Nissan se v roce 2016 rozhodl pro redukční dietu

redakce - 03 Únor 2016

Nissan se v roce 2016 chce dostat do formy, a proto se rozhodl výrazně snížit hmotnost osobních vozidel. Bude spolupracovat na vývoji nových materiálů s ostatními automobilkami i výzkumnými institucemi.auto Nissan redukční dieta

Nissan rozbíhá zkušební program – první krok k výrobě revolučních materiálů, které naleznou uplatnění při výrobě vozidel zítřka
foto: Nissan

Nissan chce v roce 2016 i v dalších letech chce snižovat hmotnost napříč kompletní řadou svých osobních automobilů. Výsledkem „Programu snižování hmotnosti“ bude materiál s průkopnickým složením, který se bude používat k výrobě podlahy vozidel budoucnosti.

Úzkou spoluprací s britským dodavatelským řetězcem získá Nissan přístup k materiálům a postupům z odvětví letectví a motoristického sportu, a to včetně materiálů využívaných v kosmonautice.

David Moss, viceprezident oddělení návrhu a vývoje vozidel ve středisku NTCE k tomu řekl: „Nissan jde stále vpřed a díky ještě početnějším vzrušujícím inovacím nebude následujících 12 měsíců ve znamení evoluce, ale půjde rovnou o revoluci.“ Tento program je jedním z dalších důkazů potvrzujících naši vůli vyrábět auta zítřka už dnes.

Vzápětí ještě dodal: „Je nám jasné, že automobily zítřka budou muset být lehčí, výkonnější a efektivnější. Přesně z toho důvodu také vznikl náš zkušební program, ve kterém spolupracujeme s výzkumnými a průmyslovými institucemi z celého Spojeného království. Cílem programu je představit nové výrobní postupy, které pro naše odvětví budou znamenat revoluci.“

Kromě „Programu snižování hmotnosti“ se Nissan věnuje ještě dalšímu rozsáhlému „hubnoucímu programu“, díky kterému se podařilo o 90 kg odlehčit model X-Trail a o 40 kg nový model Qashqai. Podstata druhého zmíněného programu tkví v použití lehčích a pevnějších materiálů, které i nadále umožní osazovat vozy velkým množstvím doplňkové výbavy.

Úsilí společnosti Nissan v „Programu snižování hmotnosti“ se projeví zlepšením výkonu a snížením spotřeby vozidel. Dojde též ke snížení hmotnosti, která jinak narůstá se stále větším objemem technologií, jimiž jsou vozidla osazována. Na právě vyvíjeném prototypu bude možné ověřit funkčnost nového dílu.

Na popsaných úkolech pracuje Nissan v rámci skupiny LX, jejímiž členy jsou výrobci automobilů a výzkumné instituce, včetně společností Sigmatex a Axillium Research. Cílem skupiny je zvýšit schopnosti automobilového dodavatelského řetězce ve Spojeném království vyrábět kompozitové díly.

Program LX je financován institucí Advanced Manufacturing Supply Chain Initiative, kterou založila britská vláda s úmyslem podporovat dodavatelské řetězce ve Spojeném království v růstu a dosažení standardů běžných po celém světě.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Já vím, že budu za hnidopicha, ale vždycky mne tyhle snahy rozesmějí - o 90 kg odlehčit model X-Trail a o 40 kg nový model Qashqai - první má pohotovostní hmotnost 1,7 tuny a druhý 1,5 tuny. Těch 90 kg z 1.700 ještě prosím, to se dá brát jako vážně míněnou snahu a dobrý začátek, ale 40 kilo z 1.500 kg? Není to trochu málo?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobilyProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter


185.66.36.26