Nissan oznámil, že středisko pro výzkum a vývoj NTCE se sídlem ve Spojeném království, se stalo první organizační jednotkou v síti závodů Nissanu v Evropě, kde bude využita technologie V2G.
foto: Nissan
- Středisko pro výzkum a vývoj ve Spojeném království se stalo prvním subjektem Nissanu v Evropě, který používá technologii vehicle-to-grid (V2G).
- Instalace v tomto středisku je součástí závazku společnosti Nissan zavádět technologii V2G a řešení pro ukládání energie ve všech významných závodech v Evropě.
- Nissan uzavřel partnerství s energetickou firmou Enel pro vývoj a distribuci nabíjecích stanic V2G.
Ve středisku již bylo instalováno osm dobíjecích stanic vyvinutých Nissanem ve spolupráci s nadnárodním poskytovatelem energie, společností Enel, které budou k dispozici pro použití všemi zaměstnanci NTCE.
Nabíjecí stanice V2G pak s elektromobily Nissan vytvářejí inteligentní systém nakládání s energií umožňující kromě nabíjení vozů také předávat energii uloženou v baterii vozidla zpět do sítě a přispívat tím ke stabilizaci poptávky.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Nissan představil sériový hybrid Note e-Power
Elektromobil Nissan e-NV200 poslouží i jako mobilní kancelář
Nissan přebírá Mitsubishi, přijdou nové elektromobily a plug-in hybridy?
Jde o významný krok v naplňování plánu společnosti Nissan proměnit v Evropě svou vizi Inteligentní mobility ve skutečnost. Nasazení technologie V2G uvádí v život třetí pilíř vize Inteligentní mobility Nissanu, Inteligentní integraci, a je ukázkou toho, jak mohou bezemisní vozidla, jako jsou stoprocentní elektromobily Nissan Leaf a Nissan e-NV200 a technologie pro nakládání s energií spolupracovat a přispívat k větší čistotě a účinnosti energetické sítě.
Francisco Carranza, ředitel společnosti Nissan Europe pro energetické služby, k tomu uvedl: „Nissan byl vždy tím, kdo posouvá vývoj technologií elektromobilů kupředu, a tak jsme nadšeni, že můžeme našich zkušeností využít ke změně způsobu, jakým lidé energii využívají. Zapojením elektromobilů Nissan můžeme vytvářet společnost, která energii využívá udržitelným způsobem, s vysokou účinností, přičemž energie bude cenově dostupná. Může to zcela změnit pravidla hry a zlevnit energii pro každého.“
Tato zpráva přichází po srpnovém oznámení, že společnosti Nissan a Enel získaly prvního komerčního zákazníka pro technologii V2G v Evropě. Společnost Enel instalovala deset jednotek V2G v sídle dánského elektrorozvodného závodu Frederiksberg Forsyning. Jde o první firmu, která komerčně integruje a využívá jednotky V2G.
Zadarmo to urcite nikdo
Zadarmo to urcite nikdo delat nebude. Nejdrive by mela byt zprovoznena smart-grid a urcena pravidla na proplaceni podpurnych sluzeb v siti. A v neposledni rade by Nissan a ostatni meli zverejnit cenik vymennych battery-packs. Bez techto ramcovych udaju V2G zustane mrtvy porod.
Pokud ERU bude navic uctovat pri nabijeni i vybijeni a tudiz dodavkach do site poplatky za uzivani site, tak to v CR nikdy nebude fungovat.
Je to skvělé, že se
Je to skvělé, že se rozjel tento projekt, ale zajímavé to začne být, až budou takové instalace v desetitisících a více. Tj. až budou k dispozici alespoň zlomky/jednotky GWh kapacity. Baterie se musí vybíjet pomalu a jenom o malou hodnotu, řekněme tak 10%, tak aby se šetřila, a když přijdete k autu, chcete mít nabito a ne vybito. 🙂
No nevím jestli by si
No nevím jestli by si někdo chtěl dobrovolně ubírat cykly vlastní baterky v autě.
Kdyby existovala baterie s
Kdyby existovala baterie s neomezenym cyklem nabijeni a vybijeni, tak asi jo. Ale ona ta baterie dle meho neexistuje.
Otazka zni, zda baterie neodejde driv vlivem stari, nez vlivem poctu cyklu.
Závisí to režimu
Závisí to režimu vybíjení. Pokud máte nabitou baterii, tak pokud si to dobře pamatuji, kolísání mezi 80-100% při malých proudech u Li-Ion baterií nemá na životnost prakticky žádný vliv. Píšu výše. Smysl to bude mít, až bude v síti připojený dostatečný počet vozů. Nebo jinak, až bude dostatečná hustota na plochu (zjednodušeně).
Ke 100% ne, raději mezi 60
Ke 100% ne, raději mezi 60 a 80%.
https://youtu.be/pxP0Cu00sZs
Děkuji za upřesnění. 🙂
Děkuji za upřesnění. 🙂
V2G je super věc, ale
V2G je super věc, ale nejsem si jist, že bych k němu chtěl používat auto s 25 kWh baterií. Kdyby auto mělo 60 kWh, tak v pohodě.
Nissan by měl nejprve
Nissan by měl nejprve ohlásit min. 30kWh akumulátor pro e-NV200 a pak si může hrát s V2G.
Těch 30 kWh pro e-NV200 je
Těch 30 kWh pro e-NV200 je opravdu spodní možná hranice. Jinak auto je to super! Včera jsem s ním pojezdil asi 100 km včetně dálnice. Dojel jsem ke 4-kolíku na benzinu v Jihlavě, vytáhl skládací e-koloběžku Nitro, dojel do města na pracovní schůzku a za 1,5 hod (procenta se zvedla o 31% – pouze 20A) jsem se jel podívat na Vystrkov. Pěkné elektrické odpoledne!