Německý solární elektromobil Sion má 5000 rezervací, jde do Nizozemska

Jan Horčík - 17 Srpen 2018

Německý start-up Sono Motors sledujeme už od září 2016. Malý solární elektromobil s cenou €20 000 má vyjet na silnice už příští rok.auto elektromobil SIon Sono Motors

Malý městský solární elektromobil Sion od německého start-upu Sono Motors slibuje spoustu toho, co běžné automobilky ve svých autech nedokáží/nechtějí nabídnout. Vyrábět se má začít už příští rok.
foto: Sono Motors

Elektromobil Sion je možné si rezervovat už dnes, a to za cenu €16 000, ovšem bez baterií s pravidelným poplatkem za její pronájem. Případně si dokoupit i baterii za cenu €4000.

Baterie má kapacitu mezi 35 kWh a 45 kWh. Na jedno nabití zvládne auto ujet až 250 km. Dalších asi 30 km denně přidá 330 integrovaných solárních článků (účinnost 24 %) s celkovým výkonem 1208 Wp.

Solární elektromobil Sion od Sono Motors kupodivu bude mít i tažné zařízení!

Solární elektromobil Sion od Sono Motors kupodivu bude mít i tažné zařízení!
foto: Sono Motors

Elektromotor má výkon 80 kW, max. rychlost je omezena na 140 km/h. Tažné zařízení zvládne utáhnout až 750 kg zátěže.

Interiéru dominuje 10" displej a především unikátní mechový filtr. Ten podle Sono Motors odfiltruje až 90 % jemných prachových částic a reguluje navíc i vnitřní vlhkost.

Navíc přichází elektromobil Sion s funkcí biSono. Může totiž fungovat jako malá mobilní elektrárna s výkonem 2,7 kW, případně až 7,6 kW!

Mechový filtr na palubní desce elektromobilu Sion. Pokud se německému start-upu skutečně podaří uvést auto na trh, bude to velká věc.

Mechový filtr na palubní desce elektromobilu Sion. Pokud se německému start-upu skutečně podaří uvést auto na trh, bude to velká věc, která může mít šanci na úspěch.
foto: Sono Motors

Navíc tvůrci chtějí, aby opravy auta byly jednoduché a levné, a tak zveřejní manuál pro opravy, který jinak bývá dostupný pouze servisům.

Aktuálně Sono Motors oznámili vstup na nizozemský trh. Celé září a říjen tam budou ve městech po celé zemi probíhat zkušební jízdy. Přihlásit se na ně můžete na webu sonomotors.com.

Blaze.sk, Sono Motors
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Tohle vypadá na skloubení dobrých vlastností Tesel, BYD a Bollinger. Včetně univerzálního použití jako pojízdné centrály pro nabíjení spotřebičů, jiných aut a domu. Nabíjení z FVE na karoserii je super. Velký hranatý kufr. Ideální rodinné MPV á la Citroen Berlingo/Peugeot Partner/Renault Kangoo, které buď na pořádnou baterku a dojezd čekají nebo stojí majlant (o dalších vychytávkách Sono nemluvě).

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hlavne mne dostalo, ze chteji vsechny nahradni dily sdilet pres ten servisni manual web a nemel by tedy byt problem sehnat a objednat novy inverter nebo podobnou drahou soucastku, navic chteji udelat videa servisu vsech dilu, takze vsechno pujde nejspise pak odservisovat i u mechanika Franty z horni dolni a clovek nebude vydirany autorizovanym servisem ve 150 km vzdalene Praze..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ideální kára na Šumacherovu Malorku ;)

Hendikepovaný Schumacher se stěhuje do "bunkru" na Mallorce

tyden.cz/rubriky/zahranici/evropa/hendikepovany-schumacher-se-stehuje-do-bunkru-na-mallorce_492541.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Do prace a zpatky to mam cca 30km. Ze bych nekolik mesicu v roce jezdil zadarmo jen na slunecni energii? To nezni spatne :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ujedu bezne 10km z kWh, za elektriku platim CEZu 2.20,- takze si spocitejte, ze i bez solaru byste tu cestu elektromobilem 30km daval za nejakych 7,- v zime s topenim tak za 15,-

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ujedu bezne 10km z kWh, za elektriku platim CEZu 2.20,- takze si spocitejte, ze i bez solaru byste tu cestu elektromobilem 30km daval za nejakych 7,- v zime s topenim tak za 15,-

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud to opravdu bude za slibovanou cenu a se slibovanými parametry, bude to revoluce.
Ovšem spíš to vypadá jako pohádka.
Ještě by se dalo s trochou schovívavosti věřit ceně toho auta. Ale baterie 35-45kWh za 4000e ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

oni uz cenu 4000 EUR uvadzaju od zaciatku projektu, teda takmer 2 roky (ale nikdy nehovorili, ze to bude konecna hodnota, je to iba predpokladana cena). Drzia sa faktu, ze ceny baterii kazdym rokom klesaju a vtedy este nevedeli presne urcit, kolko bude stat v roku 2019. To v podstate nevieme ani teraz, este stale je takmer 1 rok, kym sa zacne auto vyrabat, za ten cas mozu ceny baterii klesat dalej. A preto urcili rozsah baterie 35-45 kWh, teda finalna velkost baterie bude zalezat na trhovej cene, kolko kWh sa bude dat o rok kupit za 4000 EUR. Momentalne to vyzera skor na 35kWh, alebo potom daju trochu vyssiu cenu za baterie, napr. 6000 EUR, a uz by mohli dat aj 45 kWh.

Super auto a dobrá cena. Líbila by se mi třídveřová verze bez zadních sedaček a o to větším kufrem. Šlo by to řešit demontáží těch zadních sedaček u standartní verze, ale ta třídveřovka by byla lepší. Tažné zařízení je taky obrovské plus. Jen se mi nelíbí ta palubní deska s trčícími displeji. Snad to ještě změní. Uvidíme časem. Třeba si tohle auto pořídím po Leafu.

Obrázek uživatele PALO911

Dalsie super veciciky na tomnto auticku...
Vzadu 3 plnohodnotne sedadla a potom kufor z dodavky (650 litrov!) a 230V zasuvka.
Vpredu ma tiez jednu 230V zasuvku a dokonca aj Mennekes pre nabijanie druheho EV :-)

https://www.youtube.com/watch?v=DG4tqYEBKn8
cas 3:42min , neskutocne velky kufor pre tak male auto...
Idelane pro ceske chalupare ;-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je super. Jediny co to teda diky tomu trochu odneslo je design. Ale neni mozny mit vsechno.

Podle foto hádám: 650 litrů se sklopenými zadními sedačkami.

Update: tak jsem zkouknul video a tvrdí to tam. Asi jim budu věřit. Nevypadá to zle, ale pořád není na trhu. A také neznáme cenu v Kč.

Tak nevím jak je to s dostupností třeba Hyundai Kona, ale rozhodně je to nepoměr k tomuhle cityride.

Obrázek uživatele PALO911

Hlavne cena tohto auticka bude skoro polovicna oproti SUPER predrazenej Kone... neviem no, silno nad tym uvazujem, uvidime ked sa dostane do vyroby a prve skutocne recenzie.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mě se to také celkem líbí, přijde mi to praktičtější než ta Kona. Ale myslím, že nelze cenově srovnávat prototyp z "garáže" s plnohodnotným vozem. Obávám se, že to budou provázet všechny neduhy stejně jako Teslu (v minulosti) - jako kvalitu zpracování, spolehlivost, dostupnost servisu a ND...

Předražená? Jak jste na to přišel?

Obrázek uživatele PALO911

Mam na to excel tabulku. Pred zverejnenim cien som predpokladal cenu KONA (kratky dojaz) na 27 290 EUR a dlhy dojazd na 32 290 Eur.

V tabulke porovnavam ceny:
Ioniq hyb - 23 290 EUR
Ionig P-in - 32 290 EUR
Ioniq EV - 35 290 EUR

zakladna benzin. Kona = 14 490 EUR
zakladny benzin. Soul = 16 790 EUR
Soul EV - 29 590 EUR

A preto som cakal tie ceny Kony (cca rovnake auto ako Soul, mensia ako Ioniq) na tej urovni ako pisem.. Avsak realna cena kratkej Kony len zacina na 35 tisicoch (900tis KC) a dlhej 38 700 EUR (995tis KC) bez priplatkovej vybavy.

A to uz nehovorim o tom nepomere benzin vs EV.
Ked zakladna cena Kony je 14 490 EUR a EV od 35 000 EUR, cize viac ako 2x tolko, za co (presne ako Golf v. eGolf)? Ved vyroba je jednoduchsia, menej pohyblivych casti, baterky stoja povedzme 8tis, keby aj 10tis...stale by cena mala byt do tych 28tis EUR a nie 35tis.
Za 42tis bude Tesla Model 3 (ak pocitam momentalny prepocet podla Modelu S) a to je uz ine auto....pripadne toto Sono za 20 tis v rovnakej velkosti s future vecickami, solarom a 650l kufrom.

Díky. Máte můj respekt. Teď už argument s předražením beru. V Sono ale moc nevěřím...

Na nemeckych serverech maji 7000 rezervaci.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Díky za doplnění. Náš údaj je oficiální k červnu, nejspíš už od té doby pokročili.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To má interiér z i3?

Obrázek uživatele Jan Horčík

Ne

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Lol :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak pokud me zrak nesali, tak ja tam teda vidim vsechny ovladaci prvky vcetne panelu klima shodne s i3

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Byl jsem na testovací jízdě prototypu v Norimberku.
Interiér prototypu je z z i3, interiér reálných vozů budou navrhovat pozdějc.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Jde velmi pravděpodobně o fotku z jednoho z prnívhc prototypů, kde skutečně byly četné prvky z BMW i3. Finální verze by ovšem měla obsahovta originální interiér.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Volič jízdních režimů taky z i3.

Obrázek uživatele spetak

Tleskám. Jen víc a houšť !!!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ať žijí předražené, výbavou podřadné parodie, co nikdy EV skutečně nerozšíří, že? :-D

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů Circontrole-SalonProdej pneu 100% onlineAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilBUS2BUSKariéra EVC Group

Newsletter