Nissan Qashqai: třetí generace jde v Evropě na trh poprvé jako hybrid e-Power

Elektrifikaci do modelové řady Qashqai přináší inovativní systém sériově hybridního pohonu e-POWER.

Nová alianční platforma CMF-C je základem pro technologické inovace
modelu Qashqai

foto: Nissan

Rozměry nové generace crossoveru Nissan Qashqai jsou 4425 mm délky, 1835 mm šířky a 1625 mm výšky. Rozvor vozu se zvětšil o 20 mm na 2666 mm a celková délka se zvětšila o 31 mm. Došlo k nepatrnému zvýšení výšky (+ 35 mm) a rozšíření vozu o 29 mm pro lepší postoj a výsledný dojem celkového designu na silnici.

Nový Nissan Qashqai podporuje cíl společnosti Nissan dosáhnout 50 % objemu prodeje elektrifikovaných verzí svých modelů v Evropě do roku 2024. Bude k dispozici nejen s benzinovým motorem 1,3 DIG-T vybaveným technologií mild hybridního pohonu, ale také pro Evropu představuje e-POWER.

Mild-hybrid

Mild hybridní systém, který je k dispozici u nového modelu Qashqai, je cenově dostupnější hybridní technologií, která poskytuje podporu točivého momentu, prodloužené vypnutí motoru při volnoběhu, rychlé znovu nastartování a režim plachtění do zastavení (pouze Xtronic).

Při zpomalování se energie získává rekuperací a ukládá se do lithium-iontové baterie. Tato energie se je poté využívána v režimu Start-Stop, v režimu plachtění do zastavení (pouze verze Xtronic) a jako podpora točivého momentu benzinového motoru.

V režimu plachtění do zastavení, při rychlostech nižších než 18 km/h a při „aktivním brzdění”, se motor vypne a akumulovaná energie se použije k napájení elektrických zařízení vozidla. To umožňuje prodloužení zastavení motoru a snížení spotřeby paliva.

E-POWER

Nový Qashqai přináší do Evropy premiéru inovativního systému pohonu e-POWER společnosti Nissan. Systém e-POWER se skládá z vysoce výkonné baterie a hnacího a integrovaného hnacího ústrojí složeného ze zážehového motoru o výkonu 117 kW s jedním z nejlepších variabilních kompresních poměrů v dané kategorii, generátoru energie, měniče a elektromotoru o výkonu 140 kW podobné velikosti a výkonu, jaký lze najít v elektromobilech značky Nissan.

Jedná se o jedinečné řešení, které kombinuje příjemné lineární zrychlení, které je charakteristické pro elektromobil, ale bez nutnosti nabíjení. Pro splnění typických požadavků evropských spotřebitelů a jejich každodenního provozu byla instalace systému e-POWER pro nový Qashqai významně vylepšena.

Oproti použití systému e-POWER v modelu Note – nejprodávanějším japonském automobilu za poslední roky – kde je využit benzinový motor 1,2l, který nabíjí bateriovou jednotku, a konečný výkon systému je 80 kW, byl e-POWER pro evropský trh upgradován použitím 1,5litrového zážehového motoru s konečným výkonem systému 140 kW.

Jedinečným prvkem systému e-POWER je to, že zážehový motor slouží výhradně jako generátor elektrické energie, zatímco kola jsou poháněna elektromotorem. To znamená, že motor může vždy běžet v optimálním režimu, což vede k vynikající účinnosti a nižším emisím CO2 ve srovnání s tradičním spalovacím motorem.

Díky čistě elektrickému pohonu nedochází k žádné prodlevě jako u spalovacího motoru nebo tradičního hybridu. Okamžitá reakce jako u elektromobilu přináší vzrušující pocit z vysokého točivého momentu a nejlepší úroveň zrychlení při různých rychlostech, což usnadňuje předjíždění nebo najíždění na dálnici a zvyšuje pocit jistoty za volantem.

Podobně jako elektromobil Nissan Leaf, i nový Qashqai e-POWER těží ze zcela nového zážitku z jízdy díky možnosti ovládat vůz jedním pedálem, a to prostřednictvím systému e-Pedal. Řidič se tak může rozjíždět, zrychlovat a zpomalovat pouze pomocí plynového pedálu.

Vylepšený Pro-Pilot

Nový Qashqai bude vybaven novou generací asistenčního systému ProPILOT, která přináší větší podporu řidiče v širším spektru okolností. Systém nazvaný ProPILOT s funkcí Navi-link byl navržen tak, aby snižoval únavu a stres při řízení a jeho používání bylo velmi intuitivní. (Systém bude k dispozici pouze pro verze s převodovkou Xtronic)

ProPILOT s funkcí Navi-link dokáže zrychlit a zabrzdit vozidlo v jednom jízdním pruhu na dálnici. Systém dokáže vozidlo zrychlit na nastavenou rychlost a v hustém provozu a popojíždějících kolonách může vozidlo zabrzdit až na 0 km / h.

Systém je schopen automaticky pokračovat, pokud vozidlo stojí méně než tři sekundy a provoz před vozidlem se pohybuje. U nového Nissanu Qashqai je nyní aktualizovaný systém schopen přizpůsobit rychlost vozu podle dalších vnějších okolností: když vůz přejede do nižší rychlostní zóny na dálnici, je schopen přečíst dopravní značky a vzít do úvahy údaje o rychlostním limitu z navigačního systému a zpomalí Qashqai na příslušnou rychlost, což znamená, že řidič nemusí ručně nastavovat rychlost tempomatu.

Systém může také použít data z navigačního systému k úpravě rychlosti pro blížící se zatáčky nebo dálniční sjezdy, které mají těsnější poloměr. Kromě toho nyní může ProPILOT s Navi-link komunikovat s radary hlídání mrtvého úhlu, aby pomohl zasáhnout korekcí vstupu řízení, aby zabránil změně jízdního pruhu, pokud se v zóně slepého úhlu nachází další vozidlo.

Samozřejmostí je i konektivita. Funkce Home-to-Car jsou kompatibilní se zařízeními Google Assistant a Amazon Alexa. Systém podporuje širokou škálu příkazů, a umožňuje majitelům například posílat vzdáleně cíle do navigace automobilu rozhovorem s jejich chytrým zařízením, čímž se minimalizuje čas potřebný k zadání cíle.

tisková zpráva

9 Comments on “Nissan Qashqai: třetí generace jde v Evropě na trh poprvé jako hybrid e-Power”

    1. Existuje spousta jedincu, kteri vedome nepouzivaji ochranne
      Existuje spousta jedincu, kteri vedome nepouzivaji ochranne prostredky. Takovych pitomcu jako Klaus beha po svete trochu moc. Kdyby se vsichni separovali na 14 dni, tak je po pandemii. Bohuzel nekolik lidi by to odskakalo, protoze by nedostali pomoc. Ale po 14 dnech by byl konec.

    1. Kdyz jsem byl v Norsku, tak sobi postavaly na silnicich a
      Kdyz jsem byl v Norsku, tak sobi postavaly na silnicich a vubec je nejaka auta nezajimala. A ovce byly kolem silnice natlaceny jedna vedle druhe az se jim auta musely vyhybat. Ve Stockholmu, Oslu a i jinde se sobi potuluji po meste a ohrozuji autoprovoz. Tak nevim jaky je rozdil mezi temi sobi v pustine a pobliz silnic.

Napsat komentář