Automobilka Mazda ve vývoji hybridního pohonu, ale i dalších alternativ, silně zaostala. Nedávno vypluly na povrch informace, že si hodlá licencovat hybridní pohonný systém Hybrid Synergy Drive od značky Toyota. A prvním plodem spolupráce bude nová Mazda6.
foto: Mazda
Japonská automobilka Mazda jde přeci jen odlišnou cestou, než současné špičkové automobilky. Místo vývoje alternativních typů pohonu jako jsou elektromobily, hybridy a auta na plyn, se soutředí na zlepšování stávající technologie. Snižuje hmotnost, snižuje spotřebu a zvyšuje efektivitu motorů.
Je ale znát, že pouze toto nestačí. Vyvinout vlastní hybridní systém pohonu by si vyžadovalo obrovské náklady. A tak není divu, že si raději licencovala spolehlivý a prověřený HSD.
Spekulovalo se, že jej Mazda zabuduje do modelu Mazda RX-9. Špióni magazínu Car and Driver teď ale přinášejí informace o tom, že nejspíš kdesi v Japonsku či USA se už dnes pohybují testovací vozy Mazda6 Hybrid.
Zkazky hovoří o tom, že Mazda6 Hybrid půjde na trh koncem roku 2012 nebo začátkem roku 2013. Je praděpodobné, že auto bude schopné ujet minimálně alespoň pár stovek metrů čistě na elektřinu. Což se dá očekávat, protože HSD pohon umožňuje stavět tzv. plné hybridy.
Redaktoři magazínu Car and Driver tvrdí, že namísto 1,8l benzinového agregátu, který je standardem u Priusu, využije hybridní Mazda6 vlastní výkonný, ale šetrný čtyřválec SkyActiv. Ten v modelu Mazda 3 sám o sobě nabízí výkon 163 koní a spotřebu 7 l/100 km.