Nissan Leaf, Renault Zoe a Tesla Model S jsou nejprodávanější elektromobily v Evropě za březen 2018

Nový Nissan Leaf má úspěch. Jen za březen se ho v Evropě prodalo 6053 kusů. S velkým odstupem předběhl druhý Renault Zoe s 4248 prodanými vozy.

Druhá generace elektromobilu Nissan Leaf už se prodává mimo jiné po celé Evropě a nově míří také na 16 dalších nových trhů.
foto: Nissan

Na třetím místě se za březen 2018 v evropských prodejích umístil mezi auty do zásuvky elektromobil Tesla Model S (2791). Na čtvrtém místě je stálice BMW i3 se skóre 2300. Páté místo si vzal plug-in hybrid Mitsubishi Outlander PHEV (2541).

Volkswagen e-Golf si připsal 1685 kusů a je na šestém místě za Tesla Model X (1758). Sedmé má Volkswagen Passat GTE (1501). Osmé místo obsadilo Volvo XC60 T8 PHEV (1214).

Jen pro zajímavost, Hyundai Ioniq Electric si připsal 854 kusů a celkem se ho za letošní rok v Evropě prodalo zatím 2553. Jihokorejská automobilka prostě nestíhá vyrábět a je to velká škoda, protože je to výborné auto – viz. nejnovější rekord 410 km na jedno nabití!

Prodeje elektromobilů a plug-in hybridů v Evropě mají setrvale stoupající tendenci a březen to potvrdil. Více modelů, větší zájem zákazníků. Za první tři měsíce je prodáno už 87 243 aut do zásuvky!

Jen za březen to bylo 40 936. Pro srovnání, za celý rok 2017 se v Evropě prodalo něco málo přes 300 000 aut do zásuvky.

67 Comments on “Nissan Leaf, Renault Zoe a Tesla Model S jsou nejprodávanější elektromobily v Evropě za březen 2018”

  1. Dobře to s Leafem vypadá i na Slovensku, když se člověk
    Dobře to s Leafem vypadá i na Slovensku, když se člověk podívá do tabulky nároků na podporu 5.000 eur zapsr.sk/podpora-elektrickych-vozidiel/informacia-o-alokovanych-prostriedkov/#bxe_green_line. Jinak Slováci asi brzy přeskočí ČR i v počtu registrovaných elektormobilů nejen na hlavu, ale i celkově. Jen v této tabulce nároku na podporu je k 30.4.2018 už 698 elektrifikovaných aut (BEV a PHEV). Tedy nových vozidel koupených od oficiálně registrovaných prodejců na Slovensku. Plus dovozy a bazary je nutno připočíst k tomu, třeba všechny Tesly.

  2. off: nevím kam to hodit, v Neratovicích se konečně objevil
    off: nevím kam to hodit, v Neratovicích se konečně objevil stojánek malinký (zatím zabalený v celofánu) a z původních 8mi vyhrazených míst dvě přemalovali na EV… dle velikosti soudím že to rychlodobíječka není 😉

    Mám nějaké fotky, kdyby je někdo chtěl tak řekněte kam je mám hodit.

  3. off
    V Číně přidaj jednu celou Londýnskou flotilu

    off

    V Číně přidaj jednu celou Londýnskou flotilu autobusů, ale v elektrice, každejch 5 týdnů. To už je spousty tun ropy, který nekoupěj 😉
    Před 7mi lety se BYD elektrobusu všichni smáli na konferenci v Belgii a teď je honem kupuje celej svět.

    Electric Buses Are Hurting the Oil Industry
    https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-04-23/electric-buses-are-hurting-the-oil-industry

    „For every 1,000 battery-powered buses on the road, about 500 barrels a day of diesel fuel will be displaced from the market, according to BNEF calculations. This year, the volume of fuel not needed may rise 37 percent to 279,000 barrels a day because of electric transport including cars and light trucks, about as much oil as Greece consumes, according to BNEF. Buses account for about 233,000 barrels of that total.“

    Zatímco Ostrava a jiní investují do plynoprdů.

      1. Ano máte pravdu, je to tím, že na počet obyvatel Číny
        Ano máte pravdu, je to tím, že na počet obyvatel Číny jsou nějaké EV zanedbatelné – zatím. Čína má největší trh s auty na světě, dopravní výkony a infrastruktura velmi rychle roste a to vede k růstu spotřeby ropy. Čína fakticky nahradila USA jako dovozce ropy, protože Američané v současné době již dovážejí pouze 3.1 mil barelů ropy a produktů petrochemického průmyslu (čistý dovoz) a pokud cena ropy nepůjde dolů bude jejich čistý dovoz v řádu let nulový -je to dosaženo díky růstu produkce ropy a zemního plynu z kterého USA také vyrábí část petrochemických produktů, které dříve dovážela – například metanol. Pro Čínu a mnoho jiných států levná ropa znamená velkou příležitost k hospodářskému rozmachu, který ovšem vede zpětně k prudkému růstu spotřeby ropy, který je v současnosti na dvojnásobku dřívějších hodnot což je dlouhodobě udržitelné jen za předpokladu prudkého růstu těžby ropy v USA, který patrně skončí na konci příštího roku. Cena ropy pak opět vzroste a tím bude konec s rychlým hospodářským růstem v mnoha zemích včetně ČR teprve v dalším hospodářském cyklu nastoupí el. mobilita. Rusko chce současný cyklus prodloužit o rok tím, že se nepřidá k prodloužení dohody s OPEC a růstem produkce udrží cenu ropy na současných hodnotách což mu umožní růst jeho podílu na trhu a vyšší zisky při následném růstu cen a také získá nové zákazníky a vliv. OPEC si růst spotřeby ropy příliš nepřeje, protože vyšší spotřeba je možná jen při nižší ceně ropy a pro pokrytí této poptávky a udržení cen musí státy OPEC mohutně investovat do rychlejší těžby ropy z ropných polí. Pro ně je přitom lepší těžit méně a prodávat dráž a spoléhají, že poptávka po ropě zůstane i při vyšších cenách stabilní díky petrochemickému průmyslu letecké , lodní a nákladní dopravě.

        1. Nesmysl.
          Čína je prostě tak výrobně superefektivní, že

          Nesmysl.
          Čína je prostě tak výrobně superefektivní, že klidně zvládne ropu i za 100USD za barel (minule vůbec nešla do recese jako většina světa) dlouhodobě, a nemá problém to s Araby měnit za svá kvanta průmyslového a spotřebního zboží.

          Problém mají západní státy EU se zdegenerovanou střední třídou a nejvyšší třídou snící globální sen bez domácího ukotvení, ti si během století navykli na dovozovou ropu, ovšem dnes už mají tak upadlý průmysl, že nemají dost výrobků na vyrovnanou obchodní bilanci.

      1. Nabíječka u školy v Mohelnici se dá využít i o víkendu.
        Nabíječka u školy v Mohelnici se dá využít i o víkendu. Je tam sice brána, ale dá se otevřít a je možné zcela legálně nabíjet. Žádný školník s vidlema Vás nebude nahánět 🙂
        Osobně vyzkoušeno v sobotu v pozdně nočních hodinách

    1. Soul ma aktivní tepelný management (větrání násáváním
      Soul ma aktivní tepelný management (větrání násáváním vzduchu z kabiny a odvod ventilátorem), používá oproti většině aut Li-Pol baterie, stejně jako Ioniq.

      http : //driving.solar/wp-content/uploads/2016/01/soulev_battery_cooling.png

  4. off
    Pozitivní zpráva, naftový rakovinomety se v Německu

    off

    Pozitivní zpráva, naftový rakovinomety se v Německu už šoupou do hrobu. 🙂
    „Z dat německé automobilové asociace DAT (Deutschen Automobil Treuhand) vyplývá, že 22 procent autobazarů již odmítá vykoupit jakákoli ojetá auta s naftovým motorem. Plných 87 procent pak uvádí, že bez výrazných slevy jsou dieselové vozy zcela neprodejné.“

      1. dobra zprava pro elektomobilní svět i celjově, špatná pro
        dobra zprava pro elektomobilní svět i celjově, špatná pro čechy bez legislativy a úplatnou korupční STK. I letos 2018 soudruzi jde v čr udělat ještě technická súplatkem 😉 Takže ani popelnice rv 1990 bez katalyzátorů se nemusí bát 😉

    1. Zajimave. V uvodniku posledniho Autotipu jsem se od pana
      Zajimave. V uvodniku posledniho Autotipu jsem se od pana sefredaktora docetl, ze podle statistik prodeju vyplyva, ze se stale prodava vice novych aut naftovych nez benzinovych. Podle neho je to vyhra zdraveho rozumu a emisni limity by se meli zmirnit, protoze pry jen Evropa je ma takhle posahane prisne.
      Navic podle nej naftove motory vubec neskodi vice nez benzinove, protoze jsou uspornejsi.

            1. Video jde natočit i bez tváře. Spousta úspěsnejch YTberů
              Video jde natočit i bez tváře. Spousta úspěsnejch YTberů taky neukazuje obličej a nikomu to nevadí.
              YT videa jsou dobrý v tom, že každej přinese svůj pohled na věc, kterej je přínosnej v tom že je jinej než ten od Bjorna apod. A vo tom to je. FB je zase o tom, že nebereš za přátele každého.
              U Tesla videí je asi nejdůležitější rozmazat polohu bydliště na displeji a + nějaký ty čísla, vinka, jména apod. A taky neukazovat SPZ.

    1. Taky to na cestě plave jako loď, měl jsem pocit, že
      Taky to na cestě plave jako loď, měl jsem pocit, že řídím Citroen s pneumatickým podvozkem, tolik se to naklání v každé zatáčce. Cit v řízení úplně nula. Není tam ani ždibek zábavy, jen obyč auto pro přesun z bodu A do bodu B.
      Ale vlastně spokojeni budou všichni majitelé první verze, je to totiž úplně stejný i se stejnýma chybama.

    1. Jen minimum lidi si koupi BEV a navic kompaktni na to, aby s
      Jen minimum lidi si koupi BEV a navic kompaktni na to, aby s nim jezdili napric Evropou a potrebovali tak rychnonabijet na dlouhych trasach, ten problem tam je, ale setka se s nim asi jen minoritni cast majitelu toho auta. Proste jen kdys potrebujou jet dalku treba nad 500km a zaroven to nesetrej a tedy i museji casto dobijet na „rychlonabijecce“.

            1. To není extrémní. 130km/h po dálnici ze 100% do 5% ji
              To není extrémní. 130km/h po dálnici ze 100% do 5% ji ohřeje natolik, že nabíjí pouze 30kW. Když se neodstaví na dost dlouho, následné ježdění i kolem komína ji neochladí a další nabíjení už pouze 14kW. Takže 115km + nabíjení do 80% + cokoli dalšího už pouze 14kW. V takhle špatně udělaném autě, které se tváří tak pokrokově jsem ještě nejel.

              1. No tý brďo tak to je hustý omezený, to mi ale vůbec
                No tý brďo tak to je hustý omezený, to mi ale vůbec nepřipadá jako nějaký pokrok, když v roce 2018 výpláznu milion a dostanu takovoudle nedořešenost od Nissanu, co mě omezuje v cestování a používání auta!!! :(((( Teda zlatá volítaná Tesla za tydle prachy.
                To si připadám zase zpátky jak ve svým starý nedořešený věcně vařicí Škodě 120, kdy ani ruční spínač termostatu a PETky s vodu nebyly ve vedrech a v kolonách jistotou štastného návratu v rozumném čase bez útrpného čekání, kdy už ta mladobolevská pomsta kurňa vychladne! :-/// Klump na zkopnutí ze skály totok.
                Kde to soudruzi z Japonska zase posrali?

                1. Nejlepší na tom je, že o tom vědí, protože do té
                  Nejlepší na tom je, že o tom vědí, protože do té dodávky ten ventilátor montují a evidentně to stačí.

                2. Ventilátory má i Prius a taky to stačí.
                  Jejich řešení

                  Ventilátory má i Prius a taky to stačí.

                  Jejich řešení je, že repasují starou baterku se slevou, ale zatím jen v Japonsku. Aspoň u Leafu 1. Takže to nakonec stejně zase zaplatí zákazník. :(((

                3. V E-NV je v baterii vyparnik klimatizacie a ventilator.
                  V E-NV je v baterii vyparnik klimatizacie a ventilator.

    2. Jako ta baterie se pri normalni jizde po meste chova uplne
      Jako ta baterie se pri normalni jizde po meste chova uplne normalne. Problem je pri dalnicni rychlosti a po sobe jdoucim rychlonabije i. Zkousel jsem to Praha – Vystrkov a zpet a mel jsem baterku teda na 45c ale jel jsem stale 130km/h. Takze pro moji potrebu 98% po meste a trikrat do roko Praha – Zlin je uplne v pohode. Je to super nadherne auticko se vsema tema vychytavkama. Skvele pro rodinu. Uz se tesim az mi prijde.

          1. To, co je na webu v DE, je vse s dodanim za pul roku. Oslovil
            To, co je na webu v DE, je vse s dodanim za pul roku. Oslovil jsem jsem nekolik prodejcu a bud do CR neexportuji anebo vetsinou uvedou dobu jeho uvolneni.
            Oni jsou vazani vuci nissanu, ze ta auta, co jiz maji, museji na salonu ukazovat ci jako predvadecku pouzivat 6 mesicu. Pak je otazka, zda za 27k€ bez dph s tachometrem napr 8tkm, je dobra cena.

    3. Běžný člověk s tím jezdí do práce a na nákupy cestou,
      Běžný člověk s tím jezdí do práce a na nákupy cestou, pak nabíjí přez noc pomalu doma.
      Jedno „rychlonabíjení“ reálně je 50kW spíš střední (to je ve skutečnosti jeho největší problém, že nemá CCS) taky zvládne.
      Nezvládne to často „rychlonabíjení“ – dálnice – „rychlonabíjení“.

    4. To teda rozhodně není. Všichni co to dnes mají zakoupeno,
      To teda rozhodně není. Všichni co to dnes mají zakoupeno, objednali ve chvíli, kdy to nebylo k vidění a už vůbec se nedalo projet. Aféra Rapidgate přišla s novými majiteli a jejich auty v reálném provozu. Vsadím se s kýmkoli, že to Nissan bude stát hromadu peněz, a nakonec se nějaká ta ventilace baterie bude řešit. Ať už jako svolávačka nebo to potichu přidají od nějakého data a budou dělat, že je vše OK.

Napsat komentář