Do roku 2022 chce Nissan uvést na trhy po celém světě 8 nových elektrických aut. Mezi nimi také crossover elektromobil s dojezdem až 500 km.
foto: Nissan
Protože je nový elektromobil určen především pro americký trh, nejspíš jako konkurence pro Tesla Model Y či Volkswagen ID.4, dostali právě američtí dealeři jako první možnost dozvědět se podrobnější informace.
Výrobní verze nového elektromobilu by do USA měla dorazit ve druhé polovině roku 2021. Ve zbytku světa se pak začne prodávat během roku 2022.
Vůz má být založen na nové společné Mitsubishi-Nissan-Renault platformě pro střední a velká SUV. Velmi pravděpodobně bude auto založeno na konceptu robotického elektromobilu IMx, který se představil v roce 2017.
Jedním z hlavních „selling pointů“ má být vylepšená verze asistenčního systému ProPilot 2.0, která umožní pokročilou automatizovanou jízdu. Inovací se údajně dočká také interiér, především přístrojový panel.
Takové blbosti by jim šli. Ale něco použitelného typu
Takové blbosti by jim šli. Ale něco použitelného typu Peugeot 206sw s dojezdem 300 km bez nějakých extra hyper truper asistenčních systému by nešlo?
To není jen pro nissan, to je vzkaz pro všechny automobilky.
Nissan = specialista na rapidgejt.
Nissan = specialista na rapidgejt.
Co vlastně znamená rapidgate?
Co to znamená u nissanu
Co vlastně znamená rapidgate?
Co to znamená u nissanu chápu. Chápu také význam jednotlivých slov. Rychlá brána. Ale nechápu proč zrovna pro degradaci baterií je použito slovní spojení rychlá braná.
Jedině snad mě napadá volný překlad rychlá cesta do pekel 😀
Tak to jseš ve všem úplně mimo. Teda kromě toho
Tak to jseš ve všem úplně mimo. Teda kromě toho doslovnýho překladu. ;D
Rapidgejt je aféra/kauza problematického rychlonabíjení Nissanů, kdy díky nedostatečnému chlazení baterie její teplota při cestování stoupá natolik že se rapidně snižuje možná rychlost nabíjení na rychlonabíječkách a tudíž se čím dál tím víc neúnosně prodlužuje doba nabíjení a tím pádem i doba cestování na dlouhých cestách. Čím má aut menší baterku tím hůř.
Stejným problémem trpí i e-Golf a možná i jiná EV, ale tam to není až tak markantní.
„něco“gejt je v angličtině ustálené označení pro aféru například aféra Watergate, která způsobila pád prezidenta Nixona. U nás je to např. Aféra Nagyová či Aféra Nagygate nebo Aféra Čapí hnízdo apod.
Potvrzuji, u E-golfa je to až při třetím rychlém
Potvrzuji, u E-golfa je to až při třetím rychlém nabíjení, doba nabíjení se prodlouží na cca hodinu při 50 kW DC. To se ještě dá v pohodě přežít. U Leafa se to bohužel nedá, zpomaluje už při prvním nabíjení po dálniční jízdě,takže cestovat s ním někam dál v podstatě nejde.
No takže auto na nic, do města velký a drahý a na dálky
No takže auto na nic, do města velký a drahý a na dálky pro dřevní echt fandy….
Ten golf je ta starší verze nebo ta novější?
Ten E-golf je starší verze s Panasonic články (24,7 kWh).
Ten E-golf je starší verze s Panasonic články (24,7 kWh). Bohužel co čtu na netu, nebo jsem pokecal s lidmi na nabíječkách, tak ta novější verze s články Samsung SDI (35,8 kWh) je na tom hůře, nabíjení je prý v praxi mnohem pomalejší, ale dojezd téměř stejný. Což osobně vůbec nechápu a nejradši bych si to sám vyzkoušel. Ale co mi říkal kluk z Dámejídlo, tak se jim v praxi osvědčily víc starší verze, právě kvůli rychlejšímu nabíjení a téměř stejnému dojezdu.
Tenhle graf to potvrzuje, ale nezdá se to tak hrozné asi.
https://support.fastned.nl/hc/en-gb/articles/205205168-Charging-with-a-Volkswagen-e-Golf-or-e-up-
S tím starším jsem jezdil a teda za mě horší už to snad
S tím starším jsem jezdil a teda za mě horší už to snad být nemůže – jeli jsme s tím s rodinou na víkend do hor a prakticky pořád to nějak v kopcích omezovalo výkon a to bylo tempo 80 – 100 km/h, tedy jen běžná rychlost provozu.
Doufal jsem, že ta novější varianta bude nějaký pokrok – známý to má a je docela nadšen, ale je pravda, že jezdí takřka výhradně kolem komína a sám
To rozhodně nemohu potvrdit, mám s ním teď najeto asi 10t
To rozhodně nemohu potvrdit, mám s ním teď najeto asi 10t km (celkem má asi 33t km) a byli jsme v létě týden na Slovensku v Tatrách – 4 lidi a plný kufr, 30 stupňů vedra a s poklesem výkonu jsem se nesetkal nikdy. Na dálnici jsme jeli tempomat 100-110 km/h. Největší čas nabíjení co jsem viděl na DC 50 kW nabíječce byl 1h 10 minut (do 100%) při třetím nabíjení na dálnici, nabili jsme za cca 45 minut do 80%. Takže za mě se s E-golfem jet 600 km dá, což je na 1. generaci elektromobilu si myslím velký úspěch konstruktérů (a bez aktivního termomanagementu baterie).
Záleží, s čím to srovnáte, pro mě byl tenkrát ten
Záleží, s čím to srovnáte, pro mě byl tenkrát ten víkend propadák (a velké pošramocení pověsti elektromobilů), protože jsme museli odpískat i část víkendu (na kterou jsem se nejvíc těšil, ale energie na dalších 120 km po horských silničkách nebyla), jelikož nabíjení, které jsem měli k dispozici bylo zoufalé a nevyšel by čas.
Jinak souhlas, architektura a řešení baterky v Golfu ukazuje, že si s ní výrobce dal pořádnou práci, byť mám informace, že to nebyli lidé z VW – minimálně ne sami.
aaa, gejt. Já myslel že to jen někdo píše zkomoleně
aaa, gejt. Já myslel že to jen někdo píše zkomoleně počeštěně 🙂
Pise se o konceptu, ktery bude mit inovaci. Ja bych to chapal
Pise se o konceptu, ktery bude mit inovaci. Ja bych to chapal tak, ze to bude dalsi vyvojovy stupen; inovovat nevyrabene mi prijde podivne.
Jinak na prvy dojem to nevypada vjeru zle, ve zminem roce bych si to jako svou inovaci vozoveho parku dovedl predstavit.
Já chci elektrickou Micru!
Já chci elektrickou Micru!
:)))))) to je legrace a že tak najednou.. 😉 Nissan a Alfa
:)))))) to je legrace a že tak najednou.. 😉 Nissan a Alfa Romeo zažívají volný pád….
https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/prodej-novych-aut-v-eu-klesa-nissan-a-alfa-romeo-zazivaji-volny-pad-1362460
odveta za ghosna rejžáci :))))
Nechte se vysetrit.
Nechte se vysetrit.
polibsipldel :))) Nissan chce prodat svou firmu, která
polibsipldel :))) Nissan chce prodat svou firmu, která zajišťuje distribuci dílů…
https://www.investicniweb.cz/news-nissan-chce-prodat-svou-firmu-ktera-zajistuje-distribuci-dilu/
…Ghosn nyní čeká na soud, který má být v příštím roce. A je vlastně už venku nebo ne??
Tomáši koukám že začínáš obdivovat cipiska s tou jeho
Tomáši koukám že začínáš obdivovat cipiska s tou jeho raholeckou mluvou, nehraj si s tím nebo tě teta manka taky pošle na logopedii
Jájenmluvímjakmisobáknarost.
Jájenmluvímjakmisobáknarost.
Chudák prius phv 2012….
Chudák prius phv 2012….
Ten je fpohode. Zatim i baterka se drzi a to jsem nabijel tak
Ten je fpohode. Zatim i baterka se drzi a to jsem nabijel tak 650x behem 2 let. Kolik cyklu ma za sebou po prvnich 5-ti letech nemam tuseni, to ho sedlal nekdo jinej. Sem, teda spis nejsem, zvedavej kdy klekne. Natlacil sem tam dratem asi 1,8MWh eletriky a ujel na to 14800 km. To vite minibaterka no tak se to tam musi prat pod tlakem. Hahahahaha.
Řáholecký dialekt ;))
Řáholecký dialekt ;))
Fčera bilo posdê.
Bude to mít termální menedžment
Fčera bilo posdê.
Bude to mít termální menedžment baterie?