Nissan se chce mermomocí prodrat mezi čtyřku největších automobilek na světě vedle Toyoty, Volkswagenu a GM. Klíčová pro něj bude v tomto boji Čína, která je už dnes pro tuto japonskou automobilku největším trhem. Chce si tam ukousnout tržní podíl 10 %.
foto: Nissan
Carlos Ghosn, šéf automobilové aliance Renault-Nissan, aktuálně ohlásil nový program „Power 88“. Jde o střednědobý obchodní plán automobilky, který běží od letoška do roku 2016. Je postaven na čtyřech pilířích – zvýšení síly značky a zvýšení prodej, růst, udržitelná mobilita a mobilita pro všechny.
Cílem Nissanu je během tohoto období navýšit globální tržní podíl na 8 % a získat 8% podíl na ziscích. Carlo Ghosn mimo jiné řekl, že to bude znamenat vypuštění nového modelu auta každých šest týdnů po dobu dalších šesti let. Nissan tak chce pokrýt 92 % globálních tržních segmentů a spolu s tím vypustit na 90 zcela nových technologií.
„Elektromobily ukazují, že do je dobré pro veřejnost a pro planetu je zároveň také dobrý byznys,“ řekl doslova Ghosn.
Nová generace Nissan Altima Hybrid – král je mrtev, ať žije král!
Renault-Nissan otevírá výzkumnou laboratoř v Silicon Valley
Elektromobil Nissan Leaf nesplní letošní cíle kvůli zemětřesení v Japonsku
V roce 2012 bude mít Nissan v Číně výrobní kapacitu 1,2 milionu vozů. Zároveň hodlá zlepšit svou přítomnost na trzích v Rusku, Brazílii a Indii, stejně jako dalších rychle se rozvíjejících trzích (předpokládáme, že půjde především o země jako Vietnam, Malajsie, Indonésie, ale co třeba i ČR?).
Do roku 2016 chce být Nissan také vedoucí automobilkou v oblasti lehkých užitkových vozů. Už teď se Nissanu daří – jeho NV200 byl vybrán jako nové oficiální taxi pro město New York.
No a ešte je tu spojenie
No a ešte je tu spojenie Mitsubishi Citroen Peugeot, takže sa máme na čo v Európe tešiť…
Nissan (Ranault) se mi jako
Nissan (Ranault) se mi jako světová automobilka s eko pohledu (budoucí mobilita) líbí asi nejvíc. Narozdíl od němců, amíků se jí dá věřit že se „levných“ elektromobilů do budoucna nebojí.
Vozoví park všeobecně taky není špatný, proto je škoda že v evropě? nebo jen čr? neprodává nižší a vyšší střední třídu která má velký podíl na trhu.