Nissan představuje nová malá auta

V Bratislavě aktuálně proběhla akce Nissan Live. Představeny tam byly nové modely Note a Micra. Malá auta jdou v Evropě na odbyt – relativně lépe, než ostatní typy vozů. A Nissan se chce svézt.

Nový Nissan Note
foto: Nissan

Jako první se z toto nové řady se představuje nový Nissan Note. Note, který prošel kompletní přestavbou, byl navržen tak, aby splňoval jedinečné požadavky evropského trhu. Nový Note vznikl v závodu Sunderland společnosti Nissan ve Velké Británii a disponuje řadou inovativních luxusních prvků.

Mezi ně patří hlavně bezpečnostní systém Nissan Safety Shield, který propojuje tři jednotlivé systémy, a řidiči tak zprostředkovává komplexní informace o dění kolem vozu. Note disponuje také oblíbeným panoramatickým kamerovým systémem AVM, který řidiči umožňuje mimořádný 360stupňový pohled shora na okolí vozidla.

Bezpečnost především

Skutečný technický posun umožnil tyto dříve nákladné systémy sloučit do jednoho cenově dostupného balíčku. Zatímco konkurence využívá u podobných funkcí nákladné přední, zadní a boční radarové systémy, program společnosti Nissan k ovládání bezpečnostního štítu vyžaduje pouze obraz zachycený zadní širokoúhlou kamerou.

auto Nissan Note 2013

Nový Nissan Note
foto: Nissan

Díky pokročilému softwaru ke zpracování obrazu, který zpracovává více než 15 milionů pixelů za sekundu, systém zjistí, kdy je čočka zanesená, a následně na ni vystříkne malé množství vody, která špínu odstraní. Aby se vlhká čočka znovu nezašpinila, je její povrch následně ofouknut stlačeným vzduchem.

Toto osušení čočky zajistí, aby kamera mohla na 5,8″ displeji NissanConnect opět zobrazovat čistý obraz. Tento systém také automaticky určuje, jaký způsob čištění bude nejvhodnější, např. prach odstraní pouze ofouknutím a kapky deště vodou.

Výbava a dostupnost

Nový NOTE bude na trh uveden ve třech provedeních – Visia, Acenta a Tekna. Úrovně výbavy odrážejí závazek společnosti Nissan nabízet všem zákazníkům vysoce kvalitní technologie. Proto budou všechny verze disponovat systémem Stop-Start, šesti airbagy, nebo tempomatem s omezovačem rychlosti.

Zákazníci, kteří zvolí model NOTE v provedení Acenta, mají výběr volitelných doplňků rozšířen o sadu Family. Tato se skládá ze zadního okna s kouřovým sklem, zadní středové opěrky hlavy, zadní středové loketní opěrky, výklopných zadních stolků, posuvné zadní lavice a nastavitelného systému Karakuri v zavazadlovém prostoru.

Dalším volitelným doplňkem pro zájemce o provedení Acenta je sada Auto, která obsahuje přední mlhová světla, automaticky nastavitelné světlomety, automatické stěrače a automatickou klimatizaci.

auto Nissan Note 2013

Nový Nissan Note
foto: Nissan

Luxusní výbava Tekna standardně nabízí bezpečnostní systém Nissan Safety Shield, systém NissanConnect, panoramatický kamerový systém AVM, částečně kožené čalounění a bezklíčový vstup a startování (i-key). V této výbavě jsou také zahrnuta 16″ kola z lehké slitiny, sada Family, sada Auto a přední mlhová světla. Zájemcům o provedení Tekna jsou jako volitelné doplňky k dispozici také střešní okno a sada Dynamic Styling.

Výroba nového NOTU bude zahájena v létě 2013 a první majitelé si budou moci své vozy v ČR převzít od října 2013.

Nový Nissan Micra

Dalším členem inovované řady malých vozů společnosti Nissan je vedle zcela nového modelu NOTE také nový model Nissan Micra, který těží z robustního designu a nejmodernějších technologií.

auto nova Nissan Micra 2013 facelift
foto: Nissan

Nejnovější verze Micry, která je oporou řady malých vozů společnosti Nissan již déle než 30 let, se vyznačuje odvážným novým designem přední i zadní části karoserie a těží z kompletně změněného interiéru.

Zákazníci si nyní také budou moci Micru přizpůsobit mnohem více než kdykoli dříve, protože mají k dispozici na výběr širokou škálu designových a stylingových prvků a doplňků.

Model Micra rovněž zcela v souladu s filozofií společnosti Nissan představuje inovativní technologické prvky výbavy, a to v podobě nejnovějšího navigačního a komunikačního systému NissanConnect doplněného o funkce Google.

tisková zpráva

5 Comments on “Nissan představuje nová malá auta”

  1. Měl jsem taky možnost v
    Měl jsem taky možnost v posledních 14 dnech vyzkoušet start-stop systém ve dvou autech, jedno byl benzínový Golf 1,4 a to druhé byla nová Octavie 1,6 TDI a obě auta s tímto systémem fungovala bezvadně. V Golfu je to vypínací tlačítko hned vedle řadící páky, takže žádný problém s hledáním. A po zmáčknutí spojky na křižovatce na oranžovou motor hned automaticky naskočí.
    A samozřejmě jsem podle potřeby vypínal, když jsem to nepotřeboval.

      1. Co je na něm skvělého?
        Co je na něm skvělého? Snižuje životnost startéru, baterie, reálně zvyšuje spotřebu, učí špatné návyky a navíc je nebezpečný.
        Vznikl, aby při měření emisí během umělého testovacího cyklu na dynamometru (kdy auto cca 50% cyklu stojí) vykazoval průměrně nižší emise. Všichni „od fochu“ to znají a vypínají. Líbí se to jen lidem zmanipulovaným kampaní. V reálu auto nikdy neví jak dlouho budu stát a jestli ve během vteřiny nechystám rozjet. Pak se mnohdy stane, že jen skočí do křižovatky a zase chcípne. Zažil jsem opakovaně s AUDI A3 r.v.2012, kde jsem navíc nemohl najít vypínací Stop/Start tlačítko (dle mého nebylo přítomno). Nápis na displeji, že nemám pouštět spojku když startuje motor v takovýchto situací mě naučilo to hlídat a startovat znovu ihned po chcípnutí, případně držet spojku celou dobu na křižovatce.
        V situacích, kdy vím, že budu stát déle než 10s umím vypnout motor sám.
        Dlouhodobě známá technická „fíčura“, s výrazným pozitivní vlivem na reálnou spotřebu, v podobě tempomatu se naproti tomu objevuje pouze ve vyšších verzích nebo za příplatek, v důsledku čehož ji většina Evropanů ani nezná a neumí používat a pak hýkají radostí z přítomností takové blbosti jako Stop/Start 🙂

        1. Tak dlouhý příspěvek a
          Tak dlouhý příspěvek a dozvěděl jsem se vlastně jenom to, že v Audi A3 to mají blbě udělané 😉 Ale teď vážně, u Hondy PCX třeba funguje stop-start skvěle, prostě jakmile přidáte plyn, skútr se rozjede a „drc“ ze startéru ani nepostřehnete, takže nemá smysl ani řešit nějaké jeho opotřebení. A palivo to fakt šetří. Taky to není žádná novinka, dělalo se to i jako příslušenství do Wartburgů bratru před 30 lety. Teď se to jenom obloukem vrací.

          Ale jinak celkem chápu, že pokud je to špatně naladěné, tak to musí člověka vytáčet k nepříčetnosti a taky mi přijde podivné dávat to do aut s manuální převodovkou.

Napsat komentář