Nová Kia e-Soul je levnější a s třífázovou nabíječkou v základu

redakce - 02 Červen 2020

Počínaje dnešním dnem zahajuje značka KIA prodej druhé generace čistě elektrického vozu Kia e-Soul v novém modelovém provedení 2021. auto elektromobil Kia e-Soul

Kia e-Soul je první elektromobil KIA s možností tažného zařízení (ve standardu)pro základní rám pro nosič jízdních kol (pouze pro verzi s prodlouženým dojezdem).
foto: Kia

Od uvedení první generace tohoto elektromobilu v roce 2014 se prodalo na padesát vozů, z čehož šest tvoří druhá generace e-Soulu s 64 kWh akumulátorem představená v ČR v srpnu loňského roku.

V souvislosti s uvedením nového modelového roku elektromobilu e-Soul dochází ke snížení jeho pořizovací ceny se standardním dojezdem (277 km dle metodiky WLTP). Nově je tak model e-Soul s 39,2 kWh kapacitou akumulátoru nabízen za cenu 1 099 980 Kč, tj. o 50 000 Kč méně, než v předcházejícím modelovém roce.

Mezi novinky ve výbavě e-Soul patří systém upozorňující na přítomnost osob vzadu, příprava pro tažné zařízení pro základní rám pro nosič jízdních kol, systém telematiky UVO CONNECT a třífázová palubní nabíječka.

Upozornění na přítomnost osob vzadu, systém ROA

Premiérou u modelu e-Soul (modelový rok 2021) je bezpečnostní systém ROA (Rear Occupant Alert). Systém ROA upozorňuje na obsazení zadních sedadel a pomáhá zabránit situaci, kdy by mohl řidič neúmyslně opustit vozidlo se zapomenutým pasažérem (převážně malé dítě či domácí zvíře) na zadním sedadle. Systém funguje jako vizuální upozornění řidiče na obsazení zadních sedadel na přístrojovém štítu po vypnutí motoru.

Kia e-Soul

Kia e-Soul
foto: Kia

Standardní výbava modelu e-Soul (pouze ve verzi s prodlouženým dojezdem) vůbec poprvé u elektromobilu značky KIA nabízí přípravu pro tažné zařízení pro základní rám nosiče jízdních kol. Tažné zařízení dovolí vertikální zatížení (např. pro nosič jízdních kol či elektrokol) až do hmotnosti 100 kg.

UVO CONNECT

Pokrokový systém telematiky Kia UVO CONNECT propojuje řidiče s okolním světem prostřednictvím mobilní sítě GSM, respektive SIM karty, která je součástí vozidla. Díky aplikaci Kia UVO[1] pak může uživatel využívat hned několik funkcí vzdáleného ovládání vozidla.

Prvním modelem značky Kia, který disponoval tímto telematickým systémem, byla modernizovaná verze první generace elektromobilu e-Niro, která na český trh dorazila v lednu 2020.

Třífázová palubní nabíječka

Model Kia e-Soul je s modelovým rokem 2021 dále standardně vybaven třífázovou palubní nabíječkou, která umožní nabíjet vysokokapacitní akumulátor výkonem až 11 kW (max. 12 A).

Oproti jednofázové palubní nabíječce dostupné v předchozím provedení modelu se tak nabíjecí cyklus za předpokladu využití externí nabíjecí stanice Wallbox zkrátí o 25 % a akumulátor se z 0 na 100 % kapacity nabije za 7 hodin (verze s prodlouženým dojezdem).

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

...

Samotny motor samozrejme ne, z hlediska motoru jako takoveho se faze a nulak nelisi (dva draty s napetim mezi nimi).
Ale pokud jsou to takove ty stare potvory v jednom bloku s prepinacem (v nasich koncinach skoro vsechny cirkularky, asi byl nejaky zdroj v okoli), tak to uplne nemusi byt pravda.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Sice nejsem teslař. Ale není lepší si za ty prachy koupit teslu?

Nic proti kia. Ale milion za korejce je fakt úlet.

---

19 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele Michelin

Ja teda uprednostnil eNiro 64kWh za 1,2M i s dani pred trojkou, ktera je skutecne proklate nizka a cena vyssi.

eNiro pritom nabidne realny dojezd 450km, dostatecne rychle nabijeni, luxusni prostor a rozhodne pohodlnejsi nastupovani a vystupovani.
Chtel bych pripsat do vyctu pozitiv jeste vetsi spolehlivost, ale hned nam na jednom z nich odesla palubni nabijecka. Nabiji jen z jedne faze, pri pokusu o trifazove nabijeni vyrazi vsechny jistice az po ten na ulici a na rozdil od Tesly kde by nam patrne pri prvni navsteve servisu palubni nabijecku vymenili, si nas mistni servis Kia dopisuje s dovozcem, a dny bezi a kde nic tu nic.

Jinak Tesla bude pochopitelne rychlejsi pri ultrarychlem nabijeni a hlavne Superchargery s jejich cenou za kWh jsou pro ty kdo hodne cestuji velkym lakadlem.

Kazdopadne Korejci jsou momentalne podle meho nazoru se svymi baterkaci vedle Tesly nejdal.

---

Více než 160tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Uplne OT: je to jen muj pocit, nebo u Tesly letosni zimu vyrazne dele (nez loni) trva, nez najede plna rekuperace?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

Zima uz je nejakou dobu za nami a ja parkuji v garazi kde je i v zime kolem deseti stupnu, takze se mi nevybavuje, ze bych nejakou zmenu v tomto pozoroval.

Mozna mi u meho auta prijde posledni dobou, ze rekuperuje celkove o neco mensim vykonem, coz by mohla mit za nasledek unava baterky po vice nez trech letech a 165tis. km.

Take to, ale muze byt jen pocit poslednich dni po navratu z eNira, ktere rekuperuje az 130kW (Tesla mi myslim v minulosti ukazala max kolem 90kW), a kdyz k tomu pricteme o temer 700kg mensi vahu eNira pak je jasne, ze jsem si tam tu rekuperaci (se kterou se da odbrzit i divoke predjizdeni a nasledne zarazovani zpet do vlacku aut) fakt uzival.

---

Více než 160tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Diky. VIm, ze zima je davno pryc, ale vesmes jsem to tu otevrel, videl zvratky Zumpiskovych multi identit a zase znechucene zavrel...

Pri odjizdeni z Prahy (garaz) to taky znatelne nebylo, ale kdyz jsem byl na vikend u nasich a auto stalo venku, tak pri ceste zpet (zacatek je cca 60km po okreskach) se bod, kdy rekuperace najela naplno (tusim driv to bylo pri dosazeni teploty baterie 15 stupnu) znatelne posunul. A to byla prd zima. Pristi zimu zase pripojim obdc a kouknu...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

Je fakt, ze od lonskeho podzimu jsem zaznamenal nejake zajimave zmeny.
Po te co zvetsili v lete buffer ze 4 na 5kWh mi pak na podzim klesla znatelne vyuzitelna kapacita o dalsi cca 3,5kWh, tedy vice nez pokles za cele predchozi dva a pul roku (asi 3kWh) nicmene na dojezdu se to nijak neprojevilo, protoze mi zahadne klesla docela znatelne i spotreba...
O pricinach nehodlam spekulovat.

Pak se na podzim ne jen me zmenil uplne prubeh nabijeci krivky, kdy nad 45% SOC klesa vykon znatelne rychleji. Naproti tomu kolegovi s Skem, ktery ma mene najeto zrychlili v dolni pulce SOC na 147kW.

Proste deli se v posledni dobe veci, takze je mozne i to co pisete.

---

Více než 160tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Treba z toho prosteho duvodu, ze od Tesly mam za ten milion (a pul - nejnizsi cena na ceske verzi webu je 1.3M ?s DPH?) na vyber jedine "sportovni nizkoplaz". Coz je treba pro starsi lidi peklo, kdyz nekam vezu rodice (60+ a 70+), vidim, jak trpi pri soukani se do S-ka, a trojka vyssi neni. A X nebo Y pro zmenu zas zas neni za to mega.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Tak ono tomu korejske prodeje odpovidaji.

Obrázek uživatele Ivo

Přátelé, nic vám na te větě nepřijde divné? :) Napovím, 12A x 3 x 230V skutečně není 11 kW...:
"vybaven třífázovou palubní nabíječkou, která umožní nabíjet vysokokapacitní akumulátor výkonem až 11 kW (max. 12 A)"

Teoreticky by mohli umet "do trojuhelniku" (3x400 misto 3x230). Ale spis to tipuju na "ztraceno v prekladu"

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

příležitostně bych si tu teorii "do trojúhelníku" s palubní nabíječkou někdy nechal dovysvětlit.

Klasicky se vicefazove nabijecky delaji tak, ze podle poctu fazi je tam pocet stejnych "jednofazovych" modulu, ktere jseou zapojeny mezi nulak (spolecny bod pro vsechny) a nekterou fazi (kazdy jinou. Tomu se rika zapojeni do hvezdy (no, vypada to spis jako Y).

Druha moznost je zapojit moduly tak, ze budou tvorit trojuhelnik a kazdy vrchol bude pripojeny k jedne fazi, nulak je nezapojeny. Tak se da pri stejnem proudu ziskat vetsi vykon, protoze mam vetsi napeti (mezifazove je tech 400). Problem je, ze soucastky musi byt dimenzovane na tohle napeti (cti drazsi). A samozrejme to komplikuje jednofazove nabijeni, to je zrejme duvod, proc to pro tuhle aplikaci nikdo realne nedela.

Celkem bezne byva(lo) u vetsich asynchronnich motoru (treba na cirkularce nebo jinych podobnych strojich) mit prepinac hvezda/trojuhelnik, fungovalo to jako primitivni omezovac proudu pri rozbehu - motor se roztocil s mensim odberem na hvezdu (mensi napeti), pak se prepnul na trojuhelnik, aby ziskal silu (vetsi napeti).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Takže říkáte, že zapojení "fáze proti fázi" zajistí větší výstupní výkon této 3f nabíječky, proti zapojení "fáze proti nuláku" při stejném vstupním proudu omezeném na 12A?

Podle mych znalosti ano (samozrejme, pokud nekdy nekdo udela auto s nabijeckou, ktera to bude umet).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Takze pri zapojeni do trojuhelniku se vykon pocita jako 400 (V) * 3 * proud? Pri zapojeni do hvezdy 230 (V) * 3 * proud (nebo taky 400 * sqrt(3) * proud)?

Jj, alespon v prvnim priblizeni ("odporova zatez"). Na slozitejsi pripady maji tusim FELaci dvousemetralni prednasku, tim nas matfyzaky netrapili ;););)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Skoda, ze az na stara kolena tak dychtim po informacich. Na skole jsem jen dychtil po trojce ze zkousky :-)
Ale asi jste nastudoval i neco navic, kamarad z matfyzu toho o elektrice tolik nevi, tam poucuji ja jeho ;-)

To je asi u vsech ;)
Ja jsem prave hromadu veci nacetl, kdyz jsem u nasich montoval wallbox a pripojku pro cerpadlo na destovou vodu, chtel jsem , aby to bylo spravne (pro rypaly, ano, probral jsem to s clovekem, co ho to zivi).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Ten wallbox jste si montoval z komponent? Navod byste nemel? :-)

Nene, nakonec jsem koupil teslacky. Financne to asi vyslo draz, nez stavet (i kdyz, kdyz se vsechno musi koupit, tak to o tolik min neni), ale alespon to nejak vypada a hlavne to ma tlacitko na otevreni dvirek a odemceni kabelu (nemusi se drzet cudlik na klicku). Takze realne to spis bylo zakopavani kabelu (pro tohle a priprava na pohon vrat) a pripojeni na stavajici instalaci.

Navodu je spousta, staci dat "wallbox dyi" do vyhledavace.
Treba https://files.ev-power.eu/inc/_doc/attach/StoItem/7076/evse-wb-din_16.pdf

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

DIky za vysvetleni, nemam zadne "elektricke" vzdelani, jsem ciste samouk (co si delal na baraku sam elektriku a uz 13 let funguje bez problemu), dokonce i elektronicke otevirani vrat funguje. :-)

Mam cirkularku, kterou popisujete - 7 kW motor, takovej ten klasickej packovej prepinac, kde jedna poloha je rozbeh a druha uz normalni beh (a kdyz jsem se jej pokusil zapojit bez navodu, jen se zkouseckou, tak s emi to nepovedlo). Otec mi vzdy kladl na srdce, ze se nesmi zapinat casteji nez jednou za 10 minut. Jedine, co mi nesedi s Vasim popisem je, ze do te cirkularky vede ctyrzilovy kabel - bez nulaku. Jak je tam tedy zapojena hvezda? Mam nejake mirne povedomi o ficku, ze kdyz clovek odebere z faze a nevraci pres nulu, tak vypadne, coz samozrejme neplati pro trifaz, kde se ty sinusoidy vyrusi (nebo mam povedomi spatne?)

Ad ctyrzila - temer urcite je to starsi barak, kde je nulak (N) a zemeni/ochranny vodic (PE) spolecny (rika se tomu PEN). Na tomhle systemu ficko provozovat nejde, resp. nefunguje (neni tam ten paty drat, kterym to pri poruse potece mimo ficko), musi se to PEN rozdelit na PE a N, ale to na nekterych starych motorech nejde (proste N je natvrdo spojene s telem motoru), taky jsem resil u nasich.

Ad ficko - ono to nevypadne, skrz ficko jsou protazene vsechny faze a nulak, u trojuhelniku co pritece jednou fazi odtece druhou (a nulakem nic), takze soucet pres ty ctyri draty bude zase 0.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Starsi barak to sice je, ale zazil byste, z eby nekdo pred 13ti lety delal elektriku (jak jsem psal) a nedal by ficko? Proslo by to vubec revizi? Na zakladce v dilnach propojeni nuly se zemi (napr v zasuvce 230 V) ucitel rikal nulovani. Mimochodem, pred tim byh mel docela respekt a neohrozene bych se nedotykal dratu jak nyni :-)
Pravda, ze vsechny 400 V zasuvkjy mam stare bez nuly. Az kdyz mi Michelin vezl auto, tak jsem porizoval zasuvku i s nulou na nabiti.
Ano, trojuhelnik bez nuly chapu. Ale tu hvezdu bez nuly a s fickem v rozvadeci, nechapu. Nebo u te cirkularky je treba jen nejak omezene buzeni v motoru pri hvezde?
Vim, ze fickem jsou protazene vsechny faze, vlastne do ficka vedou 3 faze a z nej 3 faze + nula. Dokonce kvuli HDO mam TC pripojene nad fickem (to jsem nezapojoval ja, v te dobe bych si na to jeste netroufl), coz jsem si uvedomil, kdyz jsem pak daval vypinac na obehove cerpadlo topeni (abych mohl pustit rucne a odebrat teplo z bojleru (na TUV), ktery nahrivaji solary), po kazdem zapnuti to vyhodilo ficko. Az kdyz jsem provedl fazi z pred ficka, tak to zaclo bezet - jen mi nejde na rozum, jak to funguje s fazi pred fickem a nulou, ktera je logicky z ficka.

Priznam se, ze elektrika me nezivi, takze netusim, od kdy se ficka davaji povinne.
Ony ty stare zasuvky "bez nuly" nejsou, jen je nula a ochranny vodic spolecny. A ma to nejake nepekne vlastnosti pri urcitem typiu poruch. Kdyz ten spolecny (PEN) pripojim na N za fickem, tak spotrebic pobezi, jen to ficko nezafunguje v pripade problemu (a pokud vim, tak se to ani nesmi, ale to je jina vec).

U te cirkularky je to opracdu o tom, ze tim prepnutim se meni napeti na civkach motoru (230/400).

Nulak (modry, ! ne zemnici vodic - zlutozeleny) by mel jit pres ficko taky, jinak by to myslim vyhazovaly spotrebice s nesymetrickou zatezi jednotlivych fazi v rezimu hvezda (treba dvoufazova nabijecka v golfu).

Nektere spotrebice se umyslne davaji pred ficko, pred casem to rozebirali na hw news, ale detaily uz si uplne nepamatuju, myslim, ze to bylo o tom, ze topna spirala po zahrati ma nejaky nenulovy svod a muze ho vybavit i kdyz je "v poradku". A druha vec, kterou zminovali, ze ficko je citlivejsi (nachylnejsi na falesne poplachy) a mrazak odpojeny v dobe dovolene nikdo nechce ;)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

No a jak se na te cirkularce meni, kdyz je jeste zaojena palacatou 25 A zastrckou, kde je zem (placaty) kvadr a faze kulate. O barvach v tom 50 let starem kabelu pomlcim :-) A opravdu do te placate zasuvky nevede (kecam vede, ale nemel jsem jej kam zapojit) nulak :-) A samozrejme vim, ze nula je modra a zem zlutozelena, bez teto zakladni vedomosti by mi nemohla v baraku jet elektrika.
Ale kazdopadne jinou dulezitou informaci jste mi dal. Jeste za stare elektriky mi po par minutach nahrivani 3 x 3 kW (400 V) spiral v saune padalo ficko. Nove jsmeto jeste nezapojil - nemam rad teplo a saunu si pred 50ti lety delal tatka. Original teles bylo 9 1kW, ktere taky vyhazovaly pred cca 25ti lety ficko, proto jsme je menil, 2x fungovalo a pak zaclo hazet. Takze staci, kdyz to po novu zapojim na faze pred fickem? Jen budu muet udelat dvoji vedeni, protoze mam na tenb samy okruh udelanou i 400 V zasuvku v garazi. Zvlastni, zemi toto muj elektrikar neporadil, kdyz jsme mu to kdysi rekl. Asi si najdu na rady jineho - Vas? :-)
Takze i TC muze mit nesymetrickou zatez na fazich? Je o tim, ze motor kompresoru asi pobezi symetricky, ale ostatni elektronika (hlavne 2 obehova cerpadla) uz vezmou proud na jedne fazi navic?
Takze i mrazak doporucujete zapojit pred fickem? I kdyz toto me 2x netrapi, to by totiz nejpozdeji odpoledne zjistili mistni deti, kdyz by jim na vsi prestala jet wifina a nekdo by mi ficko (co mam uvnitr baraku :-) ) nahodil.

Presne ten "hranaty kvadr" je (i) nulak. A zaroven ochranny vodic, aby se to nepletlo. ;)

Kdyz doslo u tohohle systemu k normalnimu prorazeni vinuti a spojeni faze na "kostru" tak to zafungovalo dobre - udelalo to zkrat a vypadl jistic. Pruser nastane, kdyz se prerusi "jen" ten "hranaty" PEN drat nekde mezi jisticem a motorem (treba povolena svorka) a motor je v rezimu hvezda - pak motor nebezi (je preruseny obvod), ale civky zafunguji jako odpory a na kostre zarizeni (ktera je s tim PEN spojena) se pres ne objevi fazove napeti.

Elektrikar - nemam pozadovane vzdelani, ani paragraf, tak radsi budu do tehle veci stourat jen doma ;)

Ad nesymetricka zatez - ja to taky nekde cetl, z vlastni hlavy to nemam.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

A jeste drobnost, pokud mam ficko a nulu bych zapojil na zem, nevyleti mi to ficko nahodou?

Jj, proto jsem psal, ze za fickem ten spolecny musim pripojit na nulak, aby to fungovalo. Respektive spotrbic do trojuhelniku by (alespon teoreticky) fungoval i na te zemi, ale prave kvuli tem nesymetriim by to asi vypadlo (bezne ficko vybavi pri 30mA nebo tak neco rozdilu)

EDIT: tady je to vlakno: https://list.hw.cz/pipermail/hw-list/2019-December/521752.html

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Takze mam cirkularku zapojenou spatne, kdyz mam placaty zapojeny na zem a nikoliv nulu? Je pravda, ze jako majitel TC cirkularkou s rozbehem rezu tak jednou do doka, ale ani jednou mi ficko nevyhodila.
Diky za podeleni se o znalosti a odkaz, ten prozkoumam.

Poslal jsem odpověď na špatné místo...
Já myslím že to máš dobře. Ten motor od cirkulárky určitě žádnou nulu nemá, vinutí jsou vyvedena samostatně na svorky a izolována od kostry. Kam by se měl ten nulák zapojit? Žádná taková svorka tam není. Když se motor zapojuje přes 5ti vodičovou zásuvku tak nulák zůstává nezapojený.

Zalezi, jestli ma ten prepinac hvezda/trojuhelnik. Pokud ne, tak nulak jako takovy nepotrebuje. Ale ta od Pavla K ho podle me ma - "kde jedna poloha je rozbeh a druha uz normalni beh"

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Abych nebyl strujcem prip. omylu, radeji jsem cast cirkularky - ke ktere jsm ese v tom svem bordelu dostal, pokusil vyfotit
Pohled na vypinac
1. pohled zespod cirkularky
2. pohled zespod cirkularky

Podle me ano. Me spis zaujala ta poznamka (ted nevim, kdo to psal), ze nulak nevede skrz ficko (pokud jsem to spravne pochopil).
Tady jsou docela pekne obrazky jak to ma a nema byt:
https://www.mylms.cz/jak-funguje-a-jak-zapojit-proudovy-chranic/
https://www.elektroprumysl.cz/elektroinstalace/nejcastejsi-chyby-zapojeni-proudovych-chranicu

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Je potřeba si najít relevatní informace
3-phase 16A (11 kW) 400V / 3x16A 11 kW

Pravda, ve skutečností má on board nabíječka dle specifikací má "jen" 7.2 kW, tedy předpokládám že 3f bude mít 10.8 kW.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

V rozvoru 16, v délce 5 cm

Takový lákavý nadpis a nic z toho. Kvůli palubní 22kW si to nikdo nekoupí a sleva 50 tis na verzi, kterou nikdo nekupuje je jen plácnutím do vody.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele runner42

Díky za další humoristický článek.

Nevím, čemu se chechtat dřív. Ceně, prodejům, designu, vysokokapacitnímu akumulátoru 40 kWh.....

:D :D :D :D :D

---

NA ELEKTRO ANI KORUNA, ŘEKLA KORONA.

Knotek: „Je neuvěřitelné, kolik duševně vyšinutých lidí pobíhá bez dozoru na světě...”

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Tomáš

No jo. Zatím to tak je. Ještě pár let potrvá než to bude Mainstream. Ja taky zatím čistou e káru nekoupil.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto 21000 km.
Průměrná spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh  (https://tinyurl.com/ya6cyj5b)

No rekneme si uprimne, cena je na tridu auta ponekud bizarni...

Obrázek uživatele Tomáš

Spíš šílená.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto 21000 km.
Průměrná spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh  (https://tinyurl.com/ya6cyj5b)

Už aby se začal prodávat Peugeot e-2008

Obrázek uživatele Tomáš

Počítám že cena bude ještě šílenější.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto 21000 km.
Průměrná spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh  (https://tinyurl.com/ya6cyj5b)

Dá se už teď objednat za nějakých 850. Což je pořád hodně, ale ne tak přes čáru jak hyundai/kia

Obrázek uživatele Tomáš

Aspoň že tak.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto 21000 km.
Průměrná spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh  (https://tinyurl.com/ya6cyj5b)

To ano, jen škoda, že už stihli před výrobou zdražit.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

bohužel :D
ale cena u koncového prodejce my mohla být zajímavější... za nějaký čas

Cena 1,2 mil.Kč se stává základním standardem pro malý městský crossover s baterií nad 50kWh. Takhle se ta elektromobilita moc nerozjede. Ale auto je to pěkné,technika stejná, jako Hyundai Kona, materiály v interiéru o něco hodnotnější, prostornost velmi dobrá a na ten vnější design si je třeba zvyknout.

---

Zatím jezdím s Konou 64kWh ale čekám na TMY z Berlína. Jinak několik skvělých fosilů od BMW

Tak nezbyva nez doufat, ze VW dotahne ty ID3.... tu uz je auto o kus vetsi, a avizovane ceny pri podobnych baterka vyrazne nizsi...

ID3 není větší ani omylem.

---

ecotaxiolomouc.cz

Neni vetsi nez Soul? Je celkem o kus, a v rozvoru dokonce o 20cm...

Ty čteš čísla na papíře. Já jedno auto mám a s druhým jsem jezdil.
Tak co máš teď?

---

ecotaxiolomouc.cz

Cenu KIa Soul 39 kWh bych si představoval u nás tak kolem 900 tis., stále je to nesmyslně předražené, naštěstí se v Německu dá nový koupit levněji než u nás už od nějakých 34 tis. EUR včetně DPH.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Ale ta německá cena je za základní výbavu, u nás se prodává jen ta vybavená a ta stojí už 40 t. € takže cena je prakticky totožná. A stejně dát 900 tis za městskou krabičku v základní výbavě s dojezdem 250 Km je fakt úlet.

U prodejců je listová cena 40 tis. EUR a na mobile.de je cena za slušnou výbavu už lepší. Soul 39 kWh by měl dát 300 km v příměstském provozu v pohodě, stejně jako Peugeot 2008.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Tak porovnáváme ceníkové ceny přeci. Je jasný že prodejní cena bude nižší tak o 5-10%. I na sautu jsou nové souly o 60 tis levnější než v ceníku a to ještě nedošlo na vyjednávání o ceně.
Jinak pozor na mobile de , často inzerují ceny po odečtení bonusu 4000-6000€ (nemecká dotace, kterou nedostanete).

Jinak s tím dojezdem je to tak že pod 15 kWh/100 Km s tím sice budete jezdit, ale opravdu jen defenzivním stylem a po okreskách a po městě. Takže po 200 KM nejpozději už budete hledat nabíječku s výstrahou vybití trakční baterky.

Za poslední 3 měsíce mám spotřebu 13.2 kWh/100 km, včetně cesty na Moravu po D1 a několika cest Kladno, Slaný, většina cest ale Praha a okolí. Kapacita baterie je 26 kWh (SOH 96,3%), takže si nemyslím že s kapacitou o 50% větší budu po 200 km hledat nabíječku.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Tak jim tam napiste, že tam mají chybu, že by jezdíte za ideálních podmínek bez topení s úplně jiným autem za 13,2

https://ev-database.org/car/1169/Kia-e-Soul-39-kWh

230 kmReal Range Vehicle Consumption 170 Wh/km

Chybu tam nemají, jen je spotřeba u každého řidiče a okolních podmínek jiná a to v tabulce zohledňují.

Real Range between 160 - 350 km
City - Cold Weather 230 km
Highway - Cold Weather 160 km
Combined - Cold Weather 195 km

City - Mild Weather 350 km
Highway - Mild Weather 210 km
Combined - Mild Weather 265 km

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Ano jedná se o takzvaný průměrný roční dojezd. Proto nechápu co tu řešíme psal jsem , že auto s dojezdem 250 Km za 900 tis. je nesmysl, vy jste napsal že to má dojezd 300 Km. A vidíte že opravdový průměrný dojezd je ještě méně.

Prostě minimální kapacita baterky u takového použitelného malého EV za milon musí být alespoň 150 kWh, aby se to alespoň vyrovnalo benzínu, nebo lépe hybridnímu pohonu.

Každý má ten dojezd jiný podle svých podmínek provozování auta, já jsem mluvil o tom, že po 200 km hledat nabíječku nebudu, průměr mě nemusí zajímat, já mám svůj průměr. Vzhledem k tomu, že denně najedu max 100 km, k čemu by mi byla baterie 150 kWh netuším, stejně jako si koupit byt 6+1 protože co kdyby přijeli rodiče a prarodiče obou manželů na návštěvu najednou.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Vy máte tendenci všechno brát podle sebe. Já mám takovou spotřebu. Já nejezdím po dálnici. Já nejezdím v zimě. Já ujedu 100 Km za den maximálně. Já na delší trasu letím letadlem.

Výrobce by měl dělat auto univerzální a když už investuji do drahého elektrického vozu, tak chci mít svobodu a nabíjet si kdy chci a za co nejvýhodnější cenu. Vždyť to je směšný, auto za milion a trasu Praha-Brno s tím na otočku nedáte a musíte po cestě zdlouhavě nabíjet za cenu , že už je levnější jet na bezín hybridním vozem. Ostatně prodeje vozů kia mě dávají za pravdu jak jsou žalostné za 5 let 50 aut..

To není tendence brát vše na sebe, já jen odpovídám celou dobu za svou osobu a co mě vyhovuje, tak jak jste psal, že budu JÁ hledat po 200 km nabíječku. Prodeje za 5 let 50 tisíc aut nejsou tak hrozné v porovnání v segmentu BEV, když donedávna byl jenom Soul 27 a 30 kWh. Každopádně 39 kWh model je nesmysl, už jsem to psal, ani ho neměli nikdy vyrábět.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

"Od uvedení první generace tohoto elektromobilu v roce 2014 se prodalo na padesát vozů, z čehož šest tvoří druhá generace e-Soulu s 64 kWh akumulátorem představená v ČR v srpnu loňského roku"

tak jsem z toho jelen 50 nebo 50 tisíc?

Mě by se třeba verze 39 kolem komína líbila, ale za 500 tis. maximálně. Bylo by to určitě lepší jak citigo i když s menším dojezdem, ale kolem komína dobrý. Lehčí baterka se hodí v zimě kvůli trakci.

To je opravdu šotek, prodalo se 50 tis. aut. Bohužel 39 kWh verze je celé špatně, má o 50% nižší výkon, o 50% pomalejší DC nabíjení a cena je o 50 tis. nižší než 64 kWh verze.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Já jsem to pochopil ,ze se jedna k 50 kusu prodanych v CR. A 6 nove generace. Myslite,ze by takovou fatalni chybu redaktor pustil? Nebo mate predstavu kolik soulu se v CR prodalo? 50 tisic urcite ne,protoze tolik se prodalo EV mozna vsech znacek vcetne tesly a skodovky.

Předpokládám, že redaktor nepsal jen o ČR, protože zde se prodává naprosté minimum, ročně řádově stovky BEV aut. Tedy 50 tis. by mohlo být reálné číslo pro celosvětový prodej.

Global sales passed the 5,000 unit mark in August 2015, of which, 1,177 were sold in South Korea.The 10,000 unit milestone was reached in January 2016, with Europe as the leading market with 6,770 units sold, followed by South Korea with 1,580, and the United States with 1,411. As of December 2015, the leading European markets were Germany with 3,853 units sold and Norway with 1,637 units.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Obrázek uživatele Marek_

Soul má baterku 40 kWh, e-208 má 50 kWh, tak to by měl být rozdíl v dojezdu, ne? A i aerodynamika bude u Soulu horší. O rychlosti nabíjení ani nemluvě.

---

Lexus GS 450h Premium

Já jsem psal o modelu Peugeot 2008. Soul má baterii 39 kWh využitelnou, Peugeot má 46 kWh, ale spotřebu vyšší tedy nejde jen o arodynamiku zvláště v příměstském provozu. Samozřejmě Soul 39 kWh má pomalé nabíjení a celkově je nesmysl tento model kupovat, když o 50% výkonejší model (Soul 64 kWh), s 2x rychlejším nabíjením a o 50% větší baterií stojí jen o 50 tis. Kč více. :)

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Obrázek uživatele Marek_

Ano, ta cena 39 vs. 64 verze je úplně mimo.

---

Lexus GS 450h Premium

No ve chvili kdy treba peugeot E-2008 s 50 kWh baterkou se nabizi za 850, tak by mi za ten soul i tech 900 prislo prestrelene.

"Od uvedení první generace tohoto elektromobilu v roce 2014 se prodalo na padesát vozů, z čehož šest tvoří druhá generace e-Soulu s 64 kWh akumulátorem představená v ČR v srpnu loňského roku."

Asi preklep ne? Padesat vozu neni mnoho.

Obrázek uživatele Tomáš

Jojo, za ty prachy kdo by to taky, krome bohatych elektrofandu, kupoval?

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto 21000 km.
Průměrná spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh  (https://tinyurl.com/ya6cyj5b)

mas pravdu, zapomeli na Pepu, takze 51.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol