Nissan Leaf pro rok 2014: parkovací kamera a lepší telematika

Automobilka Nissan s elektromobilem Leaf vyráběným v USA, Evropě i Japonsku (a brzy možná i v Číně) konečně udeřila hřebíček na hlavičku. Nový Leaf se prodává jako nikdy předtím. A už se chystá další upgrade pro rok 2014.

Elektromobil Nissan Leaf v modelovém provedení pro rok 2014 získá parkovací kameru jako standard
foto: Nissan

Aktuální test elektromobilu Nissan Leaf 2013 odhalil, že jde o elektrické auto hodné titulu nejprodávanější elektromobil na světě. Nissan začal vyrábět svůj elektrický trhák na dvou dalších kontinentech (Evropa, USA) a chystá se masivně rozšiřovat rychlodobíjecí infrastrukturu.

A pochopitelně i inovovat svůj stávající model. Nissan Leaf v modelovém roce 2013 nabízí dojezd až 199 km (NEDC) a to se pro rok 2014 nezmění. Nezmění se ani další výkonové parametry. Podle informací magazínu PluginCars.com se toho pro příští rok změní jen velmi málo.

Nová verze auta se má začít (v USA a nejspíš i v Japonsku a Evropě) vyrábět v říjnu 2013. K dispozici zákazníkům pak bude během podzimu. Hlavní změna: z parkovací kamery se stane standardní vybavení u všech typů výbavy.

Zároveň se dočká vylepšení palubní telematika. Řidiči například budou moct autu říct kam míří a palubní navigace automaticky vyhledá trasu, to vše díky pokročilému rozpoznávání řeči. Dále bude možné poslouchat a diktovat SMS zprávy. Zatím ale není jasné, zda je to výsledek integrace s Apple iPhone technologií Siri, nebo novinka na straně Nissanu.

11 Comments on “Nissan Leaf pro rok 2014: parkovací kamera a lepší telematika”

      1. Díky za informaci ale moc
        Díky za informaci ale moc tomu nevěřím, Praha tvrdí snad
        listopad a údajně není nic jisté zda je vůbec budou
        prodávat prý je údajně problém servisu a garanček či co.
        Byl jsem odkázán jen na Bratislavu ale tam bohužel stojí leaf cca
        800tis což je hodně vzdálené od ceníku v ČR.
        Nemáte kontakt na ten váš zdroj? Momentálně máme s kamarády
        vážný zájem o čtyři auta.

    1. Nepřevalcuje, Model S je
      Nepřevalcuje, Model S je super auto, ale taky za velkou cenu. Až Tesla udělá „lidovější“ model, bude řešit kompromisy (cena, dojezd) jako Nissan. A to nebude rozhodně brzo (pár let), Nissan se zase za pár let posune dál… Ale jen ať tenhle boj konečně začne… 🙂

      1. Ja zase naopak verim Tesle,
        Ja zase naopak verim Tesle, ze je prevalcuje. Uz ukazal vsem automobilkam zada ohledne premiovych aut, jestli to same aplkikujeme i na dalsi jeho vyrobek, tak predpokladam, ze nebude chtit aby jeho vyrobek byl stejne chudy jako ostatni auta.
        Tj. bude urcite revolucni jako vsechno co dela. A podle me je jeho motem to, ze elektromobili nemaji mit maly dojezd pod 200km, tak predpokladam, verim, ze to ani u tohoto auta bude alespon 250-300km, tak aby se dalo pohodlne ujet 200 km bez omezovani jizdniho komfortu.

    1. Spis o tom muzeme
      Spis o tom muzeme polemizovat – ale jestli Tesla prijde s Gen III kolem r. 2017 za cenu cca 40 tis. USD – v Evrope si je urcite za mene nez milion Kc v prepoctu nekoupite. A Nissan mozna udelal spravny krok, ze misto vyssiho dojezdu vyrazne slevnil oproti prvni generaci. V USA v poslednich mesicich poptavka podstatne vzrostla – Nissan pry nestiha vyrabet. Ani se nedivim, pri tech dotacich, co zapadni zeme na elektromobily maji, je konecna cena Leafu srovnatelna s ostatnimi spalovaky a cena za provoz minimalni. Do roku 2017 urcite stihnout udelat dalsi upgrade – taky bych se stavel za vyssi dojezd, pripadne dodelal termalni management baterii. Vypada to, ze Gen III od Tesly bude mit v r.2017 vcelku podstatnou konkurenci.

      1. Podle poslednich zprav od
        Podle poslednich zprav od Tesly ma prijit s levnejsim autem na zacatku roku 2015. Takze to asi driv nez na konci 2015 nebude, ale i tak.
        Mel by stat cca 30000 az 40000 dolaru, takze bych naopak rekl, ze to bude priblizne stejne jako ted Leaf, ten take stoji okolo 800 tis. Kc.
        No a protoze Nissan na rok 2014 neplanuje v podstate zadne zmeny tak pro rok 2015 by uz asi mel pripravit neco razantnejsiho. I kdyz kdyz by v roce 2015 jeste vice snizil cenu na napr. 500tis. Kc, nebo pod, tak by se mu Leaf asi prodaval hodne dobre a byla by to velka konkurence Tesle. Resp. Tesla by se musela hodne snazit aby se vyrovnala cenou o kterou jde masam predevsim. A myslim, ze dojezd Tesla nesnizi pod 200km, tohle neni podle meho Muskuv nazor aby elektromobili meli tak maly dojezd. Vzdyt prave proto vsem ukazal, ze to jde udelat elektromobil s dojezdem 3x vetsim nez nabizeji vsichni ostatni, kteri se vymlouvaji na nemoznost neceho takoveho dosahnout.

Napsat komentář