Nissan testuje elektromobil Leaf s dvojnásobným dojezdem

Elektromobil Nissan Leaf, který se odnedávna prodává také v České republice, je vybaven 24kWh li-ion baterií. Ta mu umožňuje dojezd 150 km až 200 km. Automobilka aktuálně ve Španělsku v rámci závodu ECOseries otestovala auto vybavené dvojnásobnou, 48kWh baterií.

Speciální verze elektromobilu Nissan Leaf vybavená 48kWh baterií. Zatmavená zadní skla dávají napovědět, že objem přídavné baterie nebude malý (a nejspíš ani hmotnost).
foto: (© Rafa Llandres) ECOseries

ECOseries je série španělských závodů, který se může zúčastnit prakticky kdokoliv a jakýmkoliv vozem. Zároveň je ale pro automobilky příležitostí k tomu, aby tam ukázaly své nejnovější produkty. V posledním závodě se tak například předvedly elektromobily či elektrická auta značek Peugeot, Toyota, Volkswagen, Porsche, Mercedes-Benz a Nissan.

Právě Nissan zaujal zdaleka nejvíc. Do závodu přihlásil celkem tři elektromobily Nissan Leaf. Z toho jeden byl testovací prototyp, který byl namísto klasické 24kWh baterie vybaven baterií s dvojnásobnou kapacitou – 48kWh.

Ta by teoreticky mohla autu nabídnou dojezd až kolem 350 km na jedno nabití. Nissan se podle pořadatelů pro tento krok rozhodl primárně z toho důvodu, aby držel krok s dalším soutěžícím elektromobilem značky Mercedes-Benz třídy A E-Cell. Ten je totiž vybaven 36kWh baterií (Daimler na voze spolupracuje s Tesla Motors).

Bohužel, žádné další podrobnosti týkající se 48kWh verze Leafu nejsou k dispozici. Je jasné, že pro Nissan, resp. jeho barcelonské technické centrum, jde především o testovací laboratorní vůz. Zároveň je ale jasné, že do budoucna bude muset kapacitu baterií zvyšovat a 48kWh už zní hodně nadějně!

23 Comments on “Nissan testuje elektromobil Leaf s dvojnásobným dojezdem”

  1. V ČR se neprodává to je
    V ČR se neprodává to je pravda ale v SR ano. NISSAN Autoimpex Bratislava,byl jsem tam osobně ve středu i dnes na jednání dokonce mají i něco skladem. Při objednávce dodají do 3 týdnů bez problému, pokud máte zájem dejte kontakt bude pro vás lepší cena. momentálně mám jeden Leaf zapůjčen od Autoimpexu do pondělí v Brně můžete přijet rád ukážu

    1. záujem by aj bol, ale nieje
      záujem by aj bol, ale nieje to este plnohodnotny dojazd 🙁
      dve auta mat nechcem a na dovolenky k moru chodim zasadne autom, koli slobode ktoru tam potom na mieste mam.

      inak dochdzam denne do prace po meste najazdim tak 25km denne, teda elektro si urcite raz kupim…pockam az bude dojazd aspon 400-500km za cenu do 30tis Eur.

        1. Je to tak, je třeba si
          Je to tak, je třeba si uvědomit že technologie článků, která umožňuje dojezd >300km při rozumných rozměrech a hmotnosti tu je jen cca od roku 2010. Tudíž lze očekávat, že už kolem roku 2020 může být elektromobil s dojezdem 500km a ceně do 30tis USD naprosto běžný jev, technologii na to máme již teď. Taky si je třeba uvědomit co 10let znamená v automobilovém průmyslu. Když srovnám 10let starou Fábii I.generace a nejnovější generaci, tak nějaký zásadní pokrok nevidím.

          Mě spíš štve ta tupost mnoha rádoby odborníků s jejich tvrzení že 100mil/160km stačí (a automobilky to samozřejmě rády potvrzují – ale jim vinu nedávám, protože těm jde o kšeft). Tohle tvrzení a studie je a vždycky byla u auta bez ohledu na pohon naprostá kravina – kdyby to byla pravda, tak se do aut dnes montují běžně jen 10litrové nádrže. Minimum pro auto vždy bylo cca 300km, a optimum cca kolem 600km jedno jestli se jezdí na naftu,plyn, baterky, vodík..

          1. Dovolil bych si trochu
            Dovolil bych si trochu nesouhlasit s vaším názorem na „tupost mnoha rádoby odborníků“.
            Bydlím v Brně a jezdím pouze po Brně a opravdu nejbližším okolí, takže dojezd 160 km na jedno nabití považuji v mém případě za naprosto vyhovující. Je to naprosto totéž, jako kdybych si kupoval benzin po vámi zmíněných deseti litrech. Znám takových „cestovatelů“ více – pouze cesta do práce a zpět. To že to nevyhovuje vám osobně, vás neopravňuje nadávat někomu do „tupců“ a mluvit o „kravinách“.
            Ono výrobní cena nádrže na 10 nebo 40 litrů se takřka neliší a vzhledem k celkové velikosti auta také není podstatná. Naproti tomu cena baterií po zdvojnásobení kapacity – zatím hanba pomyslet.
            Také bych byl raději kdyby celkový dojezd e-aut byl větší, ale musíme se přizpůsobit momentální realitě.
            Co je „optimum“ pro vás nemusí platit pro všechny. Pokuste se prosím své rozhořčení poněkud zmírnit. Vzhledem k vlastní zkušenosti a tomu, co vidím kolem sebe, věřím více těm „rádoby odborníkům“ než jednomu naštvanému diskutérovi.

            1. Též se dobrovolně řadím
              Též se dobrovolně řadím do kategorie tupců (podle Pajdy) a plně souhlasím s každou větou p.Mykance. Nejen proto, že též bydlím v jistém městě a téměř každý den jezdím autem (služebně či soukromě). Pokud nejsem vyslán na služební cestu, ujedu denně tak 25 – 60 km. Jsem-li vyslán, tak místa, kam dojíždím, jsou vzdálena 105 km, 85 km, 115 km, 156 km. Tam vozidlo stojí několik hodin bez pohybu. Pak zase jedu zpět. Samozřejmě uvažuji při té několikahodinové zastávce dobíjení akumulátorů.
              Připojení k elektrické síti téměř kdekoliv není již teď velký problém.
              Takže by to bylo skoro vždy „v pohodě“ – krom té jedné lokality (156 km). Tady bych předpokládal cestou raději nějakou přestávku (na snídani, na odpolední jídlo a pod.) Počítám s přestávkou cca 1/2 hodiny – a nemuselo by to být ani rychlodobíjení, stačilo by připojení 22 kW (zásuvka 3×400 Voltů).
              Ta přestávka jistým omezením je, to ano — ale aby kvůli vyloučení této přestávky (jednou za měsíc) auto muselo být o 150.000 Kč dražší, není pro mne třeba.
              Pro jiné je to nepřekonatelný problém – chápu, tak ať si ten „levný EV“ nepořizují. Drahý EV (např. Tesla S) to ujede bez problémů.
              (jistý pokles cen předpokládám po roce 2015)

              1. cituji Vás: „Připojení k
                cituji Vás: „Připojení k elektrické síti téměř kdekoliv není již teď velký problém.“

                Tím jako bylo myšleno připojení elektroauta??? (ono to není z věty úplně jasné a je v tom dost podstatný rozdíl) Tohle je totiž ve spojení s dojezdem jen 160km naprosto zásadní otázka.

                Podle mne je dnes „v pohodě“ si kdekoliv dobít mobilní telefon, ale opravdu by mne zajímalo jak dnes vypadá „v pohodě“ dobíjení auta před panelákem na sídlišti, před fabrikou, na parkovišti supermarketu, na benzínce, …?

                Totiž ta teze automaticky počítá s tím, že mám možnost dobíjet doma = automaticky musím bydlet v domečku, nebo mít garáž (tím mimochodem v podstatě vylučuje současné městské aglomerace, kam je mimochodem primárně namířena, dokud nebude hotová kompletní dobíjecí infrastruktura). A troufnu si tvrdit, že dřív než bude tato infrastruktura hotová, tak už elektroauta budou běžně jezdit 300-500km na jedno dobití, pokud jim to ovšem někdo nezakáže.

                1. Elektromobil není a možná
                  Elektromobil není a možná ani nikdy nebude autem pro všechny lidi na světě.
                  Pokud je dnes pro Vás nepřekonatelný problém najít přístup k elektrické zásuvce, neuvažujte vůbec o elektromobilu.
                  Já se na ty zásuvky vždy někde dokážu připojit (a v koupelně v paneláku to nebude).
                  Uvítal bych dojezd EV aspoň 200 km, to ano – a ten zde do dvou let, předpokládám, bude. Více v podstatě nutně nepotřebuji (stejně jako dnes nepotřebuji dvoutunové SUV s osmdesátilitrovou nádrží k nákupu 15 kg potravin v hypermarketu).
                  Na cestu dlouhou 800 – 2000 km také někdy jedu, jezdím tak ale méně často nežli 1x za rok, to bych pak jel něčím jiným.
                  Takže dororučuji: nechte si svůj názor na věc, já si ponechám také svůj :-). Hezký den přeju …

            2. cituji Vás: „Také bych byl
              cituji Vás: „Také bych byl raději kdyby celkový dojezd e-aut byl větší, ale musíme se přizpůsobit momentální realitě.“

              Jenže právě ta teze „rádoby“ odborníků do které se obouvám toto považuje za neměnné na věčné časy!!! Je to stejná analogie jako s výdrží moderních smartfone. Nevím jak vy, ale já mít možnost koupit moderní smartfone s plnohodnotnou výdrží cca 7-14dní a vedle toho současných cca 3dnů(ikdyž mám možnost nabíjet na rozdíl od elektroauta skutečně téměř všude), tak na ty 3dny rychle zapomenu jako vzpomínku na technickou historii. Naopak výdrž měsíc už klidně oželím. Mimochodem jsem si ani nevšiml, že by vůbec někdo chválil výdrž u současných smartfone a považoval ji na rozdíl od elektroaut za dostatečnou.

              Takže ještě jednou, je klidně možné, že za 20let (ani náhodou tomu nevěřím) budeme už mít „ideální“ články, kde bude v podstatě jedno jestli v autě povezu 25kWh nebo 100kWh(rozuměj 10l vs 40l nádrž), ale holt se podle této teze bude stále do aut instalovat jen dnešních 25kWh protože nám 160km vlastně stačí?

              1. Mimochodem zajímavá
                Mimochodem zajímavá myšlenka povinně snížit objem palivové nádrže na 10l, to dělá v benzinu rozdíl hmotnosti (náplň+materiál) plných nádrží oproti 40l cca 25kg/auto a když tím vynásobíme miliony aut jezdících po EU, tak dostaneme už celkem zajímavou úsporu paliva a emisí CO2.

                1. tohle nerikejte moc nahlas
                  tohle nerikejte moc nahlas nebo se toho chyti Evropska U(h)nije 🙂

              2. Fajere co vše znáš,
                Fajere co vše znáš, hlavně víš co chcou lidi.

                Cituje Tebe:
                Nevím jak vy, ale já mít možnost koupit moderní smartfone s plnohodnotnou výdrží cca 7-14dní a vedle toho současných cca 3dnů(ikdyž mám možnost nabíjet na rozdíl od elektroauta skutečně téměř všude

                Chceš říci, že ho nemáš? Chceš říci, že si ho teprve koupíš až vydrží 14 dní? A když ho nemáš ty, chceš říci, že dnes lidi nenakupijí smartfouny?

                Se probuď, když výrobci začnou prodávat alektromobil s dojezdem 120-160 km, za ceny max +-350k kč, lidi budou nakupovat a bude všem ukradené, že ty nekoupíš nebo, že ty chceš dojezded nejméně co dá benziňák…

                P.S. Taky bych chtěl benzin za 1kč 20 litrů, ale bohužel to mi nikdo neprodá…

                1. ja kdybych si mohl vybrat
                  ja kdybych si mohl vybrat telefon, ktery vydrzi bez nabijeni 14 dni tak si za nej priplatim, takhle hold nemam na vyber 🙁
                  skoda ze vyrobci telefonu nenabizi nekolik variant baterii, tak jako nabizi nekolik variant vnitrni pameti.

                  PS: nauc se cist, celkem jasne vysvetluje rozdil mezi 3 a 14 dny a cemu by dal prednost kdyby mel moznost volby…

                2. Chci tím pouze říct, že
                  Chci tím pouze říct, že jsem ještě neslyšel teze, že výdrž dnešních smartfounů je dostatečná pro 90% populace a tudíž ji netřeba zvyšovat ani v případě, že to bude snadno realizovatelné.

                  Naopak v „dávné“ minulosti hloupých telefonů jsem slyšel jen sporadicky, že by někdo nadával na to že mu mobil na jedno nabití vydrží jen 14dní a ne třeba měsíc nebo rok.

  2. Elektromobil Nissan Leaf,
    Elektromobil Nissan Leaf, který se odnedávna prodává také v České republice….
    Dle čerstvého oficiálního vyjádření výhradního importéra pro ČR a SR je N Leaf v nabídce, bohužel ho nelze objednávat… nelze si dohodnout testovací jízdu, nemůžete si ho oficiálně ani prohlédnout… tzn v ČR a SR se neprodává

    1. Zdroje říkají, že šlo o
      Zdroje říkají, že šlo o A, i některé starší zprávy se o spolupráci na Áčku zmiňují. Na druhou stranu ano, víme, že Tesla oficiálně spolupracuje na třídě B. Na druhou stranu, proč by zároveň nemohla dělat i na pohonu pro A E-Cell? Závěr je tedy nejednoznačný, a proto jsme raději zůstali u toho, co říkají zdroje.

Napsat komentář