Nová ŠKODA Fabia: Promyšlený malý vůz s prostorným interiérem

Nová ŠKODA Fabia zaujme nejen svým emocionálním designem, je také praktičtější a promyšlenější než všechna předchozí provedení. Nový model nabízí místo pěti osobám a jejich zavazadlům, díky kompaktním rozměrům je však Fabia i nadále velice agilní a obratná.

Nová Škoda Fabia
foto: Škoda Auto

Má největší zavazadlový prostor ve třídě malých vozů. Typicky pro značku ŠKODA, je i pro nový model Fabia v nabídce celkem 17 Simply Clever-detailů, mezi nimi i devět nových.

„Pokud jde o užitnou hodnotu, je nová ŠKODA Fabia skutečným šampionem s mnoha možnostmi využití – ideální vůz pro moderní a současně praktickou mobilitu ve městě a s perfektní kombinací emocí a funkčnosti,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast technického vývoje.

ŠKODA Fabia nabízí dostatek místa pro cestující i jejich zavazadla. Interiér je o něco delší a širší než dosud, řidič a spolujezdec budou mít také více místa nad hlavou. Ačkoli je nová ŠKODA Fabia o 8 mm kratší než její předchůdkyně, vzrostla o 8 mm délka interiéru na současných 1.674 mm. Vzrostla i šířka interiéru ve výši loktů, a to na 1.401 mm vpředu (plus 21 mm), resp. na 1.386 mm (plus 2 mm) vzadu.

Zavazadlový prostor je největší ve svém segmentu. Pojme 330 litrů, to je o 15 litrů více než dosud a podstatně více než nabízí relevantní konkurence. Při sklopených zadních sedadlech vzroste objem zavazadlového prostoru až na 1.150 litrů. Díky otvoru, širokému 1.098 mm, pátým dveřím, které se otevírají do výšky 1.915 mm, a nízkému prahu zavazadelníku (659 mm nad zemí) se zavazadla také snadno nakládají. Ložná plocha je široká 960 mm, je tedy o 2 mm širší než u
předchozí generace.

Simply Clever – tento slogan naplňuje nová ŠKODA Fabia naprosto dokonale. V nabídce je v závislosti na výbavě a přáních zákazníků až devět nových Simply Clever-prvků.

Poprvé ve voze značky ŠKODA bude v novém modelu Fabia využita technologie MirrorLink™, která přenáší aplikace chytrého telefonu na displej palubního zábavně-informačního systému. Zcela novou kvalitu tím získá například využívání navigačního softwaru nebo poslech hudby ve voze. Propojení je rychlé a jednoduché. Stačí spojit smartphone a systém Bolero pomocí USB-kabelu, aktivovat na rádiu modus MirrorLink™ a aplikace, certifikované pro MirrorLink™ (mirror=zrcadlo), už se zobrazují na obrazovce palubního systému.

Velmi užitečná je také další funkce SmartGate, která s využitím speciálních aplikací umožňuje zobrazovat konkrétní údaje o vozidle, jako je spotřeba paliva, průměrná rychlost, náklady apod. na obrazovce chytrého telefonu. Data jsou přenášena bezdrátově pomocí Wi-Fi technologie.

Fabia dostane poprvé také škrabku na led ve víčku palivové nádrže. Do nového držáku multimediálních zařízení ve středovém panelu lze uložit mobilní telefon, smartphone, nebo iPod. Pro reflexní vestu, která je v mnoha zemích předepsanou součástí povinné výbavy, je určena odkládací přihrádka ve výplni dveří řidiče. Pro výplně bočních dveří je k dispozici i nádoba na odpadky. Nejrůznější drobnosti pojmou síťové kapsy na vnitřních stranách předních sedadel. Vůz má také více odkládacích míst pro láhve s nápoji. Do obou zadních dveří se vejde po jedné 0,5litrové lahvi. Odkládací schránka před sedadlem spolujezdce pojme navíc také 1litrovou láhev. Nová ŠKODA Fabia teď nabízí místo až pro sedm lahví: v obou předních dveřích, v obou zadních dveřích, ve středovém panelu a ve schránce před sedadlem spolujezdce.

Nová ŠKODA Fabia zaujme i řadou dalších Simply Clever-řešení, která se osvědčila už ve druhé generaci tohoto modelu. Mezi ně patří například držák parkovacích lístků sériově instalovaný na vnitřní stranu sloupku A nebo volitelně dodávané háčky na zavěšení tašek v zavazadlovém prostoru. V rámci síťového programu, rovněž dodávaného na přání, zajistí pořádek v zavazadlovém prostoru dvě upevňovací sítě. Odkládací plato lze vedle výchozí pozice využít také jako horizontálně umístěnou zvýšenou podlahu, nebo jej lze vertikálně zasunout za zadní opěradlo.

Pro zavazadlový prostor je na přání dodávána také flexibilní přihrádka, zajišťující předměty, které by se v zavazadlovém prostoru jinak volně povalovaly. Simply Clever je také „Corner“ funkce mlhových světlometů (odbočovací světlo).

tisková zpráva

30 Comments on “Nová ŠKODA Fabia: Promyšlený malý vůz s prostorným interiérem”

  1. Už několikrát jsem to na
    Už několikrát jsem to na hybrid.cz viděl a vidím to tu znovu v tomto článku! Tisková zpráva přepsaná 1:1 do neobjektivního PR článku. Jestli vám za to dali peníze, tak to potom chapu, dobře pro vás, ale jestli tohle děláte zadarmo, tak byste se nad sebou měli zamyslet. To že je to tiskova zpráva je dole jen neviditelným písmem, ale normální člověk v tom PR pozná okamžitě třeba už v nadpisu – jak může někdo napsat, že „fabia i nadále velice agilní a obratná.“ když zatim do světa byly vypuštěny jen dva rendery nikdo se s nim neprojel? Je to hnus, protože buďto neumíte psát objektivní články, nebo, ještě hůř, schováváte reklamní sdělení do „běžnýho“ článku, a ani jedno se mi teda nelíbí….

  2. Jako hezký, máme novou
    Jako hezký, máme novou Fábii, ale nějak nechápu, proč se o ní píše na hybrid.cz. Až přijdou třeba s Fábií G-tec nebo do ní nainstalují hybridní pohon, tak prosím, ale jinak si hromadu takovýchhle a podobných článků můžu přečíst na jakémkoliv běžném autowebu.

    1. Souhlasím Hyperloopem, Je
      Souhlasím Hyperloopem, Je samozřejmé, že nová Fabia bude se trochu lišit od těch předešlých, ale to dělají všichni výrobci. Hybrid a pan Horčik v tomto případě upadli do komerce asi z duvodu reklamního zisku od VW-Škody. Dělají to všichni včetně Autowebu. Jen mne také mrzí, že pan Horčík se spokojil s pruměrnotí opisování, a tím se pronevěřil poslání Hybridu.cz. Nebo, že by jsem něco přehlédl, a nová Fabia bude v provedení alternativníh pohonu, elektro,vodík, plyn, už z výrobního závodu.

          1. S vazaly mate bohužel
            S vazaly mate bohužel pravdu, bohužel mi to vychází tak že celá ČR je bohužel neokolonie Německa. S tím souvisí i například otázka energetické bezpečnosti, německou elektřinu a stabilitu jejich sítě jistíme z velké části my a Polsko.
            Takže můžeme slyšet pohádku o tom že větrníky a solární panely v Německu fungují, takže můžou fungovat všude. Bohužel skutečnost je jiná, ze strany vlastníků revolučních technologií není zájem cokoliv změnit, i když náznaky jsou (třeba šéf ČEZu hovořil před pár měsíci v rozhovoru o „mikrogeneracích“). Takže to vypadá že ten kalich si budem muset vypít až do hořkýho konce…

          1. Kéž bych lidi
            Kéž bych lidi podceňoval.

            Bohužel jsem viděl mnoho případů
            – manžel koupí ženě SUV, protože je bezpečnější (ovšem je z něj omezný výhled a je neohrabané, takže ona s ním nedokáže u nákupního střediska zaparkovat)
            – rodina si koupí auto, do kterého se nevejdou
            – muž si na cesty do práce 10km vzdálené koupí sporťák se spotřebou 10l.

            Fabia má punc dobrého auta – a při výběru prvního vozu dle parametrů (to jest bez skutečného porovnání tím, že se v daném autě měsíc vozím a vyzkouším jich 10) se dostane do prvních 5ti (papírová cena, spotřeba, bezpečnost). Jenže ti co nakupují první auto se nedívají na další parametry (místo vzadu, místo nad hlavou, cena oprav, rychlost oprav, reálná spotřeba, atd..) a tam už to s fabií tak dobré není.

            Ale víte co je zvláštní – znám několik lidí, co měli jako první auto fabii, potom jako druhé zkusili jinou značku a jako třetí auto si fabii nikdo nevybral (i když je tak skvělá jak se tady píše). Prostě ze svého okolí vím, že kdo měl před fábií jiné auto, už si potom fábii nevybral.

              1. Když se nebudeme bavit o
                Když se nebudeme bavit o Hybridu na Hybridu.cz – Tak je v podstatě jedno, zda se jedná o Škodověnku, Mitsubiši nebo Dacii. Je dobře, že jsou dávají práci lidem,výdělek na živobytí a nakonec i možnost vydělané peníze za něco utratit. U Škodovek je reklamou i to, že jsou vidět jako doprovodná vozidla na ruzných sportovních a kulturních akcích – na rozdíl od VW nebo Seatu. Jen mne mrzí to ekologicko hybridní kulhání právě za VW.

                1. Máte pravdu.
                  Škoda auto

                  Máte pravdu.
                  Škoda auto patří mezi málo výrobních podniků, které se v ČR dále technologicky rozvíjejí a investují do další výroby – právě kolaudují(?) další nové provozy. Dávají lidem práci, platí v ČR velké daně, platí odvody za zaměstnance, a tak vlastně i podporují některé zdejších nespokojené přispívatele, kteří jsou placeni ze státního rozpočtu.

                2. Výborně. Jsme na hybridu a
                  Výborně. Jsme na hybridu a bavíme se o nehybridní Škodovce. Tedy k hybridu. Bohužel tato koncepce, tedy hybrid, je slepou cestou v ekologii. Když si spočítáme kolik nás stojí energeticky výrobek ad začátku do konce, zjistíme z hrůzou, že ekologické byly vozi v 60tých létech, klasická žárovka je ekologičtější než úsporná atd. Tehhdejší vozi byly snadněji recyklovatelné než dnešní. A hybrid se hodí do lokomotivy a ne do osobního auta. Podle výzkumu v USA by si hybrid koupilo znova jen 5% zákazníků. Zbylích 95% už by znova do hybridu nešla.

                3. Možná ne do hybridů
                  Možná ne do hybridů montovaných před několika lety (s kterými tito dotazovaní mají zkušenost), ale dnešní plug-in hybridy jsou přeci jen jinde. A není to slepá větev, ale prostě jen předstupeň před plně elektrickými auty. Navíc nikdo nikdy netvrdil, že hybridy tady budou i za sto let 😉

                4. Elektromotory bohužel
                  Elektromotory bohužel nemají při současnému odporu ekoteroristů vůči jaderným elektrárnám se prosadit. Větrníky a solárem se nenabijou, a to je jejich slabina.

                5. Proč by se nenabily
                  Proč by se nenabily větrníky a solárama, pakliže tyto budou mít dostatečný výkon?

                6. Větrníky a solárka
                  Větrníky a solárka pracují na principu „PORUČÍME VĚTRU, DEŠTI“. A to bohužel nefunguje. Jak chcete dobíjet ze solárka v noci ?.

                7. Třeba skrze
                  Třeba skrze přečerpávačku? 😉
                  Samozřejmě musí být nějaký způsob, jak tu energii ukládat, protože bez toho se obnovitelné zdroje závislé na nepravidelných zdrojích energie neobejdou.

                8. No právě. NEOBEJDOU.
                  No právě. NEOBEJDOU. Jaderná energetika se obejde bez dalších nákladných staveb.

                9. Tak ona už samotná jaderka
                  Tak ona už samotná jaderka je docela dost nákladná stavba, nehledě na to, že např. kvůli Dukovanům se stavěla vodní nádrž Dalešice pro chlazení. Ale jinak proti jaderné energii určitě nebrojím, i když inteligentně stavěné a řešené obnovitelné zdroje také vítám 😉

                10. „Obnovitelný zdroj“ je
                  „Obnovitelný zdroj“ je chyméra ekologů. Zákon zachování energie je zcela jasný a obnovu energie nepřipouští. Pouze přeměnu. A to jaksi ekologům uniká. Stále chtějí perpetum mobile.

                11. Ach jo…
                  Ano, čistě

                  Ach jo…
                  Ano, čistě fyzikálně nic není obnovitelné, ale solární energie a vítr (který je taky primárně způsoben zářením slunce) z hlediska trvání lidské civilizace je v podstatě nekonečný zdroj energie, který sice není v pravém slova smyslu obnovitelný (i když ani s tím by astronomové a kosmologové nesouhlasili ;)), ale na rozdíl od uhlí nebo uranu či potenciálně thoria ho prostě lidstvo nemá šanci jakkoliv vyčerpat, může ho buď zužitkovat a nebo nechat dopadat na zemi jen tak nazdařbůh. Osobně mi přijde první varianta jako mnohem rozumnější 😉

                12. Deuterium vzniká interakcí
                  Deuterium vzniká interakcí slunečního záření s mořskou vodou. Nevyčerpatelný zdroj s daleko větší účinností než větrník nebo solárko.

                13. OK, tak až zvládnete
                  OK, tak až zvládnete jadernou fúzi na takové úrovni, že vám vydá aspoň desetkrát tolik energie, než do ní vložíte, tak se můžeme o tomto zdroji energie bavit 😉

Napsat komentář