Nissan na Olympiádě ukázal prototyp elektromobilu BladeGlider

Nissan představil na Olympiádě v Rio de Janeiru funkční prototyp svého futuristického vozu BladeGlider. Auto kombinuje nulové emise s vysokým výkonem a revolučním designem sportovního vozu.

Revoluční nový elektromobil Nissan BladeGlider
foto: Nissan

Vozy, které byly vyvinuty z konceptu Nissan BladeGlider poprvé představeného na v roce 2013, v Brazílii představují budoucí technologie, které kombinují vizi Inteligentní mobility šetrné k životnímu prostředí, a jízdní vlastnosti sportovních vozů.

auto nissan-bladeglider-elektromobil-olympijske-hry-olympiada-rio-de-janeiro-brazilie

foto: Nissan

, prezident a generální ředitel společnosti Nissan, řekl: „Tyto prototypy jsou ztělesněním úsilí Nissanu rozšířit vizi Inteligentní mobility, kdy požitek z jízdy půjde ruku v ruce s odpovědností k životnímu prostředí. Nissan věří, že automobiloví nadšenci se mohou těšit na bezemisní budoucnost a BladeGlider je toho dokonalým příkladem. Je to elektromobil pro milovníky vůně benzínu.“

Premiéra prototypů BladeGlider je součástí trvalé snahy Nissanu o vývoj vozidel s nulovými emisemi a nových automobilových technologií, včetně systémů autonomního řízení a konektivity.

Nissan BladeGlider – specifikace

Nejvyšší rychlost: 190 km/h
Zrychlení z 0 na 100 km/h: <5 sekund Výkon: 200 kW (268 k) Točivý moment: 707 Nm Hmotnost: 1 300 kg Délka: 4 300 mm Šířka: 1 850 mm Výška: 1 300 mm Rozvor: 2 800 mm auto nissan-bladeglider-elektromobil-olympijske-hry-olympiada-rio-de-janeiro-brazilie

foto: Nissan

Nissan již nabízí nejprodávanější vůz s nulovými emisemi na světě, elektromobil Nissan Leaf, a je průkopníkem systémů Inteligentní mobility, které budou implementovány v řadě vozidel v průběhu příštích let.

Vizí Nissanu byl hbitý, efektivní elektromobil, který by dal nový rozměr potěšení a vzrušení z jízdy. Vůz který by se pohyboval jako kluzák, díky téměř neslyšnému chodu svého elektrického hnacího ústrojí a aerodynamickému tvaru letadla se šípovitým křídlem.

auto nissan-bladeglider-elektromobil-olympijske-hry-olympiada-rio-de-janeiro-brazilie

foto: Nissan

Nyní, po dvou letech prací na designu, konstrukci a vývoji, se Nissan BladeGlider dostal do podoby reálné studie s potenciálem vyspělého výkonného elektromobilu.

BladeGlider je ztělesněním vize Inteligentní mobility, koncepce usilující o mnohem zajímavější automobily, díky předefinování jejich způsobu řízení, pohonu a začlenění do společnosti.

auto nissan-bladeglider-elektromobil-olympijske-hry-olympiada-rio-de-janeiro-brazilie

foto: Nissan

Předváděcí model se vyznačuje vyspělou konfigurací podvozku s úzkým rozchodem předních kol a širším rozchodem zadních kol pro dosažení optimální aerodynamické účinnosti a jízdní stability.

Vysoké dozadu otevírané zvedající se dveře skýtají dramatický vstup a výstup z kabiny. Otevřená střecha modelu BladeGlider je zesílena integrovanou ochrannou konstrukcí proti převrácení, spojující vzrušení jízdy závodním vozem bez střechy s bezpečností kupé.

Ovládací prvky na volantu pro řízení systémů modelu BladeGlider jsou propojeny s vyspělou obrazovkou zobrazující rychlost, stav nabití baterie, regenerační režim a průběh točivého momentu.

auto nissan-bladeglider-elektromobil-olympijske-hry-olympiada-rio-de-janeiro-brazilie

foto: Nissan

Středovou obrazovku po stranách doplňují dva displeje zobrazující pohled dozadu otočených kamer umístěných těsně za předními koly, které zobrazují situaci po stranách vozu a za ním.

Toto řešení, nahrazující boční zpětná zrcátka duálními obrazovkami, zvýšilo aerodynamickou účinnost modelu BladeGlider. Řidič sedí v šípovitém uspořádání mírně před dvěma cestujícími, kteří mají více místa pro nohy. Všichni cestující mají panoramatický výhled, díky jednolitému čelnímu sklu kabiny.

auto nissan-bladeglider-elektromobil-olympijske-hry-olympiada-rio-de-janeiro-brazilie

foto: Nissan

Vůz má plně elektrický pohon s mimořádným výkonem, který zajištují technologie baterie a motoru vyvinuté technickým partnerem Nissanu pro projekt BladeGlider – společností Williams Advanced Engineering.

Maximální rychlost přesahuje 190 km/h a model zrychlí z 0–100 km/h za méně než 5 sekund. Pohon zadních kol zajišťují dva elektromotory o výkonu 130 kW – jeden v každém kole.

Pohon disponuje systémem vektorování točivého momentu, který řídí přenos točivého momentu na hnaná kola a ještě více tím zlepšuje jízdní vlastnosti. Díky vektorování točivého momentu se v případě zjištěné nedotáčivosti automaticky na vnějším kole zvyšuje točivý moment, který nedotáčivost kompenzuje.

Systém je navržen tak, aby jízdu obohacoval a ne ji jen vedl. Nabízí tři úrovně nastavení: vypnuto, hbitá jízda a driftování.

Energii dodává vysoce výkonná pětimodulová lithium-iontová baterie o výkonu 220 kW. Pro baterii i motory byly na míru vyvinuty systémy chlazení.

Interiér modelu BladeGlider odráží sportovní ambice vozu – na každém sedadle najdeme čtyřbodové bezpečnostní pásy. Sedadla poskytují mimořádně dobré boční vedení a oporu nohou pro řidiče i cestující.

Sedadla jsou čalouněna ergonomicky důmyslnou kombinací tkaniny a povlaku z epoxidové pryskyřice, jež dohromady vytváří odolný a neklouzavý materiál schopný pohodlně a bezpečně držet cestující na místě.

Čalounění je dostupné ve dvou barvách – zelená Cyber a oranžová Stealth. Tyto barvy jsou použity v horní části opěradla sedadla a jsou lemovány stříbřitým reflexním materiálem dodávajícím atraktivní sportovní vzhled.

Základnu sedadel tvoří černý strukturovaný materiál s pásky zeleného a oranžového čalounění rámujícími sedák.

V srpnu budou v Rio de Janeiru představeny dva vozy BladeGlider. Jeden bude staticky vystaven v Olympijském parku a druhý bude nabízet dynamické projížďky zástupcům médií a významným osobnostem.

tisková zpráva

14 Comments on “Nissan na Olympiádě ukázal prototyp elektromobilu BladeGlider”

  1. Mezi spoustou PR kecu stoji
    Mezi spoustou PR kecu stoji nekolik technickych udaju. Ale i ty jsou zrejme spatne. Baterie s vykonem 220kW pohani 2 motory s vykonem je 130kW. Tak chudinka beterie to nezvlada a motory budou trpet hlady. Nebo o cem je rec u vykonu baterky a motoru?
    Priznam se, ze jsem pres ty uhozene PR kecy preskakal, ale nenasel jsem udaj o kapacite baterky. Sice ma 5 modulu, ale to je vcelku zbytecny udaj.

    1. Teď nám zbývá ještě
      Teď nám zbývá ještě umět reformovat CO2 a H2O na ethanol. Zajímavá by byla účinnost tohoto článku, ale jakákoliv nad 30% + baterie bude asi lepší než spalovací vynálezy, články mají myslím normálně kolem 50-70%

      Bude to doplněk ,nebo konkurence pro EV?

      Ale aby to pak na bezinkách nevypadalo takto:
      youtube.com/watch?v=JsFzeX-k1_E

            1. Ty tu porád kopeš kolem
              Ty tu porád kopeš kolem sebe se svejma ukřivděnejma nářkama a ještě vyžaduješ vlídný zacházení. Lol.
              Všimnul sis, že bych já nebo někdo jinej tu furt dokola fňukal nad tím jak je Tesla drahá a kde na ní má normální člověk vzít?!? Taky nikomu porád nepředhazju jak jsem chudej a že na elektroauto nedosáhnu 😀
              Jestli tě to tak strašně žere tak se svejma ukřivděnejma výkřikama aspoň nevotravuj ostatní. 😉

Napsat komentář