Nová Kia Soul EV 2018 bude mít 30kWh baterii

Jan Horčík - 16 Březen 2017

Ze stále většího počtu zdrojů přicházejí informace, že Kia chystá letos update elektromobilu Kia Soul EV. Verze pro rok 2018 nabídne primárně mírné zvýšení kapacity baterie z 27 kWh na 30 kWh.auto elektromobil Kia Soul EV 2018 30 kWh baterie

Kia Soul EV je pro jihokorejskou značku pouhým "compliance car", tedy autem, které vzniklo pouze kvůli emisním regulacím. Narozdíl od jiných takových vozů je ale Kia Soul EV překvapivě dobrý elektromobil.
foto: Kia

V už pár let starém testu nás poněkud přerostlá Kia Soul EV, ač přestavba spalováku, příjemně překvapila. Dle NEDC zvládne dojezd 212 km, reálných je 160 km až 180 km.

Původní baterie má 75 Ah (27 kWh využitelných), 360 V, 192 článků a váží 277 kg. Nová s kapacitou 30 kWh má mít 80 Ah (30 kWh využitelných), 375 V, 200 článků a vážit 290 kg. Čekat se tedy dá i mírné zvýšení výkonu. Dojezd dle NEDC by měl narůst na 250 km.

S takovými parametry ale bude muset nová Kia Soul EV proti konkurenci typu Opel Ampera-e, Tesla Model 3 či nový Nissan Leaf nasadit opravdu zajímavou cenu.

V roce 2018 má přijít na trh také elektromobil Kia Niro EV, teprve druhé plně elektrické auto značky Kia. Je zajímavé, že i u něj se prozatím spekuluje o pouze 28kWh baterii.

Zpět na HybridPřidat komentář

V prosinci 2016 jsem diky ochote prodejce PEMM Brno mel moznost testovat Kia Soul EV (pres vikend). Pri bezne jizde po okreskach, venkovni teplota kolem nuly, spotreba lehce pod 17kWh/100km. Nocni nabijeni pri venkovnim stani a teplote minus 4 stupne z 220V & 10A zasuvky pridavalo dojezd cca 9km/hodinu. Dynamika auta super, pohodli pro ridice v pohode. S autem celkove spokojenost. Jsem zvedavy, co prinese nova verze.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vsetko ste pekne popisali ale riesil uz vobec niekto ze preco sa EV nerobia kombicka? Ja kym nebude kombi tak to nekupim.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Měl bych pro Vás řešení, pokud chcete EV pak je tu BMW i3 - REX , dojezd 200km na elektřinu , pak jeden na benzín z 25kW generátorem motorem - průměrná spotřeba je do 20kWh /100 km , takže pokud nepojedete dálnici na doraz auta motor je dost silný na to, aby jste mohli dojet kamkoli chcete. Tím nepotřebujete platit žádnému čezu nebo řešit topení netopení.

Obrázek uživatele Cipísek D

REX je takový přepal kvíčidlo že v kombinaci s chlupatou dekou místo čalounění děkuji nééchci :))

http://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/bmw-i3/

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Kde najdu tu chlupatou deku? Abych si ji v autě užil...

Obrázek uživatele Cipísek D

tajdlenc myslím je to už dost dávno ale je to supr ;)

http://www.stream.cz/meziplyn/10001107-bmw-i3

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

No jo, a to si fakt myslíš, že BMW je jediná automobilka na světě, která v průběhu životního cyklu modelu nemění detaily či výrobní postupy?
Doporučuji zajít k nejbližšímu dealerovi a šáhnout si na aktuální model.

Obrázek uživatele Cipísek D

haha dopuručuji se zaměřit nejdřív na filozofiji a politiku, bmw to udělala schválně blbě ;)

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Co udělala schválně blbě? Že tam byl chlupatý svetr? No samozřejmě, že to byl úmysl. To se tam neocitlo náhodou. Prostě chtěli být strašně vidět "eco", no, trochu to přehnali, tak trochu ubrali na tom "eco-plynu"...

Obrázek uživatele Cipísek D

všechno dělájí schválně blbě, proto dnes uvažujem o TSLE nikoli o BMW ?)))))))))))))))))

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Tak hlavně abys jednou také něco koupil a ne jenom "uvažoval". ;-)

Někdo koupí naleštenej trus a někdo si radši počká na pořádnej materiál.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak on to videl nekde na videu jako vtipny komentar a asi se mu to zalibilo...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No lepsi parkrat do roka "kvicet" nez muset jet autobusem ne?

Obrázek uživatele Cipísek D

no jako z obecnýho pohledu ano ale z faktickýho s přihlédnutím k faktům a historii tzn proč tomu je jak je už jen z principu takle uměle odvedený práci znamená ruce pryč nebrat ;) Kdyby brambora chtela dělat normální elektrický auta sedany kombíky... dávno dááávno už je dělá ;)

http://kcc-hho.webnode.cz/znacka/bmw-germany-/

https://www.youtube.com/watch?v=hbxI4rMY_wM

a tak to udělali jiná za ně ;)))

https://www.youtube.com/watch?v=4XNFTvtKJUU

https://www.youtube.com/watch?v=SVkJjt_Peg0

https://www.youtube.com/watch?v=YTlyqNLe2Jo

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Ja si myslím že moc sa s kapacitou ani rozbiehať nemôžu, ešte by to začali ľudia kupovať vo veľkom.. Povedzme 100 000 ks každý model a kde by zobrali batérie? Tesla jediná ma Giga továreň a ta po dokončení bude vraj vyrábať 50% svetovej produkcie Li batérií. Takže na všetkých ostatných ostáva 50%.. A to na všetky ostatné auta, notebooky, mobily, vŕtačky, celovky...
Mne sa nezdá ze by sa vôbec dalo dnes vyrábať povedzme milion áut zo 60kWh batériou.
Také stredne použiteľné auto začína dakde pri 40kWh.. Auto bez kompromisov dakde na 60-80 kWh.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No 50% zcela urcite vyrabet nebude ani to nikdo netvrdil. Musk rikal neco v tom smyslu, ze gigafactory bude mit kapacitu jako vsichni ostatni, nicmene pocital kapacitu gigafactory po dokonceni nekdy po roce 2020 a kapacitu ostatnich vyrobcu v roce snad 2010...

Aj keby mal tretinu.. Na ostatných ostáva malo. Sem-tam je počuť o dakej fabrike na baterie. Ako nedávno v Maďarsku.. Ale kapacitne je to sranda :-)

Obrázek uživatele Josef

LG Chem, Samsung, Panasonic a další, hlavně čínští výrobci budují továrny jak na běžícím pásu. Čínské efektivitě se nemůže rovnat skoro nikdo, tam když je něco potřeba, tak se to prostě udělá.

No ved to sú akciové spoločnosti.. Oznámenia o nových fabrikách sa objavujú.. Ale čo si to 3-4 roky všímam sú to investície na max par 10000 áut .
Ja tvrdím ze keby príde dopyt na 100000 z každého modelu co dnes je, tak batérie jednoducho nie sú.
100000 i3, 100000 ioniq, 100000 egolf, 100000 zoe, 100000 leaf..... Toto skrata za rok nevyrobia pre batérie.
Ešte ani jeden výrobca okrem tesly neprišiel s tým že by chcel a mal zabezpečenu výrobu povedzme 150000 ks ročne...
Možno o rok.. o dva..

Obrázek uživatele Josef

Uvidíme. Já jsem velmi zvědavý na to, kolik modelů 3 se opravdu nakonec prodá. Hlavně v EU. V USA se jich asi prodá dost.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tady je otazkou, zda ostatni opravdu kapacity nebuduji nebo proste nemaji takove PR jako Tesla. Muskovi firmy, at uz je to Tesla nebo SpaceX pracuji s verejnosti mnohem intenzivneji nez je obvykle u jejich konkurentu.

Obrázek uživatele Radovan

Je hrozně příjemné vozit se denně v malé elektrice a pozorovat, jak co pár měsíců přicházejí novinky a zvyšují se dojezdy. Jakmile začne v ČR elektromobil na 1 nabití dávat při 130 km/h vzdálenosti jako Ova-Brno či Brno-Pha, už nás asi přestanou trápit i ty rychlonabíječky. Protože i výkon palubních se pomalu zvyšuje z 6,6 kW výše.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 56 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 18 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Josef.

Tenhle podivný trend pozoruju u majitelů Tesla S, kdy ve Vestci jsou prázdné SC a tři Tesly nabíjí z 22 kW výstupu ČEZ nabíječek. Za chvíli si tam člověk ani nenabije jiné auto, u SC můžeme maximálně tak parkovat.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Už se to trošku začalo hýbat, ale stále jsou to jen pomalé přiskoky. Rozhodně lepší než čekat na změnu leta, jak tomu bylo dřiv.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zdravím všechny fanoušky Elektro vozidel.

Měl jsem zapujcený e-golf "25kWh" na jeden měsíc.
Přemýšlel jsem, že bych si nějaký elektro automobil na konci tohoto roku, jako druhé auto pořídil.
Rychle jsem vystřízlivěl!
Přátele! Tudy cesta nevede!!!!! EA si zatím muže koupit buď člověk, který ma tolik grošů a není mu líto je vyhodit do luftu, které se mu nikdy nevrátí, anebo blázen který má toto auto jako hračku!
Abych měl druhé auto v rodině za 950000,- Kč, se kterým
nejsem schopen najezdit bez toho abych neustále pozoroval stav baterie a byl v napětí, jestli si mohu nebo nemohu pustit topeni a klimatizací blbě 120km, to opravdu ne!!!
Při eko jízdě, bez topení a klimatizace a jízdy do 95km/h max 170km
Další poznatek. Karta na měsíc od ČEZu stojí 450kč, to znamená, minimálně 10x na rychlonabíječku ke stojanu, aby se ti to rentovalo...
Další poznatek.
Při čtvrtém následném rychlonabijeni u ČEZu se kapacita baterii okamžitě ztrácí a baterie musíte zformátovat malým proudem, to znamená stejně nabíjet doma, minimálně 12h!!!

Dokud při stávající technologii baterií se nebude kapacita pohybovat minimálně kolem 85kwh, abych bez problému a v klidu najel alespoň 400-500km a abych si standardně v zimě topil, nemá absolutně vůbec žádný význam ani smysl natož ekologický, si kupovat vůz, který ujede blbě 120km za jedničku...
S pozdravem Bohouš.

PS: problém bude, že to budeme nabijet 3x tak déle...

vše je o úhlu pohledu. Hodně lidí, kteří si EV na chvíli půjčí má podobný problém jako vy. Jeden známý např. nepřekousne to, že když já mám u EV plnou, tak mu na spolováku se už rozsvěcuje magické oko a nervózně začne hledat pumpu... Takže ano, větší baterie by bodla, ale na běžné užívání je to v pohodě tzn každému soudruhovi podle jeho vkusu. Jinak pokud jezdím denně cca 60-80km (běžný nájezd evropského řidiče), a potřebuju mít zbývající dojezd cca 800km, potom je to asi věcí jedné terapie u psychiatra.
Pokud by to co píšete měla být obecná pravda, auta nad cca 0,5mil by se neměla prodávat. Kdo "normální" by si něco tak drahého koupil, obzvláště pokud jezdí do města a zpět? To se přece těm lidem nikdy nemůže vrátit?.. :)

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

85kWh nie je vobec nutne. Staci ti auto s bateriou nad 50kWh. S takou by si nemal mat problem ani pri kureni/klime a ani na dialnici dat tych 300km.

Cize v podstate mas taku pravdu. Netreba riesit tieto EV hracky ale kupit poriadne EV.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nj, ale kdyz nejlevnejsi "poradne EV" ktere se realne da koupit je tesla 70 za 2,5 mice tak je to trochu problem...

Obrázek uživatele Michelin

Neni to uplne pravda. Kalkulujete patrne se spotrebou tech malych ev. Jenze vetsi baterie znamena vetsi a tezsi auto, takze spotreba jde nahoru.
Dle toho co pisete by musela Tesla se 100kWh baterkou ujet 600km. V realu normalnim tempem je to, ale jen kolem 400km. Mozna v lete 450.

---

To Tesla dává křídla. 53tis.km

Obrázek uživatele Josef

Tesla ovšem netrpí ani tak na hmotnost, jako spíše na normální pneumatiky a jízdu poměrně vyšší rychlostí. Když pojedete s Teslou Model S 90 km/h, dojedete docela daleko.

Obrázek uživatele Michelin

Dnes a predevcirem jsem to testoval na 100km trase s letnimi pneumatikami, kterou chronicky znam. Mozna kdybych jel opravdu uspornou jizdou, o neco by se to zlepsilo, ale myslim, ze uz o nic zasadniho.

---

To Tesla dává křídla. 53tis.km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

bazarový starší za 400.000 z MOBILE a na cestování z vesnice 10km do města na nákupy a k doktoroj a z5z domu kde to denodenně důchodcoj stojí na placu před garáží vlastního domu a není problém udělat 5 kroků k zásuvce 5P400V/16A která tam stejnak jen visí - je to POHODIČKA :) Žádný starosti s tím krámem - studený starty, servisy výmeny oleje, výfuky.... technickou levou zadní (skoro nový 3 roky starý auto s 50.000 namotáno), zvládne to řídit i manželka, žádná šautrpáka jen mačkáš 1 pedál !! ;)) VRČÍCÍ FOSILNÍ KRAKSNU už nee ;) A v nejhorším na plnou baterku 100km do práglu na rychlodobíječku to dá ...

Souhlasím

Ano souhlas. Proto si zadny rozumny clovek prece nemuze koupit tyhle parodie na EV a pocka si na tesla model 3, ktery za stejnou cenu splnuje vse co si popsal.

teslaM3 ponúka viac asistencie (autopilot) ako BEV, ktoré sú na trhu (nové). rozdiel nje prinajmenej 10 tis EUR.to je štvrť milióna Kč.a len tak podpásovo - koľkí "rozumní" v tomtopriestore ostali?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

TM3 tu bude nejdřív za rok a nejmíň za 1MEGA. Lehce jetý NISSAN LEAF z MOBILE.de tu bude za 14 dní a za mín než polovinu 400.000 ;)

Jo a skodovku mam z bazaru hned zitra, super.... Ale je mi jasne ze si nevydrzel a momentalne si nabuzeny koupit toho posraneho leafa, tak se snazis jen utvrdit ve sve desiluzi, ze se tento kup vyplati....nevyplati, sory. Jen si neprosel "marshmallow testem".

Obrázek uživatele Cipísek D

jenze s vrnící tsi skodovkou kde ti každou chvili preskoci retez, odpadava vyfuk, studený starty, servisy výmeny oleje rocne, řadit spojka fuuuj hnus :) Bazarový starší LEAF za 400.000 z MOBILE na cestování z vesnice 10km do města na nákupy a k doktoroj a z5z domu kde to denodenně důchodcoj stojí na placu před garáží vlastního domu a není problém udělat 5 kroků k zásuvce 5P400V/16A která tam stejnak jen visí - je to POHODIČKA :) Žádný starosti s tím krámem, technickou levou zadní (skoro nový 3 roky starý auto s 50.000 namotáno), zvládne to řídit i manželka, žádná šautrpáka jen mačkáš 1 pedál !! ;)) VRČÍCÍ FOSILNÍ KRAKSNU už nee ;) A v nejhorším na plnou baterku 100km do práglu na rychlodobíječku to dá ..

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Obrázek uživatele Michelin

+1
Ma pravdu predseda.

---

To Tesla dává křídla. 53tis.km

Jen se snazis zduvodnit si svuj nakup. Chapu. Na to co tu popisujes ti staci za 200k skoda citigo v automatu. Uplne nove auto z vyroby. Zadny upadavajici vyfuk. Taky tam mas 1 pedal, zvladne tim jezdit i mazelka. Ujede 500km a natankuje za 5 min. Po meste k doktorovi idelani auto na nakupy.
Proste nesnaz se argumentovat u takoveho nakupu cenou a uzitecnosti. To se nedopocitas ani u te tesly model 3. Nakupy EV sou zatim jen impulzivni nebo fandovske nakupy od nadsencu. Dokud cena baterie nespadne pod 100$/kwh
Kdybych uz tak si priplatim tech 200k a jdu do i3

Obrázek uživatele Cipísek D

ále jo beru tvoje argumenty ikdyž: LEAF je dá se říct pohodlný auto, Citigo jen nákupní tažka, nový je za 250tis a jen 55kW v tom slavným 1.0TSI - to se nedá srovnávat. Necítil bych se v něm bezpečně. Navíc jak Michelin správně podotknul, nový auta nejsou to co bývávaly z 90tých, to sou fórovky!! Se podívej jak se toho lidi jen co se přiblíží 100.000 km zbavují ;)

https://www.sauto.cz/osobni/hledani#!category=1&condition=1&condition=2&condition=4&fuel=1&gearbox=3&manufacturer=93&model=6125

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Ja jel v tom citigu i leafu a muzu rict ze zadny velky rozdil(co se tyce pohodli) to neni. Novy s automatem mas za 210k. Pokud hodlas "argumentovat" ze auta nejsou co bejvaly a trava uz neni tak zelena, tak i ten tvuj leaf tedy stoji zahovno. Mimochodem auta jsou dnes obecne mnohem lepsi nez byvaly, to je fakt. A ano, dekuji za odkaz, vim ze se daji na bazaru koupit auta....to je objev ktery si zaslouzi metál.
Uzij si sve ojete prditko za temer pul mega s kterym mas efektni radius kolem sveho bydliste cca 50km (cesta tam a zpet bez nabijeni)....a to se vylati...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jestliže měříš do 165cm,tak ti může připadat citigo stejně pohodlné jako leaf...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dík snad úžiju. Ale dá to stovku a bude za 400 s elektrikou za 3 koruny. Každopádně se mi LEAF zda bytelný jsi nemůžu si pomoct ;)

Obrázek uživatele Michelin

Jenze dnesni nova auta uz nejsou to co byvali. Kdyz i s tim novym spalovakem jezdis po servisech (byt na zaruku, o kterou se, ale musis casto pohadat) tak zacnes premyslet jestli by nebylo mozny si radeji priplatit za neco co servis temer nepotrebuje.

---

To Tesla dává křídla. 53tis.km

Mám e-golfa a tak rád opovím na některé tvé připomínky,
ale napřed bych se zeptal na pár informací.

1-Kolik ji za ten měsíc najel km ?
2-Jaká byla nejdelší vzdálenost co jsi najednou ujel (i s nabíjením na rychlo nabíječce)?
3-Kolik nejméně ti zbývalo kilometrů (nebo dílků na ukazateli baterie) než jsi znovu nabíjel ?
4-Jaký je tvůj běžný nájezd km za den spalovákem ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jeste ho mám, vracím 22.3.
Mám s ním najeto cca 2000km, dojezd asi nejmenší bylo 5km, nejvíce jsem ujel asi 150-160km lehkou nohou při eko jízdě, kdy si nepustiš topení a sleduješ jen budík s dojezdem. Nejméně kilometru, když jsem zkoušel jezdilt jako se spalovakem a podotýkám s topením na příjemných 23st, tak zhruba 80-90km...
Jak říkám, to auto nemá hodnotu 300000,-Kč.
Víc bych za nej nedal.

Obrázek uživatele Radovan

Zatím se ještě - pokud hovoříme o koupi nového, u bazarového už je to v pohodě - stále musí hledět na pořizovací cenu elektromobilu, která je vysoká a zásadně ovlivňuje ekonomiku provozu. Hlavně při občanských nájezdech typu 10, 15, 20 tis. km ročně. Jakmile se přehoupnete přes 40-50, už to začíná vypadat trochu jinak. Když má člověk k dispozici ještě levné palivo v paušálu, dobrém tarifu nebo z vlastní elektrárny, pak není co řešit. Ale potěšil mne cenově nový eGolf se silnější baterkou, o něco méně Leaf. Protože ceny začaly klesat. Jinak z konkurenčního hlediska třeba eUP! nemá vůbec důvod jít dolů, nemá s kým soutěžit. Trojčata Ion atd. už jen bazary, podobně Fiat 500e.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 56 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 18 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ak porovname rovnake konfiguracie nakupnych cien spalovakov a elektromobilov (pri odpocte SK dotacie 5.000,- EUR), tak uz sme pri niektorych modeloch na rovnakej cene

Napr.: Octavia 30.897,- EUR a Ioniq electric 30.480,- EUR (=35.480 - 5.000)

Pozn.: Octavia este o 1,5cm mensi razvor, aj ked o 20 cm celkovo dlhsie (kufor ma nazaj vacsi).

Pre neveriacich tu presna konfiguracia (motor 2.0 TDI, aby bol aspon trochu porovnatelny s elektromobilom):

Model Octavia Drive* Výbava Drive
Interiér Čierny (HA) Konfigurované 24.2.2017
Motor 2.0 TDI 110 kW 6stup. automat.
Farba Strieborná

Konfigurácia:
5E338C/GW5SW5S, 2018, HA, 8E8E, GPDDPDD, GPH5PH5, GPH7PH7, GPJ3PJ3, GPL7PL7, GPNCPNC, GPSHPSH, GPT5PT5, GPW4PW4, GPW7PW7, GPWJPWJ, YOUYOU, MBTR9Z3, MEPH7X2, MGPS6M3, MHEW8M1, MHIS3NU, MIRS4L6, MKSUKA2, MSBR8SP, MTVEQV3, MTWU1SL, MASGEA4

Prosím odpovězte na všechny mé otázky a podle bodů.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zavolejte klidně, rád se podělím.
608976033

Obrázek uživatele Cipísek D

tyoe proč všichni v roce 2017 nabízíte historický telefonní čísla. Tomu už dávno odzvonilo soudruzi. DNES SE NEBÍZEJÍ SKYPE JMÉNA !!
1) Chytrý mobil s Androidem máte každý!
2) na něm ZDARMA nainstalujete SKYPE
3) Wifi doma máte každý
3) data máte předplacený skoro každý
4) kvalita hovoru - zvuku je o dost lepší
5) volání je tudíz ZDARMA
6) ZDARMA vám můžou volat i ostatní
7) ZDARMA vám můžou volat i lidi z počítačů
8) a navíc si minimálně vozařujete hlavu - wifi doma na 5metrů vysílá míŇ než Edž, 3G nebo LTE na 5 kilometrů

MYSLETE TROŠKU POKROKOVĚ ;))

https://www.skype.com/cs/download-skype/skype-for-android/

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

On v době neomezených mobilních tarifů ještě nějaký zoufalec používá skype?

Jo. Zoufalec, co ho urputně s pseudoargumenty propaguje ostatním, protože nemá sám komu přes Skype volat. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dva roky jezdím v ojetém elektromobilu. Reálný dojezd 110 km, roční nájezd 20.000 km. Je to dělník, dává smysl a vyplácí se(po prvním roce skutečné náklady pouze na palivo 0,3,-kč/km. Super svezení a už nechceme nic jiného. V letošním roce chci přejít druhým vozem(hyundai ioniq-operák) zcela pouze na elektřinu.

Obrázek uživatele Josef

Zkusil bych být vámi vzít operák co nejdříve a ideálně na Slovensku nebo v Německu v Eurech.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Můžete to trochu rozvést? Děkuji.

Uz jsem to psal nekam do Hyundai clanku, tesil bych se opatrne - vcera mi prodejce rikal, ze dostupnost Ioniqa do konce roku je "nejista" (uvozovky protoze jeho slova)...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Riesim kupu Ioniq electric v SK, a predajca mi priamo povedal, ze dodacia doba je cca 4 mesiace.

Do vyroby to inde FIFO (prvy pride, prvy sa vyraba), akurat transport z Korei na Slovensko je 2 mesiace (mesiac na lodi do Slovinska, potom 20 dni po susi do BA, zbytk z BA na vychod).

Tak drzim palce. Ja o nem uvazoval (sice dojezd by byl pro nektere pripady dost na hrane, ale co), pokud by byl na operak a "hned", na ty dva roky nez se rozjede trh s "velkymi" bateriemi. Ale takhle na to dlabu, holt musi "rakovina" vydrzet jeste jeden cyklus technicke.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Co tak namiesto operaku zobrat obycajnu pozicu ako ja?
Cena za Inoniq electric zaplatena rovnakych 15.000,- EUR ako za obycajne auto tejto triedy (a to este v ovela zakladnejsiej vybave) a zbytok ceny je kryty pozickou, koru splacam 5 rokov mesacnou vyskou splatky rovnakou, ako platim teraz mesacne za benzin.

Presnejsie business case vypocet v mojom pripade:
Osobne dochadzam do prace denne 86 km jednym smerom a vypocital som, ze pri mnou najazdenych cca 40 000 km rocne dochadza k uspore benzin<->elektrina 2.700,- EUR rocne + dalsich cca 300,- EUR rocne uspora na servisnych prehliadkach (pocitana realna priemerna spotreba 6,7L/100km – v lete menej, v zime viac – pri cene 1,30 EUR/L; cena za rovnake obdobie za elektrinu 829- EUR – pocitane 85% nabijanie doma za 0,1 EUR/kWh a 15% drahe dobijanie na GreenWay, ak nahodou vyskoci nieco neplanovane).

Přijde mi Ionic electric na dojíždění 86km do práce dost na hraně. Pokud byste u práce parkoval venku v hlubokém mrazu, tak bych se bál co to udělá s dojezdem při návratu. Pokud můžete v práci dobíjet, tak to je jiná.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dakujem za potvrdenie. Ano, k rovnakemu zaveru som dosiel pri vyskusani zapozicaneho Leafa (spravil som teraz v zime pri -5 C okruznu testovaciu jazdu), preto:

- Parkovanie v praci v podzemnej garazi
- Nabijanie v praci: v rieseni, zatial pozitivny pristup a ochota zo strany zamestnavatela aj VSE (dufam/verim v uspesne zriadenie nabijacej stanice)
- V pripade nutnosti pocitam, s dobitim pocas obeda v obchodnom centre (kde je nabijacka aj vcelku dobra restauracia), alebo vyssie spominane/kalkulovane par minutove dobitie na GreenWay (nutnych par kWh za +/- 5 min.).

Ale stoji mi to za to, mat "luxusny rodinny sportiak" :-) za cenu maleho spalovaku uz pri 5 rocnej prevadzke :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hmm, dobry plan. Podobne rozmyslam aj ja. Chcel som kupit jazdenu i3 s REX. Denne robim tak 110-120km (cesta do prace a s5). Nepotrebujem velky dojazd ale kvoli psychologockemu natlaku sa mi paci ten REX aj ked vela ludi co ho ma tvrdi ze ho nevyuziva. Nchapem preco tuto moznost nevyuziva viacero vyrobcov, Nissan ma predca REX vo vyvoji tak ho mozno ponuknu k novemu leafu. 20-30kWH+REX znie pre mna ako zlata stredna cesta.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ten Ioniq electric bude vymienat druhe auto v rodine a prve auto (spalovak) zostane manzelke (a zaroven aj na pripadne dlhe cesty/dovolenku v Chorvarsku).

Pisem druhym aj ked po vymene celkovo elektromobilom spravim 5x viac km rocne ako spalovakom ;-)

Tym padom nemusim riesit ziaden REX, ci inu strenu cestu. Lebo po tych 5 rokoch pouzivania prveho uz budem moct aj druhy spalovak vymenit za elektromobil uz bez limitacie v jeho dojazde :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak tak, ja mam tie primarne auto spalovak a jak starne tak ho chcem nechat priatelke a vyuzivat sa bude len prilezitostne, prip. na dlhe cesty. Ak clovek spravi dost km tak sa elektro oplati.

SK elektro komunita sprístupňuje domáce nabíjanie "16"(10)A/230V (bytovýá zásuvka); 16A/230V (priemyselná modrá zásuvka); 16A/400V (malý červený päťkolík); 32A/400V (veľký červený päťkolík). ta všetkoí ako reakcia na GW cenovú politiku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prosim o kontakt/odkaz pre domace nabijanie, specialne ma zaujima:
- 16A/230V (priemyselná modrá zásuvka);
alebo:
- 16A/400V (malý červený päťkolík);

Vopred dik.

zatiaľ je to v štádiu zverejnenia (pozvánok členom) na diskusnom fóre, nie na konkrétnej mape.
https://www.plugshare.com/#
http://www.hybrid.cz/mapa-stanic/?t=ele
https://openchargemap.org/site/
http://enabijeni.cz/
http://www.evmapa.cz/
http://www.asep.cz/interaktivni-mapa-dobijecich-stanic

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To mate pravdu. Svezení je s elektrikou super. Reakce na plynový pedál je nevídaná.
S tím dojezdem a s cenou za kilometr bych nesouhlasil. Pokud nabijí baterii u golfu 20-22kwh v tarifu D56 který mám a kde 1kwh stojí cca 2.80,-Kč tak mi kilometr v únoru kdy jsem si opravdu musel topit, protože ranni teploty byly kolem -4st vychází někde mezi 60-80haléři a to prosim neuvádím, jaký komfort jízdy mám...
Ahoj

Diky za info zajimave pak porovname :) s tim nabijenim a ztracenim kapacity to asi nebude tak horky ne ? kolikrat jste nabijel celkove ? Jinak jo dojezd je malej ja bych asi taky volil minimalne dojezd tech 400 a v realu 300 takze jedine bolta :) Prave proto si ho take pujcuji abych zjistil co a jak :)
Co na te E-luky ? kdo tady ma jeste golfa ?

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
TX 100D.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mohli by jste rozvest to ze si ho pujcujete?
Primarne za kolik a za jakych podminek?
Pripadne i reklamni odkaz na firmu kde?

Dekuji za info.

Také zde, podobné ceny.
http://eup.carpoint.cz/ http://egolf.carpoint.cz/

Obrázek uživatele M.Krupka

Carpoint zvýšil minimální nájezd z 2000km na 2500km/měsíc. Evidentně o E-Golfa zájem je, moc často jim u salónu nestojí.

Zde info: https://www.premobilita.cz/cs/elektromobily/pronajem-elektromobilu/
Jinak v cene je nabijeni ve pre siti zdarma.

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
TX 100D.

Obrázek uživatele Radovan

PRE - sice lokálně a nenápadně - ale velmi dobře a urputně podporuje v Praze městskou elektromobilitu hustou sítí pomalých nabíjecích stojanů. Už začali koketovat i s rychlonabíječkami.
Byli první se stálou expozicí úsporných technologií pro domácnosti plus půjčovnou elektrokol a stále jim to funguje. Na seznámení s technologií vynikající věc.
S auty taky přišli mezi prvními a ceny jsou fakt zajímavé. Když dáte za eUP s DPH 10 tisíc měsíčně a máte v tom i nabíjení zdarma (+Povinné ručení, Havarijní pojištění, Kompletní servis a Zimní pneu včetně přezutí), tak jen jeho dnešní pořizovací cenu přes 600 tisíc zaplatíte za 5 let. A to najedete 120 tisíc km v ceně.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 56 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 18 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajimave! Dekuji za infa od obou.

A co jsem koukal na mapu jejich dobijecek, tak uz maji i jednu v Plzni.

V Plzni? Nevím, zda umístění "garáže hotelu" lze považovat za rozvoj veřejné dobíjecí sítě... Každý uživatel EV jistě touží někde hledat vjezd do garáží, dohadovat se s vrátným, atd.
Kdyby se takto rozvíjela síť klasických fosilních paliv, tak ještě dneska jezdíme na koních...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud se neumíte či nechcete domlouvat s vratným je to Váš problém.

Je ta garáž v Plzni? Je! Takže v Plzni! Za mě dobrý ;-)

Ale tak samozřejmě, i půlkrok vpřed lze definovat jako úspěch. V nouzi dobrý, to budu i toho vrátnýho přesvědčovat, že jsem tam ubytovanej, aby mě pustil do garáže... :-)
Jinak v Plzni je nová nabíječka u Kauflandu na Roudné a ještě jim tam nefunguje autentizace, takže stačí přiložit jakoukoliv RFID kartu a stojan se odemkne. Já ji odemkl svoji kartou do myčky. :-)

Obrázek uživatele Radovan

Rádo se stalo. PRE je nyní na rozcestí. Na poslední schůzce s nimi bylo řečeno, že se chystají rozhodnout, co dál. Zda jen pražský dosah, jen pomalé nabíjení, sloupky nebo zásuvky s 1 centrálním, rychlonabíječky pro projíždějící, platby paušální nebo i neregistrovaným atd.. Prozatím se nechystají mimo Prahu. To, co sem tam najdete (2x pomalá Ostrava Avion a Karolina, Brno, Plzeň atp.), jsou věci od jejich zákazníků, co v místě odebírali elektřinu a přišlo jim marketingově zajímavé, mít na parkovišti nabíječku. Ovšem tady každý osvícený zákazník dobrý.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 56 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 18 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Doufám, že nezvolí variantu PAUŠÁL, to by nahnali nás "trucující"zpět do náruče ČEZu. Dosavadní způsob vyúčtování se mě zdá dobrý i pro mimopražské, vzhledem k tomu, že první dvě hodiny dobíjení vyjdou levněji než parkování, a cena za kWh je přiměřená.
Takhle, mám dojem, že své zákazníky získávají a můžou začít hospodárně síť rozšiřovat.

Kéž by dali nějakou DC nabíječku i na levý břeh Vltavy. Když jedu od Plzně a nemám ČEZ, tak se musím smířit s pomalým nabíjením nebo jet přes celou Prahu až na Černý Most.

Obrázek uživatele Josef

Co je na Černém mostě? Ikea?

Neco v IKEA (nevim co), pak myslim v Globusu PRE. A kdyz uz jsme na tomhle brehu, tak jeste jedna PRE je ve starych Letnanech. Ale pokud se neco nezmenilo, tak vsechno AC.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nabijel jsem a nabijim každý den, měl jsem a ještě mám způjčený na jeden měsíc.
Jak říkám, svezení je krásné ale to je vše.
Ahoj B.

Jj ok jasne chapu.Odkud jste? Praha?

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
TX 100D.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Plzeň

Jeste dotaz ? Fungovala vam dalkova diagnostika a ohrev atd.. a jakou jste mel prumernou rychlost za celou dobu +- .Dekuji

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
TX 100D.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zavolejte, nemohu uz psát. 608976033

Jj ok diky.

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
TX 100D.

Aha ok tak to mate jako budu mit ja od PRE? Ze:)

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
TX 100D.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To ale znamená, ze ma reálne o 10% viac. Ostatní výrobcovia udávajú nie využiteľnú ale akúsi dodávateľom bateríi potlačenú ne-realitu.

To inak znamená, že ide na roveň autám ktoré uvedú že majú 40 kWh

Samsung članky v Soulu se myslím chlubili nejvyšší energetickou hustotou, akorát to zase zabíjej vysokým odporem vzduchu 0,35 což si někteří omlouvají tím že jim to ve městě nevadí.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dobrý den, když zde na hybridu kultivujeme, diskutujeme a uvadime na pravou míru info o elektrobilite, prosim, nekažme si to odfláknutou češtinou. Janda, co má Kiu do města i mimo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ten odpor to totalne zabiji no, ono ve meste to pravda nevadi, ale tam by nevadila ani 15 kWh baterka ze...

Přesně tak,je to městské vozidlo. Mám průměrnou rychlost 33km/h

---

Elektrokolo
2x Kia Soul EV
Elektrokoloběžka
BMW i3

Priplatek za 30kWh baterku ma byt 600 € a dodavky zacnou v DE uz v cervnu/cervenci 2017. Pry uz se da objednavat, ale na DE konfiguratoru kia.de to jeste neni.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Teda to je ale upgrade. To asi JEN softvérově uvolnili dalších(?) 10% normálně "blokovaných" wathodinek.

Obrázek uživatele Elektrickyautomobil

No smutný pokrok

Teda přiznám se, že jsem vcelku zklamaný. Očekával jsem baterii alespoň 35 kWh a doufal jsem v 40 kWh. Bohužel se to nenaplnilo.

Jinak si myslím, že Soul je vcelku ideální vozidlo pro elektrickou platformu. Je poněkud vyšší a myslím, že do podlahy lze lépe vtěsnat víc baterií, než do nějakého nízkého sporťáku.

Uvidíme, jakou nasadí cenu, ale myslím, že se budou muset opravdu hodně snažit

Taky jsem čekal více. Toto mi skoro až přijde jako výsledek nějakého problém s dodavateli původních článků nebo původním uspořádáním baterie.

Jinak ta kapacita článků je uvedena pro využitelnou energii, nikoliv celkovou. Ta se posouvá z 30,5kWh na nějakých ~34-35kWh

Obrázek uživatele Jolinar

to je pekne na prd jak nekteri vyrobci udavaji vyuzitelnou energii a nekteri celkovou, blbe se to pak porovnava :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

+1

+1

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC Group

Newsletter


185.66.36.26