Nissan ukázal čerpací stanici budoucnosti

Společnost Nissan přednedávnem poodhalila, jak by mohl vypadat svět budoucnosti. Představila první návrh plně propojeného konceptu budoucí mobility, na němž spolupracuje s renomovanými architekty ze společnosti Foster + Partners.

Jak si představují budoucnosti osobní mobility Nissan a architektonická společnost Foster + Partners? Velmi odlišně než ostatní velké automobilky.
foto: Nissan

Z významného partnerství automobilky Nissan, výrobce nejprodávanějšího 100% elektrického vozu na světě Nissan Leaf, s předním architektonickým studiem vzešla myšlenka, že čerpací stanicí budoucnosti by mohlo být samotné vozidlo.

Vizionářský koncept společnosti Nissan, který přibližuje efektní dvouminutové video, v němž hraje hlavní roli populární Nissan LEAF a futuristický koncept IDS, mapuje, jak by stále se vyvíjecí technologie v budoucnu mohly změnit způsob života lidí.

Budoucnost mobility

Společné dílo obou partnerů, jež vzniklo v rámci ročního projektu, dává nahlédnout do světa, jaký by mohl vzejít z vize společnosti Nissan o inteligentní mobilitě, do světa, v němž lidé volí technologie pro pilotované řízení s nulovými emisemi a automobily komunikují s okolním prostředím.

Designová studie byla představena na letošním, již 86. mezinárodním .

Předseda představenstva společnosti Nissan Europe Paul Willcox k tomu uvedl: „Technologie slibují mnoho odpovědí na problémy, které dnes ve městech řešíme. Skutečný efekt ale vidíme, až když se technologie propojí jedna s druhou a se světem kolem nás. V oblasti technologií s nulovými emisemi se velmi výrazně angažujeme už od roku 2010. Tím ale naše vize nekončí. Věříme, že budoucnost dopravy závisí jak na infrastruktuře, tak na okolním prostředí. Hledáme reálná, uskutečnitelná řešení, která se neomezují jen na produkt, ale jsou komplexní.“

Revoluční technologie

Nová vize pracuje s množstvím revolučních technologií Nissan a naznačuje, jak by bylo možné propojit systém vehicle-to-grid, ukládání energie do baterií, bezdrátové nabíjení, technologii autonomního řízení a bezdrátové datové připojení a díky tomu od základu změnit systém využívání a distribuce energie v největších evropských městech.

David Nelson, jeden z hlavních projektantů společnosti Foster + Partners, dodává: „Integrace technologií nulových emisí do městské zástavby je nezbytným předpokladem pro budování chytřejších a udržitelnějších měst. Myšlenka nulových emisí se proto nesmí uplatňovat jen u aut. Musí být středobodem veškeré naší činnosti.“

Trh se postupně přiklání k alternativním zdrojům pohonu, jako je například elektrická energie, a tak roste tlak na budování udržitelné a inovativní sítě pro doplňování pohonných prostředků.

Městský svět budoucnosti

Více než polovina (54 %) dnešní populace žije ve městech. Do roku 2050 bude v městských oblastech žít dokonce sedm lidí z deseti, proto je nesmírně důležité vytvořit infrastrukturu, která tento nárůst umožní zvládnout.

Nissan v Evropě v současné době testuje systém vehicle-to-grid, který – pokud se využije i potenciál znovu používaných baterií – umožní, aby vozy fungovaly jako individuální „zásobárny energie“, které energii dokážou ukládat, využívat i vracet zpátky do sítě.

Podle prognóz by do roku 2050 mělo být možné pokrýt téměř veškerou světovou spotřebu energie z obnovitelných zdrojů.

50 000 elektromobilů Leaf

Značka Nissan v roce 2010 otevřela komerční trh s elektromobily. Nissan LEAF, první sériově vyráběný plně elektrický automobil na světě, stále zůstává nejprodávanějším elektromobilem všech dob.

Nejprodávanější sériově vyráběný elektromobil slaví v závodu společnosti Nissan v Sunderlandu historický mezník. Tři roky poté, co Nissan zahájil výrobu elektromobilů a baterií v Evropě, sjel z linky 50 000. v Evropě vyrobený Nissan LEAF.

Nissan je prvním evropským výrobcem automobilů s integrovanou technologií výroby baterií, který prodal 50 000 vozů. Jubilejní stříbrný Nissan LEAF s výbavou Tekna sjel z výrobní linky minulý týden a míří k zákazníkovi do Francie.

V Evropě vyráběné vozy Nissan LEAF se v současné době vyvážejí na 23 trhů v západní Evropě i dalších částech světa, mimo jiné například do Argentiny, na Island, do Izraele nebo na Tchaj-wan.

Nissan LEAF vstoupil na trh před pěti lety jako první sériově vyráběný elektrický vůz a stále zůstává nejprodávanějším elektromobilem všech dob. Po celém světě už se prodalo téměř 220 000 vozů.

Nyní se v Evropě prodává nová verze Nissan Leaf s 30kWh baterií (viz. náš test).

tisková zpráva

7 Comments on “Nissan ukázal čerpací stanici budoucnosti”

  1. Zádné kabely(redukce)
    Zádné kabely(redukce) jednoduché na používání a vysoce komfortní.Zvládne každý. Ještě kdyby to byl nabijecí standard pro všechny bez rozdílu značky elektromobilů. To by bylo teprve dokonalé .
    Jak prohlásil jeden majitel Tesly Jestě mi chybí automatické připojení a odpojení nabijecího kabelu. Dveře od garáže se otevřou na dálku, ale nabíjecí kabel musím odpojit ručně.

Napsat komentář