Nová generace motorů TSI je výrazně úspornější

redakce - 23 Květen 2016

Volkswagen představil na 37. mezinárodním vídeňském sympoziu o motorech nejnovější generaci agregátů EA211 TSI evo. Prvním zástupcem této budoucí generace zážehových motorů je úsporný výkonný motor TSI 1,5 litru, který bude uveden na trh koncem roku 2016, zpočátku s výkony 96 kW a 110 kW. Jedním z mnoha výjimečných prvků nového agregátu je poprvé u velkosériově vyráběného zážehového motoru použité výfukové turbodmychadlo s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek (VTG).

Jedním z mnoha výjimečných prvků nového agregátu je poprvé u velkosériově vyráběného zážehového motoru použité výfukové turbodmychadlo s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek (VTG).
foto: Volkswagen

TISKOVÁ ZPRÁVA

Budoucí legislativní limity pro flotilovou spotřebu paliva a emise vyžadují další pokroky v oblastech spotřeby paliva i emisí CO2 a dalších látek. Pro dosažení těchto ambiciózních cílů disponují nové motory EA211 TSI evo mnoha technickými inovacemi ve spojení s novým spalovacím procesem.

Výsledkem je výrazné snížení spotřeby paliva v praktickém provozu zákazníků až o jeden litr na sto kilometrů a zároveň dynamická charakteristika s maximálním točivým momentem dostupným v širokém rozsahu již od extrémně nízkých otáček (od 1300 min-1).

Volkswagen nabízí zážehové motory s přeplňováním a přímým vstřikováním paliva již více než deset let pod zkratkou TSI. Během této doby byly do sériové výroby zavedeny četné inovace.

Zážehový motor získával stále více na hospodárnosti díky jednoduchému a dvojitému přeplňování, integrovanému chlazení stlačovaného vzduchu, integrovanému sběrnému výfukovému potrubí s výhodami v oblasti termodynamiky a systému deaktivace válců, který byl poprvé použit u čtyřválce.

Volkswagen jde s nejnovější generací motorů ještě o krok dál. Důležité technické moduly nové řady jednotek EA211 TSI evo zvyšují účinnost až o 10 % v porovnání s dosavadním čtyřválcem 1.4 TSI (92 kW).

Důležitá je přitom skutečnost, že spotřeba paliva byla snížena v širokém rozsahu provozních podmínek a nikoli jen v podmínkách normovaného testovacího cyklu.

Pro zákazníky to znamená značné zvýšení hospodárnosti v jejich každodenním praktickém provozu. V nových motorech nalézají uplatnění následující nová, resp. přepracovaná technická řešení:

- Millerův cyklus s vysokým kompresním poměrem 12,5:1

- výfukové turbodmychadlo s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek (VTG)

- vstřikovací soustava common rail s tlakem až 350 barů

- inovativní řízení chladicí soustavy

- systém deaktivace válců ACT

- povrchová úprava stěn válců APS (vzdušné plazmatické naprašování)

Podrobné informace: Vložky válců v hliníkovém bloku motoru mají u varianty s výkonem 110 kW povrchovou úpravu stěn APS (vzdušné plasmatické naprašování).

Nanesením vrstvy jemnozrnných částic, v kombinaci s optimalizovaným honováním, vzniknou na povrchu malé mazací dutiny, které zajišťují klouzání pístních kroužků s minimálním třením a opotřebením.

Dalšími výhodami tohoto řešení jsou zvýšený odvod tepla v porovnání s šedou litinou, v důsledku toho zvýšená odolnost vůči detonačnímu spalování a vyšší odolnost vůči korozi při použití paliv nižší kvality na světových trzích.

Také při spouštění studeného motoru, které je při vyšším zatížení typické pro hybridní systémy, nabízí technologie APS mimořádnou odolnost vůči opotřebení.

Hlava válců byla zásadně přepracována. Mimo jiné byl optimalizován vodní plášť pro lepší odvádění tepla a pro optimální realizaci Millerova cyklu byly přizpůsobeny úhly sklonu ventilů i tvary spalovacích prostorů.

Zachován byl osvědčený koncept sběrného výfukového potrubí integrovaného do hlavy válců. Vačkový hřídel sání je na rozdíl od motorů EA211 nastavován hydraulickým systémem s centrálním ovládacím ventilem. Vysoká rychlost změny nastavení až 300° úhlu otočení klikového hřídele za sekundu zvyšuje dynamiku řízení plnění válců.

Systém deaktivace válců ACT, další konstrukční modul řady EA211, byl vylepšen a s motory TSI evo bude sériově vyráběn ve velkých počtech.

Také tento systém přispívá k hospodárnosti agregátu a představuje důležitou funkci, jejíž přínosy budou zákazníci oceňovat v běžném každodenním provozu.

Až do oblasti středního zatížení uzavírá systém sací a výfukové ventily válců 2 a 3, přičemž zároveň deaktivuje vstřikování.

Nový elektronicky řízený chladicí modul umožňuje efektivní řízení chladicí soustavy motoru. Chladicí modul může mimo jiné ponechat v zahřívací fázi chladicí kapalinu bez oběhu v celém motoru, resp. v bloku válců.

S tím související rychlé zahřátí motoru na provozní teplotu zvyšuje tepelný komfort v interiéru a navíc snižuje tření v zahřátém motoru. Další výhoda elektronicky řízeného chladicího modulu spočívá v tom, že motor může být optimálně chlazen podle potřeby v celém rozsahu provozních podmínek.

Další rozsáhlá opatření v konstrukci motorů TSI evo snižují tření. Patří mezi ně mimo jiné elektronicky řízené, zcela variabilní olejové čerpadlo, polymerová povrchová úprava prvního hlavního ložiska klikového hřídele a přechod na motorový olej s nízkou viskozitou třídy 0W-20.

Zásadní inovací nové jednotky EA211 TSI evo je Millerův cyklus. Z toho plynoucí zvýšení termodynamické účinnosti bylo důsledně realizováno čtyřmi hlavními vývojovými cíli:

- zvýšení geometrického kompresního poměru a nárůst účinnosti v podmínkách reálného silničního provozu

- snížení teploty na konci komprese časným uzavřením sacích ventilů a s tím spojené expanzní ochlazování v sacím traktu

- optimalizace pohybu směsi pro rychlé šíření plamene snižující sklon k detonačnímu spalování při vysokém specifickém zatížení

- zvýšení hustoty nasávaného vzduchu efektivním přeplňováním výfukovým turbodmychadlem.

Světovou novinkou v konstrukci motoru TSI evo je použití výfukového turbodmychadla s elektricky nastavitelnou geometrií rozváděcích lopatek (VTG-ATL). Časným uzavřením sacích ventilů v Millerově cyklu se snižuje stupeň plnění v porovnání s motorem se standardním časováním ventilů.

Z toho plynoucí větší otevření škrticí klapky při částečném zatížení přispívá ke snížení spotřeby jednotky TSI evo. Vysoký plnicí tlak eliminuje důsledky koncepcí podmíněného nižšího efektivního zdvihového objemu a zajišťuje vysoký točivý moment v nízkých otáčkách.

Systém přeplňování je tak vystaven velmi vysokým požadavkům zejména při nízkých otáčkách motoru. Výfukové turbodmychadlo s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek nabízí optimalizací průtokové charakteristiky turbíny v závislosti na provozních podmínkách možnost poskytovat velmi vysoký výkon turbíny, a tím i vysoký plnicí tlak, již od nízkých otáček motoru.

Zesílený efekt akumulace tlaku výfukových plynů roztáčejících turbínu VTG v kombinaci s nižším momentem setrvačnosti ATL přispívá kromě toho k velmi spontánním reakcím. Při přechodu na maximální zatížení je nejvyšší točivý moment k dispozici o 35 % dřív než u motoru 1.4 TSI (92 kW). Technologie VTG je integrovanou součástí řízení spalovacího procesu motoru TSI evo.

Také u nepřímého chlazení stlačovaného vzduchu bylo realizováno nové technické řešení. Na rozdíl od motoru EA211 je chladič umístěn za výstupem z kompresoru v tlakovém potrubí před škrticí klapkou, která je díky tomu také chlazena.

Díky novému umístění se podařilo zvětšit rozměry a výkonnost chladiče při zachování velmi kompaktního uspořádání. Chladič je schopen snížit teplotu stlačovaného vzduchu až na úroveň, která je jen o 15 kelvinů vyšší než teplota venkovního vzduchu.

Nový motor poprvé používá čtvrtou generaci systému přímého vstřikování Volkswagen. Díky optimalizaci celkového systému a jeho komponentů se podařilo zvýšit vstřikovací tlak na 350 barů.

S tím související jemnější rozprášení paliva s menšími kapkami zlepšuje tvorbu směsi, což vede mimo jiné k výraznému snížení emisí pevných částic. Inovace v podobě zmenšení průměru špičky vstřikovače na 6 mm umožňuje výhodnou integraci do spalovacího prostoru, zvyšuje pevnost a snižuje teploty v místě upevnění vstřikovačů.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Opravdu zajímavá a věcná diskuse k tématu o motoru TSI :-))

Obrázek uživatele jurazhor

VW mstitel

aneb německý zoro

---

jurazhor

Obrázek uživatele Radovan

Nemají úplně čirou náhodou Opel a Fiat nějaké propojení s americkým kapitálem, aneb jak Vy k my, tak my k Vy?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 75 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 30 tis. km (44 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Kuk

Já na ně peču já šetřim aspoň na staršího Priuse.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele DomoKun

Až koupíš dej mi vědět.
Anebo se aspon ohlas zde, je tu příjemná komunita priusářů :)

---

Ocením jakýkoli tip od "Priusáře" :)

Obrázek uživatele Kuk

To bude trvat 2 roky než našetřím. :)
Normálně bych šel do TMS nebo aspoň TM3, ale na to nedosáhnu takže bude muset stačit vojetej Prius Plus. Škoda, že to nedělali v Plug inu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele DomoKun

Aha takže vůz už spis pro rodinku asi aha...
No já mám v plánu 2.nd generaci prisusu, to jest ta s 1.6ccm motorem...
Pokud budu nespokojen pujde, pokud budu tak se mi moc líbí borci co si ubastlí baterku do rezervy či kufru a maj z toho luxusní benzíno káru, ale záleží na kterou stranu se stočí povolaní, bud bude prius nebo budu muset mít něco mnohem víc praktického ala partner tepee..uvidíme.
Hodě štěstí v šetření _ :)

---

Ocením jakýkoli tip od "Priusáře" :)

Obrázek uživatele Kuk

Díky, já potřebuju kombík v kterým se vyspím a kam naházím sport. vercajk a to je jedině Plusko a to je drahý. Tak proto šetřím a čekám. :D

Btw ta přídavná baterka vypadá lákavě, ale je to dost pro bastliče a musí se zasahovat do firmwaru auta. Taky s navrtáním nárazníku pro zásuvku by na STK asi prudili.
S nástupem Pluginu už se na to většina vybodla v r. 2012. A je to prošláplý hl. pro 2. generacii.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele DomoKun

Jo tak já kdyz s buddym nahazu potápečské krámy na hromádku tak kufr je v kombi passatu fuč a ještě každej hodime igelitku na sedadlo, takže kde nacpat další lidi je problém...a to je sbaleno na cca 6h výlet i s ponorem. Vyspat se v samohybu mi přijde celkem už moc ale zase někde v pustine je to ideál a díky hybrydnostním věcem v priusu clověk muze nechat auto topit celý den a pritom motor skytne jednou za hodinku...a u plug-in stačí mít nabitou batt a hurrá nezavislé topení.

---

Ocením jakýkoli tip od "Priusáře" :)

Obrázek uživatele Kuk

Taky jezdím k vode, ale s prknama. A v autě spím rád, přecejenom obytňák už je moc. :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele ozana

Proč by na STK prudili? Pro přestavby na plyn se přece do nárazníku vrtá otvor běžně.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Obrázek uživatele Kuk

Tak možná ne. Každopádně má to někdo v ČR, ten Prius předělanej na Plug in?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

A kdy na tydle motory s přímým vstřikem konečně začnou dávat DPF filtry??? Dyť to fouká víc sazí než dízly u kterejch se to meřit musí.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

Pssssst, to je politicky nekorektní. Za chvíli začnete říkat, že taky plynové vozy mají své emise, mnohdy horší než benál a dýzl a spoustě vzdělaných ekopolitiků se zhroutí svět :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 75 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 30 tis. km (44 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Kuk

A nehorší je v tom foukání sazí vedle TSi prej ten Forďáckej Ecoboost :)
Eště, že nejsem politik. :)
Taky se dá říct že prachy vybraný za ekodaň nejsou moc eko využity jak bylo původně slibováno.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

Vy si fakt nedáte pokoj. Nechápete, že se dostáváte na šikmou plochu?!: "Taky se dá říct že prachy vybraný za ekodaň nejsou moc eko využity jak bylo původně slibováno." Vždyť je to trestný čin pomluvy a podněcování k násilí proti skupině privilegovaných obyvatel! :-))

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 75 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 30 tis. km (44 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Kuk

Ale copak copak vy už máte řiť strachy sevřenou místo mě? :D

Nejdřív slavnostně vyhlašovali, že prachy za ekodaň využijou jen a pouze na sešrotování starejch. Jenže těch 1,5 miliardy bylo už příliš moc peněz než aby to nechali jen tak a už vymejšleli jak ty prachy odklonit. Viz článek z roku 2011.

http://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Ekologicka-dan-se-zvysi-a-bude-se-platit-i-za-novejsi-ojeta-auta-200772

Říkejte si tomu jak chcete, ale já tomu říkám svinstvo.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

"Z hlediska vyššího principu mravního vražda na tyranu není zločinem!"

a žádnej vychechtanej smajlík k tomu nepatří

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To zas bude poruchový :-(
Minimálně první dva roky, než vyžehlí ty průsery co si vyžerou první kupující.
V dnešní době se všechno začíná prodávat dřív než to je vyrobené (rozuměj vymyšlené a prověřené) :-)
Většinou za to můžou dvě věci, v tomhle případě spíš už jen ta druhá. První je tlak obchodního managmentu uvádět stále novinky za účelem zvýšení prodeje a druhý nepřetržitý proud nových nařízení unijních úředníků, na které vývoj nestíhá reagovat, protože to ani nejde, nemá žádný časový prostor na testy. Otestují to první kupující.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Poruchové to až tak nebude, ale opravy budou dražší, jinými slovy bude to žrát jako diesel a taky to bude stejně stát.
Celkově na tom nejvíce vydělají ti, co si kupují nová auta, protože ušetří na provozu a vyšší servisní náklady budou řešit až ti co to si to koupí jako ojetinu. Při úspoře 3000l benzínu za životnost vozu proti současnosti bude úspora rozhodně vyšší než zvýšené náklady na servis, takže peníze se sice budou kutálet od pumpy k servisům, ale ještě jich dost zůstane u majitele vozu. Jinak samozřejmě ještě přijdou s vylepšenou verzí, kde odstraní nějaké mouchy, přesto si dovoluji tvrdit ,že tyto motory jsou co se účinnosti týče už na vrcholu vývoje - nic reálně lepšího už se vymyslet nepodaří.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to bych si rozhodně nedovolil tvrdit ! Před patnácti lety by taky nikdo neřekl, že bude vůbec technicky možné splnit EURO 6. Fyziku nikdo nepřelstí, ale na účinnosti se stále dá pracovat. Je však třeba i říct, že ruku v ruce s tím jde i životnost a spolehlivost, a to může být kámen úrazu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No nevim je to v zasade mala modifikace motoru ktere se aktualne pouzivaji a s temi nebyly zadne problemy od zacatku jejich vyroby.

Vystrkov stanice - strejda gúgl na těch několika fotkách už napočítal 10000+ shlédnutí. To je vcelku hodně potenciálních zákazníků.

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (dosud jsem nenabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.

Obrázek uživatele Cipísek D

Povím vám ftip ;)
Víte proč automobky po 20ti letech vývoje vyvinuli
z
benzínový atmosféry 8L/100km
benzínový TSI 7,5L/100km ?? (6 jen na papíře nebo těsně za kamionem...;)

Proto, abyste už nemohli šilhat po předělávce na LPG zapolovic :))))

http://kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/cng-zemni-plyn/

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

No to je přímo k uřehtání :-(
Bóže, do čehos to dušu dal…

Obrázek uživatele Cipísek D

to bude asi nadlimitní hodnotou euforinu v krvi :))))))))))

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

přiznám se, článek jsem nedočetl....

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obrázek uživatele JIP

Takových nás je víc.
VW vyvinul další kus, který je tak složitý, že se bude víc kazit. Navíc uvnitř to hoří a smrdí to.

Prostě fosílie se vším všudy.

---

Můj článek o tom jak jsem navštívil Tesla Motors ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejlepší je TSI vůbec nekupovat, koupit 15ct roků starou atmosféru a předělat si ji na LPG konzervovaný návladě navzdory :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No rekl bych ze lidi co si misto noveho auta koupi 15 let starou ojetinu...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nahodou 15ct let stara atmosfera bmw 5ka v plny palbě zababku z germánie předělaná na lpg jezdí stále vo dost líp jak konzervovaný TSI 2016 kde si nevyměníš ani volej :)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No když máš štěstí a stačí Ti ta plná palba na dva roky než Ti seberou TP, tak proč ne ?

Obrázek uživatele Cipísek D

https://cs.wikipedia.org/wiki/BMW_%C5%99ada_5

https://www.mobile.de/cz/kategorie/osobn%C3%AD-v%C5%AFz/vhc:car,cnt:de,pgn:1,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:3500_-22_,frn:1995,frx:2004,ful:petrol,mlx:100000,cli:manual_climatisation,abs:true,esp:true,alw:true,imm:true,elw:true,pas:true,crc:true,eas:true,mfw:true,ars:true,ffl:true

jako nové!! :))

https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/BMW-540i-orig.47.500-KM/vhc:car,cnt:de,pgn:2,pgs:50,srt:price,sro:asc,ms1:3500_-22_,frn:1995,frx:2004,ful:petrol,mlx:150000,cli:manual_climatisation,abs:true,esp:true,alw:true,imm:true,elw:true,pas:true,crc:true,eas:true,mfw:true,ars:true,ffl:true/pg:vipcar/224149631.html

---

TESLA jedině !! twitter.com/elonmusk TODÁROZUM !! stream.cz/porady/blanik

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Volkswagen na deklu co kecal jak jsou Dízly čistý tady už nemá co kecat jak efektivní má TSI protože to jsou zase a jenom keci.
Jediná pravda je,že mu visí na krku 50 miliardová pokuta a do tý doby nazdar :))))))))

Na jiném místě zde na serveru jsem si položil Q o tom, kolik populace v ČR nemá doma možnost nabíjet PHEV či BEV a tak jako uživatel BEV musím smutně konstatovat, že spalovací technogie prostě nemohou odejít právě kvůli takového velké množině potenciálních NEkupců xyEV a nezmění se to ani do 10ti let :-(
Podpora xyEV ve městech je prostě nulová. S informací o tom, že se bude či staví nová parkovací místa placená i neplacená se dožaduji informace "Kolik že tam bude dobíjecích stojánků pro EV?". Správně odpovídáte: nebudou tam. Ani zastupitelé, jež brouzdají na ekolech krajinu to neřeší. Ať už jde o antilobby k EV či nikoli. Smůla.

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (dosud jsem nenabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.

Obrázek uživatele ozana

A kolik populace má možnost? U našeho sídliště jsou stovky garáží. Potkat tam vice než 5 lidí (během třeba 15minut), kteří parkují nebo s autem vyjíždějí je malý zázrak. Mám pocit, že většina má garáž (málokdy bez zásuvky 230V) jen jako skladiště. Prostor před některými je tak zarostlý, že je očividné, že tam nikdo nebyl celé roky.
Najít někoho, kdo ji chce prodat je sice taky fuška, ale v nabídce na prodej pravidelně nějaká bývá.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ne každé sídliště má garáže...

kazde sidliste ma poulicni lampy, takze az priste pujdes navstivit "sveho starostu", tak mu taktne naznac, ze by se treba mohlo to mesto konecne chopit situace a nechat postupne ty lampy vybavit pomalou infrastrukturou pro dobijeni EV :) tak jak to planovalo treba BMW a jak to na jedne lampe udelali jista firma o ktere se tu nedavno nekdo zminoval v diskuzi, co budou v CR prodavat ty Cinske repliky Twizy

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pěkný no a tu novou kabeláž do země teleportujeme? Vážně, nápad pěknej, v New Yorku sem viděl i bezdomáče s mikrovlnkou na lampě, ale reálně by se musely položit nové kabely, aby to bylo k něčemu použitelný (400V/25, 32A na lampu).

S tou kabeláží to nebude tak žhavé. Předně jednak stávající není jistě tak nevhodná a druhak na sloupu dle mne není třeba víc než 230V/16A - jedná se primárně o parkování, tož to stačí. VNZ od VSB (chválím dobrý počin) má také jen schuko.

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (dosud jsem nenabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasně eJáro, je to dimenzované na ty lampy (kabely) a ty na každé sloup dáš zásuvku a ono to přes ty dráty proleze, hlavně když se bude nabíjet v noci, kdy na to pojedou i ty lampy a jak na to napojíš i těch pár aut, "drát" to zvládne, přeci jsou na tu elektriku vyrobené...
Co, hádám, že máš hodně velkou prax v projektování...

rozovdy verejneho osvetleni jsou extremne predimenzovane ;) skouni si jakou kabelaz tam museli davat za komancu a jakou musi davat dnes podle norem, jen strohym hledanim v prislusnych normach se da najit "4x10mm med co/pro 10 kusu", ktera domaci zasuvvka ma takovou kabelaz?

navic jakej je problem tohle zavadet pri revitalizaci? proste kdys se nekde modernizuje treba ulice a davaji se nove lampy, tak stejne pokladaj nove rozvody, a dnes u verejneho osvetleni je to prave tech 4x 100mm medene draty co 10 kusu lamp, takze naprosto vpohode by to na jedne z nich utahlo i s obrovjou rezervou i 400V/32A (tam je standard 5x6mm med) ;)

Obrázek uživatele ozana

Nahoru se hodí místo výbojky LED svítidlo a je to!

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

no u nas v ulici nove kabely pokladali, jen ty lampy jaksy zas postavili ty stare a jen dali dole nove kryty, opravovalo se tu celkove, chodniky, plyn a elektrina, tohle se da proste naplanovat pri obnove dane ulice

Začal jsem jednat s provozovatelem (spravcem) veřejného osvetlení a narazil jsem na jeden zasadní problém. Veřejné osvětlení totiž má speciální sazbu c62d, která je určena pro osvětlení příp. jiné bezpečnostní prvky (semafory, kamery). Podmínky připojení k c62d určuje distribuce potažmo vyhláška ERÚ. "Mezistav" je tedy takový, že je potřeba doložit provozovateli VO nějaké osvědčení, že nabíjení elektrovozu splní podmínku připojení k tarifu c62d, a pak není problém wallbox nebo sloupek pověsit na VO. Máte někdo nějaký nápad?

Pane "dako", nakoukněte sem: http://www.velorxtrike.cz/elektrodobijecistanice.html
„12.5.2016 jako předvoj před otevřením prvního showroomu elektromobility v ČR, byla zprovozněna první dobíjecí stanice z veřejného osvětlení v centru Opavy, na ul. Masařská. Ve spolupráci naše firma Velorxtrike s.r.o.“
je to včetně fotek
toto kdyby se podařilo na sídlištích…
·
tohle jsem psal v diskusi jinde

Zkuste se spojit s firmou http://www.velorxtrike.cz/
Snad vám odpoví jak to provedli.

EDIT: ještě nakoukněte sem
http://www.vsb.cz/info/?&reportId=31180&lang=en&block=simple

Bezva, otazka je, jak je takové připojení "legální", v případě zmíněné sazby c62d. Pravda, radši do toho nešťourat. Buďme rádi, že to tam je. :)

Právě naopak.
Šťourat se v tom musí, aby se to prošťouchlo.
Jedna zásuvečka jaro nedělá.

Starostu sa dá zastaviť s konkrétnym návrhom ako dodávateľ, napríklad s ponukou:
"Dajte nám bezplatne, alebo za symbolický prenájom, lampy v meste a my tam umiestnime nabíjačky. Mesto to nebude nič stáť a dostane skvelú ekopublicitu. My zabezpečíme vlastný HW, SW a za spotrebovanú elektrinu vám pravdaže zaplatíme platbami našich klientov."
Na toto kývne asi každý normálny starosta, ale na návrh "Nájdite možné riešenie, nájdite firmy, zaplaťte to z vlastnej pokladne a dajte to občanom zadarmo.." sa každý normálny starosta vykašle.

Existuje-li již někde takovýto projekt (kromě anglie, co se o tom tuná psalo), tak sem s ním i s tím dodavatelem.

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (dosud jsem nenabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.

Obrázek uživatele ozana

Veřejná nabíjecí zásuvka (VŠB TU Ostrava)

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to je ale moc pěkné !! +1

To vypadá hodně dobře.
Pane Horčíku nemohl byste o tom zjistit víc? Jak vypadá současné využití, nebo jestli se toho někdo chytil? Na článek by to mohlo dát, ne?

snad se toho nejaka firma chytne, v nasi ulici je 16 lamp a mezi kazdymi dvema z nich cca 10 zaparkovanych aut, realne tedy az 32 dobijecich mist jen v jedne jedine ulici v Praglu, dvojici Tesel S, Leafa a Ion tu vidam celkem pravidelne

ale prozacatek by asi uplne stacilo takto vybavit ve mestech jen par lamp, treba 5-10

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale cháýpete, že se musí udělat nová kabeláž, že nejde jenom přijít a zakopat ten sloupek?

jake zakopavani sloupku? tohle se dava na stavajici rozvody verejneho osvetleni ktere je v blizkosti parkovacich mist nebo mista kde se muze dobijet treba elektrokolo, tedy treba u ciklostezky

kliknul jsi vubec na ten odkaz co daval ozana?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlas. I kdyby dávali na jednu větev jen pro 3 sloupy po jedné inteligentní zásuvce, tak celkem 3 fáze á 16A musí kapacitně stačit.

podle norem starych (jeste z dob komancu) jsou rozvody verejneho odvetleni extremne naddimenzovane a podle norem tusim od roku 2003 je to tak ze by to asi melo i zvladat onech 400V/32A , nasel jsem ze rozvody verejneho osvetleni maji standardne 4x10mm med, coz jsou slusne zily :)

To je pravda, dostal jsem se k mapce vedení rozvodů VO v naší ulici a v zemi jsou opravdu 4x10mm2, takže technicky to problém nebude. Je třeba, ale počítat s tim, že pokud se jedná o odbočná vedení, napětí tam je pouze v provozní době VO, čili večer a v noci.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Slušnej drát, ten se ani nevejde do oka :-)
Ale stejně na sloupu stačí jen jediná schuko 230V/16A. Jde přece primárně o parkování. Mennekes už je zbytečně složitý.

Obrázek uživatele ePavel

Mennekes je sice docela složitý ale také docela bezpečný.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 260.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

V čem je Mennekes, podle vás, složitý?

jj taky si myslim ze klasika by mela stacit

ta kasa je tvorena z dani tech co v tom meste zijou, a to ze by to melo bejt zadarmo jsem nezminoval, proste normalne zpoplatnene

Ok, to sme sa nepochopili :)
Predpokladal som, že to bolo myslené ako bežný "výkrik elektromobilistu" (socialistu), tzn. "chcem dotáciu na e-auto a supercharger zadara pred každou bytovkou" :)

ne ne, dotace beru jako zlo, bez nich by nam vsem bylo lip, a to at jsou ty dotace na cokoliv, dotace jen krivej trh nejakym smerem k nekomu kdo to vetsinou vubec nepotrebuje a to na ukor vsech kteri se na ty dotace slozej, bejt po mem tak je dotace trestna :)

ostatne za jistou formu dotace se dokonce udeluji v podnikani i pokuty (dumpingove ceny), proste svet postavenej na hlavu :D

a k tematu, ja tohle bral spise z pohledu prave mozneho podnikani toho mesta, lampy jsou mesta a krom toho ze to mesto musi platit provoz a udrzbu tech lamp, tak mu nic neprinasej, takhle by to mesto mohlo jeste vybirat za elektrinu ktera se spotrebuje tim nabijenim :) rekneme 2 kacky nad porizovaci cenu dane elektriny? :)

Souhlas.
Tohle by se mělo tesat do kamene, nebo lépe do hlav politiků....

Obrázek uživatele Radovan

Mohli jsme Vám nabídnout elektromobil s dojezdem 300 km a více, tichý, bez jedů a bez vibrací.
ALE MY JSME SI ŘEKLI NE!
Když kravál, smrad, vibrace a jedy, tak PRO VŠECHNY!
Vodafone promine..... :-))))

Ještě jedna reklama Vodafone je tady relevantní: FALEŠNÍ SOBI.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 75 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 30 tis. km (44 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a kde sa ta elektrina vyrobi ?
to je zavadzanie, tak ako neexistuju stroje na paru, neexistuju auta na elektrinu.

benzin je povodne odpadny produkt, pri spracovani ropy, ktory sa da spalit.

nebavme sa o tom ze bev je super, ked nie je vyriesena vyroba a vhodna distribucia (predrazene DC stanice, predrazena elektrina koncovemu)

nejaka zmena mozno nastane, casom. ale momentalne je hanit cisty benzinovy motor, na ukor BEV kontraproduktivne.

ludia su hlavne zlodeji, klamari, zavidia, chcu vsetko zadarmo, ani to nie, musite im zaplatit aby si vzali, robia nutne minimum, snazia sa ineho kontrolovat, ovladat.
Jedine ked v Norsku zmanipuluju situaciu cez dane a vyhody, sa to ujme. Jedine par percent blaznov sa nadchne. Ale ake su realne prognozy ??

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Markoman si jednoducho trol!
Vieš teda koľko co2 sa vyprodukuje uhoľna elektráreň pri výrobe 1kWh?
Aby si nemusel pátrať je to 800g inde som našiel 500g ale počítajme 800g.
Na 1kwh prejde môj Nissan Leaf 5,7km tj 140g co2 nepriamo vypustených cez komíne uhoľnej elektrárne. Podobne veľký golf blue motio 1.9tdi vypustí 99g co2 na kilometer priamo. A tu je ten háčik na to aby mohol vôbec jazdiť potrebujem tu naftua tu vyrobiť a elektrinou z tej istej uhoľnej elektrárni.budeme optimisti a dajme ze golf spotrebuje 4l nafty na 100km. Na 1 km potrebuje teda 0.04l nafty ale pre jej výrobu je potrebné 0.048kwh to je 38.4g co2 druhý výfuk dieselu v komíne elektrárne .
Áno nepočítal som účinnosť nabíjania, na druhej strane som postavil reálne údaje voči papierovým golfu ktoré sa stavím vzhľadom na dieselgate sú asi omnoho vyššie. Tiež som nezohľadnil ze to teplo zo spaľovacieho motora nevykuruje ďalšie budovy tak ako je tomu napríklad v uhoľnej elektrárni napr v Prievidzi. To všetko boli výpočty pre 100% elektrinu z uhlia. A elektromobil vyšiel rovnako ako to najčistejšie zo spaľovacej technológie vw+ bonus v podobe možnosti vykurovať mesta skleníky atd.
A teraz rečnícka otázka ako sa zmeni tento pomer pri 30% jadro alebo OZE ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Á, ďalší osobný útok. Vidím že šliapem na to správne kuracie oko.
Nuž preber si toto. Hlavné zdroje energie sú dnes, uhlie, jadro a plyn. A použijeme jednoduchú logiku. A.Stroj vyrobí elektrinu, tá sa uskladní v batérii auta s efektivitou využitia X% a následne použije. B.Stroj je umiestnený priamo v aute. Čo je efektívnejšie ?
A aby to nedráždilo mnohé ďalšie mýty o výrobe benzínu ktoré sa tu šíria (a čo taký alkohol z Brazílie, že) bavme sa o zemnom plyne a LPG.

K teplu, CUK sa pokiaľ viem používa iba niekde, inak je centrálne domové (panelákové) a na plyn určené na UK a vodu oddelene, využívané iba na tento jeden účel kôli úsporám a minimalizovaniu strát.

Vo FVE si u nás sám málokto vyrobí dosť pre vlastnú spotrebu.

Pravý zmysel, nie je cena alebo znečistenie, povodne to bol alternatívny "zdroj" (čo elektrina nie je), vymaniť sa spod udajneho teroru a šejkovania, spotrebných daní, ...
To všetko je ale veľmi naivna a skreslená predstava.
Na dvore a v panelovom byte, nikto z nás žiaden lacný a lacnejší zdroj nemá. Prírodne bohatstvo štátu ani z ďaleka (jadro, plyn z Ruska). A dane sa platiť budú vždy, lacnejšie to už nebude, to by sme museli prestať jesť toľko masa.

Nesliapes na nikoho oko, len mi tvoje prispevky pridu tak "jednduche". Cakal som ze moje vypocty nejako spochybnis ale namisto nich si spustil dalsiu varku argumentov preco je BEV zle. BEV je zatial jedina moznost ako pouzit nizkouhlikove technologie pre dopravu ako OZE a Jadro. Ak by sme cheli vyrabat benzin len ako bio z repky nestacila by nam pre nasu spotrebu planeta. Suhlasim s tebou benzin je odpadny produkt a je potrebny ale v aplikaciach ktore zatial nehradit za alternativy nevieme napr prudove motory.Je preto absurdne ho palit v osobnych autach kde je jeho vyuzivanie neefektyvne.
Ale aby som nekecal uz v roku 2006 europska 27 generovala 45% svojej elektriny bez emisi.
nech sa paci staci si pozriet http://ec.europa.eu/economy_finance/publications/occasional_paper/2013/pdf/ocp145_en.pdf

---

Nissan Leaf 2012

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ani raz som nikde nepisal ze su BEV zle. Nie je dobre sa pozerat na svet ako to robis: Kto nejde s nami, ide proti nam. Pochop ze "neopriaznivci" mi tu uz na diskusii vyhrazaju a zelaju si otvorene moju smrt. Mam to chapat tak ze zaslepenost aj cez moju mrtvolu ?

Cisla vycucane z grafov su politicky nastroj pre obchodovanie s emisiami, a ine spekulacie. Pravda sa len malokedy dostane na verejnost bez prifarbenia.

Ta logika veci musi byt zrejma i tebe, A. a B.
Len samotna vyroba elektriny v aktualnom mnozstve bez pravdy o tom kolko sa pouziva na jej vyrobu plynu, dnes nestaci, hlavne sa to ukazalo v zime a ked strihli dodavku plynu z Ruska. Bez ohladu na cisla, zrazu museli prejst v SR na nuzovy rezim a hrozila katastrofa, doslova.

Ty sam, ako si schopny svojpomocne bez externych vstupov z inych krajin, si zajistit cely rok, spotrebu tepla, svetla, dopravy, stravy a elektriny v domacnosti ? Nijak, a presne tak je na tom aj SR, V4, a ciastocne EU.

Počítám špatně? Z toho vašeho výpočtu mi vychází, že elektromobil je na tom o dost lépe.

na 5,7 km vypustí 140g, tj. na 1 km to je 25g.
Spalovák 100g na 1km, tj. už jen základ je 4 lépe pro elektromobil plus elektřina je z uhelných jen z poloviny, tj. ještě 2x lépe pro elektromobil.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Výpočtom som chcel ukázať najmä to ze tam kde konci s prevádzkovými emisiami spaľovací motor tam začína elektromobil

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uhoľna elektráreň 800g co2 na 1kWh alebo tiež 800g co2 na 5,7km tj na 1km je to 140g.

Obrázek uživatele Radovan

V mojí FVE přece, z vrtule a FVE na mém pracovišti, z vody z nejbližší menší nebo větší VE, mezitím v libovolné bioplynce nebo z jedné ze 2 našich JE, přinejhorším z nějaké další naší PPE a v úplně nejhorším případě jako odpad při výrobě tepla v teplárně v rámci kogenerace. Přesně tam samo, kde se vyrábí elektřina, aby se mohl z ropy stát benzín či nafta.

BEV je super, protože palivo do něj si dokážu vyrobit sám. DC stanice jsou jen pro dálkové cesty, jinak mi denní dojezd v 90% stačí.

Čistý benzínový motor?! To je teda super protimluv. Sedneme si tedy každý do své garáže, Vy s tím superčistým spalovacím motorem a já s elektrickým. Zavřeme vrata, nastartujeme je a uvidíme, kdo z nás bude za pár hodin tvrdit něco o čistotě a kdo už nikdy nepromluví.....

Teda Vy máte negativní pohled na svět......

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 75 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 30 tis. km (44 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Výborně, ale před zavřením do garáže si půjdete na malou chviličku zaplavat do reaktorové nádoby JE a vlezete na malou chviličku do komína některé z našich uhelných elektráren.

Pak Vás možná taková přiblblá srovnávání přestanou navždy bavit.

Obrázek uživatele ozana

Na povrchu a v malé hloubce vody v reaktoru se dá bez problému plavat, radioaktivita je tam zanedbatelná. A v tom komínu bych taky chvíli vydržel.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

v tech elektrarnach ktere popisujes pro plavani a saunovani se ale vyrabi elektrina bez ktere by se nezrafinovala ropa a tedy bys nemel ani benzin do toho "cisteho" benzinaku, ani naftu ;) takze jen benzinove/naftove auto co ma v nadrzi natankovano 10 litru a jeste neujelo ani jeden metr, tak jiz spotrebovalo elektrinu ktera by stacila na ujeti 100km treba v Leafu ;)

Obrázek uživatele Radovan

A to je potřeba některým přiblblým komentářům neustále dokola opakovat :-)))

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 75 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 30 tis. km (44 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Vzpomínám výborná reklama.
+1

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:)))

youtube.com/watch?v=nbfl3Dc-lDo

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ve chvili, kdy jen samotna baterka pro auto s dojezdem 300km stoji vice nez vyroba celeho auta se spalovakem, tak se do toho zatim tolik automobilek nehrne (resp hrnou se splany na vyrobu za 3 roky)

A jak jste na tuhle věc přišel? Nějaký odkaz?
Jinak je to opět jen plácání a házení špíny na něco o čem nic nevíte.

Faktem je že Bolt má baterii s dojezdem 300km, má se vyrábět za cca půl roku, a cena celého auta je 37 tis. dolarů.
Už jen tahle informace dokazuje, že ten váš příspěvek je totální bekovina nebo klasický kopání do elektromobilů, nebo normální pokus o flame.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Priklad teda: bolt ma 60kWh s cenou spekulivanou 200 dolaru za kWh baterky, tedy cca 200*25*60 tj 300 000 kc a to je tak cca vyrobni cena zakladni verze Passatu (nebo za tu cenu splasite jako koncovy zakaznik octavku....
Tj zadny flame ani haneni EV ( sam jsem velky EV fanda, ale na rozdil od nekterych umim pocitat a mam trochu predstavu jak realne funguje automobilovy prumysl)

Aha z příspěvku nebylo úplně jasné jak to bylo myšleno. Problem vidím v tom že jsem zatím nikde neviděl spolehlivou informaci kolik že vlastně ta baterie stojí? Všechno to jsou jen spekulace.

Já například vycházím z informace, že Nissan nabízí výměnu baterie u Liefu za cca 120 tisíc. To je poloviční baterie s dojezdem 150 km. Tj když to zdojnasobim je to 240 tisíc. Ano za to se dá sehnat miniaticko do města.

Nicméně ta cena je pro koncového spotřebitele, opravdu reálná cena pro samotnou automobilku musí být o hodně nižší. Vzhledem k tomu jak jsou v současné době Elektromobili předražené kvůli určité exkluzivite tak bych řekl, že ta reálná cena za tu baterii Liefa bude i méně jak polovina např. 50 tis. Takže pro 2x větší baterii to bude 100 nebo méně. A to už není cena auta.
Navíc se tu bavíme o Baltu a to není nákupní taška takže cena 35 tisíc není až tak úplně mimo. Pro Američany samozřejmě :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ta cena baterek bude realne to co sem psal..... Tesla ma v planu v gigafactory v pristich letech vyrabet za 150$

Ještě otázka, těch 200$ za kWh, je cena pro koncového spotřebitele, nebo výrobní cena?

Kdyby to byla výrobní cena tak by mne zajímalo jak to Nisan vlastně dělá, když nabízí výměnu baterie za 120 tisíc. To v přepočtu na dolary za kwh pro 24kWh baterii dělá přesně 200$. Ale to je koncová cena, tudíš aby na tom Nisan nebyl tracený, výrobní cena musí být minimálně polovina, to by ale bylo jen 100$/kWh. A to už je daleko pod tím co hlásá Tesla. To je teda dost divný. A nechce se mi věřit, že by to Nissan dotoval.

Chybí mi prostě relevantní informace kolik to vlastně je. Ale obávám, se že to nám žádný výrobce neprozradí, protože kdyby vyšla na jevo skutečná cena za kWh, která podle mne je daleko nižší, než se nám snaží vsugerovat, tak by se na něj všichni sesypali, proč to prodává tak draho. Nissam to o proti Tesle má v trochu větší sérii, takže by i ta cena mohla být nižší.

Ale opět je to jen čirá spekulace. :-)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No reknu to takto - tesla moc nema duvod si na neco hrat, takze jeji prohlaseni bych bral ze budou OK a mluvi dnes o cca 200 dolarech v nakladove cene, o skoro stejne cene se mluvi i v souvislosti s chevy Bolt (cena pro letosni rok, treba 2-3 roky zpatky byla vyrazne vyssi).

Co se tyce nove baterky pro Leaf, tak si osobne myslim, ze to nissan dotuje jako promo pro prodej Leafu aby se lidi nebali toho, ze jim klekne baterka a oni zaplati majlant (a s ohledem na to, ze realne se tech baterek vymeni naprosto zanedbatelne mnozstvi, tak je to promo s minimalnimi naklady, navic pri vymene vam nissan veme starou baterku, ktera je ale zpravidla plne funkcni a ty pak zase proda...

Nissan to urcite nema ve vetsi serii, Nissan prodal prez 220 tisic Leafu s kapacitama 24 a nejnoveji 30kWh baterii v poslednim roce (30KWh mozna do 10 tisic kusu), a Tesla prodala prez 100 tisic Tesel kde nejnizsi kapacita byla 40 (prodano malo kusu v prvnich mesicich zacatku prodeju Tesly S) a nyni je nejmensi 70kWh a ta je zrejme i nejprodavanejsi, v prumeru tedy Tesla prodala auta s vetsi kapacitou baterii nez Nissan ikdys prodal vice nez dvojnasobek aut, auta navic nejsou u Tesly jedine odbytiste baterii, u Nissanu sice take, ale oni tak neprodavaji nove ale pouzite baterie jako Tesla v domacich ulozistich

uvedom si ze ta serie jsou 18650 clanky http://goo.gl/wtoBqt

Pravda to jsem si neuvědomil.

Ta baterka 18650 je pěkná.
dá se koupit? Asi ne co?
Kdyby se dali, hned bych si pár kousků objednal do čelovky a do ručky. :-)))

Obrázek uživatele Kuk

Nissan vyrábí baterky ve vlastní firmě vlastněné s firmou NEC. A nejsou to 18650.

18650 se daj bežně koupit, ale jsou větší než tuzkovky či mikrotužkovky do čelovek.
Jsou velký 18 x 65 mm. Je potřeba kupovat pouze originální LG, Panasonic, Samsung či Sony s garantovanou kapacitou!! Čínský šunty z DX.com, ebaye apod jsou 99% šunty až podvody a jejich kapacita je naprosto tristní.
Originály se daj vydolovat z použitejch notebukovejch zdrojů. Většinou jeden je špatnej a zbytek je v pohodě. ;)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Koukni se na ten obrázek z odkazu. Je tam krásná baterie 18650 s nápisem Tesla, teslamotors.com.
Tak nevím co sem pleteš Nissan.

A psal jsem že bych je používal do čelovky tak asi vím co je to baterie typu 18650!

Predpokladám, že to autor myslel nejak takto:
Napríklad malý Hyundai i10 stojí v základe 9 550 € s DPH - ~8000 € bez DPH.
Malý osobák by na reálny dojazd spomínaných 300 km (snáď aj v zime) potreboval okolo 50 kWh batériu. Ak som to správne postrehol, niekto z Tesly sa pochválil, že zrazili cenu batérií na 190$ za kWh. Tým sa dostávame na výrobnú cenu batérie okolo 8500 €. To je stále viac, ako je cenníková cena kompletného sériovo vyrábaného malého auta - ohlodaného bez výbavy, ale pojazdného.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A jak je ten krám TSI složitý a náročný na výrobu že ;) .... hrůůza to jenom číst, mráz po zádech se vracet z5t z elektromobilu do tý fosílije :))
Prostě elektromobil to je pošušňáníčko poježďěníčko pohoda luxus bezdiskuze

Tak to je síla.
Za 20 let vývoje dokázali akorát to, že ten motor je o 200% složitější a účinnost snížili o 10% a to jen v laboratoři.

Té větě o tom že se jim podařilo zlepšit účinnost v celém rozsahu doufám nikdo nevěří.

A to nemluvím o tom složitém softwaru který to musi umět řídit.

není to tak dlouho jsem viděl test prováděný v Německu, kde porovnávali první generaci Golfu někdy z roku cca 1975 s aktuálním Golfem - oba 1,6 diesel (myslím) / současný motor byl samozřejmě ekosupermegablue splňujícím nejnáročnější eko limity současné EU. atd. atd. Výsledkem ovšem byla o cca 0,5l nižší spotřeba cca 40let starého Golfu (kterého nechali pouze na 1 den uschopnit provozu a dali mu nějaké německé SPZ kvůli danému testu - jinak už to byl skoro vrak) proti současné eko generaci. Výsledky testu chtěli ukázat někomu z managementu VW, ale když naznačili o čem se chtějí bavit, tak pánové z vedení VW utekli......

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A ostatní parametry jako výkon, hlučnost, kultivovanost, emise, atd. byly také ve prospěch Golfu z roku 75?

já tam něco píšu o hlučnosti atd?
Test byl na spotřebu, protože nové dieselové pohonné jednotky Golfu, jsou oficiálně prezentovány / mimo jiné / jako velmi úsporné / ne-li nejúspornější.
Taky moc nerozumím, jak souvisí nové technologie výroby spalovacích motorů s izolací nacpanou v karoserii auta.

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No castecne to bdue tim, ze golf prvni generace je auto o tridu mensi nez soucasny golf.
Co se tyce uspornosti stary dieselu, tak je to dano tim, ze se neresily emise - aby moderni diesel splnoval emisni limity, tak musi mit paradoxne vyssi spotrebu.
Jinak mate nejaky odkaz? Mne to i tak neprijde prilis realne aby tak letity diesel zral mene nez stara herka (ja jezdim s dnesnimi diesely tak 2 litry usporneji nez byly stare z 80tych let...

určitě máte pravdu, on tam samozřejmě nějaký pokrok bude - byla to jen taková perlička. Nižší emise dle mého názoru, nemusí znamenat vyšší spotřebu - jde o kvalitu a řízení spalovacího procesu. Taky jde o přístup vedení automobilky k výsledkům takového testu.

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

hlucnost a kultivovanost je dnes vetsinou praci odhlucneni kabyny a odfiltrovaneho rizeni diky ruznym druhu posilovacu, kdys nastartujes dnesni moderni diesel a zvednes kapotu, dela to +- ten samej brajgl jako ty stare :)

https://goo.gl/mUfhxC
https://goo.gl/pShHCx

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nesmysl. Když otevřu na dvorku kapotu nové Q7 a kapotu našeho prvního šestiválce - BMW 525tds z roku 95, tak to je nebe a dudy. Asi máte problém se sluchem. Žere to sice stejně, ale Q7 je emisně výrazně čistější, auto přes půl tuny těžší a skoro 2x tolik výkon než BMW z roku 95. A také výrazně živější. Takže pokrok tu je.

pokrok je hlavne v tom ze se snizili emise tech velkych saznych emisi ktere odfiltruje filrt pevnych castic, a take v tom ze primovstriky zpusobuji ze se vytvari mensi castice, ktere nezachytime vpodstate zadnym filtrem ktery by byl vhodny na prime pouziti ve vyfukovem systemu protoze by byl extremne veliky a drahy

na oko "moderni" diesel min kouri, ale veskutecnosti produkuje mnohem vice tech malich casticek ktere vsichni dychame a ktere ve vzduchu poletuji mnohem dele nez ty velke a okem je nevidime ;) nezlepsilo se nic, naopak se diky nesmyslnym normam jen vse zhorsilo, protoze se vypousti mnohem vice latek ktere nemame sanci bezne odfiltrovat ;) a to jen proto ze nejaky urednik a komise z lobbystu autoprumyslu rozhodly ze se bude vse resit podle plynu ktery jakoze "ohriva" planetu a je zarazen mezi sklenikove plyny

zkracene, stary diesel by nas udusil sazema, a ten novej diesel nas pomalu zabije casteckama ktere dychame a pomalu nas "rozezerou" zevnitr, ale abys byl stastnej, tak moderni benzyny jsou na tom uplne stejne :(

snad jedine misto kde tohle pochopili je Californie, kde maji emise stejne pro benzin i naftu a maji je prisne hlavne u latek ktere nam prave ublizuji dlouhodobe, naopak nejake co2 ktere nam muze bejt u zadnice ze ktere ho take vypoustime temer neresi :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kamarád má Aero 622 s výkonem 12kW a žere mu to něco málo přes 7 litrů na sto (+ půl litru oleje). Rok výroby 1934, maximálka 70km/hod. VW POLO s motorem 1.0 MPi mi dneska žere něco kolem 7 litrů a má výkon 34kW. Rok výroby 2001, 151 km/hod. A teď mám ecoboost 1.5, žere asi 7,5 na sto a má to výkon 110kW, rok 2015, 210 (omezovač) km/hod. Já tu nějakej ten posun ve vývoji teda vidim ;)

ja ani ne, neb vsichni 3 vyuzivaji jine spektrum a maji jinak ucinne "prevodovky", samotny motor se efektivitou posunul jen mirne v radu 15-25% z celkovych 100, v cem ten ecoboost mas? a ta zminka o omezovaci je vtipna :D nebo jako cekas ze to da vic nez 210 realnych a ne jen na budiku?

ono je taky otazkou jak se to tenkrat pocitalo u te Aerovky, je rozdil spotreba 7 litru u maximalky a nebo 7 litru v nejakym ciklu kde auto jezdi pohodove na ani ne tretinu nebo ctvrtinu sveho maxima

jinak pokud ti ecoboost zere 7.5 litru, tak to docela zere, za 9 jsem jezdil se starou A6 co vazila 1.7 tuny, kde byl 6 valec 2.4 litru 121kW a byl starej 18 let

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S tim motorem se ještě učim jezdit, ale vidim to tak, že někde kolem těch 7,3-5 bych se moh pohybovat v kombinovaném cyklu. Pohotovostní hmotnost je 1473kg. 210 s tim neni žádnej problém, jen se musí na vejlet na Západ ;) Problém je, že těch budíkovejch 210 je cca 200 reálnějch :( A protože je tam ještě dostatečná rezerva v otáčkách tak bych čekal, že to dá i víc. Na druhou stranu, závodit s tim nebudu, takže je to beztak jedno.

Ta spotřeba u Aerovky je reálná za uplynulé dva roky ježdění/měření. Průměrná cestovní rychlost je někde kolem 25-30km/hod v běžné dopravě po silnicích nižších tříd. Je ale fakt, že furt nedoladil meziměstskej předstih... Pak by to bylo lepší.

no vidis, to neni zadna slava tech 7.5

a jestli ti tacho podmeruje na 210 jen o 10km, tak to se jim zatracene povedl :) u Audi to na 240 podmerovalo o 25, neb tacho ukazovalo cca 240 a GPS ukazovala 215, podobnou zkusenost mam i s Mercedesem a BMW :D

jinak rezerva v otackach neznamena ze to vic pojede, pokud je posledni rychlostni stupen prilis dlouhej tak motor na nej jiz nemusi mit silu, a kdys je naopak kratkej tak zase skoncis na omezovaci otacek, realne je rychlost maximalni v technicaku spise rychlost konstrukcni s ohledem i na zbytek auta, tedy komplet pohonne a podvozkove ustroji

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No tak jestli se spalovak posunul s ucinnosti o 15-25% (tj z nejakych 15 na 30 - 35 tak to je docela slusny pokrok ne? Nehlede na to, ze ma zaroven o galaxii nizsi emise (kdyby se emise jedovatych latek neresily, tak bude spotreba dnesniho motoru vyrazne nizsi...)

ty emise nema nizsi ten motor, emise maj moderni spalovaky/zazehove motory dokonce horsi protoze misto velkych castic dnes produkuji mensi castice ktere se hure filtruji, "udajne" nizsi emise maji nastarosti katalizatory a filrty as za motorem, takze kdyby se k tomu staremu motoru dali dnesni filtry a katalizatory, tak bude mit pravdepodobne mnohem lepsi nameritelne realne emise

co se hodne posunulo je vykon

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud by jste tomu starému motoru daly dnešní filtry a katalyzátor, tak nebude mít výkon 12 kW, ale tak 8 kW spotřebu budí mít o další 1-2 litry větší.

otazkou je jak moc je ten starej motor poladenej a jak by se jeste dal poladit s tim co vime dnes a stechnikou kterou k motorum davame dnes (turba, sani, predstihy, karburatory, vstriky, tak podobne, a samozrejm ene vse dobromady, precijen prime vstrikovani a karbec k sobe tak nejak nepasujou :D ), pocitej ze dnesni motory maji ten vykon hnanej do nebes, spravilda vykon a spotreba jsou jedine udaje ktere lidi pri nakupu auta co se motoru tyce zajimaj, takze vyrobci se zenou prave za temahle dvema udajema, vykon a papirova spotreba

malej priklad, moje prvni auto v 18 letech byl Ford Taunus 1.6 GL 55kW, po letech kdy jsem jiz jezdil vpodstate ve 4 aute jsem dostal v autobazaru ktery jsem nahodne navstivil kvuli nakupu auta pro pritelkyni jakousi nostalgii a poridil si omšeleho Taunuse Coupe s 2.3 V6 a jal se ho restaurovat coby veterana, respektive muj znamej ho zrestauroval na me naklady a trosku se nam to zvrhlo a veteran z toho nakonec nebyl, puvodne mel motor mit 92kW, po zrestaurovani, vymeny karburatoru za nove zavodni a hlavne dnesni, vymeny sani vzduchu, filtru a tak vseho okolo, celej vejfuk delali u Kopeckych v dilne kde se pro pana Kopeckeho staveli zavodni okruhova auta, a dalsich dilcich uprav danej motor dostal pri mereni na brzde na rekneme velice slusnych 166kW poprve a 168kW podruhe, a to porad bez turba ktere jsem take zvazoval :) pritom se jedna o motor vyrabeny od roku 1970, jen se mu proste dala pece modernich technologii a moderniho balastu okolo, blok motoru ale zustal puvodni, pritom i dnes by 166kW bylo z obsahu 2.3 litru solidni cislo :) spotrebu mel samozrejme vyssi a dnes by neuspela, ovsem prumernych 10-11 (nemelo to pocitac, pocitacem byl zapisnik a uctenky z benzinek) neni as tak spatne na takove auto vpodstate poladene od lidi co staveli zavodaky :)

auto dnes jezdi v Nemecku o noveho majitele, u me by takove auto jen zestarlo a tak jsem ho mel po zfinalizovani cca rok jako auto na vejkendy, a pokud se me plany splnej, chtel bych takto dobudoucna poridit a zmodernizovat stareho Mini Coopera, ovsem s prestavbou na elektrinu (inspiroval me elektrickej Maluch)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To Aero 662 byl dvoutakt, takže tam prostor pro úpravy a zvyšování výkonu je veliký, ale spotřeba pak jde také dost nahoru.

Mám Skútr Gilera Runner, který má výkon jak ta Aerovka, tedy 14 kW, ale z objemu jen 200 ccm 4T. Měl jsem v ruce i verzi 180 ccm 2T a výkonem cca 20kW, ale spotřeba v provozu pak byla téměř dvojnásobná a z původního motoru tam zbyl blok a možná píst. Takže je otázka kde pak končí ladění motoru a začíná stavba nového ?

no a ted si vem jak na tom budou dnesni motory po takove dobe cca 80 let jako v tom Aeru :) nebo jak je to stare

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mně tyto články na Hybridu nevadí, naopak docela baví. Dokonce i ta forma je prostě vtipná.. jak je vše skvělé, modernější a vyspělejší. Na jednu stranu jako technik obdivuju, že něco tak konstrukčně složitého dokáže člověk vymyslet. Na stranu druhou se tomu fakt směju, do jakých nesmyslů se investují prostředky a jak překombinovaná a poruchová sračka z toho vznikne. Ve výsledku je to stejně zase čmoud, nespolehlivej a hrčící spalovák s dalšíma 1350 součáskama navíc, které se dřív, nebo později poserou. Ale ano, chápu.. někde se ty prachy vydělávat propstě musí, že.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

TSI je sračka, ale viděli ste už KAMION na TROLEJÍCH ;) TOJERACHOT

auto.cz/scania-prvni-elektrifikovana-cesta-pred-spustenim-video-95367

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

„Vypouštějí přibližně tisíckrát více rakovinotvorných částic než tradiční benzinové motory a dokonce asi desetkrát více než moderní diesely,“

byznys.lidovky.cz/prime-vstrikovani-pohorelo-v-testech-snizi-spotrebu-ale-vypousti-vic-jedu-165-/moje-penize.aspx?c=A140110_135435_moje-penize_mev

auto.idnes.cz/filtr-pevnych-castic-benzinovy-motor-d8n-/automoto.aspx?c=A131201_220142_automoto_fdv

autoforum.cz/zajimavosti/primovstrikove-benzinove-motory-produkuji-pevne-castice-stejne-jako-diesely/

auto.cz/filtr-pevnych-castic-benzinovy-motor-78088

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

rakovinu nekupujem:
podkapotou.zoznam.sk/cl/1000610/1510665/Problemy-s-emisiami-maju-i-nove-auta-s-motormi-1-2-1-4-1-8-2-0-TSI

Já si o novinkách u TSI klidně na hybridu přečtu, ale samozřejmě bych raději spustil flejm ve vlastním vláknu o tom, že VW konečně potvrdil 35,8kWh baterii pro e-Golf MY2017 (na trh přijde konec 2016 spíš až začátek 2017) a pro mne novinku, že se mu zvedne výkon motoru na 120kW!!! Zároveň stará baterie končí. O cenách ani muk.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

cena bude nastavena tak, aby to nikdo nekupoval, nebuďme naivní

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tiež som to zachytil. Ešte doplním: Žiadna výkonejšia nabíjačka! Aj pre tento plánovaný model 2017 stále uvádzajú 3,6kW pre Európu a 7,2kW pre SŠ.

Obrázek uživatele Radovan

V tom jsou Němci svorni. U BMW i3 je sice silnější, ale třeba rychlonabíjení je až za příplatek.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 75 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 30 tis. km (44 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Článek má zde, na hybridu smysl.
je vidět jak ta kobyla kope, předsmrtelné křeče.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 24 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 12 tis. km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Predsmrtne krece? Jakoze do 2-3 let uz budou jen EV a tak nema smysl prichazet s vylepseni spalovaku nebo jak jste to myslel?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja si myslim, ze ju treba utratit a nie ju tyrat dalej. Spalovacie motory patria do muzea.

Obrázek uživatele PaRi

Super! Mé srdce strojaře plesá nad takovou nádherou, ta jemná mechanika, materiály, prostě inženýrská symfonie. Jen tak dál, cíl je na dosah. Jestli dobře počítám, tak 'benzín' potřebuje k ujetí 100 km již jen něco přes 40kWh. Takže když to chlapci ještě o 100% vylepší a přidají šlapátka, tak budou lepší něž Tesla, když není zrovna ve formě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A tech 40 kWh jste se dopocetl jak???

Obrázek uživatele PaRi

Energie v litru benzínu (8.89 kWh/l) krát spotřeba na 100 km (5l/100 km). A stáhl jsem těch 10%. A bylo to 'z hlavy'. Takže o desetinky se nebudeme tahat, jo?

PS: a to nejsem sketa, abych připočítával 8kWh potřebných k výrobě těch 5 litrů benzínu. A s tou spotřebou jsem se u EV taky moc nemazal.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No tak z tohoto pohledu - kolik kWh uhli spotrebujete na vyrobu 1kWh elektriny?

Obrázek uživatele PaRi

Kolikrát vůbec nic :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ja jsem spise chtel poukazat na totalni nesmyslnost srovnani - u spalovaku je ten nejmene efektivni proces (zdroj energie - pohyb) pirmo v aute, zatimco u EV je v elektrarne, proto, kdyz clovek prepocte palivo na kWh tak spalovak vyjde hur nez EV....

Obrázek uživatele PaRi

Pokud k tomu máte nějaké relevantní data, tak sem s nimi. Mě ty účinnosti u velkých strojů (vodní, plynové, uhelné) vycházejí dost vysoké. Ale třeba jsem se nedopídil k těm správným datům. Co se týká zelených zdrojů, tam v podstatě nevím, jak účinnost počítat. Takže zatím 100%.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nechápem na čo vyvíjajú nové a nové motory, keď už viac rokov dozadu slovenský "vynálezca " Dick Kvetnanský vymyslel motor s vkýkonom cez 800 koní a spotrebou 5 litrov! Alebo to nebol motor, ale tunel !? :-)))
...som z toho voľáky zmätený...

automix.atlas.sk/novinky/804277/slovensky-motor-s-vykonom-814-koni-a-spotrebou-53-litra-nove-info

To je ten, co taktne opomiji, kde v aute vzit (bez spousty energie) vzduch o teplote -20?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podrobnosti nepoznám al e som si istý, že to je podvod ako vlastne všetko, čo súvisí so spalovacími motormi.
Elektrine zdar!

z hybridu se stava dalsi autoblesk kde se zverejnuji tiskovky nijak nesouvysejici s hybridem ci alternaticnim pohonem?

jako v ankete jsem dal ze chci vic zprav denne, ale urcite nechci cist nesmyslne tiskovky ktere si muzu precist kdekoliv, a tiskovky ktere me a pocitam spoustu lidi co na hybrid chodi nezajimaj ;)

Obrázek uživatele ozana

Jak může být něco tak složitého na výrobu, levnější než blok akumulátoru?!

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nie je, ale pravdepodobne nikto nema gule oznamit ze prepustia vsetkych zamestnancov automobiliek zo sekcii motor a prevodovka, pripadne tych zamestnancov priamo previest/predat vyrobcovi baterii. Alebo ze by sa jednalo o peniaze a zisk z vyroby(a oprav) tych motorov a prevodoviek ? ;-)

Nekončící investice do vývoje spalováků dokládají neochotu automobilky smířit se s realitou 21. století. Kdyby ty peníze raději investovali do urychlení poklesu cen baterií, prospěli by sobě i druhým.

Realita 21. stoleti je, ze pokud nemam na auto cca 3 mega nebo mi nestaci dojezd radove 100-150km, tak je spalovak jedine reseni (ani nemuzu napsat nejlepsi, protoze alternativa neexistuje)...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele ozana

Když nemám 3 Mega na nový, tak si ho postavím

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

prestavba, zacal jsem o tom uvazovat, koupit nejlevnejsi variantu noveho Superbu v kombiku a nechat to prestavet na elektrinu, bohuzel evcgroup se jaksi neobtezovali ani odpovedet jestli by do toho sli a za kolik, tak ted jeste budu spolehat na Kreisel a jak a jestli se k tomu vyjadrej, pokud by to vyslo a cena nebyla jak za novou Teslu, asi by se nezustalo u jednoho auta :)

Pane Samane, nedivte se, že vám EVC Group neopověděli. Asi je dobré prostudovat si nejdříve stránky dotyčné firmy a poté se teprve pokusit komunikovat.
V sekci O NÁS oddíl HISTORIE píší:
"Původní výrobní portfolio EVC vycházelo z nabídky přestaveb osobních elektromobilů…"
"Od roku 2011 byla výroba osobních elektrovozidel v EVC postupně utlumena a hlavní úsilí bylo věnováno výzkumu a vývoji subdodávek bateriových sestav na klíč pro hromadné dopravní prostředky…"
V sekci VOZIDLA není uvedeno vozidlo ani jedno. S osobáky a jejich předělávkami asi skončili.
·
Druhá firma kterou zmiňujete KREISEL je sice v daleké nepřátelské kapitalistické cizině – 61 kilometrů přímo na jih od Českých Budějovic, ale obávám se, že vzhledem ke kusovosti nebudou jejich ceny zrovna "lidové".
Mě by se tam z jejich PROJEKTŮ zamlouval nejvíce YETI 4 × 4. Vzhledem k tomu, že je to asi již homologované, neměl by s přihlašováním u nás být problém. Jen ty obrovský love…
EDIT: Na dotaz na koupi YETI 4 × 4 se píše na jejich BLOGu
"Yeti byla postavena pouze jednou a není k dispozici pro prodej. Takže nelze jej objednat"
Máme smůlu smůlovatou :-(

Obrázek uživatele ozana

A není lepší si rovnou koupit ojetou Teslu za 50% nové?
Ta přestavba + nový Superb nebude o moc lacinější.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když kouknu na mobile.de, tak nejlevnější ojetá tesla s 152 tisíci km stojí 61 tisíc euro. To už je prostě lidová cena. :-)

ta prestavba by musela stat cca 1 milion korun aby se dostala na cenu na ktere zacinaji ojete Tesly S, porad to ale bude nove auto s novou zastavbou proti ojetemu autu ktere na dane cene jako ojetina zacina, navic tech ojetin v podobe Tesli as tolik neni (na uzemi EU) a kusy ktere se me pozdavaj alespon barvou (cerne auto opravdu nechci) tak zacinaji na cca 1.8 milionu, Superb v kombiku se da novej v zakladu sehnat za cca 600 tisic a bude to kombik ktery me vyhovuje vic

vsechno ma sve pro a proti

doufam ze odpovedi se dockam alespon z Kreisel electric

Odpoví-li, písněte to sem...

---

Elektronům Zdar!
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (dosud jsem nenabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.

No jestli to vevnitr vypada, jako to, co jsem videl cca pred 10 lety (uz si netroufam tvrdit, jestli je to to same), tak to vpodstate nemelo kufr a zadni sedadla (baterie a k tomu nabijecka velikosti urostleho vlcaka)...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele ozana

Ale dojede to 500km, víc než Tesla model S!

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles WorldwideNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil