Nissan vybuduje v ČR síť rychlodobíjecích stanic

Nissan začal od července i v České republice prodávat elektromobil Nissan Leaf. Jde o jeho druhou generaci, která je vyráběna lokálně v USA, Evropě a Japonsku. Souběžně s tím buduje automobilka v jednotlivých zemích sítě rychlodobíjecích stanic. Platí to i pro ČR.

Nissan Leaf je v prodeji také v České republice. Cena elektromobilu je 715 000 Kč vč. DPH
foto: archiv autora/Hybrid.cz

Informaci o tom, že Nissan se chystá vybudovat síť rychlodobíječek také v ČR, nám dnes potvrdil mluvčí Nissan ČR Marek Vodička. Zatím ale není možné zveřejňovat žádné další bližší podrobnosti.

V současné době funguje v ČR několik nezávislých sítí dobíjecích stanic pro elektromobily. Provozují je energetické společnosti ČEZ, PRE a E.ON. Zatímco těchto “klasických” stanic jsou desítky kusů, rychlodobíjecích jsou pouze jednotky – a na dopravně nepříliš exponovaných místech.

Zhruba před rokem na veletrhu Amper 2012 avizovala společnost Solar Center záměr vybudovat po celé ČR síť rychlodobíječek. Už tehdy ale bylo odborníkům jasné, že podobný záměr není založen na realistických předpokladech. Firma navíc podle nepotvrzených informací není v současné době v dobré finanční kondici.

Nissan tedy velmi pravděpodobně naváže při budování své sítě rychlodobíječek spolupráci s jednou z velkých energetik. Rychlodobíjecí stanice by se konečně mohly dostat tam, kde jsou nejvíce potřeba – na hlavní dálniční a silniční tahy.

Nissan skrze tyto aktivity podporuje prodeje svých elektromobilů na všech hlavních trzích. Rychlodobíječky dokážou elektrické auto dobít na 100 % během několika desítek minut, zatímco klasické dobíječky v řádu hodin.

vlastní

24 Comments on “Nissan vybuduje v ČR síť rychlodobíjecích stanic”

  1. Přehlédl jsem jaký bude
    Přehlédl jsem jaký bude standart těchto stanic? Já jsem určitě pro pokud do toho půjdou soukromé peníze konkrétně od Nissanu. Bohužel to avizované propojení „s jednou z velkých energetik“ i asociuje, že do toho půjdou peníze z již tak hanebně vysoké ceny elektřiny v ČR.

    1. Nissan dlouhodobě stojí za
      Nissan dlouhodobě stojí za standardem CHAdeMO, takže minimálně ten budou stanice podporovat. Zda i další je otázkou. Vzhledem k aktuálnímu vývoji v Evropě (Evropské automobilky se postavily za konektor typu Combo 2) je pravděpodobné, že stanice budou mít několik konektorů. Jak bude nastaven platební systém, to zatím (nám) není jasné.

  2. Je hezké, že Nissan takto
    Je hezké, že Nissan takto myslí na budoucnost. Podle mě to zatím ale moc lidí nepřiměje ke koupi elektroaut. Na takové novoty jsou Češi dost konzervy. A to nemluvě o nižším dojezdu a větší pořizovací ceně. A to prosím v zemi, kde lidí preferují názkou cenu nad kvalitou. Ale začít se nějak musí. Držím Nissanu v čr palce. Schválně kolik Leafu se za tento rok prodá. Já tipuju pět kousků.

        1. Nissan e-NV200 se stále
          Nissan e-NV200 se stále „blíží“ k výrobě, ale zatím tam zjevně není. Nissan nicméně do tohoto projektu investoval značné prostředky, a je pravděpodobné, že se spuštění výroby brzy dočkáme. Navíc, elektrické dodávky značek Renault (Kangoo) a Peugeot (Partner) jdou dobře na odbyt (viz. Renault vyrobil už 5000 elektromobilů Kangoo Z.E.), takže možnosti tu jsou :).

          1. díky za odpovědi, já jsem
            díky za odpovědi, já jsem měl na mysli právě větší dodávky velikosti Ford Tranzitu. Tam totiž s elektrifikací snad nemůže být vůbec žádný problém, má to rám a v podstatě by se tak nemusely dělat zásadní konstrukční úpravy co se týče instalace baterie…

    1. Co se ke me zatim doneslo,
      Co se ke me zatim doneslo, tak pujde urcite o vice nez 5 kusu, ale i kdyby to bylo zrovna nula, tak bych to uvital uz jen pro ty elektromobily, ktere uz jsou v CR ale nemaji kde rychlo-dobijet (minimalne jeden Leaf a mnoho Ionu). Navic pokud Tesla vyda slibenou redukci CHAdeMO -> TeslaMennekes tak by to jiste vyuzili i majitele Tesla aut.

      Z meho pohledu ani nejde tak o to zda se najde nekdo kdo by o to mel zajem. Otazkou spis je, jestli se najde nekdo, kdo je ochotny takovou sit vybudovat. Ta posledni iniciatyva od Solar Center ponekud selhala. A rychlodobijecka jen v Praze a v Brne je proste malo pro celou republiku.

      1. Elektromobil je podle mě
        Elektromobil je podle mě zatím spíše takové to druhé auto do domácnosti nebo hračka pro nadšence. Na popojíždění ve městě max po okolí. Ale na hlavní ježdění bych klidně šel do hybridu tipu Honda Insight. V takovém to případě snad rychlodobíječka ani není nutná, protože auto bude přes noc v zásuvce a ráno je ready. I s dnešním dojezdem kolem 150 km.

        1. jj ja s vama souhlasim, ale
          jj ja s vama souhlasim, ale i tak si myslim ze se najdou lidi co budou vyuzivat rychlodobijecky. Zda se to ale ekonomicky vyplati majiteli techto rychlonabijecek nedokazu moc posoudit, zatim asi moc ne. Uvidime jak to bude az zacnou vic pribyvat elektromobily. Zatim by se to mohlo vyplatit automobilce, ktera by tim podporila prodeje v dane oblasti anebo firmam jako CEZ a EON, ktere by diky tomu prodaly vic elektriny. Soukromnikovi (prekupnikovi elektriny) asi moc ne, ale i tak se najdou nadsenci co par takovych stanic vybuduji 🙂

          1. Taky závisí na tom, kde ty
            Taky závisí na tom, kde ty rychlodobíječky budou stát. Osobně si myslím, že primárně je montovat na dálniční tahy, když zde zatím máme vozy co po dálnici udělají jen něco přes 100km není úplně optimální (až tu budeme mít auta s dojezdem Modelu S, pak bych v tom smysl viděl) Skoro bych je teď nejradši viděl na parkovištích nákupních center. Umístění někde „ve dvoře“ nebo na běžné pumpě mi přijde zcestné.

          2. Podle mě se
            Podle mě se rychlodobíječky vyplatí určitě v situaci kdy budou elektroauta rozčířena a budou mít větší dojezd než 150 km. Pokud by elektromobily měly dojezd přes 300 km (Tesla S) a v každém městě byly rychlodobíječky (třeba 2), bylo by možné dojet třeba až do Prahy s tím, že se ve městě zapojí auto do zásuvky, zajdu si na kávu a mám auto připravené na dalších 300 km ani ne za 20 min. Bohužel současná elektroauta jsou skutečně zatím jen vozítka do města a okolí. A právé pokud nebudou elektroauta konstruována i pro dálkový provoz, domácí zásuvka bude vždy stačit. Takže abych to shrnul, rochlodobíječka by tady byla právě pro ty řidiče, kteří by jeli na delší trasy. Na běžné městské použití skutečné stačí obyčejná zásuvka.

            1. Presne. A prave proto moc
              Presne. A prave proto moc nechapu tu iniciativu CEZu a spol. kdyz stavi jen obyc pomale dobijeni. Jako jo, obcas se to pouzije kdyz neni nic lepsiho po ruce tak fajn (obzvlast kdyz je to na nekterych mistech bezplatne 🙂 ), ale pro rozsireni elektromobilu to stacit nebude.
              Ale zas abych jen nenadaval, nektere maji prikon 20kW, takze auta jako Zoe ci Model S se daji dobit celkem svizne (nevim kolik tady bude tech Zoe, ale Modelu S aspon 5).

              1. CEZ a další si jen
                CEZ a další si jen vytvářejí prostor pro budoucí prodeje, dávají najevo, že podchytili měnící se dobu. Ovšem proč obyč. dobíječky, to také nechápu.
                Představte si situaci, kdy by se elektroauta rozšířila. Ne každý má garáž a možnost natankovat plnou doma. Tak se budou u dobíječek tvořit fronty, protože nabíjení bude trvat hodiny, aby bylo auto full alespoň na 80%. Zákazníci nechtějí čekat hodiny, ale par desítek minu. Tak na jedno kavčo.
                Takže buď správně nepochopily trend e-aut nebo je možná problém v síti. Nejsem technicky vzdělaný, je tedy možné, že rychlé dobíjení asi by naše rozvodné sítě nezvládly. Ale z mnoha diskuzí tady na hybrid.cz vím, že ani s tím není problém.

Napsat komentář