Německý solární elektromobil Sion má 5000 rezervací, jde do Nizozemska

Německý start-up Sono Motors sledujeme už od září 2016. Malý solární elektromobil s cenou €20 000 má vyjet na silnice už příští rok.

Malý městský solární elektromobil Sion od německého start-upu Sono Motors slibuje spoustu toho, co běžné automobilky ve svých autech nedokáží/nechtějí nabídnout. Vyrábět se má začít už příští rok.
foto: Sono Motors

Elektromobil Sion je možné si rezervovat už dnes, a to za cenu €16 000, ovšem bez baterií s pravidelným poplatkem za její pronájem. Případně si dokoupit i baterii za cenu €4000.

Baterie má kapacitu mezi 35 kWh a 45 kWh. Na jedno nabití zvládne auto ujet až 250 km. Dalších asi 30 km denně přidá 330 integrovaných solárních článků (účinnost 24 %) s celkovým výkonem 1208 Wp.

Solární elektromobil Sion od Sono Motors kupodivu bude mít i tažné zařízení!

Solární elektromobil Sion od Sono Motors kupodivu bude mít i tažné zařízení!
foto: Sono Motors

Elektromotor má výkon 80 kW, max. rychlost je omezena na 140 km/h. Tažné zařízení zvládne utáhnout až 750 kg zátěže.

Interiéru dominuje 10″ displej a především unikátní mechový filtr. Ten podle Sono Motors odfiltruje až 90 % jemných prachových částic a reguluje navíc i vnitřní vlhkost.

Navíc přichází elektromobil Sion s funkcí biSono. Může totiž fungovat jako malá mobilní elektrárna s výkonem 2,7 kW, případně až 7,6 kW!

Mechový filtr na palubní desce elektromobilu Sion. Pokud se německému start-upu skutečně podaří uvést auto na trh, bude to velká věc.

Mechový filtr na palubní desce elektromobilu Sion. Pokud se německému start-upu skutečně podaří uvést auto na trh, bude to velká věc, která může mít šanci na úspěch.
foto: Sono Motors

Navíc tvůrci chtějí, aby opravy auta byly jednoduché a levné, a tak zveřejní manuál pro opravy, který jinak bývá dostupný pouze servisům.

Aktuálně Sono Motors oznámili vstup na nizozemský trh. Celé září a říjen tam budou ve městech po celé zemi probíhat zkušební jízdy. Přihlásit se na ně můžete na webu sonomotors.com.

Blaze.sk, Sono Motors

31 Comments on “Německý solární elektromobil Sion má 5000 rezervací, jde do Nizozemska”

  1. Mě se ta celková koncepce hodně líbí, hlavně
    Mě se ta celková koncepce hodně líbí, hlavně oboustranné využívání baterie pro připojení k domu, ke spotřebičům apod. Dobíjení na Slunci není taky k zahození, vyšší posezení, veliký kufr 650 l, spousta místa k sezení, 120 kW výkon naprosto dostačující, dojezd 250 km, 11 kW AC nabíjení, co víc si přát. Záruka sice 2 roky, ale v případě pronájmu baterie ti nevadí. Jediné co netuším, zda to má tepelné čerpadlo. Asi předobjednám.

  2. Tohle vypadá na skloubení dobrých vlastností Tesel, BYD a
    Tohle vypadá na skloubení dobrých vlastností Tesel, BYD a Bollinger. Včetně univerzálního použití jako pojízdné centrály pro nabíjení spotřebičů, jiných aut a domu. Nabíjení z FVE na karoserii je super. Velký hranatý kufr. Ideální rodinné MPV á la Citroen Berlingo/Peugeot Partner/Renault Kangoo, které buď na pořádnou baterku a dojezd čekají nebo stojí majlant (o dalších vychytávkách Sono nemluvě).

  3. Hlavne mne dostalo, ze chteji vsechny nahradni dily sdilet
    Hlavne mne dostalo, ze chteji vsechny nahradni dily sdilet pres ten servisni manual web a nemel by tedy byt problem sehnat a objednat novy inverter nebo podobnou drahou soucastku, navic chteji udelat videa servisu vsech dilu, takze vsechno pujde nejspise pak odservisovat i u mechanika Franty z horni dolni a clovek nebude vydirany autorizovanym servisem ve 150 km vzdalene Praze..

    1. oni uz cenu 4000 EUR uvadzaju od zaciatku projektu, teda
      oni uz cenu 4000 EUR uvadzaju od zaciatku projektu, teda takmer 2 roky (ale nikdy nehovorili, ze to bude konecna hodnota, je to iba predpokladana cena). Drzia sa faktu, ze ceny baterii kazdym rokom klesaju a vtedy este nevedeli presne urcit, kolko bude stat v roku 2019. To v podstate nevieme ani teraz, este stale je takmer 1 rok, kym sa zacne auto vyrabat, za ten cas mozu ceny baterii klesat dalej. A preto urcili rozsah baterie 35-45 kWh, teda finalna velkost baterie bude zalezat na trhovej cene, kolko kWh sa bude dat o rok kupit za 4000 EUR. Momentalne to vyzera skor na 35kWh, alebo potom daju trochu vyssiu cenu za baterie, napr. 6000 EUR, a uz by mohli dat aj 45 kWh.

  4. Super auto a dobrá cena. Líbila by se mi třídveřová
    Super auto a dobrá cena. Líbila by se mi třídveřová verze bez zadních sedaček a o to větším kufrem. Šlo by to řešit demontáží těch zadních sedaček u standartní verze, ale ta třídveřovka by byla lepší. Tažné zařízení je taky obrovské plus. Jen se mi nelíbí ta palubní deska s trčícími displeji. Snad to ještě změní. Uvidíme časem. Třeba si tohle auto pořídím po Leafu.

        1. Mam na to excel tabulku. Pred zverejnenim cien som
          Mam na to excel tabulku. Pred zverejnenim cien som predpokladal cenu KONA (kratky dojaz) na 27 290 EUR a dlhy dojazd na 32 290 Eur.

          V tabulke porovnavam ceny:
          Ioniq hyb – 23 290 EUR
          Ionig P-in – 32 290 EUR
          Ioniq EV – 35 290 EUR

          zakladna benzin. Kona = 14 490 EUR
          zakladny benzin. Soul = 16 790 EUR
          Soul EV – 29 590 EUR

          A preto som cakal tie ceny Kony (cca rovnake auto ako Soul, mensia ako Ioniq) na tej urovni ako pisem.. Avsak realna cena kratkej Kony len zacina na 35 tisicoch (900tis KC) a dlhej 38 700 EUR (995tis KC) bez priplatkovej vybavy.

          A to uz nehovorim o tom nepomere benzin vs EV.
          Ked zakladna cena Kony je 14 490 EUR a EV od 35 000 EUR, cize viac ako 2x tolko, za co (presne ako Golf v. eGolf)? Ved vyroba je jednoduchsia, menej pohyblivych casti, baterky stoja povedzme 8tis, keby aj 10tis…stale by cena mala byt do tych 28tis EUR a nie 35tis.
          Za 42tis bude Tesla Model 3 (ak pocitam momentalny prepocet podla Modelu S) a to je uz ine auto….pripadne toto Sono za 20 tis v rovnakej velkosti s future vecickami, solarom a 650l kufrom.

      1. Mě se to také celkem líbí, přijde mi to praktičtější
        Mě se to také celkem líbí, přijde mi to praktičtější než ta Kona. Ale myslím, že nelze cenově srovnávat prototyp z „garáže“ s plnohodnotným vozem. Obávám se, že to budou provázet všechny neduhy stejně jako Teslu (v minulosti) – jako kvalitu zpracování, spolehlivost, dostupnost servisu a ND…

Napsat komentář