Francie patří k těm výraznějším trhům s elektromobilitou. Letos se tam prodalo už 17 811 osobních i užitkových elektromobilů. Srpen zaznamenal 42% meziroční nárůst.
Z celkem 17 811 elektromobilů prodaných ve Francii do konce srpna jsou to ve 14 322 případů osobní vozy a 3489 užitková auta. Jen během srpna 2016 se prodalo celkem 1255 nových elektromobilů, 919 osobních a 336 užitkových. O rok dříve to bylo 882 elektroaut.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla Model X: dodáno už přes 10 000 kusů
V Evropě jezdí 500 000 aut do zásuvky
ČERVENEC 2016: třetí nejlepší měsíc prodejů aut do zásuvky v USA
Nejprodávanějšími elektromobily ve Francii byly za srpen Renault Zoe (337), Nissan Leaf (196) a poněkud překvapivě stále ještě i Peugeot iOn (100). Na čtvrtém místě bylo BMW i3 (99), následovala Kia Soul EV (78) a konečně i Tesla Model S (31).
Proč u nás tedy ty
Proč u nás tedy ty letošní prodeje/registrace nových EV klesly oproti loňsku, kdoví.
Už i ČT dala věhlas, za kolik že ten (standardní) BEV jezdí zlatek na 100km.
Hola češi,
kdo nekupuje BEV (ech),
není čech!
Koukněte na
Koukněte na https://m.youtube.com/user/evwestdotcom. Moc Amiky nemusím ale paráda čím se zabývají a živí
Pro Amerikána absolutně
Pro Amerikána absolutně nepoužitelné. I pán co o tom mluví by to musel rozměrově řídit ze zadní sedačky 🙂
Takéto správy čítam
Takéto správy čítam veľmi rád, ale chcelo by to doplniť o kolko klesli predaje fosílov aby boli spokojní aj niektorí skeptici, ktorých tu je tiež zopár 🙂
A dalo by sa približne odhadnúť, kedy pôjdu fosíly do „kytek“ D-))
prodej fosilů ve Francii
prodej fosilů ve Francii klesl o 17811 ks za letošek do konce srpna… 🙂
Myslel som o koľko %.
Myslel som o koľko %.
vzhledem k tomu, že obecně
vzhledem k tomu, že obecně prodeje aut stále rostou, tak si nemyslím, že prodeje EV prodeje spalovacích aut v současnosti nějak ovlivňují.
off
Apple koupí McLaren za
off
Apple koupí McLaren za nějakou tu miliardu. Největší kšeft hned po tom co koupil ty sranda sluchátka Beats 🙂
McLaren to zatím popřel 😀
kdyz tak clovek cte tyhle
kdyz tak clovek cte tyhle clanky na hybridu, tak ma pocit, ze jeste rok a jezdi cely svet v elektromobilech.
Máme tady pořád psát,
Máme tady pořád psát, že to na elektřinu prostě nejde nebo co?
ne. staci psat objektivne. v
ne. staci psat objektivne. v opacnem pripade se z tohto servru stane bulvar, pripadne doupe elektro fanatiku. pritom hlavni myslenka vyjadrena v samotnem nazvu tohoto servru je uplne jina.
Kde je něco
Kde je něco neobjektivního? Kdo nejezdí pravidelně dlouhé trasy, může jezdit na elektřinu vozem za přijatelné peníze už dnes. Na dlouhé trasy jen Tesla nebo hybrid.
Technika jde rychle dopředu a vymyslet technický název na 10let, to obvykle nevyjde, viz server CDR.cz – nikoho už nezajímá ani technologie DVD+R natož CD-R.
vsadim se s vama o flasku
vsadim se s vama o flasku dobreho sampanskeho, ze do deseti let bude cistych elektromobilu celosvetove v provozu mene nez 10 procent. pokud nas neco opravdu v nejblizsich letech ceka tak je to zvysovani diverzity ruznych druhu pohonu a dopravy. kdyz chcete kombinace a kdyz chcete treba hybrid. myslim, ze na nejblizsich 10 let je tento nazev trefny vic, nez si mnozi myslime. pokud mate pocit, ze elektromobilita je na vzestupu tak krome vyvoje technologie ji tahnou hlavne nase snahy o ekologii. jednak ve forme dotaci, jednak ve forme zvysujiciho se ekologickeho povedomi. mit tri mega navic, koupit teslu a mit pocit, ze jsem neco pro planetu udelal je pekne. ale trosku naivni. to si muzeme dovolit tady ve vyspelem zhyckanem svete. strucne receno elektromobily jsou pro bohate jak jednotlivce tak staty a jeste dlouho zustanou. a pokud se ptate v cem je neobjektivita v konkretnim clanku, tak minimalne v tom, ze neporovnava narust s celkovym narustem (poklesem?) prodeje vozidel v dane kategorii. kdyz uz nicim jinym.
Lol, takže po sáhodlouhém
Lol, takže po sáhodlouhém kázání o budoucim vývoji a morálce jsi se nakonec uráčil sdělit nějaký věcný argument? Nebylo by to lepší to otočit, nejdřív argumentovat a pak si vylejt srdíčko a svoje pocity? Todle zavání hysterií 😀
zato ty ses argumentacne
zato ty ses argumentacne vyradil 😉
K tobě ano k tématu
K tobě ano k tématu článku vůbec, vůbec s ním nemám problém.
No když se podívám
No když se podívám dnes na ceny ojetého Leafu na Německém trhu, pak když vezmu úsporu paliva tak z ekonomického hlediska se mně konktrétně už jinou než el. ojetinu koupit nevyplatí.
hmmm. a mohl by ste odhalit
hmmm. a mohl by ste odhalit i ty propocty?
No pocitat to tu nebudu, ale
No pocitat to tu nebudu, ale je fakt, ze ekonomicky to u ojetin bychazi pro EV lip nez u novych aut (jednak kvuli tomu ze EVcka rychleji pada cena nez spalovakum a pak kvuli tomu, ze u EV je mensi hrozba drazsich oprav – na druhou je tu riziko kleknuti baterie)
No jestli ti z toho
No jestli ti z toho vychází todle, tak je vidět že nemáš vůbec páru co se ve světě děje a jak to funguje. Pořád je to jen a jen začátek, stejně jako v jiných odvětvích ještě přijde spousta překážek a zvratů.
Nemate tam náhodou chybu,
Nemate tam náhodou chybu, mluvite o září a při tom ještě zbývá zhruba deset dní. Nemá tam být náhodou srpen? Jaky smysl má srovnávat září procentuálně, když to určitě ještě poskočí..
Je to tak, samozřejmě jde
Je to tak, samozřejmě jde o srpen. Trochu jsme se posunuli do budoucnosti :). Omlouváme se všem čtenářům za chybu.
Pořád prostě platí slova
Pořád prostě platí slova pana Marušince z dávné reportáže Stream.cz Na plný proud, že Peugeot Ion na ježdění kolem komína má nejlepší poměr cena/výkon. Proto jsme jako druhý elektromobil domů – s ohledem na naše potřeby – pořídili opět Ion i letos v květnu.
Za kolik se da vlastne
Za kolik se da vlastne dneska takovy iOn poridit?
třeba za 380 tisíc
třeba za 380 tisíc
Diky, ale ptal sem se na iOna
Diky, ale ptal sem se na iOna
tak 280 tisíc
tak 280 tisíc
Přesně tak. 280 tis.Kč s
Přesně tak. 280 tis.Kč s DPH a méně, cokoliv nad tuto sumu je opravdu nesmysl. Mluvím z vlastní zkušenosti s květnovým nákupem 3 aut naráz v ČR. V té inzerované nabídce bych osobně sáhnul nejdříve po Mitsubishi iMiev, protože má více vyhřívaných sedadel, dálkově ovládané nabíjení a informaci o teplotě ve vozidle, možnost vytápění když je auto na nabíječce a mělo by mít i velký displej s navigací místo té roztodivné středové konzoly v klavírní černé barvě u dvou z trojčat Citroen C Zero a Peugeot Ion. ale záleželo by na stavu auta celkově.
Následně bych šel do ročníku 2012, přeci jen tam byly posuny v technologiích, ta auta se dělala jako první mobily, zlepšovalo se neustále za pochodu.
Jinak ten krásný modrásek od Steinera je v nabídce už od dubna 2015, jen na chvíli ho stáhli z webu. Postupně lezou s cenou po 5 a 10 tisících dolů. prodat jej ale nechtěli ani na jaře 2016, vůbec nechtěli ani vyjednávat, nic. Asi to mají jako reklamní poutač za 300 litrů. Takže baterky už skoro rok a půl nikdo nepoužíval a určitě ani nenabíjel. Toho bych se bál, byť má nádherný malý nájezd.
Podle připojených fotek na
Podle připojených fotek na Sautu se mi zdá, že inzerované iMiEV od Příbrami má středovou konzolu stejnou jako iOn, jen má nad větracími mřížkami šachtu na 2dinové rádio, kde je osazeno jen 1dinové a pod ním zbývá přihrádka. Žádný velký displej nevidím. Ale pokud byla navigace integrována do 2dinového rádia, možná se ten komplet někomu moc líbil 🙂
Máte nějakou fintu, jak by laik při prohlídce rychle poznal, že „dálkově ovládané nabíjení a informace o teplotě ve vozidle, možnost vytápění když je auto na nabíječce“ je funkční? Jelikož bazarník může být pěkná slibotechna 🙂
Přiznám se, že tak do
Přiznám se, že tak do hloubky jsem u toho konkrétního vozu nešel, nicméně koukám a říkám si, zda jde o hráškově zelenou barvu vozu s bílým polepem dveří nebo naopak bílou s hráškovým celoplošným polepem. A už to vidím v popisu – bílá světlá, základní. Na fotkách vidím i klasické iMiev další stupně rekuperace na voliči řadící páky (Ion má jen 4 P – R – N – D), ale ta kaplička je jiná. Ovšem není v ní displej, nýbrž přihrádka a nad ní rádio. Otázkou zda s vyklápěcím displejem, nebo jen obyčejné s odnímatelnou „tatrankou“. Tomu by zas nahrával vnitřní teploměr, který Iony a Zera nemají. Správně by to mělo vypadat takto.
Trochu mne zaráží ta spona od bezpečnostního pásu řidiče zastrčená do závěru bez pásu. A co znamená zásuvka na 220 V je velkou otázkou.
K topení při nabíjení je nejlépe vyzkoušet to na místě. Jinak vidět by to mělo být na klíčích, takový přívěsek s displejem a malou anténkou – viz test zde na hybridu a fotka. Chce to opravdu vidět naživo.
jinak tady je důvod, proč raději 2012 rok než 2011 Mitsubishi i-MiEV pro rok 2012 – vyšší dojezd, nižší cena.
Já aktuálně řeším s 2 Iony toto, ale na 203V a v Evropě.
Btw, ten iMiev je bourany,
Btw, ten iMiev je bourany, takze mozne je cokoliv
Můžete naznačit, odkud
Můžete naznačit, odkud tuto informaci čerpáte?
(Ale samozřejmě to není v autobazaru nic tak zvlášť výjimečného ani překvapivého, sám jsem se už setkal s tím, že mi takovou informaci taktně zamlčeli 🙂 )
Edit:
Aha, už vidím, je to napsáno přímo na Sautu v dalších informacích… 🙂
Nevím, jestli to tam bylo už dřív, a přehlédnul jsem to, nebo jestli to je nová info související se slevou na 250 tis – ještě koncem července bylo za 300 tis, před pár dny za 280 tis.
Edit2: na vlastních stránkách ho mají dnes ještě za 330 tis.
No do bouračky bez servisky
No do bouračky bez servisky bych nesel ani omylem, ale každy to ma jinak.
Tenkrát jsem kupoval
Tenkrát jsem kupoval Felicii za desetitisíce korun, a v téhle cenové kategorii pečlivě vedená serviska není úplně pravidlem 🙂
U auta za 1/4 mega to stojí trošku jinak, to souhlas.
Parkrat uz jsem nekde cetl,
Parkrat uz jsem nekde cetl, ze servisky se padelaji stejne snadno jako se staci tachometry, takze je otazka, jestli je zarukou cehokoliv.
A nekdy pred pul rokem probehla tv kauza, kdy dokonce autorizovany dealer udelal z bourane predvadecky nebouranou.
Protože většina
Protože většina kupujících se havarovaného vozidla štítí, je mnohem důležitější dovedností obchodníka s ojetými vozidly takovou věc umět zatajit, než umět stočit tachometr. Má to ohromný vliv na prodejní cenu, větší než kilometry.
A to je proc bych nebyl
A to je proc bych nebyl dobry obchodnik – nejak nemam pocit, ze vydavat svaby za male pejsky (puvodne jsem tu mel neco o h***e a marmelade, ale jsme na verejnem foru), kdyz se lide svabu stiti (ale presto chteji levneho domaciho mazlicka), je ta spravna cesta…
Osobne bych do priznane bouracky od bazaristy nesel, protoze to temer urcite bude znamenat, ze to byla velka bouracka, kterou se nepovedlo 100% zakryt.
Kdyz jsem pred 10 lety kupoval auto, bylo to v nemeckem bazaru, tenkrat se tam pry jeste docela dalo verit tomu, ze 250t km je skutecne 250t a ne stoceny taxik se 600t. Dneska uz pry taky ne.
info o ZOE 2017 u clanku o
info o ZOE 2017 u clanku o ZOE.