Nissan Leaf, Renault Zoe a Tesla Model S jsou nejprodávanější elektromobily v Evropě za březen 2018

Jan Horčík - 27 Duben 2018

Nový Nissan Leaf má úspěch. Jen za březen se ho v Evropě prodalo 6053 kusů. S velkým odstupem předběhl druhý Renault Zoe s 4248 prodanými vozy.auto elektromobily nissan leaf 2018 nový 40kWH baterie

Druhá generace elektromobilu Nissan Leaf už se prodává mimo jiné po celé Evropě a nově míří také na 16 dalších nových trhů.
foto: Nissan

Na třetím místě se za březen 2018 v evropských prodejích umístil mezi auty do zásuvky elektromobil Tesla Model S (2791). Na čtvrtém místě je stálice BMW i3 se skóre 2300. Páté místo si vzal plug-in hybrid Mitsubishi Outlander PHEV (2541).

Volkswagen e-Golf si připsal 1685 kusů a je na šestém místě za Tesla Model X (1758). Sedmé má Volkswagen Passat GTE (1501). Osmé místo obsadilo Volvo XC60 T8 PHEV (1214).

Jen pro zajímavost, Hyundai Ioniq Electric si připsal 854 kusů a celkem se ho za letošní rok v Evropě prodalo zatím 2553. Jihokorejská automobilka prostě nestíhá vyrábět a je to velká škoda, protože je to výborné auto - viz. nejnovější rekord 410 km na jedno nabití!

Prodeje elektromobilů a plug-in hybridů v Evropě mají setrvale stoupající tendenci a březen to potvrdil. Více modelů, větší zájem zákazníků. Za první tři měsíce je prodáno už 87 243 aut do zásuvky!

Jen za březen to bylo 40 936. Pro srovnání, za celý rok 2017 se v Evropě prodalo něco málo přes 300 000 aut do zásuvky.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Dobře to s Leafem vypadá i na Slovensku, když se člověk podívá do tabulky nároků na podporu 5.000 eur zapsr.sk/podpora-elektrickych-vozidiel/informacia-o-alokovanych-prostriedkov/#bxe_green_line. Jinak Slováci asi brzy přeskočí ČR i v počtu registrovaných elektormobilů nejen na hlavu, ale i celkově. Jen v této tabulce nároku na podporu je k 30.4.2018 už 698 elektrifikovaných aut (BEV a PHEV). Tedy nových vozidel koupených od oficiálně registrovaných prodejců na Slovensku. Plus dovozy a bazary je nutno připočíst k tomu, třeba všechny Tesly.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tady se řeší pochoviny typu novičok, na dotace nemá nikdo čas ani náladu, prostě posranej stát se vším všudy, sorry.

off: nevím kam to hodit, v Neratovicích se konečně objevil stojánek malinký (zatím zabalený v celofánu) a z původních 8mi vyhrazených míst dvě přemalovali na EV... dle velikosti soudím že to rychlodobíječka není ;-)

Mám nějaké fotky, kdyby je někdo chtěl tak řekněte kam je mám hodit.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kazda dalsi nabijecka se pocita.. pridejte pak na EVMapa.cz

Jizni cechy biji na poplach...

Přidáno ke schválení, jen nevím jestli správně ;-)
Večer dám fotky.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele ozana

Neratovice ČEZ

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Obrázek uživatele Kuk

off

V Číně přidaj jednu celou Londýnskou flotilu autobusů, ale v elektrice, každejch 5 týdnů. To už je spousty tun ropy, který nekoupěj ;)
Před 7mi lety se BYD elektrobusu všichni smáli na konferenci v Belgii a teď je honem kupuje celej svět.

Electric Buses Are Hurting the Oil Industry
https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-04-23/electric-buses-are-hurting-the-oil-industry

"For every 1,000 battery-powered buses on the road, about 500 barrels a day of diesel fuel will be displaced from the market, according to BNEF calculations. This year, the volume of fuel not needed may rise 37 percent to 279,000 barrels a day because of electric transport including cars and light trucks, about as much oil as Greece consumes, according to BNEF. Buses account for about 233,000 barrels of that total."

Zatímco Ostrava a jiní investují do plynoprdů.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já nevím, jestli to poznají když v r. 2016 to bylo 10 mil. barelů denně, minulý rok 13 mil. barelů a letos předpokládají 15 mil. barelu denně !! :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano máte pravdu, je to tím, že na počet obyvatel Číny jsou nějaké EV zanedbatelné - zatím. Čína má největší trh s auty na světě, dopravní výkony a infrastruktura velmi rychle roste a to vede k růstu spotřeby ropy. Čína fakticky nahradila USA jako dovozce ropy, protože Američané v současné době již dovážejí pouze 3.1 mil barelů ropy a produktů petrochemického průmyslu (čistý dovoz) a pokud cena ropy nepůjde dolů bude jejich čistý dovoz v řádu let nulový -je to dosaženo díky růstu produkce ropy a zemního plynu z kterého USA také vyrábí část petrochemických produktů, které dříve dovážela - například metanol. Pro Čínu a mnoho jiných států levná ropa znamená velkou příležitost k hospodářskému rozmachu, který ovšem vede zpětně k prudkému růstu spotřeby ropy, který je v současnosti na dvojnásobku dřívějších hodnot což je dlouhodobě udržitelné jen za předpokladu prudkého růstu těžby ropy v USA, který patrně skončí na konci příštího roku. Cena ropy pak opět vzroste a tím bude konec s rychlým hospodářským růstem v mnoha zemích včetně ČR teprve v dalším hospodářském cyklu nastoupí el. mobilita. Rusko chce současný cyklus prodloužit o rok tím, že se nepřidá k prodloužení dohody s OPEC a růstem produkce udrží cenu ropy na současných hodnotách což mu umožní růst jeho podílu na trhu a vyšší zisky při následném růstu cen a také získá nové zákazníky a vliv. OPEC si růst spotřeby ropy příliš nepřeje, protože vyšší spotřeba je možná jen při nižší ceně ropy a pro pokrytí této poptávky a udržení cen musí státy OPEC mohutně investovat do rychlejší těžby ropy z ropných polí. Pro ně je přitom lepší těžit méně a prodávat dráž a spoléhají, že poptávka po ropě zůstane i při vyšších cenách stabilní díky petrochemickému průmyslu letecké , lodní a nákladní dopravě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nesmysl.
Čína je prostě tak výrobně superefektivní, že klidně zvládne ropu i za 100USD za barel (minule vůbec nešla do recese jako většina světa) dlouhodobě, a nemá problém to s Araby měnit za svá kvanta průmyslového a spotřebního zboží.

Problém mají západní státy EU se zdegenerovanou střední třídou a nejvyšší třídou snící globální sen bez domácího ukotvení, ti si během století navykli na dovozovou ropu, ovšem dnes už mají tak upadlý průmysl, že nemají dost výrobků na vyrovnanou obchodní bilanci.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"z hybridu cézet, tam všichni elektromobilisti chodíme standartně" ;)

eJantarová cesta 2018 - hrad Bouzov

youtube.com/watch?v=yh-izxyDrYA

elektroforum.cz/viewtopic.php?f=18&t=224

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pekna akcicka! Ten Bouzov, kdyz tam pojedu sam, blizka rychlo nabijecka je v arealu skoly v Mohelnici, ale problem je, ze ta skola je v sobotu zavrena. Nabijel uz nekdo o vikendu v te Mohelnici?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nabíječka u školy v Mohelnici se dá využít i o víkendu. Je tam sice brána, ale dá se otevřít a je možné zcela legálně nabíjet. Žádný školník s vidlema Vás nebude nahánět :-)
Osobně vyzkoušeno v sobotu v pozdně nočních hodinách

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Snad se vice skol inspiruje, kdyby mela kazda skola takovou stanici, tak to bude parada.

Obrázek uživatele ozana

To je hlavně zásluha e-Luky_ho

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Ne to není moje.
To tam udělal p. Rýznar, a za vrata se dá kdykoliv dostat, ten zámek má kód a jde tedy kdykoliv otevřít nabít a zase zavřít.
Číslo kódu zámku je uveden v návodu u stanice.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Najeto s EV 100 tisíc km.

Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, Karlovice u Bruntálu, Rýmařov, Ramzová, Stračov, Leskovec nad Moravicí, ..

Není. Luky postavil wallboxy na Bouzově, v Mohelnici Efacec 50kW pan Rýznar.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele ozana

Jo, tak to jsem popletl.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

off
Dobrý deň.
Vedel by mi niekto poradiť? Nemôžem zistiť, ako má Kia Soul Ev riešený tepelný manažment baterie. Tipujem, že asi pasívny, ale veľmi rád by som sa mýlil.
Ďakujem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Soul ma aktivní tepelný management (větrání násáváním vzduchu z kabiny a odvod ventilátorem), používá oproti většině aut Li-Pol baterie, stejně jako Ioniq.

http : //driving.solar/wp-content/uploads/2016/01/soulev_battery_cooling.png

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ďakujem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Anketa: Čet někdo z vás ten článek?

Obrázek uživatele Kuk

Leaf 2 crash testy
https://youtu.be/CVeSCjgACiA

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

off

Pozitivní zpráva, naftový rakovinomety se v Německu už šoupou do hrobu. :)
"Z dat německé automobilové asociace DAT (Deutschen Automobil Treuhand) vyplývá, že 22 procent autobazarů již odmítá vykoupit jakákoli ojetá auta s naftovým motorem. Plných 87 procent pak uvádí, že bez výrazných slevy jsou dieselové vozy zcela neprodejné."

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Michelin

Zajimave. V uvodniku posledniho Autotipu jsem se od pana sefredaktora docetl, ze podle statistik prodeju vyplyva, ze se stale prodava vice novych aut naftovych nez benzinovych. Podle neho je to vyhra zdraveho rozumu a emisni limity by se meli zmirnit, protoze pry jen Evropa je ma takhle posahane prisne.
Navic podle nej naftove motory vubec neskodi vice nez benzinove, protoze jsou uspornejsi.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Pan šéfredaktor má nejspíš k dispozici nějaká alternativní fakta.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Kuk

:-)))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To je opravdu pozitivni zprava (pro Nemce) - "do hrobu" znamena pres bazary na vychod, takze si jich vic uzijeme my tady...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dobra zprava pro elektomobilní svět i celjově, špatná pro čechy bez legislativy a úplatnou korupční STK. I letos 2018 soudruzi jde v čr udělat ještě technická súplatkem ;) Takže ani popelnice rv 1990 bez katalyzátorů se nemusí bát ;)

Obrázek uživatele Josef

Překvapivě to už moc nejde. Kamarád, který vždy nějak protlačil přes technickou svoji upravenou veteránskou tisícovku letos kapituloval a snaží se to skutečně legalizovat. A to má známé všude a je automechanik.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Měli by všechny co sbírají veterány upálit, souhlasím.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hlavně pro lidské zdraví úplně nejhorší auta jsou relativně nové vynálezy EU, 10 let až 1 rok mladé podvodné dízly a přímovstřikové benzíny.

To rozhodně nemusí, protože jí stačí, když splní normy platné v době výroby.

Obrázek uživatele Alien5

OFF : ten pan 8000SAC me fakt pobavil :D https://www.youtube.com/watch?v=39u37TWWjh4&lc=z23uslwjypbgzp4wz04t1aokgoc0snx3m3l2esv230csrk0h00410.1524851941931948

YT kanal : ChytráAuta.cz

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Obrázek uživatele Kuk

-

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dnes jsem Olomouci absolovoval zk.jízdu. Fajn auto. Dokonce i vzadu je víc místa. Jen ten nešťastný středový tunel...Nesnáším, když mě to tlačí do kolena
Proč..proboha proč tam je...tak mohutný...

Taky to na cestě plave jako loď, měl jsem pocit, že řídím Citroen s pneumatickým podvozkem, tolik se to naklání v každé zatáčce. Cit v řízení úplně nula. Není tam ani ždibek zábavy, jen obyč auto pro přesun z bodu A do bodu B.
Ale vlastně spokojeni budou všichni majitelé první verze, je to totiž úplně stejný i se stejnýma chybama.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Alien5

Leafa 2 budem mit pujceneho pro "Vedu v ulicich" tak asi udelam nejake video a jizdu atd.. pak sem dam odkaz..

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Obrázek uživatele Kuk

Video děláš dobrý udělej jedno i s Xkem.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Alien5

Diky. Ja nebudu delat ceskeho Bjorna, clovek pak nemuze vytahnout paty ven aby ho nekdo nepoznal. Nemam kvuli tomu ani FB twiter apod.. :)a snazim se schovavat ksicht jak jen to jde ve odrazech skel atd.. :)

---

Profesionální astronom. Česká astronomická společnost + http://www.hvezdarnamb.cz/
BOINC : https://www.czechnationalteam.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nám dnes stačí foto interieru s papírem kde je napsáno tužkou Alien5 :))) ale to se nedočkáme, auto je určitě v garáži za městem, nebo si jej zrovna půjčila přítelkyně apod. kecy v kleci

Obrázek uživatele Kuk

Video jde natočit i bez tváře. Spousta úspěsnejch YTberů taky neukazuje obličej a nikomu to nevadí.
YT videa jsou dobrý v tom, že každej přinese svůj pohled na věc, kterej je přínosnej v tom že je jinej než ten od Bjorna apod. A vo tom to je. FB je zase o tom, že nebereš za přátele každého.
U Tesla videí je asi nejdůležitější rozmazat polohu bydliště na displeji a + nějaký ty čísla, vinka, jména apod. A taky neukazovat SPZ.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Nějak není jasné o kterém psu tu mluvíte.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Leaf 2
pes mě nezajímá

Obrázek uživatele Kuk

off

Kandské řešení nabíjení ve městě.
https://electrek.co/2018/04/27/canadian-cities-new-curbside-electric-car-charging-network-urban-ev-driving/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takze to s tou prehrivaci se baterii je hlavne asi velka bublina neb se tolik prodava a v praxi to znamena, ze to je malichernost.

To teda rozhodně není. Všichni co to dnes mají zakoupeno, objednali ve chvíli, kdy to nebylo k vidění a už vůbec se nedalo projet. Aféra Rapidgate přišla s novými majiteli a jejich auty v reálném provozu. Vsadím se s kýmkoli, že to Nissan bude stát hromadu peněz, a nakonec se nějaká ta ventilace baterie bude řešit. Ať už jako svolávačka nebo to potichu přidají od nějakého data a budou dělat, že je vše OK.

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Běžný člověk s tím jezdí do práce a na nákupy cestou, pak nabíjí přez noc pomalu doma.
Jedno "rychlonabíjení" reálně je 50kW spíš střední (to je ve skutečnosti jeho největší problém, že nemá CCS) taky zvládne.
Nezvládne to často "rychlonabíjení" - dálnice - "rychlonabíjení".

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jako ta baterie se pri normalni jizde po meste chova uplne normalne. Problem je pri dalnicni rychlosti a po sobe jdoucim rychlonabije i. Zkousel jsem to Praha - Vystrkov a zpet a mel jsem baterku teda na 45c ale jel jsem stale 130km/h. Takze pro moji potrebu 98% po meste a trikrat do roko Praha - Zlin je uplne v pohode. Je to super nadherne auticko se vsema tema vychytavkama. Skvele pro rodinu. Uz se tesim az mi prijde.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A jak dlouha je celkova cekaci doba (objedn. --> koupe)? Mne pred lety prisla 2,5 mesice cekacka nekonecna.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Cca pul roku pri svetlem calouneni.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V Německu hned za 27 tis. EUR, u nás podstatně dražší tak na konci roku :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To, co je na webu v DE, je vse s dodanim za pul roku. Oslovil jsem jsem nekolik prodejcu a bud do CR neexportuji anebo vetsinou uvedou dobu jeho uvolneni.
Oni jsou vazani vuci nissanu, ze ta auta, co jiz maji, museji na salonu ukazovat ci jako predvadecku pouzivat 6 mesicu. Pak je otazka, zda za 27k€ bez dph s tachometrem napr 8tkm, je dobra cena.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tedy prodávají na mobile.de auta, která nemají?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nepsal jsem, že nemají. Naopak, ve většině případů je mají skladem, ale...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jen minimum lidi si koupi BEV a navic kompaktni na to, aby s nim jezdili napric Evropou a potrebovali tak rychnonabijet na dlouhych trasach, ten problem tam je, ale setka se s nim asi jen minoritni cast majitelu toho auta. Proste jen kdys potrebujou jet dalku treba nad 500km a zaroven to nesetrej a tedy i museji casto dobijet na "rychlonabijecce".

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Problém bude spíše v zemích, kde je běžně 35-40°C a Leaf bude omezovat rychlost nabíjení.

Ten problém je i v ČR při 19-ti stupních celsia.

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Při extrémním vybíjení a násobním nabíjení na rychlonabíječkách asi ano. Někde jsem četl, že při 6-násobném nabíjení rychlonabíječkou to lze vyvolat i při 9°C. Ideální pro kutili tam dodělat chlazení.

To není extrémní. 130km/h po dálnici ze 100% do 5% ji ohřeje natolik, že nabíjí pouze 30kW. Když se neodstaví na dost dlouho, následné ježdění i kolem komína ji neochladí a další nabíjení už pouze 14kW. Takže 115km + nabíjení do 80% + cokoli dalšího už pouze 14kW. V takhle špatně udělaném autě, které se tváří tak pokrokově jsem ještě nejel.

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ta teplota vůbec nedělá bateriím dobře a když se k tomu ještě nabíjí na 100%, tak dostávají pěkně na prdel. Tabulka ukazuje degradaci kapacity dle stylu nabíjení a teploty.

http : //i.imgur.com/RFfXQUc.png

Obrázek uživatele Kuk

No tý brďo tak to je hustý omezený, to mi ale vůbec nepřipadá jako nějaký pokrok, když v roce 2018 výpláznu milion a dostanu takovoudle nedořešenost od Nissanu, co mě omezuje v cestování a používání auta!!! :(((( Teda zlatá volítaná Tesla za tydle prachy.
To si připadám zase zpátky jak ve svým starý nedořešený věcně vařicí Škodě 120, kdy ani ruční spínač termostatu a PETky s vodu nebyly ve vedrech a v kolonách jistotou štastného návratu v rozumném čase bez útrpného čekání, kdy už ta mladobolevská pomsta kurňa vychladne! :-/// Klump na zkopnutí ze skály totok.
Kde to soudruzi z Japonska zase posrali?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Nejlepší na tom je, že o tom vědí, protože do té dodávky ten ventilátor montují a evidentně to stačí.

---

ecotaxiolomouc.cz

V E-NV je v baterii vyparnik klimatizacie a ventilator.

Obrázek uživatele Kuk

Ventilátory má i Prius a taky to stačí.

Jejich řešení je, že repasují starou baterku se slevou, ale zatím jen v Japonsku. Aspoň u Leafu 1. Takže to nakonec stejně zase zaplatí zákazník. :(((

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Arizona, Texas, Španělsko, Austrálie, Severni Afrika, blízký východ, Indie, Indonésie...

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hmmm, tak to mohu slibit, ze do zminenych koncit nepojedu. Tady u nas v CR je uplne suprove.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?