Nissan napájí své výzkumné centrum v Británii technologií vehicle-to-grid

Nissan oznámil, že středisko pro výzkum a vývoj NTCE se sídlem ve Spojeném království, se stalo první organizační jednotkou v síti závodů Nissanu v Evropě, kde bude využita technologie V2G.

Elektromobily Nissan Leaf u nabíjecích stanic typu V2G (vehicle to grid), které pomáhají napájet středisko pro výzkum a vývoj Nissanu v Británii.
foto: Nissan

  • Středisko pro výzkum a vývoj ve Spojeném království se stalo prvním subjektem Nissanu v Evropě, který používá technologii vehicle-to-grid (V2G).
  • Instalace v tomto středisku je součástí závazku společnosti Nissan zavádět technologii V2G a řešení pro ukládání energie ve všech významných závodech v Evropě.
  • Nissan uzavřel partnerství s energetickou firmou Enel pro vývoj a distribuci nabíjecích stanic V2G.

Ve středisku již bylo instalováno osm dobíjecích stanic vyvinutých Nissanem ve spolupráci s nadnárodním poskytovatelem energie, společností Enel, které budou k dispozici pro použití všemi zaměstnanci NTCE.

Nabíjecí stanice V2G pak s elektromobily Nissan vytvářejí inteligentní systém nakládání s energií umožňující kromě nabíjení vozů také předávat energii uloženou v baterii vozidla zpět do sítě a přispívat tím ke stabilizaci poptávky.

Jde o významný krok v naplňování plánu společnosti Nissan proměnit v Evropě svou vizi Inteligentní mobility ve skutečnost. Nasazení technologie V2G uvádí v život třetí pilíř vize Inteligentní mobility Nissanu, Inteligentní integraci, a je ukázkou toho, jak mohou bezemisní vozidla, jako jsou stoprocentní elektromobily Nissan Leaf a Nissan e-NV200 a technologie pro nakládání s energií spolupracovat a přispívat k větší čistotě a účinnosti energetické sítě.

Francisco Carranza, ředitel společnosti Nissan Europe pro energetické služby, k tomu uvedl: „Nissan byl vždy tím, kdo posouvá vývoj technologií elektromobilů kupředu, a tak jsme nadšeni, že můžeme našich zkušeností využít ke změně způsobu, jakým lidé energii využívají. Zapojením elektromobilů Nissan můžeme vytvářet společnost, která energii využívá udržitelným způsobem, s vysokou účinností, přičemž energie bude cenově dostupná. Může to zcela změnit pravidla hry a zlevnit energii pro každého.“

Tato zpráva přichází po srpnovém oznámení, že společnosti Nissan a Enel získaly prvního komerčního zákazníka pro technologii V2G v Evropě. Společnost Enel instalovala deset jednotek V2G v sídle dánského elektrorozvodného závodu Frederiksberg Forsyning. Jde o první firmu, která komerčně integruje a využívá jednotky V2G.

tisková zpráva

10 Comments on “Nissan napájí své výzkumné centrum v Británii technologií vehicle-to-grid”

  1. Zadarmo to urcite nikdo
    Zadarmo to urcite nikdo delat nebude. Nejdrive by mela byt zprovoznena smart-grid a urcena pravidla na proplaceni podpurnych sluzeb v siti. A v neposledni rade by Nissan a ostatni meli zverejnit cenik vymennych battery-packs. Bez techto ramcovych udaju V2G zustane mrtvy porod.
    Pokud ERU bude navic uctovat pri nabijeni i vybijeni a tudiz dodavkach do site poplatky za uzivani site, tak to v CR nikdy nebude fungovat.

  2. Je to skvělé, že se
    Je to skvělé, že se rozjel tento projekt, ale zajímavé to začne být, až budou takové instalace v desetitisících a více. Tj. až budou k dispozici alespoň zlomky/jednotky GWh kapacity. Baterie se musí vybíjet pomalu a jenom o malou hodnotu, řekněme tak 10%, tak aby se šetřila, a když přijdete k autu, chcete mít nabito a ne vybito. 🙂

    1. Závisí to režimu
      Závisí to režimu vybíjení. Pokud máte nabitou baterii, tak pokud si to dobře pamatuji, kolísání mezi 80-100% při malých proudech u Li-Ion baterií nemá na životnost prakticky žádný vliv. Píšu výše. Smysl to bude mít, až bude v síti připojený dostatečný počet vozů. Nebo jinak, až bude dostatečná hustota na plochu (zjednodušeně).

    1. Těch 30 kWh pro e-NV200 je
      Těch 30 kWh pro e-NV200 je opravdu spodní možná hranice. Jinak auto je to super! Včera jsem s ním pojezdil asi 100 km včetně dálnice. Dojel jsem ke 4-kolíku na benzinu v Jihlavě, vytáhl skládací e-koloběžku Nitro, dojel do města na pracovní schůzku a za 1,5 hod (procenta se zvedla o 31% – pouze 20A) jsem se jel podívat na Vystrkov. Pěkné elektrické odpoledne!

Napsat komentář