Spotřeba klesá, ČR je výjimkaČESKO
Spotřeba klesá, ČR je výjimka
Nahá kráska - elektro motorka Mission RMOTORKY
Nahá kráska - elektro motorka Mission R
Češi pracují na revolučních bateriíchVĚDA
Češi pracují na revolučních bateriích
Mercedes-Benz třídy B na plynTEST
Mercedes-Benz třídy B na plyn

Norsko v roce 2015: elektroauta s čtvrtinovým podílem

Jan Horčík - 21 Leden 2016

Elektromobilů je už dnes v Norsku tolik, už je to možná příliš mnoho.A když sem tam nějaký shoří, není to nakonec žádné terno. V roce 2015 tam měla nová auta do zásuvky podíl 22,3 %.auto elektromobil Volkswagen e-Golf

Elektromobil Volkswagen e-Golf je nejprodávanějším autem do zásuvky v Norsku
foto: Volkswagen

V roce 2014 se v Norsku prodalo 18 017 elektromobilů. O rok později už to bylo 25 788 elektromobilů, tedy o 43 % víc. Elektromobily měly na prodejích nových osobních aut v Norsku podíl neuvěřitelných 17,1 %.

Za stejné období se v Norsku prodalo 7817 plug-in hybridů (nárůst o 367 %), které zastaly podíl 5,2 % z celkových prodejů nových aut. Dohromady tak auta do zásuvky měla podíl 22,3 % s 33 605 kusy (meziroční nárůst 70 %).

Pokud k tomu připočítáme i 712 plně elektrických dodávek, dostaneme se na číslo 34 317 prodaných nových aut do zásuvky za rok 2015. A přidáme-li ještě 5122 dovezených bazarových elektromobilů a 55 elektrododávek, jsme na téměř 40 000 prodaných elektroaut.

Zdaleka nejoblíbenějším modelem je v Norsku Volkswagen e-Golf s 8943 registracemi. Golf je v Norsku nejprodávanějším autem jako takovým s 16 388 kusy a elektrická verze tak tvoří 54,6 %.

Druhý nejprodávanější elektromobil v Norsku je Tesla Model S (4039). Na třetím místě je pak Nissan Leaf s 3189 kusy.

Třemi nejoblíbenějšími plug-in hybridy jsou Mitsubishi Outlander PHEV (2875), Volkswagen Golf GTE (2000) a Audi A3 e-tron (1684).

K této ze středoevropské perspektivy těžko uvěřitelné statistice jen dodáme, že Norsko na to jde od lesa a na elektrická auta do zásuvky neuvaluje vysoké daně, kterými jinak zatěžuje nákup běžných fosilních vozů.

 

Škoda, měli našlápnuto spíše na třetinový podíl... http://oenergetice.cz/elektrina/elektromobilita/tretina-prodanych-vozu-v-norsku-jsou-elektromobily

oproti těm "pár stovkám" aut u nás je to ale skvělý výsledek

---

Fanoušek čisté energetiky, elektromobility a posunu správným směrem...Jsem otevřen konstruktivní diskuzi bez spekulací a se zdroji informací

Jestli ono to nebude tim, ze prumerny Nor na auto vydela 6x rychleji nez prumerny Cech (a to neuvazuji jejich odpusteni DPH).

Tak s tim samozrejme souhlasim...spis mi šlo o to, že podpora elektromobility je tam výrazná....zatím co u nás prakticky žádná...
I těch našich pár stovek by se výrazně zvýšilo, kdyby u nás podpora byla bodobná jako v Norsku...

---

Fanoušek čisté energetiky, elektromobility a posunu správným směrem...Jsem otevřen konstruktivní diskuzi bez spekulací a se zdroji informací

off topic
Už jste někdo četl článek na iDnes Elektrická superstar Tesla S ?
K tomu by tam mohla být zajímavá diskuse.

z článku:
"… stojí dva až čtyři miliony korun a bez problémů ujede něco přes 200 kilometrů…"

Obrázek uživatele Josef

No ono je to pravda ve chvíli, kdy jsou opravdu nejhorší podmínky. -20 °C, fouká protivítr, jedete do kopce a po dálnici 130 km/h. Pak bych viděl to něco přes 200 km docela reálně. Ale i tak spíš 250.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pěěěěěknááá sračkaCO tam napsali :DDD k tomu se nedá víc než ZASMÁT!! :)
FAKTA soudruzi, fakta jsou samozřejmě zde:

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-model-s/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A když sem tam nějaký shoří, není to nakonec žádné terno.
Pokládám otázku. Jak hodně je to hoření časté??

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak otázka má znít, jak časté je hoření na počet reálně provozovaných(ne co má děda v garáži a vyjede 6x do roka) aut vs používané palivo.

Když to vstáhneš jenom na jedno palivo a ostatní úmyslně zanedbáš, je to jenom snaha ukázat, citově "je to nebezpečné, zabijevás to nebo minimálně o to auto přijdete"...

Lidi, co diskutovat na odborném webu normálně a ne demagogicky?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Opravuji otázku. Hoří dle nějaké statistiky elektromobil častěji, než auta na jiný pohon?
Z článku jsem usoudil, že je občasné hoření jejich slabé místo.

Obrázek uživatele Aas

Pravdepodobnost poziaru je v porovnani s tekutymi fosilnymi palivami priblizne patinova.

Jedno za uherský rok.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevim to uplne presne, ale EV muzou v Norsku pouzivat autobusove pruhy a tusim take maji parkovani zdarma. Kdyz to pujde s prodejem EV tak dal, tak se budou brzy tvorit zacpy v autobusovych stopach a ty pro spalovaky budou volne prujezdne :-)))

Ono už se to děje.

http://qz.com/400277/norway-electric-car-incentives-were-so-good-they-had-to-be-stopped/

V Norsku bude více než 2 miliony motorových vozidel. I kdyby se teď prodávalo 100 % elektromobilů, tak bude trvat cca 6 let, než jich bude se spalováky půl na půl a to už budou pravděpodobně všechny daňové (i jiné) výhody zrušené.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemusia byt zrusene. Mozu zdvihnut dane za ropakov a aj 33% ropakov bude dotovat 67% EV.

A az "ropaci" zmizi, z ceho asi stat bude zivit nejruznejsi experimenty (napr. solarka) a mandatorni vydaje (predevsim duchody)? Zatim (mimo jine, samozrejme) sype spotrebni dan z paliv (jezdit se musi), kdyz tahle polozka zmizi, zdani se neco jineho, co se musi (jezdeni na elektrinu?). Proste nakonec si tu slevu zase zaplati ti, co ji dostanou.

Mimochodem, argumentace Norskem je celkem zcestna, jejich ekonomika je hnana ropou. Takze se muzou dovolit stedre dotace, dokud ropa tece (cti dokud ty zle spalovaky nekde jezdi). V nasich podminkach je to trochu komplikovanejsi, zadny vyznamny zdroj "penez zadarmo" ani CR ani SK nema...

staci zdanit samotnou jizdu, treba mytnym, pak je uplne jedno na co jezdis

bohuzel toho se ale kazdy politik boji a neudela to, protoze by prisel o drtivou vetsinu volicu

Obrázek uživatele Josef

Aspoň bude odkud nakupovat ojetiny ;)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

TrendPark elektromobil Nissan Leaf

zajímavé články