Nová Kia Soul EV - na podvozku Niro, dojezd 300 km?

Jan Horčík - 28 Únor 2018

Nová generace elektromobilu Kia Soul EV by měla být založena na sdílené platformě, na které už staví modely Kona Electric a Kia Niro EV. Dojezd má dosáhnout 300 km.auto elektromobil Kia Soul EV

Kia Soul EV nepatří k nejprodávanějším elektromobilům, ale rozhodně jde o zajímavý kus, který stojí za zvážení.
foto: Kia

Teprve nedávno si elektromobil Kia Soul EV prošel jemným faceliftem, který spočíval ve zvětšení baterie z 28 kWh na 30 kWh. Už letos bychom se ale snad měli dočkat výrazně přepracované nové generace Kia Soul EV.

Podle informací korejského webu etnews.com bude nová generace Soul EV stavět na podvozku Kona/Niro a nejspíš využije i stejné komponenty. Jmenovitě 39,2kWh baterii (dojezd 300 km), plus možná i větší 64kWh baterii (dojezd 480 km).

Třetí generace fosilní verze Kia Soul by měla jít na trh ve druhé polovině letošního roku. Není však zatím jasné, zda spolu s ní přijde i nová verze elektromobilu, anebo bude nutné si na něj dalších pár měsíců počkat.

Zpět na HybridPřidat komentář

Uvidíme, jestli nabídnou upgrade stávající baterie.

---

2x Kia Soul EV
BMW i3

Myslím že ne, bude to na jiném podvozku a podle mě bude i jiná baterie. Navíc ten upgrade se ani nevyplatí, lepší je auto prodat a koupit nové.

Já viděl baterii ze Soulu a je stejná jako na Ioniqu, alespoň prostorově. K tomu všude samolepky Hyundai. Tak možná ta zaměnitelnost může být, když Niro má mít vše stejné jako Ioniq.
Prodat a koupit je nesmysl. Dostanu stejné auto za šílené peníze v porovnání s výměnou baterie. Když už prodat, tak už koupit lepší, Niro, Kona...

---

2x Kia Soul EV
BMW i3

Stejné baterie Ioniq vs Soul rozměrově určitě nejsou. Například ZDE to je názorně vidět.

Nový Soul EV dostane s někvětší pravděpodobností stejný podvozek i bateriovou krabici s Hyundai Kona a tedy možnost jít až na 64kWh.

Nový Ioniq pak buď dostane jiný podvozek s větší bateriovou krabicí, nebo při zachování stávající hádám půjde kapacita baterie navýšit jen někam k 40-44kWh.

Měl jsem namysli, že nemá smysl měnit baterii 28 kWh po 2 letech provozu za novou 40 kWh. Podle mě ji výrobce neodkoupí, takže člověk vyhodí spoustu peněz. Výměna s doplatkem by smysl dávala. Ten kdo jezdí dálky by ty peníze asi obětoval, mě to smysl nedává. Já si počkám co vypadne z Mercedesu v 2020 případně z jiných výrobců.

off

Tesla Semi se prohání po Kalifornskejch dálnicích na cestě z Fremontu do Giga.
https://goo.gl/Yoy2bQ

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Akorát bych tam dal obrázek Kia Soul EV a ne spalovacího Soulu.

Pro řadu lidí to bude šikovné auto, že by to byl polykač kilomentrů to sice ne, ale 40 kWh baterie by se hodila.

Díky Pemm Brno jsme Kiou Soul jeli Rallye Večerní Prahou a nakonec si tohle auto pořídila firma ze Žďáru, co staví nabíjecí stanice. S autíčkem je velká spokojenost. Také mě napadlo, že by mohl být obrázek EV a ne spalovacího. V Brně je k prodeji jedna předváděčka.

Jestli je to ta kterou myslím, tak to je předváděčka co je tuším skoro dva roky stará.
Ještě loni tam byla za plnou cenu.

---

2x Kia Soul EV
BMW i3

Kdepak, ta bílá je v ZR a nynější je myslím hnědá nebo podobná barva.

Přesně tu myslím.

---

2x Kia Soul EV
BMW i3

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jooo KIA SOUL EV je celkem solidní autíčko ;)

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/a2014-kia-soul-ev/

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter