Nissan Leaf se 40kWh baterií už za dva měsíce?

Renault Zoe získal na autosalonu Paříž 41kWh baterii. Představen byl i elektromobil Opel Ampera-e s 60kWh baterií dojezdem 400-500 km. A Nissan teď musí stůj co stůj náskok konkurence dohnat.

Elektromobil Nissan Leaf se zřejmě už brzy dočká dalšího upgradu baterie, tentokrát na 40 kWh. Čekáme navýšení dojezdu k hranici 300 km.
foto: Nisan

Už koncem srpna jsme psali, že Nissan Leaf se 40kWh baterí se chystá na konec roku. Přitom teprve na začátku letošního roku se začala prodávat nejnovější verze Nissan Leaf s 30kWh baterií.

Nyní se k nám z různých stran dostávají neoficiální informace potvrzující, že zhruba začátkem prosince 2016 se Nissan Leaf se 40kWh baterií na trhu skutečně objeví. Na německých fórech se mluví o ceně o 3000 € vyšší než kolik stojí současná 30kWh verze.

To by znamenalo, že pořizovací cena Nissanu Leaf 40kWh stoupne k necelému milionu korun. Což by zhruba odpovídalo, aby auto mohlo konkurovat právě novému Opel Ampera-e.

Carlos Ghosn, šéf aliance Renault-Nissan, už dříve naznačil, že obě automobilky by mohly sdílet některé komponenty. Je tedy možné, že nový Leaf 40kWh využije stejné bateriové články jako Renault Zoe, jen v odlišném balení.

goingelectric.de

125 Comments on “Nissan Leaf se 40kWh baterií už za dva měsíce?”

  1. Ad kapacita baterie. Rád
    Ad kapacita baterie. Rád bych, kdyby se mohly uvádět informace o tom, zda ta kapacita je výrobní anebo využitelná. Podobně se uvádí dojezd – jedna norma říká x a druhá y, jedna z nich je blíže realitě.
    U baterie je to důležité.
    Leafy se 24kWh mají asi tak využitelných 20kWh, což reálně těch 150km dá a je to vyzkoušená realita.
    Ampera-e má 60kWh. A je to co? Možná využitelná (pak OK!), 2 šoféři „dali“ 500km. Pak když jeli za 12kWh/100km to koresponduje s 60tkou. Ale co když jeli za 11, tak to již je 55tka. A co když za 10,5 …
    No a „“nový““ Leaf se 40kWh? Nebude to jen 36kWh? Za 12kWh/100km v létě by to 300 dalo.

    REDAKCE: pokuste se získat info o „využitelné kapacitě“ baterie u BEV. Díky.

      1. Vůbec to není problém, je
        Vůbec to není problém, je to jen cenová politika výrobců. Po dostavbě gigatovárny by měla cena klesnou na 100 dolarů za 1 KWh, to je cena u 60 Kw baterie 145200 Kč. Takže zase tak vysoká položka to není. V podstatě by šlo elektromobily prodávat levněji, ale zatím není třeba.Dnes je cena za 60 kw baterii dvojnásobná, tak asi 300 000 Kč. A 500 000 na ostatní komponenty snad stačí ne ? Nenechme se oblbovat, je to jen politika výrobců. Cena půjde dolů, jako u všech spotřebičů.

        1. Ale srovnavat vyrobni
          Ale srovnavat vyrobni naklady s prodejni cenou je dost osemetne ze, ono Auto, ktere je nabizene za cenikovych 300 tisic ma prime vyrobni naklady kolem 100 – 150 tisic.
          Tj jestli je dneska cena kolem 200 dolaru za kWh – tj 300 000 kc za baterku 60 kWh, tak jen ta samotna baterka stoji cca jako cely novy superb….
          Ono u auta, ktere stoji v ceniku 1 000 000 kc mate cenu slozenou z:
          DPH: cca 180 000
          Marze dealeru (narodni + lokalni) cca 200 000 (realne takova samozrejme neni, protoze za cenikovou cenu u nas nikdo auta nekupuje)
          Naklady na dopravu – minimalne 20 000 – tj jen po odecteni dph a distribuce jste na 600 000. Z tech 600 000 musite zaplatit naklady na vyvoj, nejakou propagaci, administrativu, zisk automobilky apod. Ve chvili kdy do toho narvete jen baterku za 300 000, tak uz mate polovinu castky vycerpanou….

                1. No ale kdyz usetrite oproti
                  No ale kdyz usetrite oproti spalovaku 30 000 v nakladech diky jendodussi konsutrkci ale musite tam dat navic baterku za 300 000, tak to proste vychazi blbe ze…

                2. Tak na mainstream auto už
                  Tak na mainstream auto už nejen kolem komína by vcelku stačil kombík velikosti Golfu/Octavie s 44kW. A ne hned, ale do 18 měsíců s cenou ve výbavě 650Kč s DPH. A na to už by výrobní náklady nemusely být nijak velké. Jenže dokud se nebude muset, tak to prostě nebude.A klidně ať si tam dávají i 55+kW baterie, vzhledem k ceně za větší nádrž to stejně u nís koupí málokdo a i ve světě to nebude moc rozdílné.Ale dávat za malé konzervy k megu nebo za malé a ještě bez dojezdu (pod 31kW) 750tis je prostě ve větším měřítku utopie. A totu ještě půlka lidí na hybridu ani těch 650tis za auto nedá.

                3. No nevim, na prodejni 650 s
                  No nevim, na prodejni 650 s DPH by musela byt vyrobni tak 200 max…

                4. To zas ne, i auto s vyrobni
                  To zas ne, i auto s vyrobni cenou 300 se da prodat za 650…

                5. No ale proste nemuzete
                  No ale proste nemuzete prodavaz za 650 auto, do nejz jen baterka stoji pres 200…

                6. Jakých 200tis za baterku v
                  Jakých 200tis za baterku v půlce roku 2018 u velkovýroby. Buď tržné kolem 4400dolaru za oněch 44kW tj po uvolnění kurzu kolem 90-95tis. nebo to prenechte konkurenci (dejte dardy do reklamy co budete mít za pět let).

                7. 100 dolaru za kWh v roce
                  100 dolaru za kWh v roce 2018? Takovy optimista jste asi jenom vy….

                8. Tesla se v tom roce dostane
                  Tesla se v tom roce dostane i pod $100 o nějaký ten cent. Ze ostatní mají řetězec preprodejcu ala LG a pod. je věc podružná.

                9. Mozna byste to mel dat vedel
                  Mozna byste to mel dat vedel Musk, ten o tom zjevne nevi a pocita se snizenim ceny na 150 do r 2020….

                10. Kde pisou neco o baterkach
                  Kde pisou neco o baterkach puzitelnych por auta v cene 100dolaru za kWh v roce 2018? Na tech strankach je to spise jen kecaci prezenatce jako skveli a uzasni….

                11. Proklamacni clanek o tom ze
                  Proklamacni clanek o tom ze nekdy v budoucnu budou schopni je vyrobit baterku pro prumyslove pouziti za 100 dolaru. Nic o roku 2018 ani o tom, ze ta cena se tyka „car grade“ baterek tam neni…
                  Ono by asi nebyl problem udelat baterku 100 dolaru/kWh uz dneska, jen by to auto nejelo a ta baterka by do roka odesla….

                12. Ale cena tej baterky sa
                  Ale cena tej baterky sa casom znizi. Dolezite je aby ludia chceli vacsie baterie lebo ak budu akceptovat nizsie, tak znizovanie cien pojde pomalsie a automobilky sa nebudu ponahlat so zvysovanim dojazdu. Preto treba uz opustit filozofiu, ze mne staci Leaf aj s 24kWh bateriou do mesta. Treba si povedat aj ja chcem Leafa s realym dojazdom nad 300km a mat ho ako prve auto (a casto jedine) v rodine. Je proste cas na zmenu myslenia aj EV fanusikov. Keby do toho nikto nissan nekopal tak doteraz nemaju ani 30kWh baterku ale konkurencia nastastie nespi a hlada ako zlacnit vyrobu baterii s vysokou kapacitou.

                13. Méně se toho pohybuje
                  Méně se toho pohybuje (točí se jen rotor, mantra kterou tady dobře známe), ale podle mého názoru to není „prostě jen ta baterka“, domnívám se, že i výkonová elektronika je poměrně drahá, tj. invertor, který z baterie „krmí“ motor a palubní dobíječka. Já jsem v tomto laik, ale domnívám se, že výkonovou elektroniku nelze tak snadno a rychle miniaturizovat, zefektivňovat a zlevňovat, jako elektroniku sdělovací a výpočetní…
                  Proč je železniční elektrická osobní souprava mnohem dražší než dieselová, i když ani jedna nemá trakční baterii? Proč se některým dopravcům vyplácí „pod dráty“ provozovat dieselové jednotky?

                14. Česká republika je v tomto
                  Česká republika je v tomto poměrně specifická, protože máme dvě trakční soustavy a nové lokomotivy musí být obvykle obojetné, aby tu mohly fungovat, což je drahé (máme totiž jednu DC a jednu AC soustavu). Navíc elektrické lokomotivy jsou zhusta mnohem výkonnější než jejich diesel-elektrické protějšky.

                15. U lokomotiv souhlas,
                  U lokomotiv souhlas, přesně z toho důvodu jsem záměrně psal o osobních jednotkách. Např. Arriva jezdí motoráčkem pod dráty z Prahy do Benešova, což je komplet stejnosměrné.

                16. No jo, jenže to by se něco
                  No jo, jenže to by se něco takového muselo prodávat. A neprodává se právě kvůli tomu, že dělat homologaci a vyvíjet systém kvůli pár motoráčkům (elktrikáčkům) nedává výrobci smysl.

        2. Silne pochybujem ze sa
          Silne pochybujem ze sa dostanú s cenou na 100 dolárov.. Aj tých 200 co spomínajú automobilky teraz sa mi zdá len zbožné prianie. Na úrovni článkov možno okolo 200 ale batéria ma elektroniku. Chladenie.. Treba články po spájať…
          Skúste nájsť výrobcu dakej lion batérie povedzme do solárneho systému.. Alebo bicykla.. Alebo aj jednotlivý clanok kde sa dostanete na aspoň 1.5 násobnu cenu.. Koľko stojí Tesla powerwall v prepočte na kWh? Alebo iným výrobca
          Pre pokles na 100 USD nevidím cestu.. Tie materiály co pouzijes sa nedajú oklamať.. Musíš ich nakúpiť.

            1. Neviem ci si tým chcel
              Neviem ci si tým chcel povedať ale clanok na webe skutočne nie je pre mňa argument. Samozrejme tovaren rovno na mieste s obrovskou kapacitou výroby zrazí výrobné náklady. Lenže ja ani teraz neverím že sú na 200 dolároch…ak áno kúp mi 10kWh batériu za 300 za kWh.. Nekupis ju ani za 400 ba ani za 500..bezne ceny sú okolo 700.
              Nissan síce tvrdi ze ti preda náhradnu baterku za 6000 eur ale skus si ju kúpiť.. Je len pri výmene v aute. Milióny ľudí čo majú solarny systém doma by chceli batériu za 300 ba aj za 400 za kWh.. Len bohužiaľ nik to tak lacno nevyrába.
              Otázkou je tiež co spraví zdvojnasobenie svetovej vyroby s cenou surovín. Ja vidím 100 dolárov ako hodne dalekú cestu.

                1. Powerwall je porad za cenu
                  Powerwall je porad za cenu pres 400 dolaru (a powerwall je v podstate jen baterka s konektorem), a hlavne je to baterka podstatne horsich parametru, nez co je potreba pro auto (hlavne proudova zatizitelnost)

                2. 🙂 Prestante davat linky na
                  🙂 Prestante davat linky na članky..daj mi link na obchod kde ju za 400eur za kWh kupim.
                  Tu maš jeden česky shop
                  http://eshop.terms.eu/cz/e-shop/1421697/c71983-lithium-iontove/tesla-powerwall.html
                  cena 157179 za 6,4kWh to je cca 24500czk /kWh..,a to je 900eur…môžeš ratať bez dph..bez marže obchodnika..bez čoho chceš 200 usd za 1kWh je sen.
                  Tu maš iného výrobcu..BMZ
                  http://shop.mypower.cz/baterie-li-ion-48v-121ah-6-7kwh-ess-3-0-2852
                  6,7kW za 112750
                  to je 112 750/6,7 – 16800 za 1kWh to je 620 eur/ kWh
                  To je už lepšie ale uvedomme si že to nemá chladenie ani výkon vhodný do auta.Nemôžeš z toho ťahať 5C.
                  Skrátka neverím terajšej cene 200usd/kWh ani cene 100/kWh v Gigatovarni.
                  Okolo 200 usd sa môžu motať na úrovni článkov…nie na úrovni batériového boxu s chladením a elektronikou.

                3. Prečo by ti mal dať link
                  Prečo by ti mal dať link na obchod, kde ju kúpiš? Ty si myslíš, že pri cene batérií sa baví niekto o maloobchodnej cene? 🙂
                  Ide o výrobnú cenu …
                  A chladenie do toho neťahaj – nie všetky elektromobily majú baterky aktívne chladené. Napríklad aj v článku spomínaný Leaf nemá baterky chladené. Vlastne z klasických elektromobilov má aktívne kvapalinovo chladené baterky asi len Tesla.

                4. Navíc v těch objemech co
                  Navíc v těch objemech co to automobilky kupujou se pohybují asi v jinech cenách než nějakej e-šopík.

                1. Vidím to na startovací
                  Vidím to na startovací akumulátory do spalováků. Při nejlepším.

                2. Jste strašný pesimista,
                  Jste strašný pesimista, doufám, že nepatříte mezi novou generaci, co chce všechno teď hned a nemá kousek trpělivosti. Už jenom, že to vymyslel Čech a bude se to sériově vyrábět je pecka ! Jinak internet máte, tak si hledejte informace, jako to dělám já. Nakonec můžete do firmy he3da napsat email a dozvíte se toho víc.

                3. Zamestnanec he3da ?
                  Prave ze

                  Zamestnanec he3da ?

                  Prave ze na internetu uz se o tom baji x let a (co se pamatuju), jediny ukazany prototyp zdaleka nemel takovou hustotu energie, aby byl pouzitelny pro cokoliv jineho nez stacionarni uloziste.

                  Ale pokud vazne bude neco na konci roku, bude to samozrejme prijemne prekvapeni.

                4. Rozhodně neplánují
                  Rozhodně neplánují použití v elektromobilech, má to být vhodné jako stacionální úložiště energie. Ale nechám se překvapit.

                5. Pozeral som si stránku
                  Pozeral som si stránku he3da.cz a nejak mi nejde do palice objemová hustota energie pre batériu určenú pre energetiku 116Wh/L (1MWh na 8,6m3), neuvádzajú hmotnostný parameter…
                  a batéria určená pre elektromobily, kde uvádzajú hustotu 520Wh/L a 125Wh/kg. To je obrovský rozdiel !!!
                  Vie to niekto vysvetliť?

                6. To budou ty jejich různé
                  To budou ty jejich různé tloušťky elektrody (0,5mm nebo taky 2mm).

                7. Som zvedavý, čo z toho
                  Som zvedavý, čo z toho nakoniec vzíde 🙂

    1. Omg proč bezmozek. Bude to
      Omg proč bezmozek. Bude to otázka ceny. Předpokládám, že bude něco kolem milionu a bude podle optimistických předpokladů už v půlce příštího roku. Je to už celkově vychytané, odzkoušené auto a spolehlivé auto. S 40 KWh už bude dojezd pro drtivou většinu lidí dostatečený.

      U TM3 jo je, nebo bude to celkově lepší auto, ale bude dražší, bude k dostání o 1-3 roky po Leafu a je pravděpodobné, že bude mít nějaké ty dětské nemoci atd.

      Tak mi řekněte proč člověk co si koupí dřív Leafa měl být bezmozek?

      1. Přesně tak, bude to
        Přesně tak, bude to záležet na konkrétních parametrech, až ta auta budou stát (dostupná) vedle sebe: TM3, Bolt, Leaf 40kWh+ a další. Konečná cena pro kupujícího u nás včetně všech daní a poplatků (o které stále spekulujeme a přesně ji neznáme), vzhled, provedení (placatý sedan / vysoké SUV / něco mezi / …), pohon předek / zadek / oboje atd… Každému vyhovuje něco jiného.
        Já, jako fanda Tesly, favorizuju do budoucna TM3. Ale třeba se pletu…
        A souhlas, že 40kWh zaručí „dojezd pro drtivou většinu lidí dostatečený“, pro mě ano. TM3 má začínat na cca 50kWh, což je jen lehce víc.

    2. Já bych to okomentoval asi
      Já bych to okomentoval asi takto : Lopata bude čekat do roku 2019, jestli vůbec bude jezdit Modelem 3 a ten kdo mozek používá, už dávno jezdí v nějakém elektromobilu dnes. Asi tak jako v té reklamě na BMW, kdy „majitel“ Tesly Model 3 je před domem a čekání v nedohlednu. Kdežto i3 se dá bez problému jezdit již dnes.

        1. Bylo to myšleno
          Bylo to myšleno samozřejmě trochu s nadsázkou. Chápu, že ne každý má finanční možnosti a hlavně podmínky k provozování elektromobilu. Tento komentář nemonitoruje celkovou situaci, ale je to jen a pouze pro ty lidi, kteří bezmezně věří Modelu 3 a nic jiného je nezajímá, takže asi tak

          1. Jako dogma hezke, ale kolik
            Jako dogma hezke, ale kolik by se tech EV muselo prodat abych mel alespon 10% sanci, ze „diteti s atmatem“ nebude auto prede mnou kourit do vetrani (vyfuk auta, ve kterem se veze, necucha, takze to, ze se ho zbavim tomu diteti nic neprinese)? I v nasi zemicce by nejspis nestacilo nekolik let celosvetove produkce.

              1. Vim ze jsou to osklive cizi
                Vim ze jsou to osklive cizi termity, ale dogma: je výslovné tvrzení čili teze, o němž se v dané oblasti nebo v určitém společenství nepochybuje.

                Kde ctes, ze se nemame snazit o lepsi vzduch/prostredi? Ze hazim nedopalky na zem? Ze vubec kourim? Nerecykluju?

                Ja pisu, ze z pohledu toho astmatickeho ditete (i jeho rodicu) se proste nic nezmeni, ani kdyz presvedcim ke koupi EV cele mesto. Porad budu mit 99.99…% sanci, ze auto, za kterym pojedu bude mit vyfuk.

      1. Ja bych to okomentoval jeste
        Ja bych to okomentoval jeste jinak, clovek ktery pouziva mozek bude jezdit spalovakem a az budou EV za rozumne ceny, tak si zvazi, jestli pro nejl lepsi si poridit EV, nebo spalovak…
        Samo pokud ma penize nazbyt a chce si koupit pro radost auto na baterky, tak at to udela klidne hned, stejne jako si lidi kupujou kabriloety a sportaky…

      2. No, v této souvislosti je
        No, v této souvislosti je docela zajímavé, že ta reklama vůbec nenabízí i3, ale plug-in 330e, se kterým se dá bez problémů jezdit už dnes (kousek na elektřinu a zbytek na benzín). (Pokud tedy myslíme stejnou reklamu.) Na co asi tak může „čekat“ „lopata“, okomentovali jiní níže 😉

    1. Už se dá slušně koupit
      Už se dá slušně koupit ojetina. Já dal za dva roky starého Leafa Tekna (24kW) v plné výbavě 330tisíc bez DPH. Na 90% mého ježdění úplně stačí a těch 10% zvládnou nabíjecí stanice po trase. Kdo nemá čas odpočínout si na rychlonabíjecí stanici, tak si musí připlatit za větší baterie. Ovšem při dnešních cenách je to jen pro movitější nadšence. Přesto,kdo chce elektromobil za rozumné peníze,dá se koupit. Takže to jde. Záleží na požadavcích konkrétního budoucího elektromobilisty. Myslím si,že většina lidí nejezdí denně více jak 100km.

              1. Jaak bez DPH??? U
                Jaak bez DPH??? U bazarového zboží již přeci byla DPH odvedena, takže je ten bazarový kousek pro všechny smrtelníky za spravedlivou zdaněnou cenu stejně ne? I v tom odkazovaném inzerátu se uvádí 370 tis. a neee 306! Tak prosím poučte neinformovaného nepodnikajícího zaměstnance, neplátce DPH…

                1. Jak bez dph? Jirka psal, ze
                  Jak bez dph? Jirka psal, ze to koupil za 330 bez dph (tj 400 s dph) tak jsem hledal auto za obdobnou cenu ne?

                2. Ach tak, chápu, těch 306
                  Ach tak, chápu, těch 306 tis. je jen fiktivní přepočet na úroveň dovozu z ciziny bez DPH, kde bude potřeba DPH ještě doplatit…

                3. Ano máte pravdu, cena
                  Ano máte pravdu, cena podobná. Koukal jsem na to,ale ten Leaf je první generace,takže starší technologie baterií a tím menší dojezd a dovoz USA,takže garance Nissan se rovná nule a případné problémy se nemusí schodovat s řešením problémů u evropských Leafů. Ale záleží na odvaze kupujícího. Já už kvůli tomu,že je to první generace bych do toho nešel. Jen tak na první pohled vidím,rozdíl třeba v tom,že tahle Tekna nemá 360 stupňový systém parkovacích kamer, možnost zamčení nabíjecího konektoru, nemusí mít 6,6kW nabíječku,která se velmi hodí atd. Za ty peníze pro mě nezajímavý vůz. Moje Tekna má sice najeto,ale vím,že když budu potřebovat pomoci s řešením potíží,tak mi pomohou v místním Nissanu a neodmítnou s americkou verzí. A dojezd mohu mít díky lepšímu akumulátoru prakticky identický jako teď tato první generace málo jetá

              2. Ano máte pravdu. Koukal
                Ano máte pravdu. Koukal jsem na to,ale ten Leaf je první generace,takže starší technologie baterií a tím menší dojezd a dovoz USA,takže garance Nissan se rovná nule a případné problémy se nemusí schodovat s řešením problémů u evropských Leafů. Ale záleží na odvaze kupujícího. Já už kvůli tomu,že je to první generace bych do toho nešel. Jen tak na první pohled vidím,rozdíl třeba v tom,že tahle Tekna nemá 360 stupňový systém parkovacích kamer, možnost zamčení nabíjecího konektoru, nemusí mít 6,6kW nabíječku,která se velmi hodí atd. Za ty peníze pro mě nezajímavý vůz. Moje Tekna má sice najeto,ale vím,že když budu potřebovat pomoci s řešením potíží,tak mi pomohou v místním Nissanu a neodmítnou s americkou verzí. A dojezd mohu mít díky lepšímu akumulátoru prakticky identický jako teď tato první generace málo jetá.

                1. Ano,to je problém prvních
                  Ano,to je problém prvních generací Leafů. Hlavně v teplejších klimatických pásmech baterie rychle odcházeli. Řeší to výměna baterie za novější typ 24kW. Ale to by musela být cena tohoto Leafa někde jinde,aby to stálo za to do toho jít a měnit baterii.

  2. Mně jen baví sledovat jak
    Mně jen baví sledovat jak tu každý zmiňuje Teslu model 3. Než se dostane do výroby, pak než se dostane do Evropy a dále než se uspokojí 400.000 předobjedávek tak to bude trvat roky, dost možná třeba 4-5 let. Já si ji pak taky rád koupím. Do té doby to ale přečkám s Leafem, případně pak jiným (lepším) EV.. 5 let je dlouhá doba, moc dlouhá a myslím že do té doby bude mít i T3 nějakou slušnou a srovnatelnou konkurenci. Tesle ale fandím, jen to prostě tak rychle nepůjde.

    1. Souhlasím s Vámi. Na jednu
      Souhlasím s Vámi. Na jednu stranu patří Tesle mé velké díky za pomoc při rozvoji elektromibility, což je asi jasné. Ale v případě modelu 3 mě naopak začíná unavovat neustálé „masírování“ o něčem, co nestojí na showroomech, nikdo se v tom nemůže svézt a „koupilo“ si to již cca 400 tis zájemců. Kdybych zvolil tento postup, tak bych se elektromobilem svezl nejdříve za 2 roky a možná ještě později. Vzhledem k tomu, že ročně najedu tak 40 – 50 tis, tak jsem si koupil Kiu Soul a slouží dobře. Nežli si budu opravdu ted hned koupit Model 3, tak budu mít najeto již 150 tis km a ušetřeno na pohonných hmotách minimálně nějakých cca 300 tis kč.

        1. Nevím, kde jezdíte Vy?
          Nevím, kde jezdíte Vy? Zrovna dnes jedu trasu Praha – Dráždany a zpět. Denně najezdím bez problému 200 – 300 km a nemusím se nijak omezovat. Pro Vaše info se mi auto podařilo koupit za velmi příznivou cenu 480 tis Kč. Bez problémů cestuji napříč celou českou republikou i Rakousko a Německo, takže je to jen o tom trošku zapojit mozek a jde to úplně bez problémů a nemusím čekat do roku 2018, 2019 nežli budu moci někam vyrazit

                1. Někde byl článek že Elon
                  Někde byl článek že Elon chce dodat 500000 aut v 2018 a bere to jako challenge i kdyby dostal na trh jen polovinu tak se na mě dostane 2x :)).

  3. Pokud někdo teď rozmyslí
    Pokud někdo teď rozmyslí nad koupí 30kW, tak možná ty 3-5mesicu v realitě pro CR počká. Ale spíš bude většina u nás spekulovat nad poklesem/ojetymi 24/30kW. A další skupina jako já si počká na pořadník Tesla 3,coz bude snad za 18mesicu větší a inteligentní auto s výkonem o třídu vys za o ně až tak moc peněz nahoru od milionu.

      1. Moc bych tomu nedával že
        Moc bych tomu nedával že by ČNB dovolila takkový krok dokud je to pro ekonomiku výhodné, pro obyvatelstvo méně, ale uvolnit to teď myslím není vůbec dobrý nápad, říká se že tam by se rozjel kurz dolaru na nějkých 20Kč, euro by pak šlo možná na 23-24Kč, to je příliš vělký skok. To si nikdo netroufne, navíc je to dotace pro nejmenovanou polostátní firmu. Ono to 1000€ udělá 3000Kč a obchody jsou v milionech €. Na druhou stranu by to zase pomohlo jiné státní firmě splácet úvěry vzaté v €.

          1. Ano byl, jenže to tehdy
            Ano byl, jenže to tehdy nebyl takový problém s hospodářstvím v jiných evropských a dalších zemích. Navíc pokud by došlo ke skokovému zlevnění dolaru a zdražení koruny, pak by to mohlo velmi negativně zapůsobit na tzích. Další nepříjemný dopad by to mohlo mít na zaměstnanost při současném zvýšení minimální mzdy. (jejíž koncept sám o sobě je podiný a do důsledku může v globalizované ekonomice více škodt než pomáhat)

            Historicky bylo tuším euro nejlevnější za 23Kč, minimální mzda byla asi 9900Kč, tedy asi 367€, změna kurzu o 4Kč by znamenala vícenáklady 63€ měsíčně a změna minimální mzdy při současném kurzu (27Kč) náklady navíc 40€ měsíčně a při kurzu 23Kč pak 111€ měsíčně. To nebude mít dobrý dopad na ekonomiku závislou na exportu a zahraničních firmách. Nějaké zvýšení se totiž objeví na většině pozic. Pokud i jen v rámci jednotného trhu EU budou existovat země s levněší pracovní silou, myslím že hrozí přesouvání výroby. A to s sebou může stáhnout obrovské množství dodavatelských firem.

            1. Ja pamatuju, kdy sme
              Ja pamatuju, kdy sme prodavali $ tusim za 16Kč/kus, to byly krusne casy. Ted jsou zlate casy pro kohokoliv kdo taha kapital ze zahranici do CR, coz je fajn, protoze to sou ti nejschopnejsi a neuzitecnejsi lidi pro republiku. Vydelat v zahranici a utatit v CR, to je sen pro kazdou vladu. Takze jen at intervence vali dal, nejlepe at to pegnou na 30kč/euro 😀 …..ale jinak sou to kokoti co netusi ktera bije.

    1. Já naopak celkem věřím v
      Já naopak celkem věřím v těch 40kWh u Nissanu. Bohužel nemám údaje k objemu krabice Leafu i Zoe, ale předpokládám že Zoe ji má trochu větší. Trochu tomu napovídá i to, že Zoe mělo v poslední revizi 25,9kWh baterii a z toho 23,3kWh využitelných a přitom používalo články LG s menší objemovou hustotou než Leaf s 24kWh baterií.

Napsat komentář