Nová, již druhá generace elektromobilu Nissan Leaf, vyráběná lokálně v USA (továrna Smyrna, Tennessee), nese plody. José Muñoz, senior viceprezident prodejů pro USA a Kanadu, aktuálně na autosalonu New York prozradil, že v březnu 2013 se jen ve Spojených státech prodá přes 1900 kusů tohoto elektrického auta.
foto: Nissan
Nová verze elektromobilu Nissan Leaf se aktuálně začala vyrábět také v Evropě, v britském Sunderlandu. Díky výrobě na třech kontinentech může Nissan svůj elektromobil výrazně zlevnit při zachování nebo dokonce zlepšení jeho vlastnostní.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Nissan chce v Číně vyrábět až 50 000 elektromobilů Leaf ročně
A Carlos Ghosn aktuálně v rozhovoru prozradil, že na ceně elektromobilu Leaf stále pracují. Je tedy pravděpodobné, že bude dále klesat.
Pokud prodeje tohoto elektromobilu tento měsíc v USA skutečně přesáhnou počet 1900, půjde o rekordní měsíc. Dosud nejvíc se Leafů prodalo v červnu 2011, pár měsíců po uvedení na trh: 1708 kusů. A to šlo o první verzi.
Elektromobily se v USA začínají prodávat velmi dobře. Počet elektrických aut v USA roste exponenciálně. V roce 2012 se v USA prodalo 50 000 elektrických aut, , což představuje meziroční nárůst o 349 %!
Je bez pochyb, že i rok 2013 bude ve výrazně růstovém trendu pokračovat. Ostatně, ne nadarmo se na americký trh s elektromobily hrnou další a další výrobci a modely. Chevrolet Spark EV, Smart ED 3. generace, Mercedes-Benz třídy B, a to zdaleka není vše.
Až vám tedy někdo zase bude tvrdit, že se elektromobily neprodávají, hlasitě se mu vysmějte… a odkažte ho na Hybrid.cz :).
Dotace nemam rad. Ty se
Dotace nemam rad. Ty se vetsinou u nas obrati proti tem k teri je vyuzivaji, nebo je zase nekdo bude zneuzivat jako na FVE.
Bohate by stacilo jen mala vypomoc treba na nejake odpisu dani, nebo tak neco, proboha hlavne zadne dalsi srotovny, nebo prime dotace.
Jde hlavne o vyrobce, ty by si meli uvedomit, ze v tehle autech je budoucnoust a ne se tomu branit.
Prodavat auto za milion, ktere vyrobi za mene nez klasice benzinove je jen vyzranost vyrobcu a jen to potvrzuje, ze je vse jen an oko, ve skutecnosti delaji vse proto aby dal prodavali benzinovy a naftovy auta.
Kdyby to bylo jinak tak by smart ED nestal pul milionu, Leaf by nestal skoro milion a ION by nestal 700 tis. To sjou auta, ktera by meli prodavat za mene nez polovinu co ted. To by jim pak lidi utrahli ruce a zvedli by se jim i zisky mnohonasobne vic nez ted.
Krasne je to videt na Tesla Motors, zacinajici mala firma ktera si pujci od statu daleko mene nez ty velke automobilky (cca $0,5 miliardy o proti napr. Fordu ktery si pujcil cca $6 miliard!) A co z toho kazda firma vytvorila?
Tesla auto s dojezdem cca 400-500 km, rychlodobijecky po cele zemi s dobijenim zdarma, cena srovnatelna s benzinovymi ve stejne kategorii, o proti Ford Electric, s mizernym dojezdem cca 150km, co nikdo nechce, na tak male auto predrazena cena, bez dobijeni zdarma, bez infrastruktury…
Navic Tesla, protoze je zacinajici, si teprve musela vybudovavat distribucni sit, obchodni sit, servisni sit, technicke zazemi, vyvojove prostredi, vyvojare atd. co ostatni automobilky uz davno maji a nemuseji do toho tolik investovat jako Tesla.
Z toho je krasne videt ze kdyz se chce tak to jde a elektricke auto je stejne drahe jako benzinove, ale ty velke automobilky proste nechteji prejit na elektro, protoze si mysli, ze by prisli o zisky. Coz je samozrejme nesmysl, protoze by jen presunuli zisk z benzinu do necho jineho.
Stejne se brani i vydavatele audio del prodavat na internetu, proto se radeji drzi zuby nehty starych CD, ktere uz temer nikdo nechce, proste nechapou kam smeruje vyvoj.
Presne tak …kebyze je uns
Presne tak …kebyze je uns dotacia na elektromobil a dostal by som ulavu na cestnej dani prosim… uz by som mal Nissan Leaf doma… ale co som pocul cena cez 30 000 eur je moc a este by tu namna ludia pozerali akoby som prisiel z inej planety …
Taka mala perlicka pre kolegov z CZ … na Slovensku sa za 12 mesiacov z roku 2012 z dialnicnych znamok a myta vybralo 219 000 000 eur a na udrzbu ciest a opravu sa na rok 2013 vyclenilo 16 000 000 😀
Samozřejmě,že se v USA
Samozřejmě,že se v USA dobře prodávají,protože jsou tam velké státní a ještě místní dotace a buduje se hustá síť nabíjecích stanic. Bez toho to nejde.Proto tam ,kde na to vláda kašle – jako u nás,a na př. peníze za prodej emisních povolenek dá jinam,tak se elektromobily téměř neprodávají.
Stejně jako výběr z
Stejně jako výběr z dálničních známek a mýta nejde přímo účelově do údržby silniční sítě…
Hodně věcí je o změně a hodně věcí si změnu zaslouží…
Prodej emisních povolenek v Estonsku zajistil komplet rozvoj.