Norsko: skoro desetina ze všech registrovaných aut už má zásuvku

Jan Horčík - 07 Listopad 2018

Říjen znovu prokázal, že Norsko je skutečná mekka elektromobility. 55 % všech prodaných aut bylo do zásuvky. Desetina všech aut v Norsku je tak buďto plug-in hybrid nebo elektromobil.elektromobily Nissan Leaf s větrnou elektrárnou v pozadí čekají na své nové norské majitele

Elektromobily Nissan Leaf s větrnou elektrárnou v pozadí čekají a své nové norské majitele.
foto: Nissan

Za říjen 2018 se v Norsku prodalo 6466 nových plug-in hybridů a elektromobilů. To je druhý nejvyšší podíl v historii s 55,5 %. Elektromobilů bylo 4496, plug-in hybridů 1970. Navíc přibylo také 1094 bazarových elektromobilů a 146 elektrododávek plus čtyři auta na vodík.

Nejprodávanějším elektromobilem - a autem vůbec - zůstává v Norsku Nissan Leaf (1292 říjen, 10 375 rok 2018). Na dalších místech se umístily modely Volkswagen Golf (všechn variant se prodalo 1135 kusů za říjen, 7765 celkem za rok 2018), BMW i3 (525, 4525), Volvo XC60 (486, 2893) a Renault Zoe (411, 2350).

Celkem už v Norsku jezdí 178 521 elektromobilů (asi 6,5 % z celkových 2 728 043 aut) a dalších zhruba 80 000 plug-in hybridů (asi 3 %). Zdaleka nejpočetnějším autem do zásuvky v Norsku je Nissan Leaf, které je v zemi registrováno od roku 2011 celkem 46 023 kusů.

InsideEVs, EV-Sales
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to všechno hezký. Ale vůně benzínu je vůně benzínu. :-)
Projel jsem se v elektromobilu a pořád to je v plenkách. Zrychlení dobrý, ale dojezd tragický. Nabíjení zatím není kde, rychlonabíječky 20-30 minut. A čistý vzduch - to je jen utopie - jen se to přesune jinam. Emise to má skoro stejný - podstatnou část emisí tvoří vířící se prach - bordel z pneumatik apod. Ekologicky je to takové oblbování. No nic jdu se projet ve svém osmiválci a doufám, že mi ještě chvilku zůstane než mi ho ekoteroristi a neomarxisti budou chtít sebrat :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Koukám, že jste ještě neabsolvoval garážový test. Jinak by ste zjistil jaký je rozdíl mezi tim "skoro stejné emise"
Udělej te to, s vašim osmiválcem to bude jen chvilička :))

Obrázek uživatele Radovan

A prosím pořádně, neodfláknout. Jinak byste finančně zatěžoval naše zdravotnictví jako ti ledoví frajeři, co k tomu přišli nevinně http://domacinoviny.cz/clanek/hokejiste-se-otravili-kvuli-stare-rolbe-a-leci-v-nemocnicich-na-kapackach/ :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Na rovinu vzdyt Vam to nikdo nebere. Takova amerika s 8 valcovym motorem je bezva vec. Ale asi s ni nepocitate s kazdodennim jezdenim. Uvidite sam az bude stat litr benzinu pres 40kc. Mam zkratka na kazdodenni jezdeni elektromobil a setrim s nim cca 3kc/km. Na dlouhe cesty Octavii v dieselu no a obcas vytahnu Porsche 911. Jenom to elektroauto mi usetri vice nez 10t kc mesicne takze pro me dobry a jsem spokojeny.

Tak schválně, jestli si za 10 let řeknete na onkologii "za tu vůni to stálo".

Zato v elektromobilu clovek ten vyfuk pred sebou necucha, ze?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele spetak

Tak to fakt bohužel čuchá. Ale přístup "když ne ostatní, tak já taky ne" o něčem svědčí. Někdo halt musí začít, no.
A podstatné je, že ti, co začali, se ke spalováku už nikdy nevrátí, tak to prostě je.

Ano je treba nejak zacit. Tvrdim ze ne? Jen pri dnesni hustote rozporuju souvislost osobniho rozhodnuti (ne)poridit EV a "za 10 let na onkologii" pro toho sameho cloveka. Tot vse. Tecka.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele spetak

.

Obrázek uživatele Radovan

Vnitřní oběh vzduchu mají dnes všechny elektromobily. Tesla i protichemický filtr. Jinak spalovák smrdí stále, jen to jako jeho majitel necítíte. Ale jakmile nám z garáže zmizel poslední spalovák, pocítili jsme to více než jasně. Hlavně když jsme si na den dva spalovák do garáže dali. Benzín, nafta, oleje, nemusí to ani jet a spalovat a přesto to uvolňuje jedy do okolí a smrdí......

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Stejne tak maji vnitrni obeh vzduchu vsechny spalovak mladsi 30 let, takze to taky neni argument.

Mozna jak kdo, ja v garazi dlouhodobe kolem auta nemedituju, vetsinu casu dycham to, co vypoustti auta okolo.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Takže možnost vypnout si smrad z venku není argument? Divné.

To se netýká jen garáže, to se týká i parkovišť a ulic. Pokud by kolem Vás byly elektromobily, dýchal byste čistý vzduch.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Pokud by byly... Jenze ony nejsou. Ze bych jel za jinym EV (a cuchal jeho nevyfuk misto neciho vyfuku) se mi za nejakych 12 tisic km stalo presne dvakrat. Slovy dvakrat.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Tak to jste na tom vzhledem k statistice ještě dobře - 2000 elektromobilů versus 56000000 automobilů. Jak říkáme my optimisté - už to začalo.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele spetak

Je to prostě marný .....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jo Norsko jako ropná velmoc může prachy klidně i vyhazovat oknem.
A jestli tam každej druhej barák má krb na dřevo, tak tam ten vzduch ve skutečnosti zas tak čistý není (jen pocitově voňavější), a nejnebezpečnější rakovinotvorné nanosaze tam mají stejně většinu roku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no tak to je zase pěkná blbost že nejnebezpečnější rakovinotvorné nanosaze tam mají stejně většinu roku. Norsko má úúúúplně ale úúúplně jiný klima než čezká díra takže zajed si tam nejdřív někdy dáchnout

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Čistý vzduch --- No u nás v současnosti je problém v topném období a 80% znečištění způsobují domácnosti ( prach). Osobní doprava je jen v řádu procent, takže díky EV se na žádný čistý vzduch netěšte

To fakt? Já bydlim u silnice a právě se na čistej vzduch těšim ... Někde nějakej zdroj tý informace? Já cejtim teda jen auto-smrad, když přecházim ulici u nás u domu. Ale možná jedna věc je smrad, druhá množství částic ve vzduchu, co sice nesmrdí, ale jsou tam.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no tak to je blbost, elektromobily nahradí dízlpopelnice a na ulici bez nich bude vo dost líp. To že ještě nějaký debilové na obci topí ostravkýma raketama je věc starostů a proto existuje migrace, chcípání venkova, bordel ve městě a neplacení daní :)))) jo zapoměl jsem na tech 100.000 už zemigrovaných exulantů v zahraničí kde je čistší vzduch ;) a stále utíkají.. aktuálně jsou na řadě sestry doktoři a kolaps zdravotního systemu

Ta fotka není z Norska, ale z testování na Tenerife. To nejsou norský spzetky.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jen ať si Norové elektromobily kupují. Někdo musí zaplatit vývoj. Jsem rád, že takovou zemí není ČR. Těch třeba 10 let ještě ČR se spalováky přežije a pak si každý bude moci koupit elektromobil za rozumnější cenu než je dnes.

Ano. At ty silnejsi staty tahnou vyvoj. To je v poradku a casem se to rozsiri i k nam.

Obrázek uživatele spetak

Jasně, že budou levnější. Ale ty si ho stejně nikdy nekoupíš.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nezlob se, ale tomuto přístupu říkám JÁistický vyjebávač - asociál. Ani se za svůj názor nestydíš, dokonce jej dáváš na odiv jak jen je zapotřebí s těmi ostatními ekonomicky zatočit. Místo snahy něco dělat, vývoj, výrobu, propagaci, tak aby si vozy mohli lidé užívat i u nás, zamyšlení se nad sebou samým proč škodit ostatním ničením životního prostředí považuješ za ospravedlnitelné, tak pěkně u piva čekat až Tě někdo donutí silou si ten čistý vůz koupit. A potom ještě nadávat dále jak jen to je nespravedlivé že si nejde koupit spalovák. Opravdu názor k blití.

+1

Norů zas tolik není, takže to nejsou žádné horentní objemy.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jezdit felektromobilu je normální to jen debilové fčezký díře fetují raka ;)

kcc-hho.webnode.cz/business/norway/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ono to pro normální lidi v CZ bude až automobilky a stát budou nažraní dost, ale to se nikdy nestane; resp- stane, ale to už budeme za osou a nejpíš půjde naše civilizace do pryč!

Až dojde ke zrušení konceptu peněz.
Je to neslučitelné.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; najeto: cca 4k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Až začne Tesla dodávat do Evropy Model 3, tak Norové sami zkoupí celoroční produkci

Jo tak potom Musk zase zvysi vyrobu.Neni problem zvysovat tempo vyroby.

Tesla predava auta v poradi podla rezervacii a podla ukoncenych konfiguracii. Ked otvori europsky trh pre TM3, poradie dodavok vobec nebude zavisiet od krajiny objednavatela. Tak to bolo pri X-ku a nie je ziaden dovod aby to bolo inak pri 3-ke.
Samozrejme najprv otvoria konfiguracie najdrahsich verzii. Predbiehat sa voci poradiu rezervacii budu ti, co si naklikaju drahsiu konfiguraciu. Na lacnejsie verzie bude treba pockat.

Tak na tohle bych si nevsadil. X je prece jenom z velke casti stejne jako S. Naproti tomu 3 je o dost jina, takze bych ocekaval, ze nevybavi/nevyskoli vsechny evropske servisy v jedne vlne (nutnost, aby se v danem regionu mohlo prodavat), ale spis zacnou v nejake mensi oblasti. Uz jen proto, ze evropsky model bude urcite mit nejake odlisnosti, ktere bude chtit vychytat. A Norsko je na to idealni - hodne zajemcu na relativne male plose (jih), celkem husta sit servisu.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

K čemu je novému elektromobilu servis?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Dnes si uz lidi sami nevymeni ani sterac ani pylovy filtr. Brzdove desticky se take meni jednou za cas i kdyz za delsi. A elektroauta bouraji pofobne jako normalni. Nemusite to honit jakci ode zdi ke zdi. Byl jsem s Ionem v servisu - odblokovat radio. Kdyz jsem ho kupoval bylo už zablokovane. Nekdo vymenil 12v baterii. Neprejte si videt jake usili to v Citroenu bylo. Sterac jsem si koupil sam - pasuje z jineho citroena stal 180kc. Tak holt " opravuji " jak se da. Casem nas cekaji i ty baterky tak to nejake know how bude chtit.

Obrázek uživatele Radovan

Aha, takže to není o potřebuji servis, ale jsem neschopen a musím mít servis na každou kravinu. To si neberte osobně, taky to vídám kolem sebe, generace ťukám do mobilu a žiju na FB ke všemu přistupuje takto, páč to fakt nechápe. Jak a proč to funguje a co by tomu asi tak mohlo být, když to čelní sklo je neprůhledné :-)

S tím rádiem jste mne překvapil, to uměli v Citroenu v Ostravě už před 15 lety, když nám klekla baterka v BXku. Asi servisman výše popsaného typu.

No prozatím užívejme a buďme rádi, že se těm značkovým spalovacím servisům můžeme vyhýbat.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

V citroen ion je nejaky jiny autoradio. Je to vlastne Mitsubishi imiev a ne citroen

Obrázek uživatele Radovan

To by bylo fajn, kdyby tam bylo to z iMiev s navigací a rozšířeným palubním počítačem. Bohužel je tam jakýsi francouzský nesmysl klasického střihu. Dokonce když nechytá stanici, tak píše francouzské hlášky o ladění. Je ale fakt, že pokud člověk nenavštíví servis, který se elektrikami normálně zabývá od dob, co je tu přivezl ČEZ, tak jsou z toho chlapci vykulení a bezradní.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ion a C-zero mají rádio Clarion (tedy od stejného výrobce jako jiné Citroeny), I-Miev má Panasonic.
Tomu zablokování rádia lze předejít připojením nabíječky C-tek na kabely, auto tak nepozná, že je baterie venku.

To je spis otazka na nejakeho majitele nove Tesly, proc se tak radi vraci domu :)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mindráky z tesly se dají léčit. Neváhejte navštívit psychiatrii. Čím dřív, tím líp pro všechny :)

Vis o tom, ze multiidentity jsou trapne?
Ale budiz, muj mindrak vyzyva ke garazovemu testu auto registrovane na me ke dnesnimu datu proti autu registrovanemu na tebe ke dnesnimu datu. Radovan urcite rad poskytne garaz.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Ani náhodou, moji krásnou čisťoučkou dvojgaráž s dvěma elektromobily, jedním elektrokolem a 4 bicykly by jste mi chtěli zamořit smradem. Nic nebude. Nyní je z ní mj. i sympatický sklad potravin, a nejen balených. Ale i ovoce a zeleniny. :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Jako by snad nekdo veril, ze kecka je chlap a dorazi...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S garážovým testem nemám žádný problém ale s vámi nebudu ztrácet čas. Je to marný.

Nezklamals, kecko.
Dekuji za potvrzeni, tim s timhle vlaknem koncim.

EDIT: sranda, kolik anonymnich tro(t)lu tu vyrvava o garazovem testu, ale kdyz by melo dojit na vec, tak se vzycky nejaka vymluva najde...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ani vy jste nezklamal. Jste nemocný člověk.

Obrázek uživatele Radovan

Můj Ion potřeboval zatím servis jen kvůli garančce. Protože záruka.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Tak to budte rad. Taky jste si koupil noveho. Kolik stal? Ja si koupil C Zero ojete a stalo me 160t. Tak pocitam ze cca za rok a pul bych ho mel mit odbydleny.

Obrázek uživatele Radovan

Jenže manželka je na tom stejně. A měla ojetinu. Všechno o mých autech najdete tady na hybridu, pravidelně rok po roce, třeba poslední z letošního dubna http://www.hybrid.cz/zkusenosti-s-elektromobile-peugeot-ion-po-4-letech-uzivame-si-elektromobility

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Ale i elektroauta potrebuji servis. To ze mate stesti ze se vam nic zatim nerozbilo neznamena ze servis nepotrebuji. Mam par kamaradu co si koupili jedny z prvnich tesel a opravovalo se hodne. Ted i s Teslou slozili srnku a v levem prednim blatniku to odnesl chladic a dalsi veci. Oprava za 150t

Obrázek uživatele Radovan

Ano, ale právě většinou jen na ty opravdové opravy z nehod rozbitých věcí. První Tesly byly servisně vděčné, dolaďovalo se, co šlo. Ale v záruce.
Proto je podle mne potřeba servisů pro BEV násobně menší a nebýt Ion v záruce, dělám si vše sám - přestože jsem jinak levý na všechno, ale tady je to o dolévání kapaliny do ostřikovače a i ten pylový filtr se mění po odklopení krytu - a reaguji jen na svolávací akce, kterých Ion pár taky měl.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Jake chyby vyresi ty svolavacky u Iona? Mam Iona z 2013 a nikdo me nevyzval.

Obrázek uživatele Radovan

Tak oni nevyzvali ani mně. Holt ta péče o zákazníka zas není nijak moc na výši, prostě to nechávají na garanční prohlídku a udělají to s ní. Celkem to byly 3 věci - výměna šroubů držících baterii, přehrávání nového SW a výměna airbagu spolujezdce.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Dekuji za info. Poptam se v Liberci. Doufam ze budou vedet, ze Ion je Peugeot a neni spalovak.

Obrázek uživatele Radovan

Ano, zázraky se dějí :-))))

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

To naštěstí ne, v Norsku se prodá celkem 160 tisíc aut ročně, pokud by z toho bylo 70 % BEV a půlka lidí by volila Teslu, pak nám vysosnou "jen" 56 tisíc Tesel a něco určitě zbude i na ostatní :).

Je to teprve 4 roky, co se v Norsku prodává statisticky významný počet elektromobilů (nad 10 %), zastoupení v celkovém vozovém parku mají okolo 7 % a přesto už jsou znát výsledky a mají čistší vzduch než kdy dříve. Už začínají i s elektrickými loděmi, plánují letadla na vnitrostátní linky... Nemůžu jinak než závidět, s našimi 0,2 % podílu EV na prodejích se to jen tak nezlepší.
https://cleantechnica.com/2018/10/22/air-quality-in-bergen-norways-ev-capitol-better-than-at-any-time-since-2003/

V Bergenu zavedli kromě jiného i nabíjení EV zdarma, ale skoro každej barák prej má krb nebo kotel na dřevo. Mísťnák tam v diskuzi zmiňuje že ho čím dál víc točí sajrat, kterej chrlej z komínů výletní lodě který k nim připlouvaj.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak Norové jsou do těch zásuvkových aut tlačeni pomocí velkého zdanění spalovacích aut. A naštěstí jsou na tom s výdělky dobře, takže si ta auta mohou dovolit.

Závidět můžete, ale taky je potřeba se zamyslet, jestli by toto byla cesta aplikovatelná i v naší zemi - zdanění spalováků na takovou úroveň, že Golf v benzínu se cenově srovná s eGolfem. Nemyslím si to, takže pro chudší země jako jsme my nezúsytává nic jiného než počkat až ceny spadnou na rozumnější úroveň.

Obrázek uživatele Radovan

Jako že by u nás nepomohlo to, co v Norsku udělali jako první, tedy že nechtějí po kupujícím u elektromobilu DPH? Ale samozřejmě že bychom to mohli udělat obratem. U těch 2 tisíc aut by se to nikde neprojevilo a pokud by u nich nezůstalo, bylo by to jen dobře. 21% je veliká sleva.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Dobry den, nebudete tak hodny a nezalozite pro toto petici? Mam dojem, z euz jste nejakou minimalne propagoval. Slo by pak na jejim zaklade prolomit u zakonodarcu ledy? Chtelo by, aby prominuti DPH platilo i pro ojete vozy, spousta z nich ma netto/brutto cenu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jistěže by to jaksi pomohlo, i když ne moc výrazně asi... např. takový eUp by cenově klesl ze 600 tisíc na 495 tisíc, což je pořád výrazně víc než spalovací verze.

To já ale neříkal, že by to (ne)pomohlo, jen jsem se ptal jestli je to u nás aplikovatelné. Ano, bylo myšleno to brutální zdanění spalováků, ale stejná otázka míří i na odpuštění DPH na EV. Ostatně, živnostník už dnes nakupuje bez DPH, ale to ho nemotivuje, protože stejně nakoupí i spalováka.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Norsko není v EU, proto může odpustit DPH na EV. My nemůžeme, můžeme jen dotovat.

Já vím jak to mají. Závidím jim jen ten čistý vzduch a ostatní si můžou nechat, hlavně tu zimu :-D

+1

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlinee-SalonBUS2BUSKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil

Newsletter