Nositelný průmyslový robot VEX od značky Kia usnadní práci s rukama nad hlavou

redakce - 04 Září 2019

V rámci koncernu vyvinula značka Kia nového nositelného robota VEX (Vest EXoskeleton) pro zaměstnance v průmyslu, kteří louhé hodiny pracují s rukama nad hlavou.VEX funguje bez baterie či napájení – imituje ramenní klouby člověka a používá víceprvkový modul usnadňující zvedání

VEX funguje bez baterie či napájení – imituje ramenní klouby člověka a používá víceprvkový modul usnadňující zvedání
foto: Kia

VEX zvyšuje produktivitu práce a snižuje únavu pracovníků v průmyslu tím, že imituje pohyby lidských kloubů s cílem usnadnit zvedání a zlepšit mobilitu. Nositelná vesta je založena na polycentrické konstrukci – kombinující více bodů otáčení s víceprvkovou podporou svalů – a ke svému fungování nepotřebuje žádné baterie.

Při hmotnosti 2,5 kg je VEX o 22 až 42 % lehčí než konkurenční produkty; nosí se podobně jako batoh. Uživatel protáhne ruce skrz ramenní popruhy vesty a poté upevní přezky na hrudi a v pase.

Délku zádové části lze upravovat v rozsahu až 18 cm, aby vyhovovala nejrůznějším postavám; míru podpory (sílu) lze nastavit v šesti úrovních – až 5,5 kgf.

VEX pomáhá pracovníkům se zvedáním zátěže, zlepšuje jejich mobilitu a zvyšuje adaptabilitu při práci s rukama nad hlavou. Díky nízké hmotnosti robota VEX je zajištěna jednoduchost samotné práce s ním.

Nositelný exoskeleton Kia VEX

Nositelný exoskeleton Kia VEX
foto: Kia

Nově vyvinutý robot VEX je zaměřen na ty pracovníky v průmyslu, kteří pracují převážně s rukama nad hlavou, např. při montování komponent pod vozidlem, instalaci brzdových potrubí nebo upevňování výfuků.

Součástí vývoje robota VEX byl pilotní program ve výrobních závodech automobilky v USA. Zkoušky při nasazení v praxi dopadly mimořádně úspěšně a přispěly k vyšší produktivitě práce; výrobní závody již systémy VEX začlenily do svých výrobních linek.

Skupina zvažuje zavádět roboty VEX do svých závodů po celém světě. Komerční nasazení je naplánováno na prosinec při předpokládaných nákladech až o 30 % nižších než v případě stávajících produktů, které zpravidla stojí kolem 5000 USD.

Skupina v rámci své strategie vyvíjet různorodé robotické technologie plánuje brzké komerční využití lehkého nositelného zařízení. Robot CEX (‚Chairless EXoskeleton‘) podporuje tělo pracovníka při sezení bez stoličky nebo židle. Pomůcka má hmotnost jen 1,6 kg, nicméně díky své odolnosti snese zatížení až 150 kg.

Pomocí upevňovacích řemenů v oblasti pasu, stehen a kolenou se CEX snadno nasadí a přizpůsobí postavě i výšce uživatele. Kromě toho umožňuje tři různá nastavení úhlu (85 / 70 / 55 stupňů). Robot potlačuje únavu a zvyšuje efektivitu práce tím, že o 40 % snižuje namáhání svalů v oblasti zad a spodní části těla.

Vývoj robotů VEX a CEX je důkazem trvalého zasazení automobilky pečovat o zdraví a pohodlí svých průmyslových dělníků, stejně tak jako nepolevující snahy zkoumat vyspělé robotické aplikace.

Do budoucna plánuje Skupina přestavit další robotické technologie, jako je např. ‚Hotel Service Robot‘ (robot pro pokojové služby), ‚Sales Service Robot‘ (robot na podporu práce prodejců), ‚Electric Vehicle Charging Manipulator‘ (robot pro automatické nabíjení elektromobilů) a další řešení pro robotickou osobní mobilitu.

Podle Mezinárodní federace robotiky (IFR) vykazuje odvětví nositelných robotů růst 14 % ročně, přičemž uvedené tempo se postupně zvyšuje. Odhaduje se, že do roku 2021 se celosvětově prodá cca. 630 tisíc komerčních robotů, přičemž nejvyšší poptávka se eviduje v automobilovém průmyslu. V roce 2017 odebral automobilový průmysl na 126 tisíc robotů, tedy plnou třetinu v rámci komerční sféry.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Zeptejme se jinak - proč ti lidé pracují s rukama nad hlavou? Proč ta pitomá linka nemůže celý skelet auta obrátit na bok nebo vzhůru nohama? Že by kvůli tomu, že jsou v těch spalovácích už nějaké náplně? Asi nejsou. Tak proč proboha exoskelet pro člověka, když stačí obrátit výrobek, na kterém dělá?

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Jak znám ty korejské píííp z práce v Českém Hyundai tak výsledkem nasazení VEX bude to že kde teď dělají dva lidé tak s VEX tam bude jeden a ve výsledku bude fyzicky ještě vytíženější než když tam dělali dva bez VEX! A s tím CEX robotem který usnadní sedavou práci nebo co to má vlastně dělat to je taky dobrá kravina. V celém Hyundai korejci zakazuji sezení (na 99% pozic) a to i na pozicích kde by to nebyl problém ale tady ty korejské píííp vypouštějí do světa zprávy jak jim záleží na zaměstnancích a proto vymysleli CEX. Ti mají v hlavách vážně nas....

---

Za souseda raději dieselprase než li ev pošuka co si myslí že když bude mít před barákem x EV a najezdí s nimi ročně x tisíc kilometrů tak tím zachraňuje svět.
Ti z vás kteří touží po bez emisním životě osvobození od zlé špinavé ropy mohou navštívit korejský poloostrov v jehož severní části probíhá již několik desetiletí eko projekt s názvem Severní Korea. Při vstupu vyfasujete rýč a motyku. Poté se můžete kochat bez emisní sílou vašich paží.

Obrázek uživatele Kuk

Co je na tom exoskeletonu robotického?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Přečtěte si článek.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Kuk

Na rozdíl od tebe jsem ho čet.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Přeji vám příjemný den.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Tomáš

A az dojde baterka tak se pracovnik zhrouti. Tyhle vecicky jsou samozrejme uzitecny ale lidi pak uz fakt nic nevydrzi. To je vsechno na motory, atd. ale clovek byl stvorenej k pohybu vlastni silou.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Kuk

Aspoň si přečti článek kterej chceš komentovat. Takhle se akorát ztrapňuješ.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Marek_

Otázka je, jestli byl člověk (evolučně) stvořen k tomu, aby vykonával 8 hodin práci třeba s rukama nad hlavou :-)

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele Anonym123

evolučne - potom, ako zliezli zo stromov, sa ruky skrátili, už je ich zdvíhanie trestné!

A kdyz je clovek gramotny a pred komentovanim si precte clanek, neujde mu, ze "ke svému fungování nepotřebuje žádné baterie."

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Tomáš

To je perpetum mobile.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Presne tak. Pripojenim pracovnika k siti osvetlite jednu prumerne velkou vesnici

Obrázek uživatele Kuk

Tomášovi došla baterka už dávno.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

No to vím už dávno.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil