Nissan v Sunderlandu vyrobí baterie pro příští generace elektromobilů

Jan Horčík - 25 Leden 2016

Nissan oznámil, že baterie pro příští generace elektromobilů se budou vyrábět v britském Sunderlandu. Oznámení přichází v době, kdy Nissan uvádí na trh třetí generaci elektromobilu Nissan Leaf s dojezdem až 250 km.Nissan hodlá své snahy o realizaci myšlenky společnosti s nulovými emisemi dále zintenzivnit, a to dalším vývojem a popularizací elektromobilů i zaváděním inovací využívajících technologie a činnosti spojené s elektromobily.

Nissan hodlá své snahy o realizaci myšlenky společnosti s nulovými emisemi dále zintenzivnit, a to dalším vývojem a popularizací elektromobilů i zaváděním inovací využívajících technologie a činnosti spojené s elektromobily.
foto: Nissan

TISKOVÁ ZPRÁVA

Závazek spojený s investicemi ve výši 26,5 milionu liber by měl závodu na výrobu vyspělých lithium-iontových baterií v Sunderlandu, který je největším svého druhu v Evropě, zajistit 300 vysoce kvalifikovaných pracovních míst v úsecích výroby, údržby a konstrukce.

V globálním měřítku patří tento závod mezi trojici továren na baterie společnosti Nissan. Zajišťuje moduly baterie pro plně elektrický Nissan Leaf a pro elektrickou dodávku Nissan e-NV200, kterou vyrábí závod společnosti Nissan ve španělské Barceloně.

známení je dalším krokem potvrzujícím úsilí Nissanu o dosažení plně elektrické budoucnosti. Nissan je v segmentu elektromobilů již nyní globálním lídrem a více než 200 000 vozů Nissan LEAF dosud po silnicích celého světa najezdilo dvě miliardy mil. Jen v roce 2015 prodal Nissan po celém světě 43 651 vozů LEAF, z toho 15 630 v Evropě.

Předseda představenstva společnosti Nissan Europe Paul Willcox uvedl: „Nissan LEAF změnil jízdní výkon elektromobilů i jejich vnímání a přinesl společnosti Nissan pozici nesporného lídra v oblasti těchto technologií. Dnešní oznámení odráží záměr společnosti Nissan udržet si vedoucí pozici v segmentu elektromobilů po řadu dalších let. Centrem budoucích inovací by se pak měly stát naše evropské provozovny.“

Od roku 2013, kdy byla v Sunderlandu díky investicím ve výši 420 milionů liber zahájena výroba elektromobilů, přispěl závod na výrobu baterií společně s výrobou modelu Nissan LEAF k vytvoření než 2000 pracovních míst v rámci společnosti Nissan i v dodavatelském řetězci.

auto továrna Nissan Sunderland Británie výroba elektromobilů Nissan Leaf a baterií li-ion

Továrna Nissan Sunderland v Británii.
foto: Nissan

Willcox dodal: „Od zahájení výroby baterií v Sunderlandu dosáhl Nissan bezkonkurenční kvality. Zajištění této budoucí výrobní zakázky zásadního významu je důkazem našeho úspěchu. Souběžně se zveřejněním této zprávy byl na trh uveden Nissan LEAF s dojezdem 250 km. I ve své třetí generaci jde model LEAF stále od úspěchu k úspěchu a zosobňuje naplnění naší vize elektrické dopravy.“

Oznámení přichází na počátku významného roku, v němž Nissan oslaví 30 let fungování svého závodu v Sunderlandu (který je dnes největším závodem v historii automobilového průmyslu ve Spojeném království) a 10 let činnosti závodu v ruském Petrohradu.

V petrohradském závodě oslavili v roce 2015 vyrobení 200 000. vozu, díky němuž se mohou pyšnit titulem nejrychleji rostoucího závodu v Rusku.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

inde nez tu, diskutujuci vidia zmienky o Tesle S, a vseobecne BEV, realnejsie, teda panuje dost velka skepsa. tak hlavne ze maju zakaznikov aj bez regulacii, inak je to stale v realnom svete o nicom.

ludia chcu nizke ceny a este vyssi dojazd a menej cakania. najviac sa obavaju odvety statu ktory si zacne vyberat peniaze inde, aby ich skasol, a tak vo vsetkom vidia, z kaluze do blata.

nechcel by nissan skusit vodne baterie s hlinikom ?

Obrázek uživatele Radovan

Chápu Vaši skepsi, sám jsem dodneška nezjistil, jak se z obyčejného občana stává po zvolení nenažraná svině politik. Nějaké geny nebo jim něco přidávají do pití, těžko říci. Každopádně co rozhodnutí, to omezení svobody nebo ruka v cizí kapse, o tom žádná.
Teslu nelze hodnotit očima běžného občana, ten taky nejezdí v sedmičkovém BMW či osmičkové Audi. Každé zboží si najde svého zákazníka.
Co lidé chtějí u elektromobilů, to všichni dobře vědí. Akorát se ta cesta v sériovém provedení nesmírně vleče. Pokud přistoupíte na svépomoc a spokojíte se se staršími vozy a přestavbou, máte možnost používat BEV za malé peníze už nyní. Staré originál elektrická Berlinga, P106 atp..

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 53 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 15 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stane se to naprosto jednoduše - z mého okolí se stali politiky lidé, kteří sice dosáhli Vš vzdělání, ale rozhodně nebyli špičkovými, možná ani ne průměrnými odborníky a uměli dobře a přesvědčivě mluvit a především argumentovat tak, aby svoji"pravdu" prosadili, byť to byla defacto demagogie nebo nepravda... takže podle mě se člověk s geny politika rodí a nezíská je...pokud si někdo naivně myslí, že v žumpě politika něco změní a je to člověk poctivý, tak je zakrátko vyštípán...ostatně ono politici se kvalitních lidí bojí (cítí se právem ohroženi...)

Jak to vlastne je s legalitou takove prestavby (vestavby jinych aku nez se kterymi bylo auto homologovano)?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Podle toho co vím, tak jde v podstatě jen o výměnu náhradního dílu, jedněch baterií za druhé. Jen jich bývá buď méně (při stejné kapacitě) nebo více (ale prostorově stejně a při větší kapacitě). Více by Vám asi řekli v EVC group Hulín nebo pan Vegr. Ten si třeba zastavěl původní elektrický P106 ve verzi Cargo (pro 2) novými bateriemi (menšími s větší kapacitou) a dojezd 500 km pro něj není problémem.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 53 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 15 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ak by to pre politika bola skutocne vizia, ktora by ho presvedcila o moznej pravde, ze spasa je v elektromobilite. najskor sa uvolnia prostriedky aby malo kazde parkovisko v kazdom meste 230V zasuvku na kazdom parkovacom mieste, ktora sa zopne spolocne s nocnym prudom.

to by viedlo ku kradnutiu elektriny, takze bud drahy variant ktory by nepresiel hromadne, alebo ine "stale drahe" monetovanie pripojenia ci uz by slo o 230V alebo nieco ine.

k tomu oslobodenie od dane pri kupe BEV.

auta by sa takto vymenili v priebehu 15r, pokial by ovsem nezacali medzi tym robit danove cari-mari.

to sa ale nikdy nestane. BEV auta su preto v horizonte aspon mojeho zivota utopia.

"Nissan pozici nesporného lídra v oblasti těchto technologií. Dnešní oznámení odráží záměr společnosti Nissan udržet si vedoucí pozici v segmentu elektromobilů po řadu dalších let."

to je hodne vtipne prohlaseni :D aby ta rada neznamenala nakonec jen dalsi 2 roky vcetne roku 2015, tedy jen 2015 a 2016, ale tak rada to je :D

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC Group
185.66.36.26