Nissan e-NV200 nejprodávanější elektrickou dodávkou v Evropě

Elektromobil Nissan e-NV200 byl v roce 2016 nejprodávanější elektrickou dodávkou v 17 evropských zemích. Celkový objem prodeje Nissanu e-NV200 se v roce 2016 zvýšil o 7 %.

Vůz je dostupný jako užitková dodávka i jako plně vybavené osobní varianty Combi/Evalia. Modelová řada e-NV200 nabízí mnoho volitelných možností naplňujících každý požadavek, včetně kryté dodávky, pětimístné i sedmimístné varianty a poskytuje dojezd až 170 km na jedno nabití.
foto: Nissan

Největším evropským trhem pro Nissan e-NV200 bylo Spojené království, těsně následované Norskem a Francií. Celkový nárůst prodeje Nissanu e-NV200 o 7 % oproti předchozímu roku (registrovaných bylo 4 319 vozidel) svědčí o tom, že popularita této plně elektrické dodávky je na vzestupu.

V loňském roce se Nissanu podařilo uzavřít celou řadu kontraktů na dodávky pro vozové parky mnoha evropských firem, včetně prodeje 300 vozidel rakouské poště a 70 vozidel italské poště.

Ředitel divize elektromobilů Nissan Europe Gareth Dunsmore uvádí: „S tím, jak stále více firem obrací pozornost ke snižování své uhlíkové stopy, se potřeba najít řešení přepravy s nulovými emisemi stává důležitější než kdy dříve. Prostřednictvím vize Inteligentní mobility Nissan pracujeme na realizaci udržitelné budoucnosti. Naše dodávka e-NV200 do této vize dokonale zapadá a zároveň naplňuje širokou řadu potřeb zákazníků.“

„Kromě očividných přínosů pro životní prostředí nabízí e-NV200 majitelům také výhody v podobě nízkých provozních nákladů (začínajících od pouhých 0,33 eur na km), plynulé a téměř neslyšné jízdy a o 40 % nižších servisních nákladů v porovnání s ekvivalentním vozidlem se vznětovým motorem,“ dodává.

Zákazníci Nissanu e-NV200 rovněž získávají nově zavedenou tovární záruku na dobu 5 let/ujetí 100 000 km poskytovanou na nové vozy e-NV200 prodané v Evropě. Pětiletá záruka se vztahuje na mechanické a elektrické součásti vozidla, kapacitu baterie, korozi (až na dobu 12 let) a zahrnuje asistenční službu.

Nissan e-NV200 v sobě spojuje to nejlepší z dodávky Nissan NV200 s technologií pohonu s nulovými emisemi převzatou z nejprodávanějšího elektromobilu na světě, Nissan Leaf.

tisková zpráva

40 Comments on “Nissan e-NV200 nejprodávanější elektrickou dodávkou v Evropě”

    1. Nejsou tak natvrdlí, jen se bojí toho, že nebudete s autem
      Nejsou tak natvrdlí, jen se bojí toho, že nebudete s autem potřebovat čerpací stanice, rafinerie, ropovody, cisterny, ropné plošiny, tankery, servisy atd. atd.. A nedej bože, že by jste si palivo vyráběl sám na střeše panelem nebo vrtulí. Kdežto vodík tohle všechno v podstatě ponechává a tak fajn se zdaňuje 🙂

      1. Sám bych to lépe nenapsal :). Doufejme, že časem pochopí
        Sám bych to lépe nenapsal :). Doufejme, že časem pochopí výhody, nechají si vyvrátit mýty a změní názor tak, jako to už udělala spousta lidí před nimi. Věřím, že elektromobilní osvěta padá na úrodnou půdu. Já jsem se při předvádění EV setkal většinou s nadšením a zájmem okolí :).

      1. U spalovaku minimalne pul eura na kilak naklady? Jak potom
        U spalovaku minimalne pul eura na kilak naklady? Jak potom funguji taxiky? U nas jezdim bezne za 15 korun (to by tak pokrylo ty naklady, kdyby byl 100% obsazeny :D).
        U levnejsiho auta nizsi stredni neni problem se dostat na 5 kc/km (samotnemu mi to vychazi i s drobnou rezervou)…

        1. Kdyz neuznate naklady u spalovaku, tak proc berete ty naklady
          Kdyz neuznate naklady u spalovaku, tak proc berete ty naklady u EV jako bernou minci? Jsou ruzne moznosti vypoctu. Vzdy zalezi na ujetych km a hlavne na udrzbe. Kdyz si delate vse sam, tak mate male naklady. Kdo beha porad do znackoveho servisu, ten plati hodne. U noveho auta to asi musi byt. Txik ujede pres 500000km, tak naklady na amortizaci jsou hodne nizke. Kdo ujede 100000km a pak da auto do srotu, ten je na tom hur.

          1. No tak samo, kdyz nekdo nebude jezdit tak bude mit naklady na
            No tak samo, kdyz nekdo nebude jezdit tak bude mit naklady na km astronomicke, ale uz pri pomerne beznych 20 000km/rocne a vydrzi autoa 10 let to vychazi v pohode – bezne auto nizsi stredni se do 5 kacek vejde v pohode.
            Kdyz k tomu vemes jako konkurence pro bezne jezdeni treba bolt, tak pri stejnem najezdu mas jen amortizaci 6kc/km. U leafa to bude lepsi (cca 4 kc/km amortizace), ale porad daleko nad spalovakem….
            Jasne u EV clovek usetri na palivu a ma o neco levnejsi servis, na druhou stanu je zas kvuli porizovacce vyrazne drazsi pojistka….

              1. Presne tak. To se musi proste zazit. Aspon na par dnu si
                Presne tak. To se musi proste zazit. Aspon na par dnu si nejake ev pujcit, neco s nim najet a nebudete vypocitavat vubec nic.
                Do spalovaku se nebudete chtit vratit ani kdyby byli celkove naklady na porizeni i provoz mnohem levnejsi.

                1. Ano, opravdu se do spalováku pak nechce. Elektromobily
                  Ano, opravdu se do spalováku pak nechce. Elektromobily přináší mnohem více než je ekonomicky vyčíslitelné. Doba chce čísla, bohužel a přesto i když to při určitém pohledu na věc ekonomicky nechvychází (myslím si něco jiného), tak stejně se už do spalováku opravdu nechce za žádnou cenu. To se fakt musí zažít několik dnů a je jasno.

                2. S tou ekonomikou jsem mimochodem take nazoru, ze je to jen o
                  S tou ekonomikou jsem mimochodem take nazoru, ze je to jen o zpusobu pouzivani a jsem presvedcen, ze me to bude vychazet s ev i ekonomicky lepe.

                3. Když to miluješ tak není co řešit. 🙂
                  Když to miluješ tak není co řešit. 🙂

                4. Tak i dneska se da s EV vymyslet scernar, kdy se to bude
                  Tak i dneska se da s EV vymyslet scernar, kdy se to bude ekonomicky vyplacet, viz nejen z misnich diskutery, kteri jezdi iOnem tak, ze prkaticky kazdy den ujedou 2x jejich celkovy dojezd…
                  Ja jsme mel treba rozdjednanou praci v 60km vzdalenem meste, a na dojizdeni jsem zvazoval leafa, pri 120km denne uz to taky nebyly tak „silene draha hracka“…

                5. No mel jsem na par dni pujcene s[palovaci audi A6 a bylo to
                  No mel jsem na par dni pujcene s[palovaci audi A6 a bylo to teda paradni svezeni, taky jsem mel nejakou dobu pujcene BMW i3 a bylo to taky paradni svezeni, jaksi ale porad nevidim duvod uvalit pres milion za kterekoli z tech dvou aut….
                  Pominme to, ze stejne bych musel pulku cest absolvovat spalovakem kvuli dojezdu (pokud bych teda nekoupil teslu, ale 3 mega na auto uz nedam tim tuplem…)

                6. Je to tak, ze pokud jezdite dalky a nemate nebo nejste ochoten
                  Je to tak, ze pokud jezdite dalky a nemate nebo nejste ochoten investovat do auta takove penize pak jeste budete muset chvili pockat.
                  Nicmene kdo auta takove cenove hladiny jiz kupuje, pak je podle meho nazoru volba jasna.

                  Mimochodem ja kupoval do ted auta do 1M, protoze mi zadny spalovak za vic nestal. Je to tak pretechnizovane, ze resit po 4 letech a 200k km same problemy a nebo kupovat dalsi auto za 2 az 3 se mi fakt nechtelo.
                  EV je tedy pro mne prvni moznost jak si doprat poradne auto a verim, ze si ho budu moci nechat dele naz 3 roky, po kterych jsem menil auta do ted. A v tu chvili mi to zacne vychazet i ekonomicky.

                7. No dalky, ono staci cesta nejakych 90-100km ke klientovi a
                  No dalky, ono staci cesta nejakych 90-100km ke klientovi a zpatky a mimo tesly je clovek nahrany…..
                  Jinak jasne – lidi co si kupujou auto v cenach milion plus, uz zpravidla tu cenu/uzitne vlastnisti zas tak moc neresi – proto taky velka cast EV miri prave na tyhle lidi a ne na ty, co si jednou za 5-10 let kupujou auto a zvazujou jestli priplatit 20 000 za lepsi motor, nebo bude staci zakladni motorizace za 300 000

                8. Tomu rozumim. Verim, ze brzo si bude mit z ceho vybrat i tato
                  Tomu rozumim. Verim, ze brzo si bude mit z ceho vybrat i tato cilova skupina zakazniku.

                9. Nevidím to tak problematicky. Cesta 90-100 km se s novým
                  Nevidím to tak problematicky. Cesta 90-100 km se s novým modelem i3 s REXem dá zvládnout pohodlně. Ale máte pravdu, že to zatím není ono. Osobně bych vyčkal tak dva roky. Třeba ioniq s 50 kWh baterií bude auto i pro vás.

                10. Je fakt ze s REXem se da zajet ledacos…
                  Je fakt ze s REXem se da zajet ledacos…

                11. V Americe s tím někteří jeli dokonce i z východního na
                  V Americe s tím někteří jeli dokonce i z východního na západní pobřeží a naopak. Nastavili aktivaci REXe při 75 % baterie a prostě jeli maximální povolenou nebo lehce nad ní (70 mph). Takhle vydrží baterie celý den a večer v hotelu se to píchlo do zásuvky. Ale samozřejmě museli zastavovat každých asi 200 km u benziny.

    1. Bingo. Dodávka od Mercedesu není prakticky v prodeji a PSA
      Bingo. Dodávka od Mercedesu není prakticky v prodeji a PSA Berlingo / Partner a Kangoo od Renaultu jsou MPV. Ale pochválil bych Nissany, marketing umí dobře. Teď ještě větší baterku a garantovaný dojezd 200 km s palubní nabíječkou min. 22 kW a je vymalováno. Mohou v rámci aliance Nissan/Renault ihned převzít z nového Renault ZOE. Otázkou je, zda chtějí…..

        1. Nissan Leaf opravdu v současnosti poze přežívá, snad to
          Nissan Leaf opravdu v současnosti poze přežívá, snad to brzy změní nový model Leafa. Ale v současnosti je bezesporu v elautech do 1 milionu nejlepší varianta Hyundai ioniq ev. Byl jsem se s tím svézt. aA je to oproti současnému Nisanu o generaci jiné auto. Výborna věc volení stupňu rekuperace u volantu, klima pouze pro řidiče a jiné věci z toho dělají opravdu dobré auto. Nejsem dealer.

          1. Letos se chystá i upgrade baterie u Kia Soul EV pro modelový
            Letos se chystá i upgrade baterie u Kia Soul EV pro modelový rok MY2018. Mělo by jít o 30% navrch. K tomu čísla využitelná(celková) z 27kWh(30,5kWh) na 35kWh(40kWh). Tudíž je otázka jak dlouho ještě Nissan vydrží odkládat ten slíbený facelift+větší baterii.

          2. Souhlasím, že Ioniq je o generaci dál a nabízí hodně
            Souhlasím, že Ioniq je o generaci dál a nabízí hodně novinek, ovšem k rekuperaci – co řidič, to názor.
            Osobně volbu rekuperace považuji za zbytečnost – nemám důvod používat jinou jak maximální rekuperaci a řídit auto jen jedním pedálem. Zpočátku jsem si s tím hrál a přepínal, dnes už mě to pustilo. Možná je to tím, že jezdím opravdu hodně. Nepřišel jsem na situaci, kdy bych dnes měl přepínat na nižší stupeň rekuperace.
            Někdo tvrdí,že „plachtí“ při jízdě po dálnici, na dlouhých rovinkách atd. – to si jednodužšeji klapnu tempomat, před vesnicí ho vypnu a auto pěkně intenzivně zpomalí u cedule.

            1. Dobrý den Zbynku, Mám najeto podobně jako Vy a já si zase
              Dobrý den Zbynku, Mám najeto podobně jako Vy a já si zase s rekuperací občas opravdu hraji. Jezdím Soulem a e-Upem a ve městě u obou aut mám B-éčko u kterého při rekuperaci automaticky svítí brzdovky. Když jezdím po dálnici, tak používám tempomat a zde mi naopak velká rekuperace nevyhovuje, jednak kvůli zbytečně silnému zpomalování a za druhé kvůli brzdovkám. Když potom jezdím z táhlého kopce tak je slabší rekuperace někdy na místě, ale je to opravdu individuální, dá se to samozřejmě vyřešit tempomatem.

              1. ty brzdovky při intenzivní rekuperaci jsou fajn – Leaf ani
                ty brzdovky při intenzivní rekuperaci jsou fajn – Leaf ani eNV200 to nemá – tam jsou brzdovky jen na brzdě.
                Máte pravdu, je to individuální. Osobně dávám nohu z plynového pedálu jen když je aktivní tempomat tzn. ani při tzv plachtění a minimální rekuperaci nohu z pedálu nedávám a volbu rekuperace/intenzitu brzdění si volím přímo dle situace a provozu hezky nohou… Takto mi to přijde nejefektivnější – navíc nemusím stále hlídat jaký stupeň rekuperace mám zrovna aktivní a mohu se očima plně věnovat okolí auta. Ono se říká: každý pohled do přístrojů řidiči chybí venku. Někdy si musím na přístrojích zkontrolovat, zda je třeba aktivní tempomat, aby mi auto třeba před prudší zatáčkou více zpomalilo než je rychlost nastavená na tempomatu – ale to je daň za pohodlí poskytované tempomatem.
                Způsob jízdy vždy na plnou rekuperaci jsem nevymyslel, mé tělo si o to řeklo… 🙂

Napsat komentář