Nová Škoda Octavia bude mít světovou premiéru 11. listopadu v Praze; poprvé také jako plug-in hybrid

redakce - 29 Říjen 2019

Nabídka motorizací nové generace Škoda Octavia zahrnuje úsporné benzinové a naftové motory, dále nabízí verzi s pohonem na zemní plyn, s plug-in hybridním pohonem a mild-hybridní technologií.Nová Škoda Octavia nabídne emotivní vzhled vozu, výborné aerodynamické vlastnosti a full LED Matrix světlomety.

Nová Škoda Octavia nabídne emotivní vzhled vozu, výborné aerodynamické vlastnosti a full LED Matrix světlomety.
foto: Škoda

Od počátku výroby v roce 1959 bylo vyrobeno více než 6,5 milionů vozů Octavia. V uplynulých letech Škoda prodala každoročně přibližně 400 000 vozů řady Octavia, třetí generace tohoto kompaktního vozu tedy tvořila přibližně třetinu celkových prodejů značky Škoda.

U příležitosti šedesátého výročí představuje společnost Škoda Auto novou verzi svého bestselleru. Čtvrtá generace vozu Škoda Octavia narostla ve všech rozměrech a je tak delší a širší než předchozí generace.

Nabízí také ještě větší zavazadlový prostor. Zcela nový koncept interiéru kombinuje skvělou funkčnost a jedinečný prostor s kvalitními materiály a promyšlenými designovými prvky.

Inovační sílu značky Škoda ve třídě kompaktních vozů potvrzuje mnoho nových možností konektivity a asistenčních systémů. Vůz také nabízí velmi dobrý poměr ceny a užitné hodnoty a špičkovou kvalitu, typickou pro vozy Škoda.

V současné době je Octavia nejprodávanějším vozem v České republice, Rakousku, Švýcarsku, Finsku, Maďarsku, Polsku, Srbsku a v Bělorusku. Velký podíl na tomto úspěchu má především model Octavia COMBI.

Téměř dvě třetiny prodaných vozů Octavia tvoří právě verze s karoserií kombi. Octavia COMBI je také nejprodávanějším kombi v Evropě a nejoblíbenějším dováženým vozem v Německu.

Proto uvádí společnost Škoda Auto na trh nejnovější generaci svého bestselleru nejprve ve verzi kombi. Verze liftback bude následovat o několik týdnů později.

Nová Škoda Octavia čtvrté generace.

Nová Škoda Octavia čtvrté generace.
foto: Škoda

V porovnání s třetí generací narostla délka vozu Škoda Octavia Combi čtvrté generace o 22 mm na 4 689 mm. Šířka narostla o 15 mm na 1 829 mm. Délka verze liftback je o 19 mm větší, když měří 4 689 mm, šířka narostla o 15 mm na 1 829 mm. Rozvor činí 2 686 mm. Protáhlou siluetu vozu zvýrazňuje nově tvarovaný, plochý střešní nosič. Až 19" kola z lehké slitiny dodávají vozu dynamický vzhled.

Octavia patří k vozům s nejlepší aerodynamikou na světě

Nový designový jazyk je základem atraktivního vzhledu vozu Škoda Octavia, ale tvarové řešení současně přispívá k výborné aerodynamice. Verze liftback vykazuje součinitel odporu vzduchu cx od 0,24, karoserie modelu Octavia COMBI dosahuje součinitele odporu vzduchu cx od 0,26. Nová Octavia tak patří k vozům s nejlepší aerodynamikou na světě.

Aerodynamické vlastnosti karoserie přispívají k nízkým hodnotám emisí CO2 a spotřeby paliva. Nižší přední světlomety i zadní světla využívají moderní LED technologii.

Významnou novinkou nabízenou ve vrcholné verzi modelu Octavia jsou full LED Matrix světlomety. Světelný kužel se v tomto případě skládá z několika nezávisle ovládaných segmentů.

Kamera s inteligentní technologií v čelním skle rozpozná vozidla jedoucí v protisměru i ve stejném směru, ale i osoby a objekty s reflexními prvky, a jednotlivé segmenty vypíná, aby nedošlo k oslnění.

To umožňuje mít neustále rozsvícena dálková světla a významně tak zlepšit osvětlení prostoru před vozidlem, aniž by byli oslněni ostatní řidiči.

Řidiče vítá animovaná funkce Coming/Leaving Home, do které jsou zapojena i full LED zadní světla. Ta mají navíc dynamická směrová světla, která se objevují vůbec poprvé ve voze Škoda Octavia.

Nový koncept interiéru s velkorysým prostorem Nová Škoda Octavia nabízí ještě velkorysejší vnitřní prostor, než na který jsou zákazníci zvyklí. Prostor před koleny cestujících na zadních sedadlech vzrostl na 78 mm.

Objem největšího zavazadlového prostoru ve své třídě narostl u modelu Octavia COMBI na 640 l, u verze liftback na 600 l. Zcela nový je i interiér vozu Octavia. Nový, dvouramenný volant má ozdobnou lištu v chromovaném provedení.

Multifunkční verze volantu nabízí ovládání celkem 14 různých funkcí pomocí tlačítek a nových otočných ovladačů v chromovaném provedení. Nový design má také středová konzole, výplně dveří a přístrojová deska, která je rozdělena do několika horizontálních úrovní a spolu s kontrastní, barevnou plochou pod velkou, samostatně stojící centrální multifunkční obrazovkou kopíruje tvar masky chladiče.

Vůbec poprvé nabízí Octavia ergonomická sedadla, která jsou velmi šetrná k zádům a která nabízí na přání vyhřívání, masážní funkci a také funkci ventilace.

Sportovní sedadla, která jsou nabízena na přání, jsou potažena velmi prodyšnou látkou ThermoFlux. Nová Octavia nabízí na přání také třízónovou klimatizaci Climatronic. Bezklíčový systém otvírání KESSY lze nyní použít pro všechny čtyři dveře.

Nová Octavia bude po uvedení na trh nabízena ve výbavových stupních Active, Ambition a Style. V průběhu roku 2020 doplní nabídku robustní Octavia SCOUT a sportovní Octavia RS.

Novinky: head-up displej a dva displeje o velikosti 10"

Octavia je první model značky Škoda, který nabídne tzv. head-up displej. Head-up displej zobrazuje důležité informace, jako například rychlost nebo údaje z navigace, přímo na čelním skle v zorném poli řidiče. Řidič tak může číst tyto informace, aniž by musel odvracet pozornost od dění na silnici.

Infotainment systémy nového modelu Škoda Octavia nabídnou na přání služby streamování rádia a televize a také zcela bezdrátové propojení chytrého telefonu pomocí bezdrátové SmartLink+ technologie.

Média nebo USB paměťové disky lze propojit s infotainment systémem přímo pomocí dvou předních USB-C konektorů, celkem může být na palubě až pět USB-C konektorů.

Na přání je také v nabídce 230V zásuvka vzadu. Skvělý zvuk zajišťuje akusticky vyladěný interiér a nový Sound System Canton, který je nabízen na přání.

Virtuální Kokpit nového modelu Octavia byl dále vylepšen. Obrazovka nejnovější generace digitálního, individuálně konfigurovatelného Virtuálního Kokpitu má úhlopříčku 10".

Také jeho ovládání je uživatelsky přívětivější. Řidič může volit ze čtyř základních režimů zobrazení – Basic, Classic, Navigace a Asistenční systémy – a zobrazovaný obsah nastavovat ovládacími tlačítky multifunkčního volantu.

Novinkou je také možnost zobrazit mapu navigace ve dvou různých režimech přiblížení na Virtuálním Kokpitu a displeji infotaintment systému, který má úhlopříčku až 10".

Pomocí integrované spodní lišty v obrazovce infotainment systému lze ovládat klimatizaci. Pomocí nové dotykové lišty pod displejem infotainment systému lze jedním prstem ovládat hlasitost a dvěma prsty přibližovat nebo oddalovat mapu navigace.

Automatická převodovka DSG se systémem shift-by-wire Nová Octavia je vůbec první model značky Škoda, který nabízí ovládání Automatické převodovky DSG systémem shift-by-wire.

Řazení převodových stupňů tak neprobíhá mechanicky, ale elektronicky. Místo známé volicí páky Automatické převodovky DSG se tak ve středové konzoli vozu Octavia nachází nový ovládací modul s malým přepínačem, kterým řidič volí režimy R (zpětný chod), N (neutrál) a D/S (standardní režim Drive/sportovní režim), a také tlačítko parkovacího módu P.

Poprvé jsou v nabídce inovativní asistenční systémy, jako například Asistent vyhýbání nebo Varování při vystupování z vozu.

Čtvrtá generace modelu Octavia nabízí mnoho nových asistenčních systémů. Některé z nich jsou ve voze značky Škoda použity vůbec poprvé. Nový Asistent vyhýbání pomáhá řidiči mírným zásahem do řízení v případě hrozící srážky s chodcem, cyklistou nebo jiným vozidlem a kontrolovaným vybočením vozidla tak pomáhá předcházet nehodám.

Funkce Varování při vystupování z vozu zobrazuje řidiči před otevřením dveří, když se zezadu blíží jiné vozidlo nebo cyklista. Pomocí funkce Detekce rukou kontroluje vozidlo, zda má řidič permanentně ruce na volantu, nebo umí zjistit v případě zdravotní indispozice, že řidič již vozidlo neovládá. V případě nouzové situace umí Emergency Assist vůz zastavit.

Moderní úsporné motory, premiéra pro mild-hybridní technologie

Nová Škoda Octavia dostala moderní úsporné motory TDI a TSI, které jsou společně s výrazně vylepšenými aerodynamickými vlastnostmi základem pro nízkou spotřebu a emise. Nabídku naftových a benzinových motorů doplňuje velmi ekologická varianta s pohonem na zemní plyn () a také verze s plug-in hybridním pohonem.

Poprvé se také objeví ve voze Škoda motor s mild-hybridní technologií. U tříválcového motoru 1,0 TSI o výkonu 81 kW (110 k) a čtyřválcového motoru 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k) v kombinaci se sedmistupňovou Automatickou převodovkou DSG je použit 48 V řemenový startér-generátor a 48V lithium-iontový akumulátor.

Je tak možné se zcela vypnutým spalovacím motorem plachtit, shromažďovat energii získanou rekuperací při brzdění nebo naopak využít točivý moment elektromotoru a zlepšit tak možnosti spalovacího motoru tzv. boostem.

Motor je také při startu tišší a doprovází jej méně vibrací. Oba zmíněné motory jsou také nabízeny ve variantě bez mild-hybridní technologie, a to v kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou.

U motoru 1,5 TSI a také u naftových motorů vozu Octavia je použita nově vyvinutá převodovka určená pro motory s vysokým točivým momentem. Motor 2,0 TSI o výkonu 140 kW (190 k) je nabízen výhradně s pohonem všech kol a sedmistupňovou Automatickou převodovkou DSG. Všechny motory TSI jsou vybaveny filtrem pevných částic.

Plug-in hybridní hnací ústrojí ve dvou výkonnostních variantách

Po modelu Škoda Superb iV, který je prvním vozem značky Škoda s plug-in hybridním pohonem, nabízí společnost Škoda Auto také nový model Octavia v kombinaci s benzinovým motorem 1,4 TSI a elektromotorem pod názvem Octavia iV, a to dokonce ve dvou výkonových variantách.

Vedle varianty s celkovým systémovým výkonem 150 kW je ještě plánována verze se systémovým výkonem 180 kW. Obě provedení budou vybavena šestistupňovou Automatickou převodovkou DSG.

Naftové motory nové generace Evo vypouští až o 80 % méně oxidů dusíku Tři nové naftové motory pokrývají výkonové spektrum od 85 kW do 147 kW. Výkonné, úsporné a velmi ekologické motory TDI o objemu 2,0 l patří k nově vyvinuté generaci Evo.

Motory jsou vybaveny filtrem pevných částic a také novou evoluční řadou úpravy výfukových plynů SCR. Během takzvaného procesu Twin Dosing dochází k vstřikování AdBlue před dva SCR katalyzátory, které jsou řazené za sebou. Díky této metodě a druhému katalyzátoru se snižují emise oxidů dusíku (NOx) v porovnání s předchozí generací motorů o přibližně 80 %.

Motory Evo tak mají technické předpoklady k tomu, aby splňovaly budoucí emisní normu Euro 6d. Varianty motorů o výkonu 110 kW a 147 kW jsou na přání nabízeny s pohonem všech kol.

G-TEC: Varianta s pohonem na zemní plyn

Také čtvrtá generace modelu Octavia je nabízena ve variantě G-TEC s velmi ekologickým motorem na zemní plyn. Emise CO2 jsou tak znovu o přibližně 25 % nižší než při provozu na benzin. Vůz také produkuje mnohem méně oxidů dusíku (NOx) a nevypouští žádné saze. Motor 1,5 TSI s pohonem na zemní plyn má výkon 96 kW.

Celková kapacita tří nádrží na zemní plyn činí 17,7 kg. V případě potřeby je k dispozici nádrž na benzin o objemu 9 l. Obě karosářské verze vozu Octavia G-TEC jsou nabízeny s šestistupňovou manuální převodovkou nebo sedmistupňovou Automatickou převodovkou DSG.

Tři možnosti nastavení podvozku a adaptivní podvozek DCC

Nová Škoda Octavia bude k dispozici, vedle standardního podvozku, také s dalšími dvěma podvozky. O 15 mm snížený sportovní podvozek a podvozek v rámci paketu pro špatné cesty, který zvyšuje světlou výšku o 15 mm.

Na přání je k dispozici adaptivní podvozek DCC, který Automaticky upravuje tlumící charakteristiku a pérování a který v rámci volby jízdního režimu Driving Mode Select nabízí různé jízdní režimy.

V případě modelu s plug-in hybridním pohonem zůstává světlá výška v kombinaci s DCC stejná. U ostatních verzí je snížena o 10 mm.

Zcela v duchu motta značky Škoda „Simply Clever“ nabízí také nový model Octavia špičkovou funkčnost. Řada Simply Clever prvků, typických pro značku Škoda, ulehčuje posádce vozu každodenní cestování.

Poprvé nabízí Octavia na přání paket pro spaní, který obsahuje dvě velké, komfortní hlavové opěrky na zadních sedadlech a přikrývku. Novinkou je také vylepšená, komfortní sada sítí do zavazadlového prostoru nebo Automatické odjištění roletového krytu, nabízené ve verzi kombi.

Multifunkční kapsa pod krytem zavazadlového prostoru nabízí dodatečný úložný prostor. Dětskou pojistku zadních dveří lze ovládat elektricky. Na zadní straně opěradel předních sedadel mají cestující vzadu k dispozici dvě odkládací kapsy pro mobilní telefony.

K dispozici jsou také dva USB-C konektory vpředu, na přání i vzadu. Novinkou je dodatečný USB-C konektor umístěný na stropní konzoli nad vnějším zpětným zrcátkem, který je nabízen na přání.

Typickým prvkem je deštník v odkládací schránce ve dveřích řidiče, kde je nově také místo pro smetáček, který je nabízen v rámci Škoda Originálního příslušenství. Integrovaný trychtýř v uzávěru nádržky ostřikovačů čelního skla se objevuje také ve voze Octavia.

Tažné zařízení, které je nabízeno na přání, lze elektricky odjistit stisknutím tlačítka v zavazadlovém prostoru. Novinkou je komfortní plnicí hrdlo, které umožňuje tankování AdBlue také pistolí určenou pro nákladní Automobily.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele M.Krupka

V případě potřeby je k dispozici nádrž na benzín o objemu 9l. :-) A dojezd na samotný benzín se v tomto případě sníží na kolik?? 100km?? Škoda inspirace u BMW i3 rex?
Bydlet například v Horšovském Tyně a dojíždět na CNG stanici 25km tam a pak 25km zpět?? Se crcat někam na CNG stanici? Proč mám pocit,že infrastruktura CNG stanic už dnes téměř patří do historie? Než je stačí vybudovat v dostatečném množství budou minulostí.

The best of Škoda auto integrovaný trychtýř. :-)

Jestli to bude jako na LPG, tak 9l je dost málo. Auto za studena jezdí na benzín. A fakt by mě nebavilo při každém tankování plynu tankovat i benzín. U auta na LPG tam jednou za čas fláknu 20 litrů a mám dobře na čtvrt roku pokoj a jezdím jen čepovat plyn :)

Auta od WV jezdí jen na plyn hned od startu, spotřeba benzínu je prakticky nulová.

To s tim Cx se jim povedlo, to bude fajn, az to bude BEV a doufam, ze bude.
Neni mi jasny pojem "nizsi predni svetlomety" - to jako ze to ma ledkove mlhovky?

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (dosud jsem nenabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

šmarja to bude slávy po 20ti letech do toho krámu krom alternátoru namontovaly konečně i baterku :))

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion/TESLU a BostonDynamics ;) https://www.youtube.com/watch?v=y3RIHnK0_NE *Jonathan Pie : "Partička hipíků, co páchnou čajovnou, je naštvaná, protože naše planeta umírá." https://www.facebook.com/XRczech/videos/524372114767499 *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) "Německý Klimatický balíček je dokumentem politického zoufalství" a TM3 má od 05/19 tažný ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :))) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;))) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/UDA/No_name / 2.liga BORCI: CarlosEV/ok1zjv/Josef/romhor/Leodendula / 3.liga UČNI: Kerosin/Tomáš / 4.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu/TakyMartin/Bob-an/Vondrak/hybrid6/Marek_ / 5.kolona ROPÁCI: runner42/rs/Teslalicker

Obrázek uživatele Kuk

Pan starosta gratuloval až bučely krávy. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

off
Velkým průzkumem spotřebitelů od společnosti Bloomberg se zjistilo, že Tesla výrazně zvýšila kvalitu u Modelu 3 a ta stále roste.

V rozsáhlém dotazníku majitelé Modelu 3 odpovídali na řadu otázek nejenom o kvalitě, ale i o spokojenosti s autem v mnoha kategoriích.

Z dotazníku vyplynulo, že během 30 dní po obdržení auta zákazníci pozorovali průměru na 100 autech 35 závad. 31,7 drobných, 3,3 závažných. To neznamená, že 35 procent aut mělo závadu ale na 1 autě mohlo být i několik závad. Od drobných oděrek vzniklých při přepravě, vrzajících sedaček, zamrznutí infoteimentu atd atd. Je to výrazné zlepšení ze 101 před cca rokem.

Přitom průměr v automobilovém průmyslu je 91 závad na 100 autech.

Nejpochvalovanější vlastností Modelu 3 byl Zážitek z jízdy, který hodnotilo kladně 99,6 procent lidí.

https://www.bloomberg.com/graphics/2019-tesla-model-3-survey/

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

blůmberg obecně dávno kope za teslu a na umělé výši jejích akcijí má nemalou zásluhu ;) Každopádně prdlých protiklik chudinku TM3 zbavit nedokázal :))))

https://kcc-hho.webnode.cz/tesla/tesla-model-3/

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion/TESLU a BostonDynamics ;) https://www.youtube.com/watch?v=y3RIHnK0_NE *Jonathan Pie : "Partička hipíků, co páchnou čajovnou, je naštvaná, protože naše planeta umírá." https://www.facebook.com/XRczech/videos/524372114767499 *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) "Německý Klimatický balíček je dokumentem politického zoufalství" a TM3 má od 05/19 tažný ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :))) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;))) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/UDA/No_name / 2.liga BORCI: CarlosEV/ok1zjv/Josef/romhor/Leodendula / 3.liga UČNI: Kerosin/Tomáš / 4.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu/TakyMartin/Bob-an/Vondrak/hybrid6/Marek_ / 5.kolona ROPÁCI: runner42/rs/Teslalicker

Dál od pravdy jsi už asi být nemohl :) Členové TSLAQ mezi jejími hlavními autory jako je Dana Hull. Ještě prohlaš, že WSJ a LA Times kope za Teslu a máš to komplet :D

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

no párkrát se sekl, to je fakt ;) na tady máš hraj si ;)

https://www.auto.cz/tesla-slavi-historicky-uspech-v-zari-se-model-3-stal-11-nejprodavanejsim-autem-v-evrope-131802

---

*Za klima/Sněhuláky/Gretu/Greenpeace Deutschland Umwelthilfe/Písek fpřevodofce/Extinction Rebellion/TESLU a BostonDynamics ;) https://www.youtube.com/watch?v=y3RIHnK0_NE *Jonathan Pie : "Partička hipíků, co páchnou čajovnou, je naštvaná, protože naše planeta umírá." https://www.facebook.com/XRczech/videos/524372114767499 *ČEZKO ta země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;)) "Německý Klimatický balíček je dokumentem politického zoufalství" a TM3 má od 05/19 tažný ;)) *když konzerví náčelník vonehdá 2017 konečně vyhlásil dízlblejt po(ka)kání tak fjůčr vižn to aby nebyli za úplný debily :))) *holt zpátečníky zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by debyl ;))) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Jiří_Švarc/ePavel/Radovan/Jan Veselý/e-LUKY/UDA/No_name / 2.liga BORCI: CarlosEV/ok1zjv/Josef/romhor/Leodendula / 3.liga UČNI: Kerosin/Tomáš / 4.liga PŘICMRDÁVAČI: TrochuNadhledu/TakyMartin/Bob-an/Vondrak/hybrid6/Marek_ / 5.kolona ROPÁCI: runner42/rs/Teslalicker


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon