Nová Kia Sportage se prodává také jako mild-hybrid
Dva roky po uvedení čtvrté generace na trh prošla KIA Sportage modernizací, která přinesla nové designové prvky exteriéru, interiéru a nové technologie týkající se bezpečnosti a infotainmentu včetně pohonných jednotek.
foto: KiaKia
Nově Sportage nabízí full LED přední světlomety se čtyřmi diodami LED denního svícení a LED zadní svítilny ve tvaru C. Designéři dali nový ráz masce chladiče a přednímu nárazníku s mlhovými světlomety, detailům na zádi a novému designu kol z lehké slitiny.
Interiér nabízí praktičtější tvar volantu a přepracovaný štít přístrojové desky s bezrámečkovou 7‘‘ nebo 8‘‘ palcovou navigací. Sportage nadále nabízí sportovní edici GT Line, která je nově opatřena spodním zadním spoilerem se dvěma výfuky. K dispozici je až jedenáct barev karoserie z toho pět zcela nových.
Portfolio motorů zahrnuje čtyři agregáty, dva zážehové a dva vznětové z toho vůbec poprvé nový 2,0 litrový dieselový mild-hybrid pohon EcoDynamics+ 48V. Všechny motory splňují emisní normu Euro 6d TEMP a nabízeny jsou se třemi převodovkami.
Na trhu v ČR je modernizovaná Sportage nabízena v 5 úrovních výbavy Comfort, Exclusive, Style a Premium včetně zmíněné edice GT Line. Nabídka motorů zahrnuje dva přepracované benzínové motory 1,6 litru T-GDI o výkonu 177 k (265 Nm) s emisemi od 170 g/km a 1,6 GDI o výkonu 132 k (161 Nm) a emisemi CO2 od 159 g/km.
foto: Kia
Oba motory jsou vybaveny novými filtry pevných částic GPF a plní emisní normu Euro 6d TEMP. S pohonnou jednotkou T-GDI se pojí pohon předních nebo všech kol, přičemž u modelů s pohonem 4x4 je nabízena sedmistupňová dvouspojková převodovka DCT.
Stávající dieselový motor o objemu 1,7 CRDi byl nahrazen zcela novým úsporným CRDi motorem o objemu 1,6 litru vlastní výroby Kia. Jedná se o nejčistší dieselový motor, jaký kdy automobilka vyrobila. Výkon motoru činí 136 k (320 Nm) s emisemi od 123 g/km. Motor 1,6 CRDi je standardně s pohonem předních kol prostřednictvím šestistupňové manuální převodovky, k dispozici rovněž s pohonem všech kol a 7DCT.
Do nabídky pohonů přibyl nový a vůbec poprvé u modelové řady Kia nabízený dieselový mild-hybrid (MHEV) pohon EcoDynamics+ vlastní výroby Kia o objemu 2,0 litru. EcoDynamics+ je spojen se systémem pohonu všech kol, přičemž výkon je přenášen prostřednictvím šestistupňové manuální nebo nové osmistupňové automatické převodovky.
Výkon motoru činí 185 k (400 Nm) s emisemi od 138 g/km u manuální a od 149 g/km u 8A/T. Motor EcoDynamics+ využívá plynulý přívod a rekuperaci elektrické energie díky lithium-iontové 48voltové baterie o kapacitě 0,44 kWh. Díky této novince je Kia výrobcem, který nabízí technologii HEV a PHEV, čistě elektrický pohon EV a 48voltovou technologii MHEV v celém svém sortimentu modelů.
Rozměr a profil je u nové Kia Sportage nezměněn, čímž se SUV hodí i do každodenního městského provozu. Běžná verze modelu s délkou 4485 mm, šířkou 1855 mm, výškou 1645 mm a s rozvorem náprav 2670 mm se od verze GT Line liší pouze v délce karoserie, kterou díky unikátnímu přednímu nárazníku přesahuje o 10 mm na celkových 4495 mm.
foto: Kia
„Z pohledu prodejního mixu očekáváme, že největší zájem zákazníků budou mezi 60 – 70 % tvořit benzínové motory a ze 40 % nabízená výbava Exclusive. V rámci rozdělení pohonu očekáváme 75 % objemu prodejů 4x2 a 25procentní zájem o pohon všech kol. Mezi nabízenými agregáty bude dominovat motorizace 1,6 T-GDI 4x2 (30 %) a motorizace 1,6 CRDi 4x2 (20 %) ve výbavě Exclusive,“ říká Kateřina Vaňková Jouglíčková, PR manažer Kia Motors Czech.
V základní výbavě s označením Comfort je modernizovaná Kia Sportage s motorizací 1,6 GDI 4x2 v ceně 514 980 korun. V nejvyšší výbavě s označením GT Line a motorizací 2,0 CRDi MHEV 4x4 8A/T je Sportage za cenu 929 980 korun.
Pokud tady někteří petrolheadi opakovaně tvrdí, že elektromobil je slepá větev, tak jak by asi nazvali mild hybrid? :-)
Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 69 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 27 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.
slepý kořen :-))))
zánět slepého střeva
Jezdím na proud, najeto 85 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 88 tisíc km.
:-D
Jen jsem chtěl napsat, že jsem si přečetl nadpis a poslední větu o ceně a že jsem rád, že i ostatní čtenáři vám tu na Hybridu na nějaké MHEV z vysoka ser.. (podle nulového počtu příspěvků) a tímto bych rád vyzval redakci, ať se také vys... na všechno, co se nedá strčit do zásuvky, protože nás nějaký mild-hybrid za milion nezajímá, tak na to stejně klikat nebudeme a tak stejně nebudete mít žádné příjmy z reklamy. Myslím to v dobrém :).
Souhlasím, že mild-hybrid za milión je úděsná jebovina, něco na co asi směřovali původní plány na 95g CO2, co už jsou překonané ještě než začali platit.