Nissan ProPILOT: robotické řízení auta jako má Tesla

redakce - 18 Červenec 2016

Nissan oznámil, že nový model Serena, který se začne prodávat koncem srpna, bude vybaven technologií autonomního řízení ProPILOT. Ta poskytne snazší a bezpečnější mobilitu na dálnicích.auto Nissan Serena minivan

Nissan Serena bude první auto vybavené autonomním systémem řízení ProPILOT
foto: Nissan

ProPILOT je revoluční technologie autonomního řízení navržená k použití na dálnicích při jízdě v jednom pruhu. Nissan je první automobilkou, která představuje kombinaci systému natáčení volantu, akcelerace a brzdění schopného plně automatického provozu.

Systém odlehčí řidičům při jízdě po dálnici a na dlouhých trasách. Zabudovaný systém ProPILOT využívá technologii pokročilého zpracování obrazu, je schopen vyhodnotit situaci na silnici i provoz a dává vozu přesné jízdní pokyny zajišťující přirozenou jízdu.

Ovládání technologie ProPILOT je mimořádně snadné – přepínač na volantu umožňuje řidiči systém jednoduše zapnout a vypnout.

Snadno pochopitelné rozhraní systému ProPILOT, které je zabudováno mezi ovládací prvky řízení, zahrnuje i přizpůsobitelný displej zobrazující provozní stav.

Akcelerace, brzdy i natáčení volantu jsou ovládány na základě informací získaných z kamery s jedním objektivem, která je vybavena vyspělým softwarem pro zpracování obrazu.

Kamera systému ProPILOT dokáže trojrozměrně a rychle rozpoznat vozidla jedoucí vpředu i značení jízdních pruhů.

auto Nissan Serena minivan

foto: Nissan

Po zapnutí systém ProPILOT automaticky reguluje odstup od vozidla jedoucího vpředu s přihlédnutím k rychlosti nastavené řidičem (v rozsahu cca 30 až 100 km/h).

Systém rovněž udržuje vozidlo uprostřed dálničního jízdního pruhu tím, že sleduje značení pruhů a podle něj upravuje řízení (dokonce i v zatáčkách).

Když vozidlo jedoucí vpředu zastaví:

Systém ProPILOT automaticky aktivuje brzdy tak, aby vozidlo zcela zastavilo. Po zastavení zůstává vozidlo na místě, i když není sešlápnutý brzdový pedál.

Když lze pokračovat v jízdě, systém ProPILOT obnoví svou funkci poté, co se řidič opět dotkne přepínače nebo lehce sešlápne pedál plynu.

Nissan provádí v různých regionech intenzivní studie jízdních podmínek. Systém ProPILOT tedy bude dobře přizpůsoben podmínkám na všech trzích, kam bude uveden.

Systém ProPILOT použitý v modelu Serena byl vyvinut v rámci vývoje snadno aplikovatelné technologie přizpůsobené jízdním podmínkám na japonských dálnicích.

Už žádné smrtelné dopravní nehody

Nissan aktivně pracuje na inteligenci a elektrifikaci vozidel, aby uskutečnil svou vizi nulových emisí a nulového počtu smrtelných nehod.

Systém ProPILOT je součástí technologie Nissan Intelligent Driving. V rámci „inteligentní mobility Nissan“ posiluje bezpečnost a dodává řidičům sebevědomí.

auto Nissan Serena minivan

foto: Nissan

Systém ProPILOT bude zabudován i do dalších vozidel. V roce 2017 jím bude vybavena evropská verze modelu Qashqai. Rovněž se plánuje rozšíření této technologie na trhy v a v Číně.

Na rok 2018 je naplánován systém ProPILOT 2.0, technologie autonomního řízení ve více pruzích, která bude na dálnici umožňovat automatickou změnu jízdního pruhu.

V roce 2020 by pak měl být uveden systém ProPILOT 3.0 poskytující autonomní řízení v ulicích města, který bude zvládat i situace na dopravních křižovatkách.

Nissan plánuje posílit svou pozici v oblasti technologií autonomního řízení tím, že systém instaluje a aplikuje v klíčových modelech na každém trhu.

Údajně tím "zvýší tím bezpečnost provozu a odstartuje novou éru v automobilové dopravě." My si ale myslíme, že s tím někdo začal už o něco dřív…

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jen tak dál. Ať je tu větší konkurence i s různými autopiloty. Vyloučení smrťáků je myslím hloupost. Prostě fyzicku neobejde ani počítač, když náhle spadne na silnici strom, někdo pojede na dálnici v protisměru... Jen jich doufám bude řádově méně.

Spíš bude kepší počítat kolika nehodám autopiloty předešli.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zda nás čeká s ProPILOTem růžová budoucnost zjistímě až po několika letech používání a pár miliardách najetých kilometrů v reálném provozu. Teď je ještě dosti předčasné mluvit o vyloučení smrťáků.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupProdej pneu 100% online
185.66.36.26