Nissan se brzy chystá představit nový Leaf s dojezdem kolem 330 km. Zástupci automobilky už přitom mluví o elektromobilech s dojezdem 500 km.
foto: Nissan
Ponz Pandikuthira je vice prezident produktového plánování pro Nissan Europe. A zároveň jeden z lidí, kteří prosazovali elektrifikaci u lehkých užitkových vozidel.
NEPŘEHLÉDNĚTE Nissan: elektromobily s dojezdem 550 km v roce 2020
V aktuálním rozhovoru se zmínil, že Nissan má víc zkušeností s elektromobily než kterýkoliv jiný výrobce. A v poslední době zažívá zvýšený zájem o elektrickou dodávku Nissan e-NV200.
Pandikuthira dodal, že v budoucnosti zvládnou elektromobily ujet 500 km na jedno nabití v reálných podmínkách. A že bude relativně snadné přenášet tuto technologii do nákladních aut.
Podle Pandikuthiry je ideálním kandidátem na elektrifikaci například nákladní vůz Nissan NT400. A doplnil, že hybridy vnímá Nissan jako cestu k plné elektrifikaci. „Jsme poměrně pokročilí v oblasti mild- a mikrohybridů,“ řekl.
Cílem Nissanu je pak podle něj vyvíjet nová auta tak, aby bylo možné je prodávat jako hybridy, plug-in hybridy i čisté elektromobily.
Je potřeba si uvědomit, že tyto kecy jsou určeny
Je potřeba si uvědomit, že tyto kecy jsou určeny především pro většinovou populaci, která se opět může ubezpečit, že ta elektromilita ještě není na pořadu dne. My co EV používáme víme, že jsou to brzdy a dojedou na to dřív než si myslí.
A já tvrdím, že v budoucnu zvládnou elektromobily 1.000 km
A já tvrdím, že v budoucnu zvládnou elektromobily 1.000 km reálně na jedno nabití. Akorát nevím, jestli to bude v roce 2020, nebo 3000.
Tak a teď bych prosil, aby mi poslal část ze své výplaty za to, že jsem mu prozradil tuto tajnou informaci :-).
A nebo taky ne. V budoucnu se vymyslí dobíjecí
A nebo taky ne. V budoucnu se vymyslí dobíjecí infrastruktura za jízdy na některých úsecích dálnic. Vlaky, trolejbusy, tramvaje. U nich je rozhodně menší nájezd na km komunikace než na dálnicích a přitom svůj zdroj energie za jízdy mají – troleje. V případě dobíjecí infrastruktury na dálnicích by stačila v autě malá levná lehká baterie s dojezdem třeba jen 200 km. Půl tunová baterie zvyšuje cenu a spotřebu auta. Navíc není úplně praktické někde zastavovat, vystupovat z auta, čekat přes půl hodiny na dobití. Prostě člověk si večer lehne do auta a ráno se probudí v Chorvatsku u pláže. Kamion jedoucí z Prahy do Španělska nebude trávit týden na cestách, ale za den dojede bez přestávky a bez řidiče do Španělska a další den se bude vracet.
Celý problém elektrické trakční infrastruktury bude (je),
Celý problém elektrické trakční infrastruktury bude (je), že nikdy nedosáhne širokého veřjného využití, ale bude jen pro licencované uživatele, viz. dopravní podniky a podobné společnosti, železniční dopravci. Myslet si, že se v budoucnu nějaký bězný uživatel napojí na nějaké elektrické trakční vedení nebo kolejnici je trochu zcestné.
Článek o ničem, pokud si toho automobilky nevšimly tak o
Článek o ničem, pokud si toho automobilky nevšimly tak o 500 km dojezdech mluví ćtenáři elektroperiodik už léta letoucí 😀
A stále predávajú e-ev200 s ubohou 24kWh baterkou a nemajú
A stále predávajú e-ev200 s ubohou 24kWh baterkou a nemajú hanbu sa chvastat aké majú naväčšie skúsenosti s výrobou elektromobilov.
No coment…
Je to přesně tak.
Je to přesně tak.
Pred nejakým časom som chcel nejaký Nissan riešiť, a aj
Pred nejakým časom som chcel nejaký Nissan riešiť, a aj som si pomaly na ten nepodarený dizajn zvykal. Sám seba som presviedčal, že je to predsa EV a to je predsa lepšie, ako nejaká spalovacia popelnica. Ale nakoniec aj po osobných skúsenostiach s prístupom Nissanu som vytriezvel 🙂
Takže JEDINE TESLA, aj keby som si mal zobrať pôžičku, tak na inú paródiu ma nikto nenahovorí. To by musela byť supervýhodná cena, ktorú títo samolúbi sabotéri elektromobility nikdy nedajú.
off
Firmička bude překopávat Ford F-150 pickupy na 48 kWh
off
Firmička bude překopávat Ford F-150 pickupy na 48 kWh elektronáklaďáky
http://insideevs.com/ecotuned-convert-ford-trucks-electric/#comment-1231156
Copak jim asi brání dát 30kWh baterii do NV200? No comment!
Copak jim asi brání dát 30kWh baterii do NV200? No comment!
Prave jsem si koupil jety Nissan Leaf 24kWh a ujede 160km. Pro
Prave jsem si koupil jety Nissan Leaf 24kWh a ujede 160km. Pro me zatim staci. Presel jsem z Peugeot Iona, ktery ma dojezd 100-120 km. Pomalu a jiste se splham nahoru a zlepsuju 🙂
Mohu se zeptat na původ EV? ČR? Dovezen? Prověřoval jste
Mohu se zeptat na původ EV? ČR? Dovezen? Prověřoval jste před koupí VIN u Nissan Dealeru v ČR? Byli ochotni podat nějaké info z databáze? Jak jste řešil ověření stavu baterie? Děkuji.
To by mě taky zajímalo ;-).
To by mě taky zajímalo ;-).
Koupil v DE od soukrome osoby. Solidni clovek. Baterii jsem
Koupil v DE od soukrome osoby. Solidni clovek. Baterii jsem proveril pomoci App LeafSpy pro Android. Auto je facelift Acenta a 6,6kW AC nabijecka. Cena byla vyhodna. Jezdim na DE SPZ 🙂 Zatim naprosta spokojenost.
Ma nekdo zajem o muj Peugeot ION v provozu od 09/2013 tacho ca. 6000 km? Barva modra metaliza dovoz z Francie.
A cena? 😉
A cena? 😉
Ten Ion je na nemeckych cislech. Mam tak vyhodnou pojistku.
Ten Ion je na nemeckych cislech. Mam tak vyhodnou pojistku. Potrebujete predem prevezt na CZ doklady? S DE doklady mam predstavu 270.000 CZK.
Budu si muset ještě něco naspořit.
Budu si muset ještě něco naspořit.
Přiznám se, že nevím, jaká jsou specifika ježdění na
Přiznám se, že nevím, jaká jsou specifika ježdění na DE dokladech. Kouknu, co představuje převod na CZ doklady.
A jak jste to z DE transportoval do ČR? Na vozíku nebo po
A jak jste to z DE transportoval do ČR? Na vozíku nebo po vlastní ose? Vzhledem ke stále větší možností DC nabíjení u některých obchodů v DE zadarmo (Lidl, Ikea) bych si dokázal s trouchou odvahy představit i tu druhou variantu.
Ohledně kontroli stavu baterie: při nákupu u dealera bych měl velké obavy, že neumožní připojit cizí zařízení (App LeafSpy) na sběrnici v EV. Takže jste měl výhodu, že prodávají byl ochotný a zároveň neměl strach (nebo si to neuvědomoval) si nechat od neznámého člověka nechat připojit neznámé zařízení.
Po DE jsem na jezdil s mým Ionem cca 2000 km zdarma na kartu
Po DE jsem na jezdil s mým Ionem cca 2000 km zdarma na kartu Newmotion
Zatim jsou vsechny nabijecky od Tank&Rast zadarmo. Jsou na
Zatim jsou vsechny nabijecky od Tank&Rast zadarmo. Jsou na dalnicnich Raststätten ktere provozuje Tank&Rast a zatim neni potreba zadna karta. Prijedu, nabiju a jedu dal. Chademo, CCS a typ 2 s kabelem!!! Nejlepsi prehled o nabijeckach je na goingelectric.de
Je to jina stranka nez na domene cz.
Je tam dobre forum a vse kolem EV a pouzitelny routenplaner s planovanim nabijeni dle dojezdu vozidla. Doporucuji.
Bohuzel existuje nekolik nabijecek, ktere uctuji po minutach. Kdo ma slabou nabijecku, ten se nedoplati, protoze cena za minutu je kalkulovana na maximalni odber. Kdo ma nabijecku v aute na 3,7kW, plati jako za odber 22kW. Nebo u DC plati za 50kW a auto bere treba jen 15kW. Je to legislativni vec. Prodej elektriny je licencovan a tak se to prodava jako sluzba bez uctovani spotreby 🙁
K poslední větě: To už tady v Čechách naštěstí
K poslední větě: To už tady v Čechách naštěstí neplatí. V Německu nevím, ale snad to brzo napraví.
Jel jsem po vlastni ose od Chademo k Chademo. Bohuzel jedna
Jel jsem po vlastni ose od Chademo k Chademo. Bohuzel jedna kde jsem naplanoval nabit nebyla jeste ani postavena. Nastesti v protismeru kousek dal byla jedna v provozu, tak jsem dojel. Posledni zastavka byla v Drazdanech v Gläserne Manufaktur kde se vyrabi eGolf. V noci nikde nikdo a nabijeni zdarma i Chademo. Chipkarta nutna. Mam New Motion pro kazdy pripad.
Prodavajici nemel zadne namitky proti OBD dongle. Dokonce me prenechal sva SPZ a jel jsem na nich domu. Dnes jsem byl prihlasit na sebe. Usetril jsem spoustu casu s cekanim na prepis v Poruri. Tam bylo lidi jako mraku a samy Turek.
Leafa jste našel na Autoscout24 / Mobile?
Kolikrát jste tedy
Leafa jste našel na Autoscout24 / Mobile?
Kolikrát jste tedy nabíjel při cestě DE -> ČR?
Zdroj byl Autoscout24.de a mobile.de.
Nabijel jsem celkem 7x.
Zdroj byl Autoscout24.de a mobile.de.
Nabijel jsem celkem 7x. Rozestup byl mezi 71 a 116 km. Neznal jsem dojezd a teren, tak jsem planoval na bezpecny dojezd. Vzdy jsem mel dostatecnou rezervu. Akorat dobijeni i pres Chademo bylo od 80% pomale. Takze z 35% na 98% bylo 45-60 minut. Jedl jsem a spal pri nabijeni. Nebyl to ztraceny cas.
Pred cestou jsem si koupil Tablet s LTE a SIM Kartu od Alditalk.de Za 7,99 EUR mam 1,5GB dat a 300 min volani na 30 dnu. Bez toho by byla cesta obtiznejsi. Nejde predem vse vytisknout nebo nahrat offline.
Byla to ale narocna cesta. Busem Flixbus z Drazdan do Dortmundu kde me prodejce vyzvednul a jeli jsme jeste neco kolem 1 h. Papirovani atd. trvalo 4 h a pak nazpatek. Domu jsem dorazil po 36 h.
Auto je mnohem lepsi nez jsem se obaval. Tiche, pohodlne a jako nove. Akorat me nejak vadi brzdeni v malych rychlostech. Brzdy jsou tak jedovate, ze skoro vzdy zablokujou kola. Je to u Leafa normalni?
Zajímavá anabáze. To by vydalo na pěkný YT vlog videjko 🙂
Zajímavá anabáze. To by vydalo na pěkný YT vlog videjko 🙂
Nejlepsi na vsem bylo chodit po Drazdanech vecer ve 22 h s
Nejlepsi na vsem bylo chodit po Drazdanech vecer ve 22 h s balikem EUR. V bance jsem dostal skoro vsechno v 50 EUR bankovkach. Na hlavnim nadrazi v Drazdanech sama cerna tlama…
Nastesti vse dobre dopadlo.
Děkuji, že jste se podělil o zážitky z vaší cesty.
Děkuji, že jste se podělil o zážitky z vaší cesty. Chtělo to velkou dávku plánování a odhadnutí možných komplikací.
Pro většinu lidí by tohle bylo v rámci jejich gaučové mentality nerealistické. Může to posloužit i jako vodítko pro další odvážlivce. Jedno z vylepšení by i mohlo být, pokud máte ve svém okolí spřízněnou duši, která vás tam odveze autem a v případě neuskutečnění koupě vás zase odveze zpět.
Časem vás některé zvuky Leafu začnou obtěžovat. Hlavně jeden, který je generovaný při pomalé jízdě. Na tomto videu je ukázáno, jak se této nepříjemné vlastnosti (vytvořené nějakým dementním mozkem) dá zbavit. Cyklisti taky přeci nemají žádný zvukový generátor, aby upozorňovali chodce.
Osobně to ale vyzkoušené nemám.
Nissan Leaf VSP disconnect
VPS = Vehicle Sound for Pedestrians
youtube.com/watch?v=RHWT8VqnRGo&t=176s
Ten umely zvuk je vysledek usneseni vsech statu v OSN. U uplne
Ten umely zvuk je vysledek usneseni vsech statu v OSN. U uplne novych aut uz nebude existovat knoflik na vypnuti. Muj Leaf ho jeste ma 🙂
Jezdím rok s Leafem. Brzdy jsou zvláštní. Fungují
Jezdím rok s Leafem. Brzdy jsou zvláštní. Fungují většinou dobře, ale právě v malé rychlosti se chovají někdy normálně, a někdy flekuji jak píšete. Zatím jsem nevypozoroval proč to někdy dělá… Ale není to nic hrozného, prostě někdy jsou citlivější. Ale je to opravdu jen v minimální rychlosti když dobržďuju.
Pošli mi nabídku.
Pošli mi nabídku.
Na jakou adresu?
Na jakou adresu?
Myslel jsem, že je už všeobecně známá, tak jsem ji
Myslel jsem, že je už všeobecně známá, tak jsem ji neuvedl.
e-luky@email.cz
A to se ti vyplatí dávat takový peníze za zmenu z parodie
A to se ti vyplatí dávat takový peníze za zmenu z parodie na parodie? Za 200 tis. Kč bych to chápal, ale víc asi ne u výměny EV parodie za jinou.
Spoustě lidí takový dojez bohatě stačí na 99% jízd, a
Spoustě lidí takový dojez bohatě stačí na 99% jízd, a na zbytek si 2x za rok půjčí něco na daleký výlet pohodlně ideálního v autopůjčovně.
A Nissan je na údržbuv ČR daleko lepší než nějaká předražená křivě mexikánci sestavená Tesla.
Hlavně je výrazně spolehlivější…
Hlavně je výrazně spolehlivější…
160km neujede…. Ano souhlasím že v rovinatém terenu a v
160km neujede…. Ano souhlasím že v rovinatém terenu a v rámci přiměřených rychlostních parametrů. Ne ale v běžném provozu v členité krajině a aby jel jak ostatní.
Jak kde. Treba jizda v DE po okreskach kde je jedno mesto za
Jak kde. Treba jizda v DE po okreskach kde je jedno mesto za druhym a tempo mezi 50-70 km/h, tak je dojezd vetsi nez 160 km. Samozrejme na dalnici 120 km/h dojede tak 100-110 km.
Tachometr dost svindluje. Pri 110 km/h dle tacho jede 90 km/h dle GPS. Pocitac km jsem jeste neporovnal. Zrejme bude take svindlovat. Ale 10% to nebude.
„v budoucnosti zvládnou elektromobily ujet 500 km na jedno
„v budoucnosti zvládnou elektromobily ujet 500 km na jedno nabití v reálných podmínkách“
Zdá se, že parodie z parodických úst Nissanu žije v minulosti, když Tesla zvládne 539 km v běžných podmínkách už dnes 😉
Ale im to ešte nikto nepovedal 🙂
Ale im to ešte nikto nepovedal 🙂
No, trochu bych brzdil. 539 km (byť na Tesla 100) je 18,5
No, trochu bych brzdil. 539 km (byť na Tesla 100) je 18,5 kWh/100km (reálně by to muselo být ještě o něco méně, protože nikdo nejezdí na nulu), což nejsou běžné podmínky, ale spíše eco-rallye. 🙂
Co se tak bavím na nabíječkách, tak reálně v běžných podmínkách Teslisté P90 jezdí cca. 400-420 km (s rezervou, aby dojeli bez obav k nabíječce).
Při devadesátce si to umím představit uplně v klidu. Já
Při devadesátce si to umím představit uplně v klidu. Já mám dlohodobý průměr pod 21 a to jezdím hodně dálnice tempomat 140. Pokud by jela 100D eco-rallye, tak věřím, že 850 dá.
Bavíme se o běžných (reálných denních) podmínkách. Ne
Bavíme se o běžných (reálných denních) podmínkách. Ne o eco-rallye, kde se dají dělat zázraky. Sám píšete, že máte průměrně kolem 20 kWh/100km.
Pokud chcete mít dojezd 539 km s 5% rezervou, tak u P100D verze musíte mít průměr 17,6 (u P90 verze pod 16 kWh/100km), což při běžném používání nedává žádný Teslista, které jsem kdy potkal. Tím samozřejmě nepopírám, že když se budete snažit a krotit se, tak že to nedáte. Dáte, ale není to běžné používání.
EPA je reálné (není to ten evropský nesmysl), Tesla
EPA je reálné (není to ten evropský nesmysl), Tesla prostě 539 km dá 😉
EPA je reálné (není to ten evropský nesmysl), Tesla
EPA je reálné (není to ten evropský nesmysl), Tesla prostě 539 km dá 😉
Když ale jedeš sportovně, dá ti to míň, jako každý sportovní vůz
je třeba opravdu přemýšlet a srovnávat srovnatelné
Já netvrdím, že nedá. Ale nebude to běžný dojezd
Já netvrdím, že nedá. Ale nebude to běžný dojezd většiny majitelů Tesel. Se ptejte na nabíječkách, kolik mají průměrnou spotřebu na 100 km…
Jo kecy jdou vždy dobře… .
Jo kecy jdou vždy dobře… .
> má víc zkušeností s elektromobily než kterýkoliv jiný
> má víc zkušeností s elektromobily než kterýkoliv jiný výrobce.
Ahem…
… a proto je nevyužívá a brzdí. Leaf 2 už tu měl být
… a proto je nevyužívá a brzdí. Leaf 2 už tu měl být dávno a ne vyčkávat až na přichod M3 na trh a to ještě jen s okriplenou 40 kWh baterkou. 2 kroky vpřed, 1 dozadu.