Nissan se v roce 2016 rozhodl pro redukční dietu

redakce - 03 Únor 2016

Nissan se v roce 2016 chce dostat do formy, a proto se rozhodl výrazně snížit hmotnost osobních vozidel. Bude spolupracovat na vývoji nových materiálů s ostatními automobilkami i výzkumnými institucemi.auto Nissan redukční dieta

Nissan rozbíhá zkušební program – první krok k výrobě revolučních materiálů, které naleznou uplatnění při výrobě vozidel zítřka
foto: Nissan

Nissan chce v roce 2016 i v dalších letech chce snižovat hmotnost napříč kompletní řadou svých osobních automobilů. Výsledkem „Programu snižování hmotnosti“ bude materiál s průkopnickým složením, který se bude používat k výrobě podlahy vozidel budoucnosti.

Úzkou spoluprací s britským dodavatelským řetězcem získá Nissan přístup k materiálům a postupům z odvětví letectví a motoristického sportu, a to včetně materiálů využívaných v kosmonautice.

David Moss, viceprezident oddělení návrhu a vývoje vozidel ve středisku NTCE k tomu řekl: „Nissan jde stále vpřed a díky ještě početnějším vzrušujícím inovacím nebude následujících 12 měsíců ve znamení evoluce, ale půjde rovnou o revoluci.“ Tento program je jedním z dalších důkazů potvrzujících naši vůli vyrábět auta zítřka už dnes.

Vzápětí ještě dodal: „Je nám jasné, že automobily zítřka budou muset být lehčí, výkonnější a efektivnější. Přesně z toho důvodu také vznikl náš zkušební program, ve kterém spolupracujeme s výzkumnými a průmyslovými institucemi z celého Spojeného království. Cílem programu je představit nové výrobní postupy, které pro naše odvětví budou znamenat revoluci.“

Kromě „Programu snižování hmotnosti“ se Nissan věnuje ještě dalšímu rozsáhlému „hubnoucímu programu“, díky kterému se podařilo o 90 kg odlehčit model X-Trail a o 40 kg nový model Qashqai. Podstata druhého zmíněného programu tkví v použití lehčích a pevnějších materiálů, které i nadále umožní osazovat vozy velkým množstvím doplňkové výbavy.

Úsilí společnosti Nissan v „Programu snižování hmotnosti“ se projeví zlepšením výkonu a snížením spotřeby vozidel. Dojde též ke snížení hmotnosti, která jinak narůstá se stále větším objemem technologií, jimiž jsou vozidla osazována. Na právě vyvíjeném prototypu bude možné ověřit funkčnost nového dílu.

Na popsaných úkolech pracuje Nissan v rámci skupiny LX, jejímiž členy jsou výrobci automobilů a výzkumné instituce, včetně společností Sigmatex a Axillium Research. Cílem skupiny je zvýšit schopnosti automobilového dodavatelského řetězce ve Spojeném království vyrábět kompozitové díly.

Program LX je financován institucí Advanced Manufacturing Supply Chain Initiative, kterou založila britská vláda s úmyslem podporovat dodavatelské řetězce ve Spojeném království v růstu a dosažení standardů běžných po celém světě.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Já vím, že budu za hnidopicha, ale vždycky mne tyhle snahy rozesmějí - o 90 kg odlehčit model X-Trail a o 40 kg nový model Qashqai - první má pohotovostní hmotnost 1,7 tuny a druhý 1,5 tuny. Těch 90 kg z 1.700 ještě prosím, to se dá brát jako vážně míněnou snahu a dobrý začátek, ale 40 kilo z 1.500 kg? Není to trochu málo?

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil