Dlouhé čtyři roky museli korejští zájemci o nákup elektromobilu Nissan Leaf čekat, než se v jejich zemi začne tohle auto oficiálně prodávat. Teď se dočkali a nejprodávanější elektromobil světa je v prodeji i u nich.
foto: Nissan
První kusy elektromobilů Nissan Leaf dorazily do Jižní Koreje v prosinci 2014, společně s několika rychlodobíječkami. Specifikace auta se nijak neliší od verzí dostupných na ostatních trzích.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Nissan Leaf je už čtvrtým rokem v řadě nejprodávanějším elektromobilem v Evropě
Řidiči elektromobilu Nissan Leaf najedou průměrně více než řidiči spalováků
V Jižní Koreji se jezdí vpravo, takže předpokládáme, že se tam prodává evropská verze auta a nikoliv japonská. Je to trochu s podivem, že Jižní Korea musela čekat tak dlouhé roky na uvedení elektromobilu Leaf, když Japonsko je doslova „přes vodu“.
Mezi Jihokorejci a Japonci nicméně panují dlouhodobé historické neshody, kterými je dáno i složité přijetí a možnosti prodeje japonských produktů na tamním trhu. Elektromobil Nissan Leaf je dnes dostupný na 39 trzích světa a prodalo se ho přes 152 000 kusů.
Plati to ale i naopak.
Plati to ale i naopak. Japonci nesnasi cokoliv korejskeho. To ze napriklad Samsung valcuje Sony v mob. technologiich povazuji skoro za narodni tragedii. Stejny pohled maji i na auta.
Já se spíš někdy
Já se spíš někdy těším na článek: „Od příštího měsíce bude Nissan Leaf za 399.000,- se vším všudy“
Problémem je poměrně
Problémem je poměrně značná výbava všech elektroaut – konkrétně LEAF má v základu například vyhřívání předních sedaček i volantu, navigaci, v podstatě automatickou převodovku… Když jsem si zkoušel naspecifikovat VW Golf na obdobnou výbavu, vycházel mne kolem 550, což je sice stále oproti 715 u LEAFa méně, ale očekávál bych, že do budoucna dojde ke zlevnění díky zaběhnutí sériové výroby (hlavně u baterií klesne cena) a budou se nabízet i méně vybavené (to vyhřívání je pro mne například velká zbytečnost a jen žere energii z baterky), které aktuálně neměly smysl.
Další věcí je, že oproti spalovacímu motoru člověk ušetří dost na servisu, neboť mění pouze náplně klimatizace a brzdovou kapalinu, destičky se u LEAFa mění v průměru po 90 tisících km díky rekupreaci, servisní prohlídky do 150tkm by měly být souhrně kolem 10k bez DPH, což žádný palovák nedosáhne, ty budou kolem 40 odhadem.
Navíc samotný provoz (splňuje-li LEAF svým maximálním dojezdem vaše požadavky) je levnější než u spalováku – podle spritmonitor.de má LEAF spotřebu 17 kWh/100km, budeme-li počítat 5 Kč/kWh, tak je to palivový náklad 0,85 Kč/km, při použití tarifů C/D27d pro elektromobily se snad dá dostat i na 2 Kč, což už jsou velmi zajímavé provozní náklady.
Osobně očekávám, že příští generace LEAFa (2017), která má mít delší dojezd, nižší cenu, bude poměrně úspěšným druhým automobilem rodin, protože už bude schopna relativně konkurovat a snad bude mít i líbivější design.
Tak je fakt, že Korejci
Tak je fakt, že Korejci Japonce skutečně nesnáší (hlavně samozřejmě díky 2. sv.v). Mám kamarádku Korejku a ta na nich nenechává nit suchou. Navíc díky tomu, jak se za poslední léta technologicky a hospodářsky Korejci vyšvihli a v mnohém Japonce předběhli, tak se na ně začínají dokonce dívat poněkud z patra. A to i v kulturní oblasti (nakonec buddhismus přišel do Japonska z Korei, to samé písmo).
Takže se vlastně ani nedivím, že se tam japonská auta prodávají minimálně.
O animozitě Jižní Koreje
O animozitě Jižní Koreje a Japonska jsem nevěděl. Pokud se týče Severní Koreje, tak to bude zřejmě ještě horší.
Tak teď nevím, jak to
Tak teď nevím, jak to myslíte, jestli Japonce ještě víc nesnáší Severokorejci (řekl bych, že vedou Jihokorejci), nebo jestli Jihokorejci ještě víc nesnáší Severokorejce (taky ne, i když je to z politického hlediska jejich úhlavní nepřítel, tak přeci jen jsou to pořád Korejci a Jihokorejci touží po tom, že se jednou celý poloostrov sjednotí).
viz: http://www.japantoday.com/category/national/view/s-korea-hates-japan-more-than-n-korea-gallup-poll-reveals
Ještě jste zapomněl na
Ještě jste zapomněl na možnost Japonci Severokorejce. Vzhledem k tomu, že SK občas nějakou tu raketu vystřelí směrem na Japonsko a Japonsko jim to oplatí nějakými manévry, ambargem ap. tak už je snad jasné, jak je to míněno. Mám ale dojem, že Japonsko je v NATO (je tom nějaká spolupráce) a JK také, takže manévry by měly být společné, ne? Jinak máte pravdu, ono je těžké říci koho vlastně kdo snáší víc nebo míň, je to jako když se ptáte dítěte u rozvodu, jestli raději s maminkou nebo s tatínkem. 🙂
Ne, Japonsko ani JK v NATO
Ne, Japonsko ani JK v NATO nejsou a jsou jen vedené jako tzv. „kontaktní země“ tedy státy ochotné s NATO spolupracovat.
No jo, ale to nic nemění
No jo, ale to nic nemění na tom, že se musí v rámci NATO domluvit, případně spolupracovat na cvičení ap. 🙂
Pokud vím, tak Japonsko a
Pokud vím, tak Japonsko a Korea nikdy spolu necvičily, právě protože nejsou v žádné společné vojenské alianci.