Nissan: bezpečných 200 km dojezdu pro Leaf do roku 2016

Jan Horčík - 04 Říjen 2013

Elektromobil Nissan Leaf se dnes v Evropě prodává s oficiálním dojezdem 200 km dle benevolentní specifikace NEDC. V je to přeci jen realističtějších 120 km. Nissan ale do roku 2016 slibuje Leaf s jistým dojezdem 200 km.auto Andy Palmer Nissan vice prezident

Vice-prezident Nissanu Andy Palmer se na autosalonu ve Frankfurtu 2013 rozhovořil o budoucnosti elektromobilů
foto: YouTube/Nissan

Autosalon Frankfurt 2013 přinedl řadu zajímavých novinek. Některé klíčové zprávy ale přesto poněkud zapadly. Třeba právě o tom, že Andy Palmer, výkonný vice-prezident a šéf produktového plánování, řekl, že vývoj baterií jde kupředu mnohem rychleji než automobilka čekala.

Dojezd elektromobilů je tak dnes podle Palmera skutečně jen otázkou ceny. Když byl dotázán kdy čeká reálný dojezd elektromobilu Leaf na hodnotě 200 km, řekl že v rámci této generace. A dodal, že životnost současné generace Leafu je plánována na 6 let.

Auto bylo na trh uvedeno koncem roku 2010, takže rok 2016 vypadá realisticky. Ostatně, v té době by na trhu mělo už být víc elektromobilů s garantovaným dojezdem 200 km za každých podmínek. Jedno takové připravuje i Tesla Motors pravděpodobně jako Model E.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Jolinar

Az na to ze Tesla slibuje u Modelu E 200mil (320km) a ne 200km :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ale za dvojnásobnou cenu žejo ;)
technologie baterií je snad u všech aut stejná čili dojezd je závislý na velikosti baterie ! neboli ceně a váze !!!

Obrázek uživatele Jolinar

Nissan Leaf zacina v americe na $28.800, Model E je planovany na $35.000, takze svym zpusobem mate pravdu ze bude drazsi, dvojnasobne? to se mi nezda... Otazkou je co za tu cenu nabidne, to si zatim netroufam spekulovat.

Ze je ale technologie baterii u vsech aut stejna muze rict jen uplny ignorant. Vite co urcuje tu cenu a vahu o ktere mluvite? Prave ta technologie, ktera je podle vas stejna :D
Jen bych uvedl priklad at nereknete, ze si vymyslim:
Nissan Leaf ma baterii 24kWh s vahou ~300kg (coz je 12,5kg/kWh).
Tesla Model S ma baterii 85kWh s vahou ~650kg (coz je 7.6kg/kWh).
Presnou cenu baterie neznam, ale u Leafu se pohybuje nekde mezi 350-400 $/kWh. U Modelu S je to nekde mezi 200-300 $/kWh, viz oficialni materialy Tesly zde.
Jak vidite ta technologie neni u kazdeho auta stejna.

PS: mnoho vykricniku jeste neznamena ze mate pravdu :-0

+1! ;)

---

Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012


veletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol