.

Čtvrtá generace Priusu bude opět využívat stejné NiMH baterie jako všechny dosavadní generace s výjimkou Prius plug-in hybridu. Údajně bude k dispozici také ve variantě „Eco“, která si sáhne na spotřebu nižší než 4 l/100 km. „Standardní“ verze nabídne 4,3 l/100 km.

Podle dealerů, kteří údajně měli možnost vidět čtvrtou generaci na předváděcí show v Las Vegas je nový Prius sportovnější a uhlazenější (jinými slovy: vypadá víc jako normální auto).

Čtvrtá generace Priusu, kterou možná automobilka představí na příštím autosalonu v Ženevě (březen 2015), bude později příští rok následována novými verzemi Prius c a Prius V/Prisu+, v roce 2016 pak přijde na řadu nejspíš i Toyota Prius plug-in hybrid.

39 Comments on “Nová Toyota Prius: 3,9 l/100 km, velká reklamní kampaň”

  1. Libi se mi,ze spotrebou
    Libi se mi,ze spotrebou Priusu argumentuji vetsinou lidi,kteri v nem ani nesedeli,natoz ani nejeli…A to vecne srovnavani…Trosku se zapomina ze vse neni jen o spotrebe.Asi jsem podle lidi tady blazen,ale me dela dobre,kdyz s Priusem projedu celou vesnici na elektro.Kdyz stojim v Praze v kolone s naprosto nehlucnym autem nevypoustejici zadne jedy a vedle me celou tu dobu rachta nejaky smradlavy diesel,rikam si PROC??A o tom to je.Kazdy se jen chce sobecky vezt a vic ho nezajima…Jak typicke…

        1. Opatrne vsugerovany nazor
          Opatrne vsugerovany nazor ani nepoznate. Nieco ako tuzba mat tablet, alebo najnovsi smartfon. Ale aj mnohe ine celkom nevinne ako delenie notovej osnovy (vynechany polton), zabavne: ze nie je dobre byt ruseny pri curani je prevzate chovanie, spolocenske: bez kravaty a kosele ani krok, nabozenske: krava je posvatna, zivotne: peniaze su velmi dolezite pre normalnu existenciu, …

          Fyzika hovori, ze hybrid bude prinosom len vo velmi specifickom pre hybrid vhodnom prostredi. Naproti tomu maly benzin jazdiaci aj po dialnici bude vhodny pre Europu (kym je co tankovat). Po vycerpani zdrojov ich nebude dost pre sucastnu jazdu autami (budeme riesit dolezitejsie otazky ako individualnu prepravu do prace). Jazda na druhotny produkt ako je len medium elektrina, je irelevantna. Budu to bicykle, kone a hromadna preprava na uhlie. Podiel alternativnych obnovitelnych zdrojov je aktualne velmi nizky a dlho taky zostane.

          V podstate je jedno na co teraz jazdite, vhodne filtre a katalyzatory vo vyfukovom potrubi su aktualne jedinym klucom.

          1. spatne… filtry a podobne
            spatne… filtry a podobne vychytavky jsou jen docasnym resenim.
            Jedinym klicem je rozvoj tech obnovitelnych zdroju, ktere jsou podle vas zatim tak zanedbatelne. Pokud by je nikdo nekupoval, nevyplatilo by se nikomu do nich dale investovat a nemohly by se posunout na dalsi uroven.

            1. horenie je chemicka reakcia
              horenie je chemicka reakcia ako kazda ina, ten odpad pri ulozeni energie a spracovani tu bude vzdy a pri vsetkom. Aby to fungovalo, cely kolobeh by museli prestavat na zeleny, kde jedinym vstupom je slnecne ziarenie, tak daleko este nie sme. Ja som nepovedal ze su podla mna zanedbatelne, povedal som ze ich sucastny podiel je maly. Vzduch – voda – slnko maju tusim len tretinovy podiel.

              Pokial cheme niekde zacat, tak pri autach to nebude.

              Vidim jeden z dolezitych klucov pre ktory zatial nie je riesenie, prenosna krabica v ktorej je spolahlivo, bezpecne, a hned pouzitelna na 10 r. ulozena energia s minimalnou stratou, v objeme 100kWh.

              1. Ten posledni odstavec jsem
                Ten posledni odstavec jsem nejak nepochopil… k cemu ze by to bylo dobre? Nemluve o tom ze to uz davno existuje…
                100kWh energie je ulozeno ve zhruba 12kg cisteho alkoholu, coz mi prijde jako pomerne skladne mnozstvi s minimalni ztratovosti (pokud je to dobre utesneno) i na vice nez 10 let a pouzitelne kdykoli. Jen co se tyce bezpecnosti si myslim ze je to na urovni benzinu, coz je teda nic moc no, ale kdyz s tim budete manipulovat opatrne tak to taky muzeme prohlasit za bezpecne.

                A verim ze podobnych sloucenin by se naslo vice… Ted jeste pro to najit uplatneni, ktere jste taktne opomel zminit 🙂

                1. poznate sposob ako alkohol
                  poznate sposob ako alkohol premenit na elektrinu 1:1 bez odpadu ?
                  sposob ako z elektriny ziskat alkohol 1:1 ?

                2. Ne, ale to neznam ani u
                  Ne, ale to neznam ani u benzinu a pritom to nikomu nevadi…
                  Navic premena 1:1 by bylo perpetum mobile prvniho stupne 😉

  2. Mal som rad Toyotu, ale co
    Mal som rad Toyotu, ale co sa odklonili od elektromobilov a plugin maju za priplatok 10.000, ma hnevaju. Do noveho priiusu som vkladal nadej, ale zbytocne. Zasa tie stare baterky. Ak neznizia vyrazne cenu, co podla clanku planuju, teda viac meanstremovo, tak ich kaslwm a kupim eadsej leafa.

  3. No jen pro upresneni prius
    No jen pro upresneni prius nikdy nedakaze nahradit dinamyku a vlastnosti americkejch v8 s objemy na 4l a ta spotreba ano je mensi ale bacha vubec neberte v potaz co znate z eu je to neporovnatelne jedine jak poznate jak jezdi v ameru je tak zajet si tam na dovcu pucit si tam 7m dlouhe suv do ktereho ulozite rodinu aj s vecma na 3 mesice a projedete aspon 1000-2000mil a zjistite ze po prepoctu ste jezdil za 11-12l a pritom tahal celou rodinu v aute ktere pripomina obivak a takovej prius kterej nejenze am neda ten prostor ani dinamyku a pohodli pojede to same za 7 ale abyste tam nacpaly vse co treba tak pojedete ve dvou nebo s jednim a vozejkem a ste najednou na stejne ne li vyssi spotrebe hold jedno pravydlo plati objem nenahradis a jen je dulezite spravne vybrat ne podle ceny atd ale podle toho kam to auto bude jezdit do mesta na kratke trate jasne malej prcek pokud mozno elektro na delsi jedine velkej atmos benzin popr upravenej na cng nebo lpg a pak pochopite ocem to je a ne jen o cislech ktere si nekdo vycucava z prstu.

    1. Na co je komu ta popisovaná
      Na co je komu ta popisovaná obluda, když ta situace nastane (jestli vůbec) 1-2x za rok. Mezitím bude majitel tratit obrovské prachy na zbytečně propáleném benzínu (ten už není levný ani v USA), když bude provozovat každodenní klasiku – do práce, z práce, do obchodu, z obchodu, do školy, ze školy. Přískoky po městě, kdy ta obluda bude žrát snad i trávu u cesty.
      To už je fakt lepší si na tyhle štreky pronajmout obytné auto, tomu ani to SUV neumí konkurovat.
      Celé to šílení okolo gigantických SUV na dojíždění 10 km do práce je jen blbina vyhnaná reklamou.

      1. No ktomu mužu dodat jen
        No ktomu mužu dodat jen jedno je prosté důležité si vybrat správné auto nebo mítaj aj 2 protože je dost lidí co právě jezdí do práce aj 80km tam a z5 po dálnici a tam bezdebat vyhraje pomer výkon spotřeba luxus tam velká nenažraná potvora neříkám ale že to musí bejt až takové hovado ale že malej motůrek ani hybryd na dálnici a podobně rychlejch úsecích nepředvede žádnůu úsporu ba naopak bude žrát jak 3litr ale pojede hůž a bude se aj víc opotřebovávat takže je prostě potřeby přemíšlet před koupí toto vše říkám z vlastních zkušenností kdy mám 1.2 do mesta super na okrsních cestách taky to de ale tak max ve 2 lidech a jen málo vecma na dálnici chlastá jak sousedův 3l V6 kterej mu ale zajistí bezpečné předjíždění a dovoluje jez aj více obsazen bez většího nárůstu spotřeby a snížení komfortu toto vše už je ale dávno aj natočeno poředem autosalon kdy zloušeli nějakej citrůn s malinkým motorem vs porshe panamera s obludou vísledek byl jen cca o 1 litr horší ale z nekonkurenčním rozdílem komfortu bezpečí atd.

        1. Ak mám dochádzať do
          Ak mám dochádzať do práce 80km tam a 80 s5 a mám peniaze na panameru, tak by som sa fakt pozrel na Teslu. Ak mám toľko peňazí, tak určite do mesta nebudem kupovať citroen, ale aspoň nejak upravené mini, alebo beetle. Pick up si američania vo väčšine nekupujú lebo ich potrebujú, ale preto, že im dávajú pocit slobody, dnes sú už aj pohodlné a majú ich aj kde parkovať. V európskych mestách sú na bežné dni nepoužiteľné.

    2. (prostor ani „dinamyku“ a)
      (prostor ani „dinamyku“ a) 🙂
      tak teda, ze mam za sebou bejvalou cssr,a sice slovenštinu už nepoužívám tak tohle slovo mne rozesmálo 🙂 cizí slovo a eště zkurvit, že i mne to nadzvedlo, ale na to ste experti!
      Omlouvam se, ale tohle sem musel 🙂
      Jinak ta vaša teoríja je taky dost zavádějící ?!? Ups!
      Víte k čemu je Prius,asi ne?

  4. Bez pozerania cez prsty,
    Bez pozerania cez prsty, myslim ze lacnejsi povedzme Renault strednej triedy s mansim benzinom bude v pomere cena/vykon/komfort pre obdobie 10r. asi lepsia volba nie ?

    Dizajn a styl trapi hlavne ludi kotri si mozu dovolit vlastnit auto z uplne inej oblasti. Ked sa okrem ineho musia bat aj kradeze.

    Ktore sucastne auta este stale nevynikaju v spolahlivosti, nie su sucastou bezmennej megakorporacie ?

    1. Do nekonečna tady pořád
      Do nekonečna tady pořád někdo argumentuje vstupními náklady a porovnává auta, která jsou tak odlišná že to snad ani nemá smysl .
      Mimochodem ten nový Prius od Toyoty NS4 vypadá skvěle.U Priusu bude opět využívat stejné NiMH baterie. Drží se ověřené technologie, která ukázala že je spolehlivá .

      1. Spolahliva mozno je ale je
        Spolahliva mozno je ale je zastarala. Dnes lepsie nez kupit tento novy prius je kupit si stary prius, do ktoreho sa daju vlozit nove li-ion bateria a urobit z neho plugin hybrid s dojazdom podstatne vacsim nez ma ich tovarny plugin hybrid.

        Ja stale hovorim, ze hybrid dnes uz nema zmysel. Mozno este tak plugin hybrid s dojazdom min. 50km ale ani to sa mi nezda riesenie, lebo sa spajaju dve rozne technologie co je dost nakladne a aj spolahlivost je otazna nakolko sa spajaju aj nevyhody tych technologii.

  5. Inak povedane Toyota uz nema
    Inak povedane Toyota uz nema co ponuknut a tak zacina namiesto technolgoickeho progresu ten marketingovy. Je to sklamanie ale ostatny uz dobiehaju a aj predbiehaju jej naskok. Ved uz len ten ich plugin je dost slaby plugin. Namiesto zvysovania kapacity baterii sa budu hrat s designom a masirovat ludi v mediach. Nuz konci pomaly cas toyoty a cacina cas tesly 😉

    Ludia uz nechcu spalovaky ale cisty elektromobil. Hybrid je iba prechodne riesenie a dost kompromisne z obidvoch svetov.

    1. Mám z toho stejný dojem.
      Mám z toho stejný dojem. Vypadá to, jakoby Toyota neviděla ve svém „Hybrid Synergy Drive“ cestu dál než na další 1 maximálně 2 generace, tak se rozhodla neutápět ve vývoji HSD další masivní částky a dělat to tak, jak se to v autoprůmyslu dělá – sem tam to někde pošolichat, vylepšit o 2-3 procenta, nový kabát a hurá s tím do reklamního oddělení, kde vysoustruží nějaká ta bombastická hesla.

      Ale nakonec je to možná i racionální rozhodnutí.

      1. Jestli to nakonec nebude
        Jestli to nakonec nebude mnohem prostější. Výrobci HEV na počátku slibovali a) velmi nízkou spotřebu, b) lépe to pojede. Přitom už tenkrát výrobci moc dobře věděli že bod a) z principu nefunguje a fungovat nemůže. No a dnes už si HEV pořídilo dostatečné množství lidí, kteří si „nečekaně“ ověřili, že to skutečně nefunguje a většina turbodieselů má celkově nižší nebo nejhůř stejnou spotřebu při poloviční ceně. Stačí se kouknout na Spritmonitor. Takže zůstalo jen b) jenže to je pro většinu lidí tak nějak málo.

        Naopak PHEV pro znatelné snížení spotřeby už principiálně fungovat může, ale pouze za předpokladu, že se bude co nejčastěji dobíjet = bude se co nejčastěji jezdit jen na baterii = krátké trasy. No a aby PHEV dosáhl optimálního výkonu, tak by potřeboval dnes onen skloňovaný dojezd 150km. Pak skutečně bude údaj 1,5l/100km každodenní realita a nikoliv jen zbožné přání.

        1. Mimo. Takovéto
          Mimo. Takovéto zdůvodnění můźe někoho napadnout jen v Evropě. Ale svět nekončí na hranici EU. Dýzl pro pohon osobního auta je marginální záležitost v USA, v Japonsku, v Jižní Americe a nakonec i v Číně a Indii. Hlavní trhy jsou pro Prius USA a Japonsko a tam zcela jistě nikdo neuvažuje, pokud je při smyslech, že by vyměnil Priuse za dýzl. Konec konců prodeje Priusu stále rostou a to celkem razantně.

          1. Tak jinak, Prius HEV nikdy
            Tak jinak, Prius HEV nikdy nejezdil a ani nebude jezdit v průměru pod 6litrů. Pokud by se z toho auta vyhodil těžký hybridní pohon a nacpalo tam nějaké výkonnější TSI(nebo prostě něco od Toyoty) tak bude jezdit taky „celkem slušně“ za 6-6,5l. Pokud se tam dá TDI (nikomu jej nenutím) tak se lze dostat někam k 5l.

            Prostě výhoda spotřeby u HEV je jen pokud se s tím jezdí plyn/brzda. Rozuměj místo 8-9l u TSI bude žrát jen do 7l. Ale pokud se s tím bude jezdit jen „do práce“ tak ekvivalentně velké auto s TSI(jakýkoliv novější motor) bude žrát stejně jako model s HEV, mimo jiné i proto, že HEV bude vždy min. o 50-100kg těžší což spolehlivě kompenzuje výhodu rekuperace.

            1. Pajdo nemáte pravdu.
              Pajdo nemáte pravdu. Kamrád s dvojkovým Priusem jezdí dlouhodobě za 4.3l a měl jsem možnost si ho v jednom dni porovnat s Leafem. Prius se ovládá velmi stejně, je jenom o trochu méně svižný a jenom o trochu hlučnější (a upozorňuji, že šlo o několik let staré ojeté auto). Po přesednutí do svojí jen o pár let starší Corolly (ale stejná generace!) jsem měl pocit, že právě vjíždím na pole v traktoru značky Zetor a táhnu za sebou pluh.

              Netvrdím, že diesel není lepší volba, pokud někdo jezdí dlouhé štreky převážně po dálnici, ale na takové to normální ježdění bych diesel, který drnčí, smrdí, v zimě špatně startuje a začne topit teprve když se z něj už chystám vystoupit, fakt znova nechtěl.

              1. No 4,3l je pěkné. Znovu
                No 4,3l je pěkné. Znovu jsem koukal na spritmonitor a tam se průměr dlouhodobě pohybuje kolem 4,9-5,4l. Těch >6l mělo dost recenzí autowebů, kde se ale s auty jezdí tak jak se jezdí.

                To že to auto jede až moc pěkně je jasný fakt, ale já bych toto radši oželel za ještě o litr nižší spotřebu, což mi žádný HEV už nemůže nabídnout. Takže si každý musí říci co mu sedí více. A pro mne tak ta spotřeba v průměru o litr níže než „běžný“ benzín nevyváží tu nákupní cenu. Dlouhodobě si myslím že HEV nikdy neměli nějakou zářnou budoucnost co se týče rapidního snižování spotřeby, ale zas když se to dobře prodává tak proč ne.

                1. Dvě poznámky. První je,
                  Dvě poznámky. První je, že Prius prostě při testování, stejně jako elektromobily, svádí ke sportovní jízdě a to samozřejmě vede k uvedené spotřebě. Nicméně je potřeba připomenout že nějaký čistě benzínový automat srovnatelné velikosti a výkonu bude při stejném stylu jízdy žrát 8 ne-li 10l. A s tím souvisí druhá poznámka, že na hlavních cílových trzích, primárně v USA, jsou lidi odkojení velkoobjemovými automaty, pro které spotřeba v řádu deseti litrů není žádná míra. A Prius jim nabízí srovnatelnou dynamiku při stejném ovládání a poloviční nebo i menší spotřebě. A o tom to je.

                2. Zcela souhlasím, proto ten
                  Zcela souhlasím, proto ten obrovský úspěch v USA a vlažné (ikdyž vůbec ne špatné) přijetí v Evropě.

                3. Pro Evropu má Prius ještě
                  Pro Evropu má Prius ještě jednu výhodu. Je neskutečně spolehlivý. Při správné údržbě se v podstatě nekazí. Ale to skoro každá Toyota… (až na diesely)

        2. Aha, takže ono je to
          Aha, takže ono je to všechno jen o spotřebě? Že diesel produkuje mini prachové částice, že to samé dělá benzínový přímovstřikový motor (ke kterým vývojáře tlačí požadavky na emise CO2), že tyhle spalovací motory produkují tenhle bordel a navíc jsou méně a méně spolehlivé (ono se to odlehčování někde projevuje), to nic? Koncepce toyoty naopak ukazuje, že když se skloubí atmosférický běžný motor, elektromotor a něco akumulátoru, celé to je funguje famózně, a naprosto spolehlivě. Jo, můj 1.9 JTD tahá kombi stilo za 5,6 litru, ale holt to studené maličko v zátěži kouří, a to i na Vervu Diesel. A co asi není vidět. A pak se podívej na ty hovada v neudržovaných dýzlech, s vyrubanými filtry a zacpanými EGR ventily, s černými nárazníky od sazí – neříkej že jsi to ještě neviděl. Hlavně že to jezdí za málo, viď? Chjo.

            1. No a já říkám – s Euro6
              No a já říkám – s Euro6 spalovací motory umřou, vždyť se to už děje, jsou složitější, těžší, větší. Vypadá to že toyota věděla co dělá, když na dýzl celkem kašlala, a vyvíjeli hybrid. Nakonec Japonci mají rozum i v benzínu – skyactiv čili vyšlechtěný atmosférický proti evropským turbobenzínkům vyhraje.

Napsat komentář