Ženeva: BMW představí ActiveEŽENEVA
Ženeva: BMW představí ActiveE
Tata v Evropě - místo Nano bude PixelMALÁ AUTA
Tata v Evropě - místo Nano bude Pixel
Milujete vůni nového auta? Pozor, je toxicAUTO
Milujete vůni nového auta? Pozor, je toxic
Škoda nové logo odhalí v ŽenevěŠKODA AUTO
Škoda nové logo odhalí v Ženevě

Nová technologie baterií by mohla snížit cenu elektromobilů

Ivo Hradil - 15 Červen 2012

Americká společnost informovala o vyvinutí nové technologie, díky které by mohly pracovat v extrémních teplotách, aniž by takovéto zatížení mělo negativní vliv na jejich životnost. Generální ředitel A123 David Vieau tvrdí, že by nová technologie mohla mít pozitivní dopad na ceny elektrických a hybridních vozidel, a také telekomunikačních technologií.Nanophosphate EXT průběh cyklů

Graf ukazuje vliv počtu nabíjecích cyklů na kapacitu baterie. Nanophosphate EXT jsou na tom dle křivek podstatně lépe než ostatní li-ion baterie.
foto: A123

Nové (tzv. Nanophosphate EXT) by měly fungovat mnohem lépe jak při nízkých, tak i při vysokých teplotách v porovnání se současnou generací akumulátorů, které teplotní extrémy nesnášejí příliš dobře. Inovovaný design baterií by měl automobilkám umožnit zjednodušení celého systému, neboť by odpadla nutnost používání kapalinového chlazení nebo vyhřívání baterií.

Eliminací těchto potřeb dojde ke snížení hmotnosti vozu a tím i ke snížení spotřeby elektrické energie. Také samotné baterie by měly být asi o polovinu lehčí ve srovnání s tradičními bateriemi. Navíc by jejich mělo probíhat asi 6 krát rychleji, přičemž životnost by se oproti současným akumulátorům měla ještě prodloužit.

Podle výsledků testů si baterie i po 2 000 cyklech při teplotě 45 stupňů Celsia udržely 90 % své původní kapacity.

Bohužel společnost A123 neuvedla žádné bližší podrobnosti o nové technologii krom ujištění, že oblast vylepšení se týká elektrod i . Technický ředitel Bart Riley pouze konstatoval, že nové baterie jsou založeny, stejně jako ty současné, na chemismu fosfátu železa. Očekávané výrobní náklady by měly být v obou případech téměř totožné.

Další informace, které by mohly rozptýlit pochybnosti skeptiků, nejsou v této chvíli známy a nám tak nezbývá nic jiného než čekat. Je však zřejmé, že se společnost A123 snaží napravit svou reputaci pošramocenou nedávnými problémy s vadným chlazením baterií ve vozidlech . Ostrý prodej baterií Nanophosphate EXT by měl být spuštěn někdy v polovině příštího roku.

 

Při dvou tisících cyklech by ta baterie při každodenním nabíjení vydržela asi 6 let, to je v reálně asi 10 let při intenzivním používání. To už je dost dobré. Jenom nevím, proč je v tom grafu takový rozptyl, některé vydrží zřejmě i 4000 cyklů bez nějakého výrazného poklesu kapacity. To by svátečnímu jezdci mohlo v klidu vystačit na polovinu života :-). Teď jde o to, jestli je možné převést tyto dobré výsledky z výzkumu do výroby a také, kolik to bude stát úsilí.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No vzhledem k tomu, že akcie firmy dneska spadly o 5% a jsou na dvacetině emisní ceny, to na moc velký optimismus investorů nevypadá.

Investoři, to je něco jako holubi, kteří krouží na podzim v hejnech. To nevypovídá o skutečné hodnotě firmy vůbec nic.

---

hariprasad

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na to se dá napsat jen jedno. Už zase??!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No vydá to věrohodně. Jestli tam nekoec nebude zase nějaké ale...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

zajímavé články