Nissan představil sériový hybrid Note e-Power

Jan Horčík - 02 Listopad 2016

Nissan představil nový typ pohonu ePower. K elektropohonu známému z elektromobilu Nissan Leaf přidává malý spalovací motor sloužící jako range extender.Nissan e-Power

Nissan e-Power je nový systém hybridního pohonu japonské automobilky, kdy malý spalovací motor funguje jako range extender (rozšiřovač dojezdu).
foto: Nissan

Auto vybavené systémem e-Power využívá ke svému pohonu vždy elektromotor. Tomu ale elektřinu dodává buďto baterie samotná, anebo malý spalovací motor (nebo obojí). Nissan tedy de-facto ukázal sériový hybrid.

Podobný nabízí také BMW ve verzi BMW i3 REx. Pro Nissan to znamená možnost využití menší baterie, a tedy snížení výsledné ceny vozidla. Také samotný spalovací motor, sloužící pouze jako generátor elektřiny, je minimalistický a odlehčený.

Nissan e-Power

Kompaktní spalovací motor sloužící jako range extender těží z pokroků automobilky Nissan v oblasti regulace výkonu a snižování hmotnosti.
foto: Nissan

Nissan slibuje velmi tichý chod systému e-Power a nízkou spotřebu, ne nepodobnou těm nejlepším dnešním hybridům. Navíc Nissan tvrdí, že nový range extender je dalším krokem směrem k vizi budoucnosti s nulovými emisemi. Ehm…

Systém ePower jde do výroby údajně už nyní v modelu Nissan Note e-Power, prozatím dostupném pouze pro Japonsko. Baterie je v tomto případě umístěna pod předními sedačkami, motor klasicky vpředu.

Hádáme, že brzy bude auto dostupné také v Evropě, kde se Note vyrábí v britské továrně v Sunderlandu. Tamtéž se vyrábí také evropský Nissan Leaf a Nissan aktuálně ohlásil plány na další rozšiřování továrny.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mě to náhodou přijde super.
Níže diskutující, uvědomte si, že to není alternativa k EV, ale ke spalováku. Auto na konvenční palivo s malou spotřebou.
Oproti klasickým paralelním hybridům typu Priusu by to mohlo mít výhody, také to má udávanou nižší spotřebu, než Prius (2,67l/100km). Bude to lehčí a mohlo by to být spolehlivější (absence převodovky, menší motor).
Nedávno tu byl článek, kde se vypočítalo, že EV má oproti stejně velkému konvenčnímu auto o 20% nižší celkové emise CO₂.
Pokud tohle bude mít reálnou spotřebu 3,5l benzínu, 4l LPG, nebo 2 kg CNG, vychází to jak ekonomicky, tak ekologicky lépe než EV.
Připočteme-li nižší hmotnost, nižší cenu, neomezený dojezd, není co řešit.
Tohle řešení by se hlavně mohlo uplatnit u teréňáků. Místo dvou převodovek, tří diferáků a jejich uzávěrek čtyři samostatné motory.

Obrázek uživatele Kuk

Ekologie není jen CO2, ale hlavně taky ty sračky co lítaj z vejfuku do našich plic. Čili jedy, karcinogeny, prach, mikroprach (co prostupuje i přes pokožku) atd. Takže tvrdit, že jakekoliv spalovák je ekologičtější je na pováženou.
Ekologie není jen globální oteplování, ale také naše zdraví.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslím, že téma, zda víc "sraček" vypustí dokonale vyladěný motor, pracující v Atkinsonově cyklu, běžící v optimálních otáčkách, s katalyzátorem a několika lambda sondami, nebo hnědouhelná elektrárna a kolik "sraček" se vypustí při výrobě FV článků nebo LIon baterií, jsme řešili již několikrát. Je to věčné téma.
Můj názor je ten, že tohle je menší zátěž, než EV.
Ale rozhodně je to menší zátěž, než klasický spalovák. A ten spalovák to může nahradit, páč to na rozdíl od EV nemá ta omezení s dojezdem, nabíjením a vysokou cenou. Člověk, který si EV nikdy nepořídí, si tohle pořídit může.

Obrázek uživatele Kuk

Problém je ten, že spalováky nám to foukaj rovnou do plic. Ta koncentrovaná bezprostrední expozice je maximální přímo v místech našich bydlišť a všude tam kde se pohybujem. Není to tom že by se zdroje exhalací čili výfuky pohybovali někde mimo nás a my vdechovali několikanásobně zředěné znečištení a to je velkej rozdíl. My jsme tomu vystaveni prostě okamžitě. Myslím že hodně o tom vědí ti co bydlí vedle továren, chemiček či tepelnejch elektráren a to i v současné době kdy se to mnohde 100x zlepšilo.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja jsem psal uz drive, jsem fakt zvedavy jak se jim podarilo dosahnou te udavane nizke spotreby, protoze uz dnes u aut s podobnou koncepci je spotreba oproti konvecnimu motoru pri nejlepsim stejna...
Stejne tak pri zohledneni spotreby bezinoveho generatoru a spotreby elektriny u auta se clovek dsotava na pomerne vysoke spotreby... no uvidime..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty reálné hodnoty ukáže praxe. Ale já bych tomu věřil.
U Priusu je motor, automatická převodovka, diferenciál, poloosy, klouby a to všechno má nějakou účinnost a také to zvyšuje hmotnost.
Je pravda, že co pročítám fóra, tak u Priusů mají majitelé reálnou spotřebu vyšší než já u staré fábie 1,4 16V.

to budou asi hodne drsny fora :D staci se podivat na prumery na sprintmonitoru

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Sprintmonitor je samozřejmě jeden z těch zdrojů.

Obrázek uživatele Kuk

V žebřícku Spritmonituru vidím Prius na 4. místě, žádná Fabie v první 50 vůbec není. :D
To bude asi výsledek nějaký superekojízdy :)))
http://www.spritmonitor.de/en/evaluation/economic_models.html

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

tak prozrad jakou spotrebu mas s tou Fabkou? muj odhad je 6-7 litru? a s Priusem se da jezdit vpohode za 4-5 litru, jen se s tim musi clovek proste naucit a nejezdit s tim jak se zavodakem

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na PP kolem 5 litrů benzínu. Dle dotankování 6l LPG. Zhruba 2/3 jízd jsou po Praze.
Na Sprintmonitoru je u Priusu průměr asi 5,18, pokud dáš filtr na novější rok výroby, je to těsně pod 5.

no ten prumer jim to tam dost zhorsujou lidi co tam davaj spotreby jako 12-13 litru, coz je spotreba kterou z Priusu dostanes jizdou hodne na hrane :D 2 kolegove maji Prius "predchozi" genarace a pohybuji se prumerem mezi 4-5 litry, ja s dlouhodobe zapujcenym RX450h mam 7-8 litru, SUV 2.2 tuny a 3.5 litr 220kW, rekl bych ze spotreba velice solidni, pravda ja po Praze radsi jezdim sockou, takze ja mam vetsinu jizd po dalnici, rekl bych ze Toyota to odladila velice solidne a funguje jim to

Obrázek uživatele sy35

Po létě svítí na PP 4,8 l/ 100 km. Tam kde ty máš 2/3 po Praze za 5,1, bude mít prius pod 4 litry.

---

Prius II

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

U Priusu NENÍ: startér, alternátor, spojka, AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA (má převodovou skříň obsahující JEDEN stálý planetový převod) …

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Opět se tu řeší nabíjení EV, kolikrát to ještě bude nutno číst? :) průmyslový svět má problémy s auty, jednak je jich moc a jednak se třeba u nás dost nezvládla predikce a plánování. Nu dobře, aby bylo možné toto vyřešit je nejspíše třeba aby se začaly místo parkovišť stavět parkovací domy, ty by mohly velkou část problémů vyřešit.

Otázkou je proč se místo tlaku na jejich výstavbu pořád hledají místa pro normální parkoviště, která:
a) mají nízkou kapacitu
b) jsou problematická z hlediska nabíjení
c) zabírají zbytečně velkou plochu
e) způsobují prašnost a zvýšení teploty
d) dají se jen problematicky využít k něčemu jinému

Pokud by byly upřednostňovány tyto stavby před prostými parkovišti, problém se zmenší.

Myslím že s EV jsme v situaci v jaké byly spalovací vozy v roce 1920. Někde doma mám fotku zhruba z té doby a kdysi jsem měl v ruce místní telefonní seznam, v celém městě bylo jedno jediné benzinové čerpadlo u jakési dnes dávno zbořené restaurace. Až se sejdou relativně slušný dojezd (již většinou je) a relativně hustá síť rychlonabíječek, pak nebude nikdo řešit jestli může nebo nemůže tahat šňůru z 3. patra.

Momentálně máme spíš už problém na straně nabíječek než v tom že by nebylo možné slušná EV dělat.

Problém tohoto světa je to, že pár jedinců vlastní světové bohatství. Stačí je zabít a všichni budeme mít elektromobil.

Obrázek uživatele Kuk

To už se zkusilo v Rusko a východě a nikdo neměl nic, všude byli voprejskaný baráky a to bohatství se prodávalo zase těm bohatejm na západ za ty "cenný valuty".
Ještě nějaký dementní komoušský rady?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Komouš s tím nemá nic společného. Přemýšlej pro koho třeba pracuješ. Jeden příklad. Vlastní elektrárna, elektromobil a energetický monopol se začne hroutit. Já třeba nechci pracovat pro stát, jehož sociální systém umožňuje nepracovat více opáleným spoluobčanům.Fakt do toho netahej komouše. Narážím na zloděje pro který ještě spousta lidí pracuje.

Obrázek uživatele Kuk

Prdlajz, komoušský myšlení je v lidech ať maj legitku nebo ne.
Jestli chceš tak ti tu vlastní elektrárnu namontuje sám ČEZ, pokud sis toho nevšim už rok podporuje decentralizaci energetiky.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Problém to být může, ale je to problém, který je kódovaný v lidském druhu v jeho chování.

Můžete dělat cokoliv a dříve nebo později se vám zase taková skupina lidí ustaví.Dříve nebo později se objeví někdo schopný dost na to aby si moc a majetek shromáždil, bylo to tak vždy.

Ať už to byl v dávnověku někdo kdo kolem sebe shromáždil skupinu lidí a podrobil si okolní kmeny nebo i království. Později někdo byl dost chytrý a schopný na to využít situace a podrobit si nějakou část průmyslu, burzu, banky... A on se někdo takový objeví znova, nezabráníte tomu.

Mohl byste vymyslet cokoliv, ale nějaká skupina mocných se dříve či později zase ustaví a jediné co by zbývalo je zase udělat to znova, nepomohlo by ani kdybyste svět odpálil do pravěku, z povahy lidského druhu zase ta skupiny vznikne, možná to bude trvat déle, ale nezabráníte tomu. Nanejvýš že předěláte celé lidstvo, ale to jaksi nejde.

A vzhledem k chování většiny se dřív nebo později podaří někomu situaci využít. Úplně nejhloupější a nejviditelnější příklad - obchody. Při pohledu na celou ekonomiku by smysl dávalo nakupovat v malých místních obchodech, nebo v lokálních řetězcích, místo toho většina lidí volí nadnárodní, které jistou část zisku vyvádějí do zahraničí, což se pak zase nějak zpětně projevuje na ekonomice. Ovšem lidem je to jedno, protože přece nebudou za to stejné platit o korunu víc.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

posledných sedem riadkov je naprostý blábol! ak sa postavím ráno pred kaufland, vidím pár ľudí, ktorí si robia nákup pred nástupom do práce, pár dôchodcov a dodávky, ku ktorým smeruje jeden nákupčí + dva až štyri nákupné vozíky. a naj je nákup mnohých debničiek so zeleninou, ktoré o pol kilometra ďallej na trhovisku predáva ako zo svojej certifikovanej EKO ZÁHRADKY!
alebo sa mýlim?

Obrázek uživatele Radovan

To vidíte moc jednoduše. Oni mají dědice a příbuzné a často jsou součástí státu, který jim de facto patří, prostě jako Batman to budete mít těžké a spoustu práce. Nehledě na fakt, že na jejich místa se už třesou další.
Ale eroze systému směrem k soběstačnosti, to je výzva.....

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 75 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 30 tis. km (44 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

skvely napad. dva elektromotory (jeden v opacnem zapojeni - generator) jeden spalovaci motor. jeste minimalizovat ztraty vznikle a zbytecnym prevodem pohybu na elektrinu a zpet vlozenim planetove prevdovovky mezi ty motory(generatory) a mame hybrid synergy drive jako vysity ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nissan Note bude "úspěšný" stejně jako Samsung Note 7.

Obrázek uživatele Kuk

Samsungu teď vybuchujou i pračky. :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No zajimalo jak jim to bude vychazet realne v provozu. Pri beznem jezdeni (jako se spalovakem) zerou mensi EV kolem 20 kWh (rekneme ze v tom jsou i veskere ztraty systemu). Nejlepsi prumyslove dieselove agregaty maji spotrebu kolem 0,3 litru na kWh, tj to vychazi na cca 6 litru na 100 (za predpokladu ze nissan dokazal udelat maly bezinak s efektivnosti velke dieselcentraly).
Viz napriklad i dnes dosupna auta fungujici na podobnem principu (i3 nebo Volt) maji pri provozu ciste na bezin obri spotrebu (zasadne vetsi nez spalovak)...

Z jakých zkušeností čerpáte, když píšete o "obří spotřebě"?
i3 bude mít logicky velkou spotřebu (aerodinamika, malinký motor pouze jako generátor..) Ale u Ampery/Voltu umí benz. motor auto i pohánět a třeba při zmiňované 140km/h mi motor točí okolo 2000 ot. a ještě zároveň dobíjí baterky výkonem okolo 10-ti kW. Spotřeba se v tomto momentu docela těžko měří, ale určitě to není víc než u srovnatelného spalováku...

---

Tesla Model S/X - >250 tis km
Opel Ampera - >100 tis km, spotřeba 0,8l/100km
ostatní EV - > 50tis km

Obrázek uživatele Alien5

Mam na vas dotaz jako majitele ampery: za jak dlouho se dobiji baterie po zapnuti spalovaku myslim delka trasy ... Dekuji :)

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

To je poněkud nešťastná otázka. Benz. motor u Ampery se nesnaží dobít auto do plna, protože by to byl i nesmysl, když by pak uživatel přišel o možnost si auto levněji dobít ze zásuvky, když by přijel k zásuvce "s plnou". Zpravidla motor dobíjí výkonem 10-20 kW (ale i 30kw), takže čistě teoreticky 30-60min z prázdné do plné. Ale nabíjí pouze pro aktuální "potřeby", tzn. nenechá auto zcela vybít, ale zároveň se ho nesnaží dobít na více jak 10%, pokud si to sám nevynutím jízdním módem...

---

Tesla Model S/X - >250 tis km
Opel Ampera - >100 tis km, spotřeba 0,8l/100km
ostatní EV - > 50tis km

Obrázek uživatele Alien5

Diky za odpoved.Uz jsem to dohledal i ve recenzich chapu diky.

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak je sposta testu kolik zere volt/ampera po vybiti baterky vetsinou se udava kolem 7 - 8 litru coz rozhodne neni malo (spis je to vice nez obyc spalovak, a mnohem vice nez obyc hybrid).

A počítají ty "testy" s tím, že ten motor krom pohonu auta zároveň i dobíjí baterku? Tzn. vyjedeš s nulou a po 10km jízdy na benzín třeba 5km dobijete?

---

Tesla Model S/X - >250 tis km
Opel Ampera - >100 tis km, spotřeba 0,8l/100km
ostatní EV - > 50tis km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ne to fakt urcite nikoho v testu nenapadlo si zkontroovat, jestli nahodou nevyjel s prazdnou a nedojel s plnou...
Ono vetsinou to lidi merili tak, ze jeli nejakou streku, vyjeli sice s plnou, ale pak se najelo nekolik set KM bez dobijeni.
Mimochodem Volt ma i normalne normovanou spotrebu bez dobijeni - papirove 6,5 litru.

Včera, 30 km úsek dálnice, průměr 120 km/h - spotřeba 6,6l/100m s překonáním 80 m převýšení. Motor se většinu času "povaloval" lehce nad volnoběhem. V opačným směru pod 6l ;)
To mám nějakej zvlášť dobrej kousek, nebo jste někteří zbytečně moc chytří? :P

---

Tesla Model S/X - >250 tis km
Opel Ampera - >100 tis km, spotřeba 0,8l/100km
ostatní EV - > 50tis km

Zkuste trasu Praha-Olomouc nebo alespoň Brno na tempomat alespoň 130km/h. Myslím, že k těm 8l se taky dostanete.

Omlouvám se, ale v blízké době nebudu mít potřebu testovat spotřebu na uvedené trase.
Každopádně, i kdyby byla spotřeba k 8l (odhaduji spíš do 7l), tak by pouze spadala do průměru běžných benzíňáků.
Určitě nebude spotřeba o 3l větší než u Priusu, jak se tu někdo zmíňoval, protože pod 5l to Prius při 130km/h opravdu nedá a při tom vytočeným variátoru bude rád za 7-8l spotřeby Ampery...

---

Tesla Model S/X - >250 tis km
Opel Ampera - >100 tis km, spotřeba 0,8l/100km
ostatní EV - > 50tis km

To jsem psal já a jsou to zkušenosti kamaráda, co má tyto auta obě (Prius jeho, nedávno upgradován na Prius+, Ampera služební) a tyto dlouhé trasy jezdí pravidelně a za jasně daných podmínek, tedy 140km/h tempomat.

A přesně jak píšete, spotřeba (vybité) Ampery je na úrovni většího benziňáku, kdežto spotřeba Priusu (mimochodem výrazně prostornějšího) je na úrovni dieslu.

Plnou těžko, protože to v určitých procentech dobíjet přestane, ale displej už dobité km neukáže a pokud bych k monitorování všeho možného nepoužíval aplikaci spárovanou s OBDII zásuvkou, budilo by to stále dojem vybitého auta, přestože tam třeba 5 km dojezdu je.
Otázka, jak to vyhodnocovali ti "testeři"..
Každopádně, zítra jedu z Prahy do Mostu a zpátky, tak schválně změřim...

---

Tesla Model S/X - >250 tis km
Opel Ampera - >100 tis km, spotřeba 0,8l/100km
ostatní EV - > 50tis km

i3 nevím, ale Ampera má po vybití na dálnici při tempomatu na 140km/h skoro 8l/100km, takže víceméně jako normální větší benziňák. Ale na hybrid je to samozřejmě podezřele moc, Prius bere při stejném setupu skoro o 3l méně (informace od majitele, co na střídačku používá oboje).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

hyunday ioniq (čistý, bezzásuvkový) hybrid má v prospekte napísané "nabíja sa počas jazdy predovšetkým REKUPERÁCIOU PRI BRZDENÍ ... umožňuje jazdu NA ELEKTRICKÝ POHON bez EMISIÍ do RÝCHLOSTI 120km/h".

Obrázek uživatele Josef

i3 udrží po vybití na motor na rovině tak 120 km/h. Víc nedá a donutí vás zpomalit. A žere jak prokopnutá.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

rozhorčenie zo všetkých strán! ale - už pred 45 rokmi v USS bol popis ako prestavať predvojnové auto na elektrinu. aj s upozornením na fakt, že odpor vzduchu treba uvažovať oh 45km/hod. a že batérie sa dajú podporiť prívesom, ktorý za A má ďalšiu sadu batérií, za B ne ktorom bude elektrocentrála.
medzi nami - ten prídavný motor by mal mať výkon v rozsahu "spotreby", teda pre leaf 8-20kW. teda od motorčeka z krovinorezu po e-centrálu ku chate.
ps - dojazd je potom odvodenáý od veľkosti nádrže.

Obrázek uživatele honza.t

Pohonná jednotka, která může zvýšit počet možných zájemců.

1.Palubní generátor je jakýsi Pomyslný záchranný kruh, který pomůže když je nabíjecí stanice mimo provoz nebo je plánovaná trasa neočekávaně delší (nehoda, objížďka)
2. Akumulátor stárne Dojezd se zkracuje. Palubní generátor prodlouží životnost akumulátoru.
3. V zimně by mohl pomáhat temperovat interiér / akumulátory .

Obrázek uživatele ePavel

del.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 260.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Josef

Já jsem REX v i3 zavrhnul především kvůli tomu, že je nutné provádět pravidelnou údržbu motoru – výměny oleje, filtrů a dalších provozních kapalin a navíc, je to dvouválec 650 ccm. Jakou životnost asi tak bude mít, pokud ho člověk bude používat jako skutečný motor k pohonu vozidla? A navíc to rozhodně není tiché, vibruje to jak skútr.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Motory BMW mají poměrně velkou životnost. 1-válec 650cm v motocyklu F650 vydrží nájezd více jak 150t. Rozvod je řešen ozubenými koly a povrch válce je z nikasilu. Spotřeba nejlepší ve své třídě. Alternátor Bosch, elektronika Denso Japan. BMW je prémiová značka a umí dělat dost kvalitní a promyšlené věci..

Obrázek uživatele Josef

Ano, ale když si přečtete fóra na internetu, tak zjistíte, že je s tím podstatně více trápení než užitku.

Obrázek uživatele Kuk

Ale je ten REX motor určitě konstruován a vyroben v BMW, není to nějaká Indonesie, není to z nějakýho skůtru. Myslím, že jsem to někde čet a dost mě to překvapilo.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Josef

Ano, to je, ale neměli to dotažené a navíc je s tím opravdu dost potíží, převážně softwarového rázu.

Obrázek uživatele Kuk

Strašně mě překvapilo, že i v tomhle nebyli důslední. Takovej přístup je hodnej akorát tak nějaký třetiřadý automobilky.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com www.freeghosn.com #freeghosn ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Josef

Já to tak trochu chápu, přece jen to auto je postavený úplně jinak, než všechny dosavadní auta. Je to jeden velkej počítač a neměli to vychytaný, protože to nikdy předtím nedělali. A upřímně, ono se to stává docela běžně u všech novejch aut. Třeba nová 7 měla údajně než dojely první kusy k dealerům cca 4 svolávačky.

No koukám, že ten Nissan Note e-Power je sice hybrid ale vtipně to NENÍ plug-in hybrid.

---

Nissan Leaf, 24kWh, 3,5 roku, 100.000 km

Na chybajucu zasuvku pani z hybridu nejako zabudli v clanku poukazat.
Pritom je dnes predstavenie elektromobilu bez moznosti nabijania jasny dokaz, ze v Nissane sa zblaznili.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Díky za doplnění, tohle jsme skutečně opomenuli.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Vasmu clanku by este pomohlo, keby ste napisali viac technickych detailov: Napriklad, ze pouzivaju 3valcovy 1,2litrovy benzinovy motor a len smiesnu 1,5kWh bateriu.

Mooc pěkný, složitý jak prase. Baterii nezvětšíme, moc jednoduché.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 24 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 12 tis. km.

spis cileni na klienty kteri EV proste prozatim nechtej z jakehokoliv duvodu, proc jim tedy nenabidnout hybrid?

vem si ze by odedneska nebyli zadna fosilni auta? znamenalo by to alespon v CR ze 95% lidi by nemelo kde "natankovat" energii do auta, proste nekteri jedinci co videj jen EV nechapou ze EV je sice budoucnost, ale ne budoucnost ktera spalovaky nahradi behem pristich let, nenahradi je ani behem pristich dvou desetileti ;)

No nevím, momentálně mám půjčeného Volkswagen e-up! a nabíjím pouze doma. Tak to budou dělat v budoucnu všichni. Proč to dělat složitě a draze jinak.
Překvapuje mě že zrovna nissan jde zpět. Odzkoušené to má na statisících autech, jen zvětšit baterii, na to pomuchlat jinak plech, dovnitř zabudovat novej ipad a jedem.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 24 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 12 tis. km.

jj my vsichni v panalekach budem nabijet sva EV doma, e-UP si zabalim do tasky a doma treba rekneme v 8 parte pripojim na zasuvku :D a tyaky my vsichni co jezdime trasy treba 400km tak taky budem nabijet jen doma protoze vsechny EV budou mit na 1 nabiti dojezd v radu tisicu km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No tak ja napriklad v panelaku byvam tiez ale vozim sa na Leafe.
Jednoducho ked som skoro pred 4 rokmi kupoval byt tak som vedel ze chcem EV a garaz alebo parkovacie miesto nedaleko bytu aby som mohol nabijat. Ako sa vravi ked sa che vsetko sa da. Samozrejme neda sa to aplikovat plosne na kazdy byt v panelovom dome ale ked uz bude vacsia penetracia EV zacnu sa stavat aj nabky na sidliskach.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano, jak sam pises nejde to plosne a rozhodne ne najednou. Takze jeste dost dlouho bude obri masa zakazniku, pro ktere je porizeni EV utopie a ti treba budou mit zajem o hybrid..

kolik lidi v panelacich ma moznost mit garaz? takze si predstavme ze treba na Chodove v Praze kde zije asi 150 tisic lidi najednou bude mit 100-150 tisic garazi? a kde je tam postavej? a s parkovanim tam fakt neni vubec problem a vecer tak kazdy zaparkuje u sve vlastni zasuvky uplne vpohode?

lidi pouzivejte aspon obcas mozek nez neco napisete ;) to ze je par vyjimek neznamena ze to tak muzou a udelaji vsichni ;)

Obrázek uživatele Radovan

Proč opět řešíte nesmyslnou diskusi. Kdo chce mít elektromobil, nabíjení si najde. Moje žena si taky může dohodnout nabíjení v práci nebo nabíjet cestou na 2 rychlonabíječkách nebo nakupovat v obchodě kde dobíjení je, dokonce zdarma. Ale nedělá to a nabíjí jen doma nočním proudem, protože je to pro ni pohodlnější. Nebo o víkendu přes den, když jsme doma a máme ze slunce vlastní elektřinu.
Já naopak hodně jezdím, takže mixuji vše, co jsem výše napsal. A jak jsem si za 2,5 roku ověřil, zastavit se na rychlonabíječce a mezitím si odskočit / dát kafe / pojíst / vyřídit telefonáty / probrat emaily / poslat SMS nebo si jen přečíst noviny, je docela příjemné zvolnění v rámci pracovního dne. Takže bych v klidu mohl bydlet v tom paneláku v 10.patře a mít elektromobil bez nabíjení doma.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 75 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 30 tis. km (44 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

rec byla o lidech v bytovejch domech apanelacich, coz je docela rozdil oproti rodinnemu domu :) to ze vase zena bydli v rodinnem dome a ma tu moznost nabijet doma jeste neznamena ze takovou moznost ma vetsina lidi a ze kdys si ta vetsina lidi rekne ze si poridi EV ze pak bude mit kde nabijet

faktem je, ze kdyby se ted v CR jen tak lusknutim prstu objevilo treba 100 tisic EV, tak ty auta proste nebude kde nabijet

Obrázek uživatele Radovan

Zřejmě jste můj příspěvek nedočetl. Pak by jste zjistil v druhém odstavci, že přestože mám rodinný dům a možnost v něm nabíjet, prakticky neustále nabíjím jinde, proto bych mohl bydlet s elektromobilem v paneláku nebo činžáku.
Kdyby se teď lusknutím prstu objevilo v ČR 100 tis. BEV, tak ty auta budou mít kde nabíjet vždy a všude. Protože všude je elektrická zásuvka a pořídí si je lidé, kteří si předem řeknou, jak to budou řešit. Stejně jako to řeší lidi s LPG a CNG a jak to blahé paměti řešili lidi s prvními osobními nafťáky. A na benzínkách byly jen stojany pro náklaďáky s pro ně velkým průměrem čerpací pistole.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 75 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 30 tis. km (44 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

jo jasne, takze ja v cinzaku bych mohl vlastne uplne pohodlne fungovat s elektromobilem taky, protoze vlastne nabiju u jedine verejne nabijecky ve meste kde budu zit (u prodejce Peugeotu) a pak vpohode dojedu s danym elektromobilem tam kam potrebuju (trasy 350-400km) a to v normalnim case

kteryzeto elektromobil me tedy doporucite? mam rozpocet do 350 tisic, a potrebuju vozit 2 male deti a velkej nerozkladaci houpaci kocarek :) jooo takovejch EV budou jiste plne sklady a nabiju je uplne vsude :)

s LPG problem nemam, pumpa kde maj LPG je dnes vpodstate v kazde dedine kde maji benzinku, navic natankuju do 10 minut (auto tedy nestoji kdesi nez se natankuje, je to proces spojeny s jizdou samotnou) a ujedu na to LPG vpohode treba 400-500km a kdyby nahodou doslo, tak proste pojedu na benzin ;) a ano jiste v zacatcich byl s LPG prave takovej problem ze to nebylo temer vsude, jenze prave proto je potreba aby byla dostatecna verejna sit nabijecich mist, to ze je zasuvka v kazdem byte proste neznamena ze kazdy vsude nabije, holt ne kazdy je tak "odvaznej" aby ruzne po lidech kdesi v "neznamu" skemral o to jestli ho nechaji dobit :D
proto taky az vratim soucasnej hybrid, tak budu pokukovat po benzinaku, kombiku kde bude LPG nebo kde budu moct udelat prestavbu na LPG

Obrázek uživatele ozana

350 tisíc je dolní cenová hladina BEV, takže s takovým rozpočtem si nemůžete vybírat jestli kombika nebo sedan.

To je jako chtít 50palcovou 4K televizi za 22 tisíc a ještě v zelené barvě rámečku.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

hele je to cena za kterou se prodavaji kombiky nizsi stredni, s takovou cenou si jako zakaznik muzu u fosilnich aut celkem vybirat, a dokud ten vyber takovej nebude i v pripade EV tak proste nebude poptavka, treba v Ceske kotline je to cena jeste dost nad urovni toho co bezny soukromi kupujici je ochoten za nove auto zaplatit, s cenama EV jake jsou ted budou EV proste jen pro movitejsi zakazniky nebo pro firmy a navic jeste smyslejici k elektrickemu pohonu, a v takovem pripade se nelze divit tomu ze se proste nerozsruji tak rychle jak by si nekteri predstavovali

Obrázek uživatele Radovan

S Samanem je v tomto diskuse o ničem, protože jakmile mu vyvrátíme jeden argument, hned přidá další nebo začne fantazírovat co by kdyby. Pokud možno časově posunuto, á la jeho odpověď že LPG natankuje všude a vždy - nebývalo tomu tak v začátcích a poměrně dost dlouhou dobu. Jako s CNG, kde je ovšem krásně vidět podpora velkých plynařů i výrobců aut. I když už uzná, že to tak v začátcích opravdu nebylo, hned vypálí, že on by žebrat o zásuvku neuměl, ale už nedodá, že s tím CNG či LPG by žebrat ani nešlo. A ještě to našije na svoji vlastní rodinnou situaci, o čemž nebyla řeč vůbec, a kde si dokáže, jak to prostě fakt nejde a LPG je řešením, což mu ovšem nikdo nevyvracel. Prostě každý ať si koupí co chce. Škoda času....

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 75 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 30 tis. km (44 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

jaky argument jsi me vyvratil? to ze napises ze bys i v prapade ze bys bydlel v panelaku mel EV a provozoval ho? no tak to ma sprominutim asi stejnou vahu asi jako bych j anapsal ze pokud vyhraju v euromilionech takz e celou vyhru rozdam "potrebnym" :D

s LPG se to ma tak ze v pripade ze neni LPG se da porad jet na primarni palivo v podobe benzinu, to jaksi u EV nelze, kdys dojde stava v baterce tak to na jine palivo proste nejede ;) ja mel moznost provozovat 2 auta na LPG, jedno z nich byla Skoda 120 v roce 1998, ale vedel jsem ze kdys dojde LPG porad pojedu dal, protoze jaksi v nadrzi na benzin byl porad benzin ;)

a co je vice dulezite nez zivotni situace daneho cloveka? nebo ty se ridis zivotni situaci nekoho jineho nez svoji? ale notak :D

mimochodem diskuze kde ted diskutujem je o clanku o hybridnim pohonu, tedy to co dokaze presvedcit mnohem vic lidi aby prechazeli vbudoucnu na leketro nez kdokoliv z nas tady, a me se ten pohon libi v soucasnem stavu mnohem vic nez kterekoliv dnesni EV

Obrázek uživatele Radovan

Ale to přeci s REXem u BMW i3 jde taky, ne?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 75 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 30 tis. km (44 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, permakulturní zahrada od 2017, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

jj jde, a ze tech i3 ale jezdi, jsou jich plna sidliste

ale ano ja podobnou snahu jakou je takovej hybrid beru jako prozatim nejschudnejsi cestu jak se postupne propracovat k cistym EV, sak otom pisu odzacatku, je o tom i tynto hybridni pohon nissanu :) ostatne nebejt Passat GTE v kombiku tak drahej, tak by se me opravdu libil jako idelani rodinne auto

Obrázek uživatele ozana

Kup si to LPG a dej nám pokoj.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

tak proc na moje posty reagujes kdys mam dat pokoj

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Protože si zoufalec.h

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja som nepisal o tom ze musime stavat ku kazdemu bytu garaz kvoli elektromobilu . Vid veta o tom ze sa to neda aplikovat plosne. Myslel som to ze aj ked byvam v byte viem normalne nabijat auto. Len som na to musel aj mysliet. Ja tiez nie som vinimka, kamarat si kupovla tiez byt s tym ze chce garaz , ma ju sice vzdialenu asi 5min chodze ale ma. Dalsi byva na zvysenom prizemi a vo dvore. To vsetko vravim o situacii v BA. Ale samozrejme ak maju auta problem zaparkovat to uz sme v rovine inych problemov , problemov kde je nevyhoda vlastnit auto vseobecne.

a navic se zapomina na cenu EV, pokud EV stoji jako byt, tak si ho asi taky vetsina lidi neporidi, a nejake nabijeni je vlastne pak ani netrapi

prumerna cena nove porizeneho noveho auta v CR je necelich 340 tisic korun, a prumerne auto je v CR oznacovano jako malej kombik, je na trhu EV s takovejma parametrama? nevim o tom

trab ja pokud bych chtel kupovat nove auto, tak budu koukat na auta jako Astra, Focus, Golf, Octavia, Megane a dalsi a to ve variante kombik, (pokud by byl Leaf ve variante kombi dalo by se nad nim uvazovat, ale ne s cenou jakou ma i dnesni Leaf) tedy auta co jako nova zajinaji nekde u 350 tisic korun, a za 350 tisic si vpodstate dnes nekopum zadne EV ktere by nebylo spise skutrem nebo mestskou 4 kolkou, EV ma cestu jeste pred sebou a nebudou to roky, ale desitky let nez nahradi alespon par desitek procent spalovaku :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nechapem tento prispevok, bavili sme sa o problematike nabijania EV a ty zarazu otocis na cenovu dostupnost. Ale dobre dovolim si malu odbocku ked so kupoval byt tak ma stal aj s garazou 96k € to je 4 roky dozadu . Ked som kupoval LEaf cca rok a par mesiacov dozadu stal ma 16k€ percentualne ma teda EV vyslo 16,6% ceny nehnutelnosti. Ale este spat k tvojmu tvrdeniu ze 95% ludi v CZ by nemalo kde tankovat. v rodinych domoch zije v CZ niekolko milionov ludi a nie tisic ako tvrdis.
mmr.cz/getmedia/3fda1c6e-643f-45f3-9b1a-032d5dae9b7d/Bydleni-v-CR-v-cislech-(zari-2015).pdf skoro 2 milony ludi byvaju v rodinych domoch.

problematika nabijeni EV pro drtivou vetsinu lidi proste je fakt, s tim nic nenadela ani par vyjimek

kdys kouknu na cisla ktera zverejnuje ministerstvo pro mistni rozvoj, tak v CR je cca 4.1 milionu obydlenych bytu, z toho cca 55% v panelacich a cca 45% v rodinnych a bytovych domech (tam se pocitaji vsechny domy co nejsou skolaudovane jako panelovej dum, tedy kuprikladu i cinzovni domy v Praze, sam v takovem bydlim v centru prahy a opravdu netusim jak bych ze 3 patra nabijel auto na ulici :D, vetsina stare zastavby v Praze je oznacena jako bytove dorinne domy, , no us vidim jak lidi v centru Prahy nabiji sva EV na modre zone :D) ciste rodinnych domu kde bydli jen jedna rodina a da se tedy predpokladat ze maji i sve parkovaci misto je v CR s cislovkou lehce pod 150 tisici ;) pokud by kazda ta rodina mela 2 auta, tak jsem na necelich 300 tisicich aut ktera by mela jaks taks moznost nabijet doma, v CR je registrovano prez 7 milionu aut, ano stojim si za tim ze drtiva vetsina lidi proste nema moznost si doma nabijet EV

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to vtoj nazor a tvoje vypocty nesuhlasim ale respektujem, a cas ukaze kto mal pravdu ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No nevim co cas ukaze, cas ukaze nejspis to, ze postupne se zacnou stavet dobijeci mista na parkovacich plochach ve mestech a postupne i ti lidi, co dneska nemaji kde nabijet, budou mit kde nabijet, coz ale nic nemeni na tom, ze dobijeni EV je dneska pro vetsinu lidi extremne problematicke...
Na druhou stranu zaver ze moznost dobijet ma v CR 150 000 domancosti jak pise Saman mi prijde taky trochu mimo...

2+kk v Praze me stal 1.6 milionu (bytovej dum v Praze a byt ve 3 patre ze 4 pater, nabijeni doma nesmyslne, o parkovani v ulici se delim s asi 300 autama, od jara tu bude modra zona) ja se ale stehuju mimo Prahu, 3+1 v Podkrkonosi v panelaku na klidnem miste ve 2 patre z 8, cena 1 milion (ten byt kupuju ted), na 40 bitu je tam 6 garazovych stani, zbytek parkovani okolo panelaku, je nejake Ev ktere by stalo mezi 1 a 1.6 milionem a mohlo by nahradit me soucasne auto na benzin? odpovim hned, ne neni, rodinny kombik nebo SUV/MPV na trasy 350-400km proste za tuto cenu neni a jeste sakra dlouho nebude, a vpodstate nemel bych ho ani kde nabijet

jinak podle steje statistiky ministerstav pro mistni rozvoj je v CR koncentrace bytovych domu vetsi nez kuprikladu na Slovensku (maji tam srovnani s nekolika staty Evropy) je nizsi nez v CR a to celkem vyrazne, takze na Slovensku to bude s dobijenim EV doma jeste horsi nez v CR, ze statu co tam vim vychazi nejlepse Rakousko, BUlharsko Belgie, Spanelsko, Nemecko, tam se to blizi k 15% obyvatelstva ktere ma "vlastni" dum, respektive zije v dome kde zije jen jedna rodina a da se tedy predpokladat ze je to klasicky rodinny a ne bytovy dum

nojo Google je mocna zbran :)

ale ono je to vpodsttae jedno, soucasna prodejni cisla davaji za pravdu nam co tvrdime ze to s Ev snadne neni a nebude

statisíce lidí v panelácích doma nabíjet nemohou. Už se to tu probíralo milionkrát. Jak správně - a nejen v tomto komentáři - píše Saman, spalováky tu prostě budou ještě hooodně dlouho. Několik let bude klesat cena a stoupat dojezd, spoustu let se bude obměňovat vozový park a pomalu přibývat rychlonabíječky, nabíječky u veřejného osvětlení, indukční na parkovištích apod.Speciálně v Čechách to bude masovka za hodně dlouho. Kdo si myslí, že průměrných 14 let vozového parku tu je, protože většina lidí si syslí na EV a chce to ve svým starým vyrabovaným diezlu nějak doklepat, tak je ... naivka

Ano probírá se to tu pořád. Vyrábí elektrický auto, vyrábí spalovací auto. Naco tento mezikrok, dle mého soudu zpátečnický. Hloupost je nabíjet vybité auto na parkovišti agregátem, vyjma nouze.
No a k tomu nabíjení v paneláku, pokud to opravdu nejde, opravdu, tak si to nekoupím. Ovšem z lásky někdy člověk dokáže udělat i nemožné. I z lásky k elektromobilu.

---

Elektromobil Peugeot Ion sdílený se sousedy od 7/2018, najeto 24 tis. km.
Hyundai Kona electric najeto 12 tis. km.

Obrázek uživatele ePavel

Ano, už se to tu probíralo mnohokrát a přijde mi to pořád stejně úsměvné. Ano, spousta lidí nemůže parkovat ve vlastním domě, nebo ve vlastní garáži. Není to ale důvod nemít auto, prostě se postaví parkoviště mezi paneláky a každému z nás to přijde normální. Ale udělat u těch parkovacích míst zásuvky je prezentováno jako mega problém a projekt přímo nerealizovatelný. Co se týče těch průměrných 14let, jedná se o stáří vozidel, nikoliv průměrná doba vlastnictví vozu. Ono to 14 leté auto může mít už několikátého majitele.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 260.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takze rikate, ze si maji lidi z panelaku v pohode nakoupit auta, protoze prece postavi dobijeci stanice na parkovisti je jednoduche jo? No to by me zajimalo, co by pak s temi auty delali, nez by nekdo ty zasuvky postavil...

Obrázek uživatele ePavel

Co je dnes jednoduche? Mozna tak sedet doma a cekat na davky ze sociálky. Ale to přenechám jiným a sám budu aktivní. Bydlím v paneláku a mám elektromobil, jde to.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 260.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

dokud na tech parkovistich nebudou ty zasuvky, do te doby si ty lide asi EV poridej jen minimalne

Obrázek uživatele ePavel

Ano, může to tak být. Až lidi uvidí, že jejich spoluobčané, třeba mimo to jejich sídliště ty auta běžně používají, tak si ty zásuvky zařídí, jen jsem říkal, že to není tak, že by to nebylo možné. Stejně tak jako jsme kvůli pár desítkám domácností rozkopali to samé sídliště, aby doma mohly mít domácnosti optický internet. A světe div se, taky se šlo přes cizí pozemky, zařizovali se všechna povolení, souhlasy, vyjadřovačky, věcná břemena atd...

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 260.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele Alien5

Je take si uvedomit ze lidi :
1: ani neznaj elektricka auta
2: neznaji technologii EV
3: boji se jit do teto technologie
4: jezdi dalnice
5: a nebudou si sami stavet zasuvku na porkovisti ktere je mesta
nebo spravy silnic.
6: legislativa pri zrizovani techto nabijecek na parkovistich to je kapitola sama o sobe !
7: nabijeni venku naparkovisti: vandalizmus kabel atd.. ozrali atd.. mam pokracovat ?

Takze technicky to neni problem ale prakticky to je obrovskej problem !
Cezu prave tohle brani s vystavbou nabijecek ...atd.. a to je jen spicka ledovce.

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Obrázek uživatele ePavel

Z tohoto příspěvku by mělo vyplívat, že to není možné?
Elektromobily nejezdí po dálnici, nebo jak mám rozumět bodu 4? A co se týče vandalů, ano, stejně tak jako mi nikdo nezaručí, že mi někdo neukopne zrcátko, tak mi nikdo nezaručí, že se nějaký ubožák neuspokojí poškozením mého kabelu.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 260.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

A on někdo říká něco jiného?
To ví přece každý, že výměna spalováků za elektr, nebo jiné pohony tu nebude přes noc.
Mě zase přijde, že by to chtěli nejvíc ty lidi co na elektro auta nadávají a jsou přímo proti nim nepochopitelně zaujatý.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicYouloca Dating — Connecting Singles Worldwideveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil