O britské společnosti C&C Taxis jsme nedávno psali v souvislosti s novým Nissan e-NV200. Teď mají další zajímavost: jejich Nissan Leaf přezdívaný „Wizzy“ už najel přes 160 000 km bez ztráty kapacity baterie.
foto: C&C Taxis
„Bez přehánění můžu říct, že Wizzy proměnil náš byznys,“ říká Mark Richards, fleetový manažeř C&C Taxis. Elektromobil byl doslužby nasazen v červenci 2013, tedy před dvěma lety.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
V Praze jezdí pět elektrických taxi, Trend Park hledá řidiče
Za tu dobu ujel přes 160 000 km a baterie se zatím podle indikátorů na palubní desce těší „plnému zdraví“, neubyla ani jedna čárka indikující dostupnou kapacitu (to znamená, že kapacita stále činí přes 85 %). Auto přitom podniklo 25 000 cest a 1700 rychlonabíjení.
Společnost C&C Taxis dnes provozuje pět elektromobilů Nissan Leaf a elektromobil Nissan e-NV200 Combi. Podle Richardsových odhadů každé auto ušetří firmě ročně asi £8500 (v přepočtu 320 000 Kč) na provozních nákladech.
Ještě by to chtělo info
Ještě by to chtělo info ohledně poruchovosti i když ta bude asi minimální, když si pořídili další vůz.
u elektro aut téměř
u elektro aut téměř žádné poruchy nejsou, je tam jen pár pohyblivých součástek narozdíl od ropných aut, kde zaplatíš ještě 1/5 cenu celého auta za 10 let na poruchách (nejoblíbenější podvod jsou turba)
S tím jsem obeznámen,
S tím jsem obeznámen, nicméně jak často se měnili brzdové destičky, pneu nebo jestli se měnily čepy, ložiska a tak podobně. I když podstatná část (motor) je hodně zjednodušená tak stále je tu plno možností poruch (klidně nefunkční ventilátor), jestli mi rozumíte.
Ocakaval by som, ze brzdove
Ocakaval by som, ze brzdove dosticky mozno este ani nemenili, pokial pozivaju rekuperaciu rozumne. Capy a loziska mozu byt problem, hlavne aj preto, ze EV su tazsie nez normalne ropne auta.
Přesně tak, tady prostě
Přesně tak, tady prostě teorie nestačí a chce to výsledky z praxe, viz léty prověřené taxi Priusy z Rakouska a Německa.
Jojo, ty priusy to jsou snad
Jojo, ty priusy to jsou snad pekelné kousky…ten taxikář s jedním mil, změnil myšlenku koupě nějaké shadewagen na tojoťáka…
To, že EV sú ťažšie
To, že EV sú ťažšie nevidím ako problém.
1) majú lepšie rozloženie hmotnosti na predok/zadok
2)je tam lepšia šanca správne dimenzovať zavesenie kolies čo sa odolnosti týka.
Pri klasických autách sa samozrejme zavesenie nedimenzuje na najťažší motor a maximálnu kapacitu (samozrejme z bezpečnostného hľadiska áno, ale nie z dlhodobo užívateľského), ale robí sa kompromis. Najlepšie to vidieť na modeloch so širokým rozsahom motorizácií, napríklad E trieda Mercedesu: zatiaľ čo základné benzínové motory problémy so zavesením nemávajú, veľké dízle a veľké benzíny už áno. A väčšinou trpia práve predné zavesenia.
U elektromobilov, najmä vyvíjaných čisto ako elmobily (ako je Leaf) by s tým nemal byť tak veľký problém, lebo je iba jedna „motorizácia“, takže by malo byť jednoduchšie nadimenzovať zavesenie. Toto samozrejme neplatí pre tie EV čo boli odvodené z existujúcich klasických áut (e-Golf, Soul EV a podobne).
Zvláštní je, že já jsem
Zvláštní je, že já jsem u svého auta kromě běžných náplní a filtrů za 15 let a 200tkm měnil jenom řemen k alternátoru, jednou nebo dvakrát žárovky v předních světlometech a destičky. Jinak vše původní.
Mohu se zeptat, co máte za
Mohu se zeptat, co máte za vůz?
Na druhou stranu to máte nájezd cca 13.500km ročně. Podle toho usuzuji, že máte auto garážované a staráte se o něj.
Prakticky nevím o spalováku v okolí, co by nemělo alespoň 2 problémy (vyjma Toyoty Yaris od prarodičů), ať co se týká zamykání, startování, nedovírání elektrických oken, nebo v poslední době praskání měchů u 2 vozů za 2 a 2,5 mil (řešeno záručně, ale i tak musel být majitel bez vozu víc jak týden).
Toyota Corolla E11 1.4VVTi.
Toyota Corolla E11 1.4VVTi. Auto stojí pořád venku a starám se o něj pouze tak, že ho na jaře a před STK protáhnu myčkou a náplně měním dle doporučených intervalů. V provozu je prakticky denně, většinou krátké trasy, ale pořád s výjimkou posledních pár let, kdy v sezóně jezdím většinou na skútru.
Ja, ja. Naturlich. Nicht ist
Ja, ja. Naturlich. Nicht ist unmoglich. Toyóóótááá. Tak nějak byla jejich reklamní znělka, ne? Vzhledem k jejich umísťování na čelných pozicích TUV report bych tomu věřil.
TUVu uz neverim. V
TUVu uz neverim. V poslednych rokoch Toyoty radsej vyhodili z rebricka, aby sa nemuseli hanbit za domace znacky.
EDIT: Mam na mysli Prius.
Toyota! Tím je vše
Toyota! Tím je vše vysvětleno 😉 věřte mi že u koncernu by tomu tak nebylo…
Potvrdzujem. Mam corollu
Potvrdzujem. Mam corollu 2009 a menil iba raz ziarovky, mimo servisu. Aktualne 90tis.
A jak souvisí zamykání,
A jak souvisí zamykání, nedovírání elektrických oken nebo praskání měchů s tím, že je to spalovák?
To vám věřit můžeme,
To vám věřit můžeme, ale taky nemusíme. Každopádně při 200tis km za 15let, jste měnil olej a filtr cca 17X, k tomu jste URČITĚ!!! měnil svíčky min.4X, dále tu máme rozvodový řetěz(další výměna za cca40tis). Podle doporučení výrobce, jste už měl 3X měnit chladící kapalinu, ale snad jste to udělal aspoň jednou. Našlo by se toho určitě víc z povinných položek a věřím, že pokud by jste byl upřímný, tak i z nepovinných(neočekávaných)
Tak mi to nevěřte, mě je
Tak mi to nevěřte, mě je to fuk. Ty výměny oleje + filtru každých 15000 km jsou úplně zanedbatelná položka proti tomu co člověk narve do benzínu a povinného ručení. Svíčky jsem měnil asi 2x preventivně a jde řádově o stokoruny. A brzdy, klima a kabinový filtr jsou i v elektromobilu.
EDIT: Ještě jsem zapomněl, že rozvodový řetěz je u tohoto typu motoru na celou jeho životnost.