Tata v Evropě - místo Nano bude PixelMALÁ AUTA
Tata v Evropě - místo Nano bude Pixel
Česká republika zaostává o 50 letŽELEZNICE
Česká republika zaostává o 50 let
Porsche vylepšuje 911 GT3 R HybridZÁVODY
Porsche vylepšuje 911 GT3 R Hybrid
Chevrolet Volt má spotřebu 1,85 l/100VOLT
Chevrolet Volt má spotřebu 1,85 l/100

Autosalon Detroit 2015: nová baterie pro systémy Stop-Start

Jan Grohmann - 15 Leden 2015

Společnost Johnson Controls aktuálně na autosalonu v Detroitu představila novou lithium-titanát baterii pro automobily s pokročilým systémem start-stop. Lithium-titanát baterie

Lithium-titanát baterie najde uplatnění v automobilech využívajících pokročilého systému start-stop.
foto: Johnson Controls

Systém start-stop dokáže inteligentně vypínat spalovací motor v situacích, kdy jeho výkonu není potřeba. Typickým příkladem je pojíždění v koleně nebo stání na křižovatce.

Možnosti technologie start-stop jsou však mnohem širší. Pokročilé verze systému start-stop dokáží vypínat motor častěji, ideálně tak, aby si toho řidič vůbec nevšiml. Uvažuje se o vypínání motoru při brzdění, nebo dokonce i tehdy, když řidič sundá nohu z plynového pedálu.

Podle firmy Bosch lze například pomocí pokročilého systému start-stop ušetřit až 10 % paliva. Má to však jeden háček – automobil musí být vybaven dostatečně výkonným zdrojem elektrické energie. Při vypnutém motoru musí fungovat posilovač řízení, brzdy, světla ale i veškeré elektrické a elektronické přistroje uvnitř auta.

Právě pro automobily s pokročilou funkcí start-stop firma Johnson Controls vyvinula zcela novou 12V lithium-titanát baterii. Při vývoji Američané spolupracovali s japonskou Toshibou. Lithium-titanát baterie je údajně efektivní při rychlém nabíjení, pracuje v širokém rozsahu teplot a lze ji snadno začlenit do 12V elektrické soustavy auta.

.„Johnson Controls hledá příležitosti k evolučním vývoji nízkonapěťových systémů akumulace energie, které pomáhají naším zákazníkům splnit rostoucí potřeby po snižování spotřeby paliva, za nižší cenu než hybridy nebo elektrická vozidla,“ říká Lisa Bahash, viceprezident a generální manažér Johnson Controls Power Solutions.

Podle vize Johnson Control získají auta vybavená pokročilým systémem start-stop hned dvě baterie. První baterie bude využívat moderní „olověné“ baterie využívající současné technologie EFB (Enhanced Flooded Battery) nebo AGM (Absorbent Glass Mat). Baterie budou určeny k okamžitém spuštění motoru a k pohonu všech zařízení auta vyžívajících elektřinu.

Druhým do páru bude právě kompaktní lithium-titanát baterie. Lithium-titanát baterie poslouží pro ukládání elektrické energie díky rekuperaci brzdné energie.

Nové baterie pro ukládaní elektrické energie v pokročilých systémech start-stop se dostanou na trh v roce 2018. Výhodou dvoj-baterií je snadné zavedení do pohonného systému auta, neboť nejsou nutné žádné složité konstrukční úpravy.

Johnson Controls
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Podla mna nema podmienene vypinanie motoru ked sa netocia kolesa, s inteligenciou nic spolocne. Ked tak nad tym uvazujem mam inteligentny monitor s inteligentnym pocitacom a inteligentny televizor ktory sa sam vypne ked nic nedavaju. Dokonca mam aj inteligentnu pracku, lebo ma inteligentny casovac (rozumej spinacie rotacne releeee), a inteligentnu umyvacku riadu. Mam aj inteligentny zachod, lebo splachne len trochu ked len trochu potlacim na splachovadlo. A pritom mu je uplne jedno ze to tam potom este plave. Na zachode mam aj inteligentne svetlo a inteligentny vysavac (ventilator), lebo sa inteligentne zapne po 3 minutach (kriticky cas odhadu siriaceho sa smradu 5 minut som musel inteligentne prestavit na 3 inteligentne minuty).

Co moze byt lepsie pre moderny spalovaci motor, co ma dva valce a tri turba ako ho vypnut hned ako dam dolu nohu z plynu :)

povedze ze vydem na vysoky kopec na dialnici, pojdem dole a vypne motor, pa-pa turbo, pa-pa DPF.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Systémy stop-start jsou predce od toho aby pomohly splnit emisni normy. Samozrejme ze motor trpi, ale to vyrobce aut netrapi, spise naopak, protoze dnes hlavne ze servisu plynou prijmy...

Obrázek uživatele Hyperloop

"Uvažuje se o vypínání motoru při brzdění, nebo dokonce i tehdy, když řidič sundá nohu z plynového pedálu."

Co je to za blbost? Při sundání nohy z plynu, aniž bych vyřadil na neutrál, přeci motor nespotřebovává ani kapku benzínu, akorát se logicky přes kvalt točí dál, takže jakékoliv vypínání postrádá smysl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nastupuje nova mlada generacia, je blba jak tago a vsetko nam prirodzene sa musi este len naucit, je jedno co vsetko uz vieme mi, otazka je aky kinder manazment sa pokusi robit mudre rozhodnutia :)

Pokročilý systém start-stop se jmenuje Toyota Hybrid Synergy Drive a už je na trhu nějaký ten pátek. :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty prispevky psane "Google translate" stylem jsou fakt uzasny... Kdyz nekdo pise clanek, tak by to mohl aspon jednou precist a upravit nesmysly.

Mohu se zeptat, v čem máte problém ať ho můžeme napravit? Pokud se Vám nelíbí stylistika, není problém si vyhledat anglické zdroje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Rozhodně se to nedrží hesla: K.I.S.S., keep it simple, stupid.

Nemůžu si pomoct, ale systém start-stop je podle mě slepá větev. Přináší to víc komplikací než užitku. A to ještě nikdo neví jak na tom bude motor ojetiny s tímto systémem po 100000 km najetých po městě. Obávám se, že bude i hůř prodejná. Přitom kdyby lidé jezdili s mozkem a né brzda-plyn, tak ušetří víc než systém start-stop.

Obrázek uživatele Radovan

Včera byl nějaký zvláštní den, popojížděl jsem po Ostravě a F.-M. elektromobilem a výskyt bezmozků byl doslova alarmující. Od klasiků, uhánějících kolem mne v 50ce 80 a více, abych je pak v klidu dojel stojící nervózně na nejbližší křižovatce na červenou, až po ty, co brzdí z předepsané rychlosti jen 10 metrů před semaforem stylem vygumuji asfalt. Místo, aby dojeli ke zdálky viděným světlům, pouhou setrvačností.
Dneska je asi méně skvrn na slunci, tak jim to přemýšlení šlo lépe. Zato hned po ránu 2 sanitky, jeden přejetý chodec a havárka o kus dále s potlučenými řidiči. Tam měli systém stop všichni.

---

Elektromobil Peugeot Ion od 2/2014 najeto 37 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý Peugeot Ion najeto 5 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdyz dojizdim setrvacnosti na semafor, kde sviti cervena, tak na me ostatni troubi asi jako ze je brzdim...

Obrázek uživatele Hyperloop

To se mi tedy ještě nestalo.

Já vidím bezmozky vlastně vždy když jedu autem. Zatím jsem snad nikdy při žádné jízdě na žádného nenarazil.
Nejlepší jsou ty co se přilepí na kufr v úzkých uličkách, zatáčkách s tím, že vidí přede mnou ty 3 auta a před nimi ten náklaďák. Ale musí jet na kufru za mnou a vystrkovat čumák do protisměru jestli náhodou nemůže předjet tu plnou čáru na silnici, která se táhne 5 kilometrů....

Nejlepší na to je když se vyskytne možnost předjet ten náklaďák, tak najednou ten bezmozek, už předjíždět vlastně nechce a zůstane za ním...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to pozorujem bezne. ked si vsimam kto je za volantom su to mladsi (ako ja) chlapci. su neskuseny, testosteron na plno, lovecke pudy, system bojuj alebo utec, kto nebojuje ten sa nepresadi, ... lezie to vsetkym na mozog (vratane Putina, asi si ten testosteron picha).

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group

zajímavé články