Nissan představil sdílené vlastnictví aut

Výkonný ředitel společnosti Nissan Carlos Ghosn představil na konferenci Web Summit v Lisabonu novou službu Nissan Intelligent Get & Go Micra. Zákazníci sdílejí vlastnictví prostřednictvím finančního podílu na novém vozu.

Koncepce sdílení vozů se 100% digitálním pojetím, přístupem z chytrého telefonu a geolokalizací vozů.
foto: Nissan

Nissan oznámil novou průkopnickou službu sdílení vozů, poprvé plně založenou na digitálním přístupu, která zcela promění odvětví tradičního sdílení vozů.

Služba Nissan Intelligent Get & Go Micra, kterou předseda a výkonný ředitel společnosti Nissan Carlos Ghosn představil na konferenci Web Summit v portugalském Lisabonu, poskytne lidem možnost spoluvlastnit zcela nový Nissan Micra.

Jádrem tohoto plánu jsou sociální sítě, neboť Nissan dokáže spárováním profilů zákazníků vytvářet komunity sdílení vozů nové generace v plně digitálním pojetí.

Služba bude spuštěna zpočátku pro okolí Paříže ke konci letošního roku a na silnicích by se pak vozy měly objevit do dubna 2017.

Tato služba, založená na unikátním algoritmu využívajícím sociální profily a technologii geolokalizace, spáruje vlastníky se vzájemně se doplňujícími potřebami jízdy a vytvoří 100% digitální komunitu spoluvlastníků. S na míru přizpůsobenou měsíční fakturací podle využívání vozu nebudou členy čekat žádná překvapení.

Carlos Ghosn při představení služby uvedl: „Nyní vstupujeme do budoucnosti, kdy používání vozů může být flexibilnější, společenské a sdílené. V Nissanu jsme průkopníky nových cest, které řidičům přinesou výhody svobody a finančních přínosů spoluvlastnictví vozů. Pro spuštění tohoto programu si nelze vybrat lepší vůz, než je zbrusu nový model Micra ztělesňující vizi Inteligentní mobility společnosti Nissan.”

Tato nová služba vychází z vize Inteligentní mobility společnosti Nissan, která určuje rámec toho, jak mají být automobily poháněny a ovládány a jaké bude jejich místo ve společnosti.

To vše, aniž by byla jakkoli opomenuta snaha zprostředkovat řidičům větší potěšení z jízdy. Vzhledem k rozmachu modelu sdílené ekonomiky zahrnujícího vše, od automobilů, přes potraviny, až po domácnosti, je dnešní oznámení dalším krokem k realizaci tohoto cíle Inteligentní mobility.

Služba NISSAN INTELLIGENT GET & GO MICRA využívá nový Nissan Micra Acenta 0.9 MT s audiosystémem Bose Personal Audio (uvedeném zde poprvé na světě) a bude zahrnovat pojištění, servis, přístup k internetovému párovacímu nástroji, aplikaci pro chytré telefony a palubní technologie. Komunity se budou muset zavázat k maximálnímu ročnímu nájezdu 15 000 km.

tisková zpráva

23 Comments on “Nissan představil sdílené vlastnictví aut”

  1. Jediný big přínos u sebe
    Jediný big přínos u sebe vidím jako levnější alternativu při cestách po Evropě kdy na potřebuju odvoz z Letiště a mít auto na 3-7dní klidně s delšíma přestávkama. Ale furt nevíme cenu na kolik by to vyšlo aby to bylo o dost levnější než normální půjčovné.

  2. Na mieste Nissanu by som to
    Na mieste Nissanu by som to pojal ako požičovňu.
    Po podpísaní zmluvy zobrazí klient dostupné autá v okolí, k nejakému príde, odomkne si appkou, dostane sa kam potrebuje, zamkne appkou a Nissan si naúčtuje kilometre/hodiny.
    Obmedzenie na 15 000 km je divné. Malo by im predsa ísť o čo najväčšie používanie áut a tým aj čo najčastejšiu obmenu vozového parku.

  3. Dovedu si představit, že
    Dovedu si představit, že toto bude fungovat v masivním měřítku. Nevěřím, že bude fungovat nějaké adresní sdílení s několika rodinami. I když se třeba potřeby těch rodin budou doplňovat, bude to problém a bude to skřípat. Naopak carsharing v masovém pojetí je už něco trochu jiného. Představte so třeba carsharing půlky Prahy… To by bylo teprve to správné ořechové.

    1. Porad mi uplne neni jasne,
      Porad mi uplne neni jasne, jak by to sdileni realne fungovalo. Rano lidi (potencialni zakaznici sharingu) bud (brzy rano) jedou z Prahy do ruznych skladovych a prumyslovych center kolem mesta (kolem kterych zase skoro nikdo nebydli) a nebo o neco pozdeji zase z „lezatych panelaku“ do Prahy do office center. Takze neni moc misto, kde by si ta auta predali. To same odpoledne, navic auta by byla na „spatnem konci trasy“.

      To same potencialne pro manzelky navazejici deti do skol/skolek – taky ta auta potrebuji vsechny plus minus ve stejny cas.

      Ale treba neco prehlizim…

Napsat komentář