Nová Kia Soul EV 2018 bude mít 30kWh baterii

Ze stále většího počtu zdrojů přicházejí informace, že Kia chystá letos update elektromobilu Kia Soul EV. Verze pro rok 2018 nabídne primárně mírné zvýšení kapacity baterie z 27 kWh na 30 kWh.

Kia Soul EV je pro jihokorejskou značku pouhým „compliance car“, tedy autem, které vzniklo pouze kvůli emisním regulacím. Narozdíl od jiných takových vozů je ale Kia Soul EV překvapivě dobrý elektromobil.
foto: Kia

V už pár let starém testu nás poněkud přerostlá Kia Soul EV, ač přestavba spalováku, příjemně překvapila. Dle NEDC zvládne dojezd 212 km, reálných je 160 km až 180 km.

Původní baterie má 75 Ah (27 kWh využitelných), 360 V, 192 článků a váží 277 kg. Nová s kapacitou 30 kWh má mít 80 Ah (30 kWh využitelných), 375 V, 200 článků a vážit 290 kg. Čekat se tedy dá i mírné zvýšení výkonu. Dojezd dle NEDC by měl narůst na 250 km.

S takovými parametry ale bude muset nová Kia Soul EV proti konkurenci typu Opel Ampera-e, Tesla Model 3 či nový Nissan Leaf nasadit opravdu zajímavou cenu.

V roce 2018 má přijít na trh také elektromobil Kia Niro EV, teprve druhé plně elektrické auto značky Kia. Je zajímavé, že i u něj se prozatím spekuluje o pouze 28kWh baterii.

107 Comments on “Nová Kia Soul EV 2018 bude mít 30kWh baterii”

  1. V prosinci 2016 jsem diky ochote prodejce PEMM Brno mel
    V prosinci 2016 jsem diky ochote prodejce PEMM Brno mel moznost testovat Kia Soul EV (pres vikend). Pri bezne jizde po okreskach, venkovni teplota kolem nuly, spotreba lehce pod 17kWh/100km. Nocni nabijeni pri venkovnim stani a teplote minus 4 stupne z 220V & 10A zasuvky pridavalo dojezd cca 9km/hodinu. Dynamika auta super, pohodli pro ridice v pohode. S autem celkove spokojenost. Jsem zvedavy, co prinese nova verze.

  2. Měl bych pro Vás řešení, pokud chcete EV pak je tu
    Měl bych pro Vás řešení, pokud chcete EV pak je tu BMW i3 – REX , dojezd 200km na elektřinu , pak jeden na benzín z 25kW generátorem motorem – průměrná spotřeba je do 20kWh /100 km , takže pokud nepojedete dálnici na doraz auta motor je dost silný na to, aby jste mohli dojet kamkoli chcete. Tím nepotřebujete platit žádnému čezu nebo řešit topení netopení.

        1. no jako z obecnýho pohledu ano ale z faktickýho s
          no jako z obecnýho pohledu ano ale z faktickýho s přihlédnutím k faktům a historii tzn proč tomu je jak je už jen z principu takle uměle odvedený práci znamená ruce pryč nebrat 😉 Kdyby brambora chtela dělat normální elektrický auta sedany kombíky… dávno dááávno už je dělá 😉

          http://kcc-hho.webnode.cz/znacka/bmw-germany-/

          https://www.youtube.com/watch?v=hbxI4rMY_wM

          a tak to udělali jiná za ně ;)))

          https://www.youtube.com/watch?v=4XNFTvtKJUU

          https://www.youtube.com/watch?v=SVkJjt_Peg0

          https://www.youtube.com/watch?v=YTlyqNLe2Jo

          1. No jo, a to si fakt myslíš, že BMW je jediná automobilka
            No jo, a to si fakt myslíš, že BMW je jediná automobilka na světě, která v průběhu životního cyklu modelu nemění detaily či výrobní postupy?
            Doporučuji zajít k nejbližšímu dealerovi a šáhnout si na aktuální model.

              1. Co udělala schválně blbě? Že tam byl chlupatý svetr? No
                Co udělala schválně blbě? Že tam byl chlupatý svetr? No samozřejmě, že to byl úmysl. To se tam neocitlo náhodou. Prostě chtěli být strašně vidět „eco“, no, trochu to přehnali, tak trochu ubrali na tom „eco-plynu“…

                1. všechno dělájí schválně blbě, proto dnes uvažujem o
                  všechno dělájí schválně blbě, proto dnes uvažujem o TSLE nikoli o BMW ?)))))))))))))))))

                2. Tak hlavně abys jednou také něco koupil a ne jenom
                  Tak hlavně abys jednou také něco koupil a ne jenom „uvažoval“. 😉

                3. Někdo koupí naleštenej trus a někdo si radši počká na
                  Někdo koupí naleštenej trus a někdo si radši počká na pořádnej materiál.

  3. Ja si myslím že moc sa s kapacitou ani rozbiehať nemôžu,
    Ja si myslím že moc sa s kapacitou ani rozbiehať nemôžu, ešte by to začali ľudia kupovať vo veľkom.. Povedzme 100 000 ks každý model a kde by zobrali batérie? Tesla jediná ma Giga továreň a ta po dokončení bude vraj vyrábať 50% svetovej produkcie Li batérií. Takže na všetkých ostatných ostáva 50%.. A to na všetky ostatné auta, notebooky, mobily, vŕtačky, celovky…
    Mne sa nezdá ze by sa vôbec dalo dnes vyrábať povedzme milion áut zo 60kWh batériou.
    Také stredne použiteľné auto začína dakde pri 40kWh.. Auto bez kompromisov dakde na 60-80 kWh.

    1. No 50% zcela urcite vyrabet nebude ani to nikdo netvrdil. Musk
      No 50% zcela urcite vyrabet nebude ani to nikdo netvrdil. Musk rikal neco v tom smyslu, ze gigafactory bude mit kapacitu jako vsichni ostatni, nicmene pocital kapacitu gigafactory po dokonceni nekdy po roce 2020 a kapacitu ostatnich vyrobcu v roce snad 2010…

          1. No ved to sú akciové spoločnosti.. Oznámenia o nových
            No ved to sú akciové spoločnosti.. Oznámenia o nových fabrikách sa objavujú.. Ale čo si to 3-4 roky všímam sú to investície na max par 10000 áut .
            Ja tvrdím ze keby príde dopyt na 100000 z každého modelu co dnes je, tak batérie jednoducho nie sú.
            100000 i3, 100000 ioniq, 100000 egolf, 100000 zoe, 100000 leaf….. Toto skrata za rok nevyrobia pre batérie.
            Ešte ani jeden výrobca okrem tesly neprišiel s tým že by chcel a mal zabezpečenu výrobu povedzme 150000 ks ročne…
            Možno o rok.. o dva..

  4. Je hrozně příjemné vozit se denně v malé elektrice a
    Je hrozně příjemné vozit se denně v malé elektrice a pozorovat, jak co pár měsíců přicházejí novinky a zvyšují se dojezdy. Jakmile začne v ČR elektromobil na 1 nabití dávat při 130 km/h vzdálenosti jako Ova-Brno či Brno-Pha, už nás asi přestanou trápit i ty rychlonabíječky. Protože i výkon palubních se pomalu zvyšuje z 6,6 kW výše.

      1. Zdravím všechny fanoušky Elektro vozidel.
        Měl jsem

        Zdravím všechny fanoušky Elektro vozidel.

        Měl jsem zapujcený e-golf „25kWh“ na jeden měsíc.
        Přemýšlel jsem, že bych si nějaký elektro automobil na konci tohoto roku, jako druhé auto pořídil.
        Rychle jsem vystřízlivěl!
        Přátele! Tudy cesta nevede!!!!! EA si zatím muže koupit buď člověk, který ma tolik grošů a není mu líto je vyhodit do luftu, které se mu nikdy nevrátí, anebo blázen který má toto auto jako hračku!
        Abych měl druhé auto v rodině za 950000,- Kč, se kterým
        nejsem schopen najezdit bez toho abych neustále pozoroval stav baterie a byl v napětí, jestli si mohu nebo nemohu pustit topeni a klimatizací blbě 120km, to opravdu ne!!!
        Při eko jízdě, bez topení a klimatizace a jízdy do 95km/h max 170km
        Další poznatek. Karta na měsíc od ČEZu stojí 450kč, to znamená, minimálně 10x na rychlonabíječku ke stojanu, aby se ti to rentovalo…
        Další poznatek.
        Při čtvrtém následném rychlonabijeni u ČEZu se kapacita baterii okamžitě ztrácí a baterie musíte zformátovat malým proudem, to znamená stejně nabíjet doma, minimálně 12h!!!

        Dokud při stávající technologii baterií se nebude kapacita pohybovat minimálně kolem 85kwh, abych bez problému a v klidu najel alespoň 400-500km a abych si standardně v zimě topil, nemá absolutně vůbec žádný význam ani smysl natož ekologický, si kupovat vůz, který ujede blbě 120km za jedničku…
        S pozdravem Bohouš.

        PS: problém bude, že to budeme nabijet 3x tak déle…

        1. Diky za info zajimave pak porovname 🙂 s tim nabijenim a
          Diky za info zajimave pak porovname 🙂 s tim nabijenim a ztracenim kapacity to asi nebude tak horky ne ? kolikrat jste nabijel celkove ? Jinak jo dojezd je malej ja bych asi taky volil minimalne dojezd tech 400 a v realu 300 takze jedine bolta 🙂 Prave proto si ho take pujcuji abych zjistil co a jak 🙂
          Co na te E-luky ? kdo tady ma jeste golfa ?

                1. Aha ok tak to mate jako budu mit ja od PRE? Ze:)
                  Aha ok tak to mate jako budu mit ja od PRE? Ze:)

                2. Jeste dotaz ? Fungovala vam dalkova diagnostika a ohrev atd..
                  Jeste dotaz ? Fungovala vam dalkova diagnostika a ohrev atd.. a jakou jste mel prumernou rychlost za celou dobu +- .Dekuji

                3. Zavolejte, nemohu uz psát. 608976033
                  Zavolejte, nemohu uz psát. 608976033

              1. PRE – sice lokálně a nenápadně – ale velmi dobře a
                PRE – sice lokálně a nenápadně – ale velmi dobře a urputně podporuje v Praze městskou elektromobilitu hustou sítí pomalých nabíjecích stojanů. Už začali koketovat i s rychlonabíječkami.
                Byli první se stálou expozicí úsporných technologií pro domácnosti plus půjčovnou elektrokol a stále jim to funguje. Na seznámení s technologií vynikající věc.
                S auty taky přišli mezi prvními a ceny jsou fakt zajímavé. Když dáte za eUP s DPH 10 tisíc měsíčně a máte v tom i nabíjení zdarma (+Povinné ručení, Havarijní pojištění, Kompletní servis a Zimní pneu včetně přezutí), tak jen jeho dnešní pořizovací cenu přes 600 tisíc zaplatíte za 5 let. A to najedete 120 tisíc km v ceně.

                1. Zajimave! Dekuji za infa od obou.
                  A co jsem koukal na mapu

                  Zajimave! Dekuji za infa od obou.

                  A co jsem koukal na mapu jejich dobijecek, tak uz maji i jednu v Plzni.

                2. Rádo se stalo. PRE je nyní na rozcestí. Na poslední
                  Rádo se stalo. PRE je nyní na rozcestí. Na poslední schůzce s nimi bylo řečeno, že se chystají rozhodnout, co dál. Zda jen pražský dosah, jen pomalé nabíjení, sloupky nebo zásuvky s 1 centrálním, rychlonabíječky pro projíždějící, platby paušální nebo i neregistrovaným atd.. Prozatím se nechystají mimo Prahu. To, co sem tam najdete (2x pomalá Ostrava Avion a Karolina, Brno, Plzeň atp.), jsou věci od jejich zákazníků, co v místě odebírali elektřinu a přišlo jim marketingově zajímavé, mít na parkovišti nabíječku. Ovšem tady každý osvícený zákazník dobrý.

                3. Kéž by dali nějakou DC nabíječku i na levý břeh Vltavy.
                  Kéž by dali nějakou DC nabíječku i na levý břeh Vltavy. Když jedu od Plzně a nemám ČEZ, tak se musím smířit s pomalým nabíjením nebo jet přes celou Prahu až na Černý Most.

                4. Co je na Černém mostě? Ikea?
                  Co je na Černém mostě? Ikea?

                5. Neco v IKEA (nevim co), pak myslim v Globusu PRE. A kdyz uz
                  Neco v IKEA (nevim co), pak myslim v Globusu PRE. A kdyz uz jsme na tomhle brehu, tak jeste jedna PRE je ve starych Letnanech. Ale pokud se neco nezmenilo, tak vsechno AC.

                6. Doufám, že nezvolí variantu PAUŠÁL, to by nahnali nás
                  Doufám, že nezvolí variantu PAUŠÁL, to by nahnali nás „trucující“zpět do náruče ČEZu. Dosavadní způsob vyúčtování se mě zdá dobrý i pro mimopražské, vzhledem k tomu, že první dvě hodiny dobíjení vyjdou levněji než parkování, a cena za kWh je přiměřená.
                  Takhle, mám dojem, že své zákazníky získávají a můžou začít hospodárně síť rozšiřovat.

                7. V Plzni? Nevím, zda umístění „garáže hotelu“ lze
                  V Plzni? Nevím, zda umístění „garáže hotelu“ lze považovat za rozvoj veřejné dobíjecí sítě… Každý uživatel EV jistě touží někde hledat vjezd do garáží, dohadovat se s vrátným, atd.
                  Kdyby se takto rozvíjela síť klasických fosilních paliv, tak ještě dneska jezdíme na koních…

                8. Pokud se neumíte či nechcete domlouvat s vratným je to
                  Pokud se neumíte či nechcete domlouvat s vratným je to Váš problém.

                  Je ta garáž v Plzni? Je! Takže v Plzni! Za mě dobrý 😉

                9. Ale tak samozřejmě, i půlkrok vpřed lze definovat jako
                  Ale tak samozřejmě, i půlkrok vpřed lze definovat jako úspěch. V nouzi dobrý, to budu i toho vrátnýho přesvědčovat, že jsem tam ubytovanej, aby mě pustil do garáže… 🙂
                  Jinak v Plzni je nová nabíječka u Kauflandu na Roudné a ještě jim tam nefunguje autentizace, takže stačí přiložit jakoukoliv RFID kartu a stojan se odemkne. Já ji odemkl svoji kartou do myčky. 🙂

        2. Dva roky jezdím v ojetém elektromobilu. Reálný dojezd 110
          Dva roky jezdím v ojetém elektromobilu. Reálný dojezd 110 km, roční nájezd 20.000 km. Je to dělník, dává smysl a vyplácí se(po prvním roce skutečné náklady pouze na palivo 0,3,-kč/km. Super svezení a už nechceme nic jiného. V letošním roce chci přejít druhým vozem(hyundai ioniq-operák) zcela pouze na elektřinu.

          1. To mate pravdu. Svezení je s elektrikou super. Reakce na
            To mate pravdu. Svezení je s elektrikou super. Reakce na plynový pedál je nevídaná.
            S tím dojezdem a s cenou za kilometr bych nesouhlasil. Pokud nabijí baterii u golfu 20-22kwh v tarifu D56 který mám a kde 1kwh stojí cca 2.80,-Kč tak mi kilometr v únoru kdy jsem si opravdu musel topit, protože ranni teploty byly kolem -4st vychází někde mezi 60-80haléři a to prosim neuvádím, jaký komfort jízdy mám…
            Ahoj

            1. Riesim kupu Ioniq electric v SK, a predajca mi priamo povedal,
              Riesim kupu Ioniq electric v SK, a predajca mi priamo povedal, ze dodacia doba je cca 4 mesiace.

              Do vyroby to inde FIFO (prvy pride, prvy sa vyraba), akurat transport z Korei na Slovensko je 2 mesiace (mesiac na lodi do Slovinska, potom 20 dni po susi do BA, zbytk z BA na vychod).

              1. Tak drzim palce. Ja o nem uvazoval (sice dojezd by byl pro
                Tak drzim palce. Ja o nem uvazoval (sice dojezd by byl pro nektere pripady dost na hrane, ale co), pokud by byl na operak a „hned“, na ty dva roky nez se rozjede trh s „velkymi“ bateriemi. Ale takhle na to dlabu, holt musi „rakovina“ vydrzet jeste jeden cyklus technicke.

                1. Co tak namiesto operaku zobrat obycajnu pozicu ako ja?
                  Cena za

                  Co tak namiesto operaku zobrat obycajnu pozicu ako ja?
                  Cena za Inoniq electric zaplatena rovnakych 15.000,- EUR ako za obycajne auto tejto triedy (a to este v ovela zakladnejsiej vybave) a zbytok ceny je kryty pozickou, koru splacam 5 rokov mesacnou vyskou splatky rovnakou, ako platim teraz mesacne za benzin.

                  Presnejsie business case vypocet v mojom pripade:
                  Osobne dochadzam do prace denne 86 km jednym smerom a vypocital som, ze pri mnou najazdenych cca 40 000 km rocne dochadza k uspore benzin<->elektrina 2.700,- EUR rocne + dalsich cca 300,- EUR rocne uspora na servisnych prehliadkach (pocitana realna priemerna spotreba 6,7L/100km – v lete menej, v zime viac – pri cene 1,30 EUR/L; cena za rovnake obdobie za elektrinu 829- EUR – pocitane 85% nabijanie doma za 0,1 EUR/kWh a 15% drahe dobijanie na GreenWay, ak nahodou vyskoci nieco neplanovane).

                2. SK elektro komunita sprístupňuje domáce nabíjanie
                  SK elektro komunita sprístupňuje domáce nabíjanie „16“(10)A/230V (bytovýá zásuvka); 16A/230V (priemyselná modrá zásuvka); 16A/400V (malý červený päťkolík); 32A/400V (veľký červený päťkolík). ta všetkoí ako reakcia na GW cenovú politiku.

                3. Prosim o kontakt/odkaz pre domace nabijanie, specialne ma
                  Prosim o kontakt/odkaz pre domace nabijanie, specialne ma zaujima:
                  – 16A/230V (priemyselná modrá zásuvka);
                  alebo:
                  – 16A/400V (malý červený päťkolík);

                  Vopred dik.

                4. Přijde mi Ionic electric na dojíždění 86km do práce dost
                  Přijde mi Ionic electric na dojíždění 86km do práce dost na hraně. Pokud byste u práce parkoval venku v hlubokém mrazu, tak bych se bál co to udělá s dojezdem při návratu. Pokud můžete v práci dobíjet, tak to je jiná.

                5. Dakujem za potvrdenie. Ano, k rovnakemu zaveru som dosiel pri
                  Dakujem za potvrdenie. Ano, k rovnakemu zaveru som dosiel pri vyskusani zapozicaneho Leafa (spravil som teraz v zime pri -5 C okruznu testovaciu jazdu), preto:

                  – Parkovanie v praci v podzemnej garazi
                  – Nabijanie v praci: v rieseni, zatial pozitivny pristup a ochota zo strany zamestnavatela aj VSE (dufam/verim v uspesne zriadenie nabijacej stanice)
                  – V pripade nutnosti pocitam, s dobitim pocas obeda v obchodnom centre (kde je nabijacka aj vcelku dobra restauracia), alebo vyssie spominane/kalkulovane par minutove dobitie na GreenWay (nutnych par kWh za +/- 5 min.).

                  Ale stoji mi to za to, mat „luxusny rodinny sportiak“ 🙂 za cenu maleho spalovaku uz pri 5 rocnej prevadzke 🙂

                6. Hmm, dobry plan. Podobne rozmyslam aj ja. Chcel som kupit
                  Hmm, dobry plan. Podobne rozmyslam aj ja. Chcel som kupit jazdenu i3 s REX. Denne robim tak 110-120km (cesta do prace a s5). Nepotrebujem velky dojazd ale kvoli psychologockemu natlaku sa mi paci ten REX aj ked vela ludi co ho ma tvrdi ze ho nevyuziva. Nchapem preco tuto moznost nevyuziva viacero vyrobcov, Nissan ma predca REX vo vyvoji tak ho mozno ponuknu k novemu leafu. 20-30kWH+REX znie pre mna ako zlata stredna cesta.

                7. Ten Ioniq electric bude vymienat druhe auto v rodine a prve
                  Ten Ioniq electric bude vymienat druhe auto v rodine a prve auto (spalovak) zostane manzelke (a zaroven aj na pripadne dlhe cesty/dovolenku v Chorvarsku).

                  Pisem druhym aj ked po vymene celkovo elektromobilom spravim 5x viac km rocne ako spalovakom 😉

                  Tym padom nemusim riesit ziaden REX, ci inu strenu cestu. Lebo po tych 5 rokoch pouzivania prveho uz budem moct aj druhy spalovak vymenit za elektromobil uz bez limitacie v jeho dojazde 🙂

                8. Tak tak, ja mam tie primarne auto spalovak a jak starne tak ho
                  Tak tak, ja mam tie primarne auto spalovak a jak starne tak ho chcem nechat priatelke a vyuzivat sa bude len prilezitostne, prip. na dlhe cesty. Ak clovek spravi dost km tak sa elektro oplati.

        3. Mám e-golfa a tak rád opovím na některé tvé
          Mám e-golfa a tak rád opovím na některé tvé připomínky,
          ale napřed bych se zeptal na pár informací.

          1-Kolik ji za ten měsíc najel km ?
          2-Jaká byla nejdelší vzdálenost co jsi najednou ujel (i s nabíjením na rychlo nabíječce)?
          3-Kolik nejméně ti zbývalo kilometrů (nebo dílků na ukazateli baterie) než jsi znovu nabíjel ?
          4-Jaký je tvůj běžný nájezd km za den spalovákem ?

          1. Jeste ho mám, vracím 22.3.
            Mám s ním najeto cca 2000km,

            Jeste ho mám, vracím 22.3.
            Mám s ním najeto cca 2000km, dojezd asi nejmenší bylo 5km, nejvíce jsem ujel asi 150-160km lehkou nohou při eko jízdě, kdy si nepustiš topení a sleduješ jen budík s dojezdem. Nejméně kilometru, když jsem zkoušel jezdilt jako se spalovakem a podotýkám s topením na příjemných 23st, tak zhruba 80-90km…
            Jak říkám, to auto nemá hodnotu 300000,-Kč.
            Víc bych za nej nedal.

                1. tyoe proč všichni v roce 2017 nabízíte historický
                  tyoe proč všichni v roce 2017 nabízíte historický telefonní čísla. Tomu už dávno odzvonilo soudruzi. DNES SE NEBÍZEJÍ SKYPE JMÉNA !!
                  1) Chytrý mobil s Androidem máte každý!
                  2) na něm ZDARMA nainstalujete SKYPE
                  3) Wifi doma máte každý
                  3) data máte předplacený skoro každý
                  4) kvalita hovoru – zvuku je o dost lepší
                  5) volání je tudíz ZDARMA
                  6) ZDARMA vám můžou volat i ostatní
                  7) ZDARMA vám můžou volat i lidi z počítačů
                  8) a navíc si minimálně vozařujete hlavu – wifi doma na 5metrů vysílá míŇ než Edž, 3G nebo LTE na 5 kilometrů

                  MYSLETE TROŠKU POKROKOVĚ ;))

                  https://www.skype.com/cs/download-skype/skype-for-android/

                2. On v době neomezených mobilních tarifů ještě nějaký
                  On v době neomezených mobilních tarifů ještě nějaký zoufalec používá skype?

                3. Jo. Zoufalec, co ho urputně s pseudoargumenty propaguje
                  Jo. Zoufalec, co ho urputně s pseudoargumenty propaguje ostatním, protože nemá sám komu přes Skype volat. 🙂

            1. Zatím se ještě – pokud hovoříme o koupi nového, u
              Zatím se ještě – pokud hovoříme o koupi nového, u bazarového už je to v pohodě – stále musí hledět na pořizovací cenu elektromobilu, která je vysoká a zásadně ovlivňuje ekonomiku provozu. Hlavně při občanských nájezdech typu 10, 15, 20 tis. km ročně. Jakmile se přehoupnete přes 40-50, už to začíná vypadat trochu jinak. Když má člověk k dispozici ještě levné palivo v paušálu, dobrém tarifu nebo z vlastní elektrárny, pak není co řešit. Ale potěšil mne cenově nový eGolf se silnější baterkou, o něco méně Leaf. Protože ceny začaly klesat. Jinak z konkurenčního hlediska třeba eUP! nemá vůbec důvod jít dolů, nemá s kým soutěžit. Trojčata Ion atd. už jen bazary, podobně Fiat 500e.

              1. Ak porovname rovnake konfiguracie nakupnych cien spalovakov a
                Ak porovname rovnake konfiguracie nakupnych cien spalovakov a elektromobilov (pri odpocte SK dotacie 5.000,- EUR), tak uz sme pri niektorych modeloch na rovnakej cene

                Napr.: Octavia 30.897,- EUR a Ioniq electric 30.480,- EUR (=35.480 – 5.000)

                Pozn.: Octavia este o 1,5cm mensi razvor, aj ked o 20 cm celkovo dlhsie (kufor ma nazaj vacsi).

                Pre neveriacich tu presna konfiguracia (motor 2.0 TDI, aby bol aspon trochu porovnatelny s elektromobilom):

                Model Octavia Drive* Výbava Drive
                Interiér Čierny (HA) Konfigurované 24.2.2017
                Motor 2.0 TDI 110 kW 6stup. automat.
                Farba Strieborná

                Konfigurácia:
                5E338C/GW5SW5S, 2018, HA, 8E8E, GPDDPDD, GPH5PH5, GPH7PH7, GPJ3PJ3, GPL7PL7, GPNCPNC, GPSHPSH, GPT5PT5, GPW4PW4, GPW7PW7, GPWJPWJ, YOUYOU, MBTR9Z3, MEPH7X2, MGPS6M3, MHEW8M1, MHIS3NU, MIRS4L6, MKSUKA2, MSBR8SP, MTVEQV3, MTWU1SL, MASGEA4

            1. Jo a skodovku mam z bazaru hned zitra, super…. Ale je mi
              Jo a skodovku mam z bazaru hned zitra, super…. Ale je mi jasne ze si nevydrzel a momentalne si nabuzeny koupit toho posraneho leafa, tak se snazis jen utvrdit ve sve desiluzi, ze se tento kup vyplati….nevyplati, sory. Jen si neprosel „marshmallow testem“.

              1. jenze s vrnící tsi skodovkou kde ti každou chvili preskoci
                jenze s vrnící tsi skodovkou kde ti každou chvili preskoci retez, odpadava vyfuk, studený starty, servisy výmeny oleje rocne, řadit spojka fuuuj hnus 🙂 Bazarový starší LEAF za 400.000 z MOBILE na cestování z vesnice 10km do města na nákupy a k doktoroj a z5z domu kde to denodenně důchodcoj stojí na placu před garáží vlastního domu a není problém udělat 5 kroků k zásuvce 5P400V/16A která tam stejnak jen visí – je to POHODIČKA 🙂 Žádný starosti s tím krámem, technickou levou zadní (skoro nový 3 roky starý auto s 50.000 namotáno), zvládne to řídit i manželka, žádná šautrpáka jen mačkáš 1 pedál !! ;)) VRČÍCÍ FOSILNÍ KRAKSNU už nee 😉 A v nejhorším na plnou baterku 100km do práglu na rychlodobíječku to dá ..

                1. Jen se snazis zduvodnit si svuj nakup. Chapu. Na to co tu
                  Jen se snazis zduvodnit si svuj nakup. Chapu. Na to co tu popisujes ti staci za 200k skoda citigo v automatu. Uplne nove auto z vyroby. Zadny upadavajici vyfuk. Taky tam mas 1 pedal, zvladne tim jezdit i mazelka. Ujede 500km a natankuje za 5 min. Po meste k doktorovi idelani auto na nakupy.
                  Proste nesnaz se argumentovat u takoveho nakupu cenou a uzitecnosti. To se nedopocitas ani u te tesly model 3. Nakupy EV sou zatim jen impulzivni nebo fandovske nakupy od nadsencu. Dokud cena baterie nespadne pod 100$/kwh
                  Kdybych uz tak si priplatim tech 200k a jdu do i3

                2. Jenze dnesni nova auta uz nejsou to co byvali. Kdyz i s tim
                  Jenze dnesni nova auta uz nejsou to co byvali. Kdyz i s tim novym spalovakem jezdis po servisech (byt na zaruku, o kterou se, ale musis casto pohadat) tak zacnes premyslet jestli by nebylo mozny si radeji priplatit za neco co servis temer nepotrebuje.

                3. ále jo beru tvoje argumenty ikdyž: LEAF je dá se říct
                  ále jo beru tvoje argumenty ikdyž: LEAF je dá se říct pohodlný auto, Citigo jen nákupní tažka, nový je za 250tis a jen 55kW v tom slavným 1.0TSI – to se nedá srovnávat. Necítil bych se v něm bezpečně. Navíc jak Michelin správně podotknul, nový auta nejsou to co bývávaly z 90tých, to sou fórovky!! Se podívej jak se toho lidi jen co se přiblíží 100.000 km zbavují 😉

                  https://www.sauto.cz/osobni/hledani#!category=1&condition=1&condition=2&condition=4&fuel=1&gearbox=3&manufacturer=93&model=6125

                4. Ja jel v tom citigu i leafu a muzu rict ze zadny velky
                  Ja jel v tom citigu i leafu a muzu rict ze zadny velky rozdil(co se tyce pohodli) to neni. Novy s automatem mas za 210k. Pokud hodlas „argumentovat“ ze auta nejsou co bejvaly a trava uz neni tak zelena, tak i ten tvuj leaf tedy stoji zahovno. Mimochodem auta jsou dnes obecne mnohem lepsi nez byvaly, to je fakt. A ano, dekuji za odkaz, vim ze se daji na bazaru koupit auta….to je objev ktery si zaslouzi metál.
                  Uzij si sve ojete prditko za temer pul mega s kterym mas efektni radius kolem sveho bydliste cca 50km (cesta tam a zpet bez nabijeni)….a to se vylati…

                5. Dík snad úžiju. Ale dá to stovku a bude za 400 s
                  Dík snad úžiju. Ale dá to stovku a bude za 400 s elektrikou za 3 koruny. Každopádně se mi LEAF zda bytelný jsi nemůžu si pomoct 😉

                6. Jestliže měříš do 165cm,tak ti může připadat citigo
                  Jestliže měříš do 165cm,tak ti může připadat citigo stejně pohodlné jako leaf…

        4. bazarový starší za 400.000 z MOBILE a na cestování z
          bazarový starší za 400.000 z MOBILE a na cestování z vesnice 10km do města na nákupy a k doktoroj a z5z domu kde to denodenně důchodcoj stojí na placu před garáží vlastního domu a není problém udělat 5 kroků k zásuvce 5P400V/16A která tam stejnak jen visí – je to POHODIČKA 🙂 Žádný starosti s tím krámem – studený starty, servisy výmeny oleje, výfuky…. technickou levou zadní (skoro nový 3 roky starý auto s 50.000 namotáno), zvládne to řídit i manželka, žádná šautrpáka jen mačkáš 1 pedál !! ;)) VRČÍCÍ FOSILNÍ KRAKSNU už nee 😉 A v nejhorším na plnou baterku 100km do práglu na rychlodobíječku to dá …

          1. Neni to uplne pravda. Kalkulujete patrne se spotrebou tech
            Neni to uplne pravda. Kalkulujete patrne se spotrebou tech malych ev. Jenze vetsi baterie znamena vetsi a tezsi auto, takze spotreba jde nahoru.
            Dle toho co pisete by musela Tesla se 100kWh baterkou ujet 600km. V realu normalnim tempem je to, ale jen kolem 400km. Mozna v lete 450.

        5. vše je o úhlu pohledu. Hodně lidí, kteří si EV na
          vše je o úhlu pohledu. Hodně lidí, kteří si EV na chvíli půjčí má podobný problém jako vy. Jeden známý např. nepřekousne to, že když já mám u EV plnou, tak mu na spolováku se už rozsvěcuje magické oko a nervózně začne hledat pumpu… Takže ano, větší baterie by bodla, ale na běžné užívání je to v pohodě tzn každému soudruhovi podle jeho vkusu. Jinak pokud jezdím denně cca 60-80km (běžný nájezd evropského řidiče), a potřebuju mít zbývající dojezd cca 800km, potom je to asi věcí jedné terapie u psychiatra.
          Pokud by to co píšete měla být obecná pravda, auta nad cca 0,5mil by se neměla prodávat. Kdo „normální“ by si něco tak drahého koupil, obzvláště pokud jezdí do města a zpět? To se přece těm lidem nikdy nemůže vrátit?.. 🙂

  5. Teda přiznám se, že jsem vcelku zklamaný. Očekával jsem
    Teda přiznám se, že jsem vcelku zklamaný. Očekával jsem baterii alespoň 35 kWh a doufal jsem v 40 kWh. Bohužel se to nenaplnilo.

    Jinak si myslím, že Soul je vcelku ideální vozidlo pro elektrickou platformu. Je poněkud vyšší a myslím, že do podlahy lze lépe vtěsnat víc baterií, než do nějakého nízkého sporťáku.

    Uvidíme, jakou nasadí cenu, ale myslím, že se budou muset opravdu hodně snažit

Napsat komentář