Nová Octavia má cenu za design, Rapid se vyrábí na Ukrajině

Automobilka Auto spustila výrobu modelu Rapid na Ukrajině. Jde už o čtvrtý závod vyrábějící model Škoda Rapid, po Mladé Boleslavi, Pune v Indii a Šanghaji v Číně. V ČR navíc nová Škoda Octavia vyhrála anketu AutoDesign Awards 2013.

Škoda Rapid ve slušivé modré barvě
foto: Škoda Auto

Nová Octavia je vítězem dvou cen za design v rámci ‚AutoDesign Awards 2013’. Nejmladší model značky Škoda získal renomované ocenění ‚Nejlepší design roku’. Nová Škoda Octavia vyhrála v celkovém hodnocení i v kategorii ‚střední třída’. Porota vybírala z celkem 62 vozů.

Ceny ‚AutoDesign Awards’ uděluje český časopis AutoDesign&Styling (ADS). Dvacetičlennou porotu tvoří designéři, novináři a další odborníci z oblasti designu. Ceny ‚AutoDesign Awards’ byly letos udělovány už pošesté, poprvé cenu získal model značky Škoda.

Elegantní design

Odborníky přesvědčil nadčasově elegantní design nové generace vozu Škoda Octavia. Porotce si nová Octavia získala zejména svými svěžími, čistými liniemi, vyváženými proporcemi a efektní symbiózou formální elegance a sportovní dynamiky.

Nadchla také vysoká funkčnost a technologické inovace zcela nově vyvinutého modelu. Podle slov porotců může nová Octavia směle soupeřit i s vozy o třídu výše.

„Vítězství v anketě ‚AutoDesign Awards’ je skvělým vyznamenáním pro nový model Škoda Octavia a oceněním práce celého našeho týmu ve vývoji, designu a výrobě,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva Škoda Auto zodpovědný za technický vývoj.

Nová Octavia = další růst pro Škoda Auto

Nová Škoda Octavia je ve všech ohledech třída sama pro sebe. Se svým výrazným designem je Octavia ve svém segmentu výjimečným vozem – je suverénní, dynamická a nadčasově elegantní. Dokonalé proporce, maximální preciznost, jasné linie a ostré hrany – tento vůz působivě ztělesňuje nový design značky,“ dodává Welsch.

Šéfdesignér značky Škoda Jozef Kabaň a jeho tým navrhli novou generaci modelu Octavia od základu zcela nově. Nikdy předtím nebyla Octavia tak dynamická a současně výrazná a hodnotná jako v případě třetí generace. Hlavními znaky vozu jsou jasné linie a absence dekorativních prvků.

„Octavii jsme dodali nový rozměr, přičemž jsme se soustředili na to podstatné,“ říká šéfdesignér společnosti Škoda Jozef Kabaň. „Nová Octavia má nezaměnitelnou tvář a bude i po několika letech působit skvělým dojmem, protože její design je nadčasový,“ vypočítává Kabaň.

Světová automobilka

Design spoluutváří suverénní, výrazná příď, dynamická silueta, připomínající vozy s karoserií kupé a promyšleně tvarovaná záď.

Škoda Auto

  • › je jedna z nejstarších Automobilek na světě. Od roku 1895 se v sídle firmy v Mladé Boleslavi vyráběla nejprve jízdní kola, brzy následovaly také motocykly a Automobily
  • › má v současnosti sedm modelových řad osobních Automobilů: Citigo, Fabia, Roomster/Praktik, Rapid, Octavia a také Yeti a Superb
  • › v roce 2012 dodala zákazníkům celosvětově 939.200 vozů, což je o 6,8 % více než v předešlém roce zároveň nový rekord
  • › od roku 1991 patří Volkswagenu, jednomu z globálně nejúspěšnějších Automobilových koncernů. Škoda v koncernovém svazku samostatně vyrábí a vyvíjí vedle vozů také komponenty jako motory a převodovky
  • › provozuje tři výrobní závody v České republice; vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a také v Indii – většinou prostřednictvím koncernových partnerství
  • › zaměstnává celosvětově přibližně 26.500 pracovníků a je aktivní na více než 100 trzích.

Vedle atraktivního designu nová Octavia zaujme také dostatkem místa, vysokou funkčností, moderními bezpečnostními a komfortními systémy, nízkou spotřebou, řadou Simply Clever detailů a vynikajícím poměrem ceny a užitné hodnoty.

Nová Octavia v porovnání se svou předchůdkyní výrazně vyrostla jak do délky (plus 90 milimetrů), tak do šířky (plus 45 milimetrů). Model je skutečně prostorový zázrak a disponuje největším zavazadlovým prostorem, nejdelším interiérem a největším prostorem pro kolena cestujících na zadních sedadlech v rámci třídy.

Combi v Ženevě

Začátkem měsíce února byla nová Octavia úspěšně zavedena na český trh. Na Autosalonu v Ženevě bude poprvé k vidění také Octavia Combi.

S verzemi Octavia a Octavia Combi pokračuje Škoda ve své největší modelové ofenzívě v historii společnosti. Do roku 2015 bude Automobilka každých šest měsíců představovat nový nebo modernizovaný model.

Cílem je tak zvýšit počet celosvětově prodaných vozů na minimálně 1,5 milionu vozů ročně. Nová Octavia je důležitým pilířem této růstové strategie. Jedna z cest k tomuto cíli je i výroba modelů v různých regionech po celém světě.

Rapid z Ukrajiny

Škoda Rapid od dnešního dne sjíždí z linky i na Ukrajině. Škoda zahájila výrobu tohoto modelu v ukrajinském závodě Eurocar v Solomonovu. Prodej bude na ukrajinském trhu zahájen již koncem března.

Škoda Rapid oslovuje zákazníky nabídkou prostoru, vynikajícím poměrem ceny a užitné hodnoty, rozsáhlou bezpečnostní výbavou, nadčasovým designem a hospodárnými motory.

Ukrajina je pro českou automobilku důležitým růstovým trhem. V uplynulých třech letech Škoda své prodeje v této východoevropské zemi téměř zdvojnásobila. V roce 2012 zvýšila Škoda meziročně počet dodávek o téměř 32 % na 14 400 vozů.

Východní trhy

Podíl značky Škoda na ukrajinském trhu v uplynulém roce vzrostl na rekordní hodnotu 6,6 % (2011: 4,9 %). Zdaleka nejprodávanějším modelem značky Škoda přitom byla Škoda Octavia se zhruba 8900 vozy. Octavia je na ukrajinském trhu současně nejprodávanějším modelem ve své třídě.

Jakožto globální projekt je Škoda Rapid důležitým pilířem Růstové strategie Škoda 2018. „Model Škoda Rapid byl vyvinut s využitím maximálních synergií pro celosvětové použití,“ říká předseda představenstva společnosti Škoda Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland.

„Tento vůz má pro náš mezinárodní růst velký význam, posílí naši pozici také v nově industrializovaných zemích. Zahájení výroby a prodeje na Ukrajině je důležitým krokem na této cestě,“ dodává Vahland.

Nové továrny

Závod v Solomonovu v blízkosti slovensko-ukrajinské hranice je již čtvrtým závodem na světě vyrábějícím model Škoda Rapid. Výroba zde probíhá v režimu SKD (Semi- Knocked-Down).

Od podzimu 2012 je tento model uváděn na trhy ve střední a západní Evropě, vůz se vyrábí v hlavním českém výrobním závodě v Mladé Boleslavi. V indickém Pune se indická varianta modelu Rapid vyrábí již od konce roku 2011.

Koncem roku 2012 byla zahájena výroba tohoto modelu v čínském závodě společnosti Shanghai Volkswagen, prodej bude zahájen ještě v prvním čtvrtletí roku 2013. Na rok 2014 je naplánována výroba modelu Škoda Rapid také v Rusku.

S modelem Škoda Rapid (viz. test) chce česká automobilka navázat na pozitivní vývoj uplynulých let. „Rapid je prostorný, elegantní a současně cenově dostupný vůz pro celou rodinu a přesvědčuje řadou Simply Clever detailů, nejmodernější technikou a vysokou hospodárností. Zkrátka, správné auto ve správný čas,“ říká Vahland.

Pestrá paleta vozů

Škoda Rapid doplňuje modelovou paletu značky Škoda v prostoru mezi modely Škoda Fabia a Škoda Octavia. Při kompaktních rozměrech (délka 4,48 metru, šířka 1,70 metru) přesvědčuje tento model vynikající nabídkou prostoru a dostatkem místa pro pět osob a jejich zavazadla.

K tomu je třeba přičíst i řadu Simply Clever řešení, vynikající poměr ceny a užitné hodnoty a rozsáhlou bezpečnostní výbavu. Atraktivní je také nadčasový design. Rapid je prvním modelem značky Škoda s novým designovým jazykem.

Od svého uvedení na evropské trhy na podzim roku 2012 získal Rapid už řadu cen. Na českém trhu byl vůz zvolen Fleetovou novinkou roku a stal se vítězem kategorie „nižší střední třída“ v hlasování veřejnosti při anketě Auto roku 2013.

Ocenění i pro Rapid

Škoda Rapid je Autem roku v Bulharsku, získal cenu Auto Trophy v Německu a Zlatý volant v Rakousku. Za svůj bezpečnostní koncept získal vůz navíc maximální ocenění v podobě pěti hvězdiček v nárazových testech Euro-NCAP.

S celkem 939 200 dodanými vozy dosáhla Škoda v roce 2012 nového prodejního rekordu. Ve srovnání s rokem 2011 vzrostl počet dodávek o 6,8 procent. V roce 2013 Škoda představí osm nových nebo přepracovaných modelů.

tisková zpráva

8 Comments on “Nová Octavia má cenu za design, Rapid se vyrábí na Ukrajině”

  1. Netvrdím, že je to
    Netvrdím, že je to škaredé auto, ale cena za design ?!?! Pamätám si keď vyšiel na trh Roomster a v nejakých novinách som čítal o tom aké je to krásne auto. Dnes je považované za jedno z najškaredších na trhu (samozrejme mimo prúd platených vychvaľovačov).
    A pripájam sa k svojmu predchodcovi – na hybrid.cz chodím kvôli technologickým novinkám, nie kvôli designu 🙂

  2. Prečo mám pocit, že
    Prečo mám pocit, že články takéhoto charakteru nemajú s prioritným zameraním magazínu Hybrid.cz nič spoločného? Veď toto nijako nesúvisí s témami „elektromobily, elektrokola, elektroskútry, auto na plyn CNG, LPG, testy“. Podľa všetkého by sa stránka mala premenovať na http://www.hybrid-a-vychvalovani-skodovky.cz a podnadpis „elektromobily, elektrokola, elektroskútry, auto na plyn CNG, LPG, testy, placené články od Škoda-Auto“. A pre poriadok by to chcelo novú rubriku – Články, za které nám platí Škoda Auto.

  3. Designove nadcasova byla
    Designove nadcasova byla octavie mk1. Nova octavie i rapid jdou s proudem. Rapid je vzhledove hodne nekonfliktni a myslim, ze se u nej ve skodovce celkem trefili… Oktavka mk3 je spis love-or-hate zalezitost a me je z ni osobne na bliti… nicmene prodavat se bude.. teda pokud na ni budou lidi a firmy mit v krizi penize.. jinak me mrzi dalsi PR bul****t, nicmene… je krize, takze chapu :).

    1. Moc nesouhlasím s tím, že
      Moc nesouhlasím s tím, že by Octavia 1.generace měla být nadčasová. Š-A tehdy opakovaně pronášela, že její první metou k dosažení je být středoevropským Volvem. Podívejte se na auta této značky v té době, na tu typickou hranatou přední mřížku a pak se bavme o originalitě 😉

  4. S Octavií jsou to obě
    S Octavií jsou to obě pěkná auta, byť těžko nadčasová, spíš druhá v čekatelské designové lajně koncernu VW. Ale ještě mají 3. lajnu, to se musí nechat.

    Mně zklamaly ty diagonální prolisy po stranách SPZ na zadním víku kufru. Jako by se snažili o 5 nebo kolik let nazpět dohonit BMW 3, které od této nehezké koncepece hned zase couvlo. Na ty zadky mají vůbec smůlu – komu se líbí záď jinak podařeného nového Superbu? Tu si zase půjčili od Laguny z 90. let… Ale nefunguje to.

    1. Souhlasim s Vami,že jsou to
      Souhlasim s Vami,že jsou to pěkna auta.Mě se osobně libi Rapid,ale jen proto,že je trochu jiny než Octavie.Pokud by byly opravdu nadčasove tak by to byla pocta designeru z počatku devadesatych let kdy prvni Octavie po revoluci sjela z vyrobniho pasu.Jinak mě tento vuz spiše připomina osud Spartaka a nasledně Octavie z šedesatych let minuleho stoleti.Je otazkou jakou svobodu v prosazeni svych desainovych studii jim VW povoli podobně jako Seatu.

Napsat komentář