Německý ministr hospodářství chce zachránit uhelné elektrárny, země se bez uhlí ještě dlouho neobejde

Zpochybnění jednoho z hlavních cílů německé politiky energiewende přišlo tento týden
z nečekané strany. Ministr hospodářství Peter Altmaier vyzývá k přezkoumání plánu na ukončení provozu uhelných elektráren.

Německo plánuje ukončit provoz jaderných elektráren do roku 2022 a provoz uhelných elektráren do roku 2030. Teď to ale vypadá, že uhelné budou sloužit, paradoxně, daleko déle.
foto: wobogre, licence CC0 Creative Commons

Ministr hospodářství Peter Altmaier vyzývá, aby se plán do roku 2030 ukončit provoz také uhelných elektráren přezkoumal. Mohlo by to totiž podle něj ohrozit bezpečné
a spolehlivé dodávky elektřiny po roce 2022, kdy mají být uzavřeny poslední německé jaderné elektrárny.

Altmaier svůj názor zveřejnil nedlouho poté, co německá vláda naopak oznámila urychlení odchodu od uhlí, a pár dní před tím, než má zvláštní komise tvořená lidmi z vlády, podniků, odborů a ekologických organizací, předložit koncepci a termíny německého přechodu k bezuhelné energetice.

Uhelné elektrárny nyní vyrábějí více než třetinu veškeré německé produkce elektřiny. Po odstavení jaderných zdrojů, které nyní dodávají asi 12 % proudu, jejich význam pro stabilitu energetické sítě ještě vzroste.

Potvrzuje to Eckhardt Rümmler, člen představenstva firmy Uniper, která v Německu provozuje několik velkých uhelných elektráren. Minulý pátek prohlásil, že jejich odstavování může negativně ovlivnit celý evropský trh s elektřinou.

Německé uhelky totiž představují třetinu všech evropských uhelných zdrojů. Rümmler předpovídá, že Německo se nejpozději po plánovaném odstavení svých posledních jaderných elektráren v roce 2022 neobejde bez dovozu elektřiny. Otázkou ale je, zda v té době bude odkud dovážet a za jakou cenu.

Překvapení vyvolalo i oznámení, že zatím není jisté, zda bude k síti připojena nedávno dokončená velká uhelná elektrárna Datteln IV, která stála více než miliardu eur. Sloužit měla hlavně pro udržování spolehlivosti sítě ohrožované výpadky nestabilních obnovitelných zdrojů energie.

Německá vláda v této věci chce spoléhat spíš na investičně levné plynové elektrárny. Ty jsou ale provozně dražší než uhelné a navíc posilují energetickou závislost země na dodavatelích plynu. Lze tak očekávat, že německé spotřebitelské ceny elektřiny, které už dnes patří mezi nejvyšší v Evropě, budou dál stoupat.

Překotnému odstavování uhelných elektráren se brání také podnikatelská sdružení, průmyslová i obchodní komora, řada zaměstnaneckých organizací a také vlády některých spolkových zemí.

Saský premiér Michael Kretschmer nedávno prohlásil, že v Lužici se počítá s těžbou uhlí nejméně do poloviny 40. let tohoto století. Zdůraznil, že s tím souvisí i otázky zaměstnanosti. Jen v Lužici poskytují uhelný průmysl a navazující obory několik desítek tisíc pracovních míst.

Na druhé straně stojí němečtí Zelení, tamní Greenpeace a také Sdružení pro obnovitelné zdroje, kteří tvrdí, že ukončování uhelné energetiky by se mělo naopak urychlit a že tomu nic nebrání. Argumentují mimo jiné tím, že podíl obnovitelných zdrojů na celkové výrobě elektřiny v loňském roce poprvé překonal výrobu v uhelných elektrárnách a že obnovitelné zdroje energie poskytují už dnes v celém Německu téměř 340 tisíc pracovních míst.

Zdůrazňují také, že bez odchodu od uhelné energetiky Německo nesplní své klimatické cíle, k nimž se zavázalo. K tomu ale Eckhardt Rümmler poznamenal: „Pokud existuje příliš mnoho nejistot, investiční rozhodnutí se již nebudou provádět. A bez investic neexistuje žádná změna a žádná účinná ochrana klimatu. “

166 Comments on “Německý ministr hospodářství chce zachránit uhelné elektrárny, země se bez uhlí ještě dlouho neobejde”

  1. Tedy dámy a pánové, taková rozsáhlá diskuse. Nějaký
    Tedy dámy a pánové, taková rozsáhlá diskuse. Nějaký německý pošuk si upšoukne v médiích – zítra tam být nemusí – a hned je z toho věda.
    Řešte každý/á sami sebe, svoje energetické potřeby a nespoléhejte na okolí. A decentralizace a změna přijde jaksi samovolně sama.
    Před 10 lety jsem byl podivín s 1.solární elektrárnou v Ostravě-Plesné. Dnes ji mají sousedi kolem, i tehdejší pan starosta.
    A přibyly i solární ohřevy vody, o nichž jsem psal do místního plátku včetně výpočtu návratnosti. A to jsme tu dlouho měli propagátora a montážníka, co se jimi živil a živí stále.
    Tepelná čerpadla taky tak nějak pomalu začala být nejen tu a tam.
    S domem ze sendvičových dřevěných panelů před 20 lety jsem taky platil za blázna, dnes z nich roste hned několik domů na druhé straně obce na nových parcelách na území bývalé Mototechny. A nejsou v mezidobí samy.
    Asi budu u nás první s baterkou a dostavbou FVE, tak jako jsem byl první s veřejnou nabíjecí zásuvkou, elektrokolem a elektromobilem a později zcela bez spalováku. Už za mnou pár sousedů ohledně auta bylo, tak čekám na první místní Teslu, možná rovnou s Tesla Solar a Tesla PowerWall.
    Jsme na dobré cestě. A záleží na každém, jak bude svými penězi a činy hlasovat. O tom to je.

    1. Zdravím Radovane,
      hlavní je, že už je plán eliminace

      Zdravím Radovane,
      hlavní je, že už je plán eliminace atomu+uhlí venku. Konsensus zní: „My v Německu budeme stavět 12-15 TWh/rok výroby OZE, čímž během 20 let eliminujeme veškerou výrobu z uranu a uhlí. V roce 2038 se tak dostaneme někam k 75-80% podílu nefosilních zdrojů. Není to v rozporu s tím, co říkal ministr Altmeier, je to „jen“ pokračování trendu posledních let.
      Já jsem obdobně prolamoval v naší obci mezi kopci ledy tepelným čerpadlem, dá-li Pánbůh (čti, přesvědčím manželku), bude letos i EV.

  2. Německo skončí s uhelnou energií až roku
    Německo skončí s uhelnou energií až roku 2038

    e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/nemecko-skonci-s-uhelnou-energii-do-konce-roku-2038-jednani-trvalo-21-hodin-1355724

    tak to asi fšecko zbytečný páč Emise CO2 musejí do 2030 klesnout na 45% roku 2010 a do roku 2050 musejí „klesnout na 0% !!!! jinak sme vrici emigrace konec !! 😉

    tn.nova.cz/clanek/12-let-do-katastrofy-zemi-hrozi-zkaza-varuji-vedci-z-celeho-sveta.html

    1. ale oni už dělají, nám to bude trvat taky 20 let, ale
      ale oni už dělají, nám to bude trvat taky 20 let, ale ještě pořád remcáme jak to bez huhlí nejde. Toto měli v DE vyřešeno už před třiceti lety. Teď již jen makaj pomalu aby to ne až tak moc bolelo. Bolet to bude, ale je otázkou jak moc. Budeme-li to muset zvládat rychle, tak to bude bolet moc a zase budeme ve světě za (mo)mentálně retardované – jak Carda v Kopečkovic. solarninovinky.cz/?zpravy/2019012701/nemecko-oznamilo-plan-na-ukonceni-vyroby-energie-z-uhli
      2038 je nejzažší termín a je zajímavé, že při konsenzu píší že budou hotovi 2035 a to na nule. Takže to tvý „zbytečný“ je absolutní nepochopení čteného textu. Oni v roce 2038 budou mít splněný plán na rok 2050. A co my?

  3. Globální oteplování postupuje extrémně rychle a
    Globální oteplování postupuje extrémně rychle a kritické hranice dosáhne už za 12 let roku 2030

    tn.nova.cz/clanek/12-let-do-katastrofy-zemi-hrozi-zkaza-varuji-vedci-z-celeho-sveta.html

    zachvíli NOSTALGIE:

    youtube.com/watch?v=xbaNQQaFrnE

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/

          1. tak se podívej, že prodávají například 5%
            tak se podívej, že prodávají například 5% elektromobilů. Narozdíl od nás kde to je půl procenta. To že jsme v ČR co se týká emisí na hlavu vedoucí v pelotonu znečišťovatelů na Zemi to jaksi nebereme v potas a furt se budeme vymlouvat na těžký průmysl jakoby to byla nějaká výmluva. Po třiceti letech tu už žádný světově významný těžký průmysl není. Třeba Mital nás vydojil a táhne o dům dál. Tam kde mu nebudou dělat problémy s investicemi. Jako bych viděl Koláčka a Bakalu. Ještě je fajn ta písnička o Havránkový a Koženým. Já tedy fandím Havránkový.

      1. No, to je pravda jen castecne.
        1. Ano, ekologove jsou prolhana

        No, to je pravda jen castecne.
        1. Ano, ekologove jsou prolhana chatra, ktera se snazi vydelavat na strachu a krast. To je pravda.
        2. Clovek umi zit diky technologiim ve velmi sirokem ropzpeti teplot, ale co neumi je ziskavat v dostatecnem mnozstvi potravu. Tedy clovek jako druh by asi prezil, ale cena za to by byla hodne vysoka. (jeskyne, umele plantaze s osvetleni apod.)
        3. Vsichni ti ekologove lzou v jedne zasadni veci, neni problem pouzivani plastu, energeticka narocnost a dalsi veci samotne o sobe. Problem nastava kdyz cokolovi, vcetne prdu (doslova, obsahuje metan – sklenikovy plyn) vynasobim konstantou 7x 10exp9 (pocet lidi).

        Tedy to nejdulezitejsi je snizit pocet obyvatel. V opacnem pripade to udela priroda sama a ta se s tim moc nemaze.

        1. Celá ta teorie o globálním oteplování je dokázaná lež,
          Celá ta teorie o globálním oteplování je dokázaná lež, nemá to prakticky nic společného s člověkem. Tyhle období se střídají na zemi běžně a dobu ledovou taky nikdo nevyvolal. Bohužel má na téhle teorii ma vybudovanou životní kariéru celé elita vědeckých laboratoří a skupin a je v tom tolik peněz, že bude trvat nerjméně další desítky let, než se prosadí názor malé části vědecké populace. Dá se o tom najít na internetu řada článků.

            1. To že změny probíhají, je jasné, jak velký vliv má na
              To že změny probíhají, je jasné, jak velký vliv má na ně člověk, je diskutabilní. Četl jsem i jiné podobné práce.

              klimaskeptik.cz/

              globalresearch.ca/copenhagen-and-global-warming-ten-facts-and-ten-myths-on-climate-change/16467

              Český překlad tady:

              ceskenarodnilisty.cz/clanky/globalni-oteplovani-160502.htm

              1. A probihaji zmeny k lepsimu nebo k horsimu z pohledu cloveka?
                A probihaji zmeny k lepsimu nebo k horsimu z pohledu cloveka? A muze dnesni uskromneni a „drobnych“ investic zlepsit stav nasim detem, nebo je dle Vas vse, co s prirodou delame (kaceni lesu, vypousteni jedu do vod, pud a ovzdusi, ohrivani) nebude mit vliv na nase deti a to, jak se jim bude na Zemi zit?

                1. Možná vás zklamu, ale civilizace evropského formátu nemá
                  Možná vás zklamu, ale civilizace evropského formátu nemá šanci na přežití na této planetě a má budoucnost v řádu stovky let, ať budeme dělat cokoli. To že bychom se ale měli chovat k přírodě jako její součást to asi nemá smysl zdůrazňovat.

                2. Proc by evropska civilizace nemohla vydrzet vyrazne dele?
                  Proc by evropska civilizace nemohla vydrzet vyrazne dele? Copak neprochazi vyvojem a to docela velkym (jeste pred sto lety se za kazdou blbost valcilo a ted staty velice uzce spolupracuji), takze jsem rpesvedcen, ze za 50 let bude evropska civilizace jina, nez jakou ji vidime dnes, takze nedokazu cokoliv odhadnout, proto me zajima Vas pohled.

                3. Protoze evropska civilizace neobstoji v konkurencnim boji.
                  Protoze evropska civilizace neobstoji v konkurencnim boji. Lidi neumi valcit o sve teritorium a zdroje a ti druzi to umi. Proto Evropa svuj boj nekonec prohraje. Nebo snad ji uchrani ty ctyri bojeschopne letouny Nemecka?

                4. A jste si opravdu jisty, ze za 100 let bude potreba valcit? Ja
                  A jste si opravdu jisty, ze za 100 let bude potreba valcit? Ja bych si strasne moc pral, aby lide dosli k rozumu a konecne si uvedomili, ze valka a priprava na ne jsou nesmyslne. Mne se zda vyrazne smysluplnejsi dat veskery armadni rozpocet sveta do skolstvi a vedy. Kdyz lide prijdou v tomto ohledu k rozumu, tak se nakonec i zjisti, ze nebude moc duvodu mit svet rozdeleny na staty, protoze jedinou povinnosti statu je zajistit obranyschopnost. Pak by se cely svet dal nejak rozvijet nejakym anarchistickym zpusobem – kazdy si zaplati sluzby, ktere potrebuje, kdo na to nema, bude odkazan na dobrovolnou charitu.
                  Obavam se ale, ze k pacifismu lidstvo dojde az po nejake globalni katastrofe, kdy budou muset vsichni lide tahnout za jeden provaz

                5. Bude se válčit daleko dříve, 70% světa nepovažuje rozum
                  Bude se válčit daleko dříve, 70% světa nepovažuje rozum za něco, čím by se měli zabývat při volbě, kterou zemi násilně osídlí.

                6. Proto je treba lidi vzdelavat, aby si rozsirili obzory a
                  Proto je treba lidi vzdelavat, aby si rozsirili obzory a uvedomili, ze valka a fanatismus jsou prezitek a cesta do zahuby.

                7. A to ti nedošlo, že je příliš velké procento těch, co
                  A to ti nedošlo, že je příliš velké procento těch, co se vzdělávat nechtějí, nebo jsou nevzdělavatelní a nebo jsou tak snadno manipulovatelní, že stejně nerozliší slkutečnost od blamáže?
                  Mimochodem, sám si sáhni do svědomí…

                8. To, ze s enechteji vzdelavat bude spis jen o motivaci.
                  To, ze s enechteji vzdelavat bude spis jen o motivaci. Nevzdelatelni dle me nemaji moc velky vliv na spolecnost a bez toho vlivu nerozpoutaji valku.
                  Poradte, v cem si mam sahnout sdo svedomi? Vy, dle Vaseho projevu, me znate daleko lepe, jak se znam ja sam, tak se rad necham poucit 🙂

                9. Pavel K:
                  Nevzdělavatelní jdou snadno manipulovat. Lze je pak

                  Pavel K:
                  Nevzdělavatelní jdou snadno manipulovat. Lze je pak využít k válce. Myslíš si, že již nehrozí další Hitler?
                  A do svědomí se taky podívej – cos udělal, když šlo o migraci…?

                10. V to se nepru, jen se budu s Vami prit o procentu tech
                  V to se nepru, jen se budu s Vami prit o procentu tech nevzdelatelnych, ja nemam kazdeho druheho za idiota 🙂
                  Ve vyspelych a vojensky silnych zemich ne. Hitler prisel k moci kvuli velice chude Vymarske republice, kde byli lide zoufali. Nejsme si jist, zda nejaka zeme dnes plati valcene reparace a pokud ano, urcite ne tak velke.
                  Ja narozdil od Drahose (on se tak prezentoval) migraci podporuji. Z humanitarnich duvodu jsme dluznici, od nas lide prchali castokrat (za valek, za komunismu) a z ekonomickych taky, je vic volnyhch pracovnich mist jak nezamestnanych. Navic nase zeme ma velice dobre udelanou azylovou politiku, takze bych se excesu nebal. A ano, vzal bych si domu uprchlika, netvrdim,z ebych mu veril a neproveroval, ale rozhodne lidi nehazim do jednoho pytle a neodsuzuji za to, ze neni clenem meho kmene (nekteri lide meho kmene jsou kriminalnici a v cele mame arogantniho lhare, co nas tlaci do Ruska a Ciny)

                11. Pavel K:
                  1.
                  Nevzdělavatelných ve směru sociálního

                  Pavel K:
                  1.
                  Nevzdělavatelných ve směru sociálního vědomí současného světa se složitými vazbami jsou desítky procent.

                  2.
                  Ano, i ve vyspělých zemích hrozí další Hitler – manipulovatelných lidí je značný podíl.
                  Nepolitický příklad:
                  V USA dvojice blbečků v autě vyletí ze silnice, urazí hydrant, napálí do stromu a uhoří. V českých městech pak vyjíždí tisíce automobilů nesmyslně kroužit po městě a troubit.
                  Manipulace s davem jak vyšitá…

                  3.
                  Drahoš = promigra, navíc slabá osobnost bez názoru.

                  4.
                  Chceš migraci?
                  Máš velmi naivní představy a moc málo jsi toho zažil, neprošels nejspíš ani ZVS…

                12. 1) Ale vzdelavat se clovek nemusi jen ve skole, staci mit
                  1) Ale vzdelavat se clovek nemusi jen ve skole, staci mit neomezeny pristup k informacim a ty nasavat, jak to treba delal muj „hrdina“ Michael Faraday.

                  2) Tisice automobilu je mizive cislo. Navic je neco jineho troubit klaksonem a byt na fronte, nebo Vy v tom rozdil nevidite?

                  3) Dobre, spletl jsem se, byl pouze proti ilegalni migraci a s tim ja souhlasim, proti ni jsme tez. Ale stojim si za tim, ze lidem se ma pomahat, pokud o to stoji.

                  Mate spravny odhad, ZVS jsem neprosel.

                13. Pavel K:
                  1.
                  A ti nevzdělavatelní si jistě sami půjdou za

                  Pavel K:
                  1.
                  A ti nevzdělavatelní si jistě sami půjdou za informacemi, že?
                  Naivní představa…

                  2.
                  Ty tisíce blbečků vyjely troubit pro nic a za nic. Účinná manipulace.
                  A zrovna tak ty tisíce budou dělat jiné věci, když je někdo zbanká.

                  3.
                  Ano, já umím poznat, kdo má za sebou ZVS a kdo nemá, popř. i kdy a jak ji absolvoval. Stačí mi dotyčného sledovat, co povídá, jak reaguje, co umí nebo neumí.
                  U tebe jsem to poznal rychle – vysoká míra naivity.
                  Neprošels některými náročnými procesy. To se projeví…

                  Brát sem migranty je nesmysl, může to jen a pouze uškodit obyvatelstvu. Žádný přínos, jen problémy.

                14. Brouk Pytlík se nám zas probral 🙁
                  Brouk Pytlík se nám zas probral 🙁

                15. Ty narocne procesy by me zajimaly, muzete byt konkretnejsi?
                  Ty narocne procesy by me zajimaly, muzete byt konkretnejsi? 🙂
                  Vite, ze u nas zije pres 560 tisic cizincu? Skodi nam hodne? Skodi nasi lide v cizine? 🙂

                16. NEprosel narocnym procesem – jako ze ho mazak realista nenutil
                  NEprosel narocnym procesem – jako ze ho mazak realista nenutil surovat podlahu/zachod zubnim kartackem? Nebo jinou fajnovou sikanu?

                17. Tak na vojne jsem byl no a sikanovat jsem se moc nedal 🙂 Tak
                  Tak na vojne jsem byl no a sikanovat jsem se moc nedal 🙂 Tak oni to v devadesatych letech uz docela i hlidali a byly skoleni, navic jako ridic jsem byl neustale pryc. Ale zachod i podlahu jsem suroval, i sanitarky v kuchyni jsem absolvoval, clovek se naucil poctivosti. 🙂

                18. Tak to by mě taky zajímalo co za náročné procesy se
                  Tak to by mě taky zajímalo co za náročné procesy se vyskytují na ZVS a jak to člověka obohatí, když to absolvuje 🙂

                19. Lidstvo válčí 10 tisíc let, je to podstata lidského
                  Lidstvo válčí 10 tisíc let, je to podstata lidského bytí, to že si tady pár stovek milionů lidí vytvožilo nějaké dočasné 50ti leté vakuum nic neznamená.

                20. Na to dokazi rict jen to, ze uvidime. Ale zvysujici se
                  Na to dokazi rict jen to, ze uvidime. Ale zvysujici se blahobyt, vzdelanost a predevsim globalizace pacifismu napomaha, na valce by ziskala jen hrstka a ta snad nepresvedci masy, aby vzaly AK47 a sly se nechat zabit.
                  Navic byhch dokazal kontrovat na to, ze pred vice jak 60ti lety jsme nelitali do vesmiru, necestovali tak rychle, nekomunikovali online mezi kontinenty a hlavne nemeli na dosah tolik informaci a to je dle me to nejdulezitejsi, co muze zmenit navyky poslednich 10ti tisic let.

                21. Pavel K:
                  Čistá naivita.
                  A co bys kontroval?
                  Vše bylo

                  Pavel K:
                  Čistá naivita.
                  A co bys kontroval?
                  Vše bylo jasné…

                22. Toto jsem kontroval (namital – mel argument proc nebude
                  Toto jsem kontroval (namital – mel argument proc nebude pokracovat predchozich 10.000 let)

                  „Navic byhch dokazal kontrovat na to, ze pred vice jak 60ti lety jsme nelitali do vesmiru, necestovali tak rychle, nekomunikovali online mezi kontinenty a hlavne nemeli na dosah tolik informaci a to je dle me to nejdulezitejsi, co muze zmenit navyky poslednich 10ti tisic let.“

                23. Pavel K:
                  Tak ty bys kontroval před 60 a něco lety tohle

                  Pavel K:
                  Tak ty bys kontroval před 60 a něco lety tohle všechno?
                  Pravda, vývoj astronautiky byl na počátku, člověk letěl až 1961, ale to ostatní…?
                  Nadzvuková rychlost, komunikace on-line mezikontinenty dávno, informací dost.
                  Tak bys kontroval špatně, z tvé vlastní neznalosti…

                24. Ale no tak, to nemyslíte vážně? Opravdu si myslíte, že v
                  Ale no tak, to nemyslíte vážně? Opravdu si myslíte, že v druhé světové přesvědčili většinu Němců, aby šli dobrovolně bojovat. A většinu Rusů. Nahnali je tam jak dobytek.

                  A ta zvířata, co tady frau Merkel dotáhla si myslíte, že jsou mírumilovní a milí? Náboženství, ekonomika, mocenské choutky, všechno to způsobuje válku. Vaše představy jsou stejně nesmyslné jako utopický socialismu. Lidé jsou jací jsou.

                25. No to samozrejme vazne myslim. Nebo to chcete porovnavat
                  No to samozrejme vazne myslim. Nebo to chcete porovnavat dnensi evropsky blahobyt s hyperinflaci a nedostatkem zakladniho zbozi Vymarske republiky. V Rusku byla atmosfera strachu a to predevsim v armade nejen kvuli stalinistickym cistkam ale celkove systemem, ktery nastolil Lenin a zdokonalil Stalin. Navic jiste vite, jakym stylem bylo dobit Stalingrad, ze ne vsichni vijaci meli vubec palnou zbran (meli si ji vzit od padleho spolubojovnika) a ustup = smrt od vlastniho kulometcika, na kterehi miril dustojnik revolverem. Dnes vsichni vzdelani lide znaji hruzy (nejen) teto valky a chcete mi rict, ze lide odlozi sve smartphony a vezmou do ruk samopal?

                  To i chcete tvrdit, ze vsichni pristehovalci jsou potencionalni kriminalnici? A turiste ne? A cigani, Ukrajinci, sacilane slabi, ale co tak zeslozitovat, jsme to my vsichni 🙂 Valka je dle Vas ekonomicka? Jiste si vsimate, ze v Evrope je prave diky vzdelanosti potalcen vliv cirkve (jeste pred 300 lety se u bnas upalovali lidi bez jedineho dukazu), proc by to same nemohlo fungovat i v Islamskych zemich? Jen to nechtejme zitra.

                  Ano, muzu znit naivne az utopisticky. Ja hlavne nikoho neodsuzuju za to, jakeho vyznava boha, z jake zeme pochazi ci jakou ma plet. A snazims e na vse divat s co nejvetsim nadhledem a nepredikovat budoucnost jako linearni funkci odvozenou z minulosti.

                26. Němci už jako národ neexistují. Už jsou mrtví. Už dnes.
                  Němci už jako národ neexistují. Už jsou mrtví. Už dnes. Jen jim to ještě fraufuhrerin Makrela neřekla. Na to stačí umět číst dnešní nevinné větičky v dramaticky znějících článcích:
                  „Předseda rady pro integraci Tayfun Keltek navrhl, aby se na základních školách v Německu výuka angličtiny úplně zrušila a nahradila turečtinou, polštinou či ruštinou. Míní, že se tak lépe využije potenciál multikulturní společnosti, která může žákům snáze vštípit znalosti vícero různých jazyků.“
                  To jen pro představu, kdo tam dnes ovládá páky politiky, prozatím z poradenské pozice. Kupodivu se svým Bohu (čti Alláhu) libým názorem narazil:“Zemská ministryně školství z liberální strany FDP Yvonne Gebauerová zavrhla nápad jako přestřelený. „Angličtina je a zůstane ústřední cizí řečí, která umožňuje celosvětovou komunikaci,“ namítla. ……… Naopak je třeba více výuky němčiny, zdůraznila mluvčí FDP pro otázky migrace Linda Teutebergová.“
                  A pak následuje ta strašlivá nevinná věta: „Keltek tvrdí, že v Severním Porýní-Vestfálsku má přes 43 procent lidí mladších 15 let migrační kořeny a hovoří hlavně turecky, polsky nebo rusky.“ A je vymalováno. Do 15 let, tj. v roce 2034, bude v Německu mezi voliči skoro polovina imigrantů a jejich potomků. To bohužel není predikce linearity, ale reality. Pokud se mezitím mezi sebou navzájem nepovraždí. Nebo nepovraždí původní obyvatelstvo. Kohopak si asi budou volit a jaké názory budou zastávat? Bude existovat VW, Daimler, Bosch a další? A co budou vyrábět?
                  Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/nemecko-skoly-vlada-migrace-deti-jazyky-anglictina-turectina.A190210_152623_zahranicni_luka

          1. s vysokou mirou pravdepodobnosti mate pravdu. Ale i pokud by
            s vysokou mirou pravdepodobnosti mate pravdu. Ale i pokud by jste ji nemel, jsou zeleni posuci jen skudci z nasledujicich duvodu:
            1. Cina a dalsi zeme vyprodukuji tolik CO2, ze i kdyby Evropa nevyprodukovala nic, bude to stejne jedno.
            2. Zeleni ekomagori protestuji proti jaderne energii, z toho je zjevne, ze jim nejde o snizeni emisi CO2, ale jen o politickou moc. Jadro je bezemisni.
            3. Obrovksym zdrojem znecisteni jsou lode, ktere nikdo neresi. Jaderny pohoj je jiz znam davno a letadlove lode jej pouzivaji.
            4. A hlavne, zaklad vseho je 7 miliard lidi na svete, ne auta ci cokoliv jineho.

            1. Pošuk si akorát ty
              1. Co nás nejvíc trápí jsou lokální

              Pošuk si akorát ty
              1. Co nás nejvíc trápí jsou lokální jedovatý emise a CO2 jsou nejedovatý emise které mají dlouhodobý vliv na planetu. Takže s těmadle generaluzujícíma kecema, že když někdo zasírá svět víc než my tak ho budem vesele zasírat dál, jdi do zadele protože to rozhodně jedno nebude.
              2. To ty budeš nejspíš dost naivní jádromagor když si myslíš, že jaderky neprodukují žádné emise!
              PV108 – Enviromentalistika
              Tomáš Pitner, Masarykova Univerzita, 2013 https://is.muni.cz/el/1433/podzim2013/PV108/um/02/slides.pdf#page66
              14. energetika – skutečné emise SOx a CO2 z jaderek
              3. Lodě už se dávno řešej.

              Místo čtení bulvární titulků začni studovat jak se věci opravdu mají ať nejseš za trapáka.

              1. Njn, Kuk. Co taky čekat.
                1. Ta diskuze byla o globalni

                Njn, Kuk. Co taky čekat.

                1. Ta diskuze byla o globalni oteplovaní, tak tady nemotejte páté přes deváte.
                2. Všechny zdroje energie produkuji externalitu.
                3. Trapák jste vy, ani jste nezvládl základy slušnosti. Ale u vás mě to nepřekvapuje, prostě Kuk.

                PS: Co se děje, nějak jste vyměkl, postrádám obvyklou dávku vulgarismů. Chřipka?

            2. 1) Kdyz bude muj soused krast, neznamena to, ze to budu delat
              1) Kdyz bude muj soused krast, neznamena to, ze to budu delat i ja. Navic nepremyslel jste nad tim, ze urcite mnozstvi CO2 Zeme zvladne zpracovat, ale kdyz se to prezene, tak nam to da pekne sezrat? Kouknete na Venusi, ta se kdysi podobala Zemi. To je jak kdyz byste mel vytah pro 10 lidi a jezdilo v nem porad 15, ktere by to neustale zvladlo, pak pristoupi Evropan a se vsema se vytah utrhne. Proto jsem presvedcen, ze kazdy z nas muze Zemi prospet. Jde jen snizit produkci na takovou mez, aby se klima nemenilo, nebo jej budouci technologii dokazeme vylepsit. A neznamena to, ze kdyz se nekdo neumi chovat, tak my budeme taky hovada. Nebo Vy to vidite jinak?

              2) Vite, nez jsme absolvoval ten predmet, na ktery Kuk pode mnou uvedl materialy, tak jsem byl pro JE vsema deseti. A toto si pamatuji moc dobre, protoze jako jediny jsem v ucebne vznesl dotaz, jak muze JE vyprodukovat tolik SOx, kdyz z ni jde jen para, tak mi na to pan Pitner odpovedel, ze se tam pocita cely zivotni cyklus elektrarny. Vsimnete si, ze je tam uvedeno, ze i obnovitelne zdroje emituji CO2. Jak asi? 🙂 No a mrknete i na vycisleni externalit. Je snadne odsoudit cloveka do magoru, kdyz mu nerozumite. Zkuste cloveku nejen naslouchat, ale i pochopit, nez nad nim zlomite hul. Diskutoval jste s nejakym uznavanym ekologem?

              3) Nikdo nedovoli dat jadernou technologii soukromym spolecnostem. To je moc velke bezpecnostni riziko. Je potreba konecne penalizovat negativni externality a tyto penize dat do vedy a vyzkumu.

              4) Nase Zeme uzivi daleko vic nez 7 miliard lidi. Jen ty lidi se nesmi hnat za penezi, pohodlim, nesmi byt sobecti a musi myslet na sve potomky. Nac je miliardarovi majetek, kdyz ma jeho dite nevylecitelnou nemoc a trpi? Penize jsou relativni.

              Budme ohleduplni k ostatnim, zacneme se zlepsovanim u sebe bez ohledu na to, co delaji druzi. Pouze dobrym prikladem nikoliv nasilim je presvedcite. Az bude za 50 let Nemecko vyrabet elektrinu z 300% z obnovitelnych zdroju (dle meho, musi byt u takova nadvyroba) za pakatel, tak nam zbudou oci pro plac.

              1. 1. Je to otazkou zda uprednostnim racionalitu nebo emoci.
                1. Je to otazkou zda uprednostnim racionalitu nebo emoci. Delat veci tak, jak to povazuji za spravne, neznamena, ze nutne musim prezit. Hrdych, statecny a spravedlivych jsou plne hrbitovy. A proto dostali sanci se rozmnozit ti, kteri takovi nebyli. Evoluce. Takze ano, je to tak spravne, ale vede to sebedestrukci vlivem znicene ekonomiky. Takze v principu moralni dilema.
                2. Predstava dokonaleho procesu bez externalit je naivni a velmi hloupa. My se nerozhodujeme mezi dobrym a spatny, ale mezi spatny a jeste horsim. V tomto pripade pragmenticky hodnotim jadro jako mene spatne.
                3. To je rozumna pripominka, avsak neexistuje zadny fyzikalni zakon, ktery by neumoznoval statum vlastnit tankery. Je to jen otazkou politickeho rozhodnuti.
                4. Nase zeme neuzivi ani tech 7 miliard. Mimochodem, proc nikdy neexistoval komunismus a nejedna se o uspesny model (ve velmi omezene mire se jej po dve generace podarilo realizovat zidum). Protoze lide jsou jaci jsou a jini nebudou.

                Za 50 let nudou vsechny soucasne obnovitelne zdroje jiz davno za hranici sve zivotnosti. Tedy Nemecko, zcela hypoteticky, bude vyrabet na jinych zarizenich nez vyrabi dnes. A pokud rikate ze EE bude za pakatel, tak to znamena, ze na tom, ze pouzijeme az vyzralou technologii a vyhneme se nakladanym omylum vydelame. Tedy jednoznacne dnes jaderky a uvidime, zda obnovitelne zdroje k necemu budou.

                PS: Protoze se muze velmi snadno stat, ze objevime novy zdroj energie a cele obnovitelne zdroje hyzdici krajinu pujdou na smetiste dejin, kam mozna patri.

                1. 1) matne si vzpominam, ze jsem cetl (ci videl) neco o trech
                  1) matne si vzpominam, ze jsem cetl (ci videl) neco o trech typech spolecnosti. Jedna altruisticka, druha sobecka a treti „pomoc za oplatku“. Ty prvni dve nepreziji. Zminil jste Cinu, ale jestli se nepletu, docela tlaci na ekologickou pilu.

                  2) Videl jste to vycisleni externalit? Nemely by byt logicky zahrnuty v cene elektriny, aby byl trh ferovy a nebylo jejich reseni dotovane lidmi ci statem? Pak by si JE moc neskrtla.

                  3) Z letiteho pozorovani vim, ze spolecnosti vlastnene statem funguji mene efektivne. Ale reseni to jiste je, zkuste jej protlacit, budete mit mou podporu 🙂

                  4) Jsou obrovske prebytky v zemedelstvi, produkce se bud vyhodi, nebo necha shnit v bioplynkach ci primichava do paliv. Pokud nenastane napr. klimaticka zmena, ktera rapidne snizi vymeru obhospodarovatelne pudy, pak se nebojim ani 10ti mld. A tomuto pomuze blahobyt, protoze cim jsou lidi bohatsi, tim mene maji deti (nepotrebuji zajisteni na stari)

                  5) Vidite, to me nenapdalo si pockat na to, az nekdo jiny zainvestuje do vyvoje technologii. Pak jsme vyzirky co cekaji, az za nas nekdo vse oddre a my budeme s nimi pak slizavat smetanu. To neni hezke, vlastne sobecke.

                  K PS: Pokud to nestihneme, pak na smetiste dejim pujde civilizace, vetsina lidi a vezme s sebou i dost fauny a flory. Jen proto, ze jsme nechteli pustit korunu.

                2. ad 1/ Ano, to je klidně možné. Pak ta otázka je, pokud
                  ad 1/ Ano, to je klidně možné. Pak ta otázka je, pokud snížíme emise CO2, snížíme tím konkurenceschopnost ekonomiky a ta otaázka zní, co za to?
                  ad 2/ Externalita je jen ekonomický pojem. Ve chvíli, kdy se bavíme o vyčíslení škody na životním prostředí, musíme říct i B, tedy kdo je příjemcem těchto peněz. A v té chvíli se odhaluje pravá tvář ekologu, oni se totiž hlásí, že přece oni mají být ti, kdo dostanou zaplaceno. Ale proč? Není k tomu žádný důvod. Škoda je způsobena všem a všichni by tedy měli mít nárok na náhradu.
                  ad 3/ Tak tady bychom se shodli.
                  ad 4/ Neposuzujte prosím počet obyvatel na planětě zemi, jako číslo, které určuje, kolik lidí získá dostatek potravy. O tom lidská existence není. Pokud chceme osídlit další planety a z hlediska dlouhodobého nám opravdu nic jiného nezbývá, pak nám v tom pomůže víc technik z US, než rolník žijící ekologicky v Číně. Pokud bychom nechtěli expandovat, pak je to jedno, protože jsme stejně odsouzeni k zániku a je celkem šumák zda nyní nebo za 500 let. Existnce lidstva by postrádala smysl.

                  ad 5/ Vzpomínám na scénku z filnu Adéla ještě nevečeřela. Když Kopecký odřezával Dočolomanského. Dočolomanský: „Jak primitivní“ Kopecký: „Ale jak praktické“

                  Problém ekologie je v tom, že se zvrhla stejně jako řada dalších vznosnych myšlenek k těm nejprimitivnějším účelů, tedy ukrást z veřejných peněz co nejvíce. Komunismus taky není úplná debilita a jak to dopadlo. (no v principu je, nemůže fungovat, ale něco z toho je použitelné). A solární elektrárny jsou jasný nepopiratlený dúkaz (krom některých magorů tady na tomto webu, kteří budou do roztrhání těla tvrdit, že to je super. No aby ne, když mnozí z nich taky kradou formou dotací a nebo by alespoň rádi se přidali)

                3. 1) Ja to spis vidim jako prilezitost. Muzeme docasne snizit
                  1) Ja to spis vidim jako prilezitost. Muzeme docasne snizit konkurenceschopnost tim, z enavysime ceny energii, ale co kdyz v budoucnu to bude mit presne opacny efekt? Ja klidne dnes prodelam (investuji) pul milionu, kdyz vim, ze za 10 let mi to prinese 50. A myslite, ze extremy v pocasi nesnizuji kokurenceschopnost? A co zdravotni potize kvuli NOx a SOx (zrovna o vikendu jsem byl na dvore a cely den dejchal souseduv komin, bylo to moc prijemne)? Musite zdroje prelet do prevenci pred skodama a jejich odstraneni, misto aby se venovali podpore vyzkumu novych technologii. Tyto extremy jsemvytahl jen proto, abych ukazal, ze ekologie nemusi znamenat ztratu.

                  2) Tak ja si za externalitou predstavuji sanaci ostravskych lagun, povrchovych dolu, vice penez do zdravotnictvi kvuli astmatu a dalsim zdravotnim potizim, nakladnejsi likvidace nebezpecneho odpadu. Investice do opatreni tykajicich se vykyvu klimatu (povodne, sucho). Uloziste vyhoreleho odpadu. Vubec me nezajimaji prijemci penez, nejsme kovany v prerozdelovani penez a zakazkach, jen vim, ze kazde znecisteni nas (nebo spis nase deti) jednou dostihne a bude to stat nasobne vice, nez jaky z toho mame uzitek.

                  3) Takze ekonomicky se nevyplati mit statni spedicni firmy s dopravnima prostredkama s reaktorem? 🙂

                  4) Statisticky s tim technikem muzete mit pravdu, ale nemyslim si, ze pokrok je linearni, vstupuji do nej skoky zpusobene prevratnymi objevy. Co kdyz ten cinsky rolnik bude mit syna, co vymysli snadnou vyrobu a skladovani antihmoty? 🙂 Holt nechci kastovat lidi na uzitecne malo a vice, kdyz nevime, kam jeho geny povedou. To by se dalo rici, ze jedinci z Rakouska a Gruzie jsou pro svet nebezpecni…

                  5) Hezke 🙂

                  6) Souhlasim az na to, ze fotovoltaiku jako technologii povazuji za hodne prospesnou vec, takze je moc super. Co se tyce prerozdelovani penez, je treba si z kazde kauzy brat ponauceni a udelat podovody co nejhure proveditelne. Ale jak jsem psal, do tohoto nevidim, ja „bohuzel“ ziji obklopen cestnymi lidmi, tak v tomto jste me nachytal na holickach.

    1. neboj, od roku 2032 se zelený bonus přejmenuje na jaderný
      neboj, od roku 2032 se zelený bonus přejmenuje na jaderný bonus. A místo desetitisíce soukromníků jej schramstne námi všemi milovaný ČEZ. Milovaný hlavně těmi kterým vede přes pozemek vedení a dělá si co chce. Doslova. Bez vazby na NOZ a stavební zákon. ČEZ je přeci více než zákon! Tak jen jej dále podporujme, ono se nám ta dobrota sakra vymstí.
      Nechápu blbečky kteří podporují takovéhoto hajzla (ČEZ) jen aby sousedovi zdechla koza. Takoví blbečkové mají opravdu silný mentální problém.

        1. tím že jsi proti decentralizaci a strašně Ti vadí zelený
          tím že jsi proti decentralizaci a strašně Ti vadí zelený bonus který využívají pouze ti co mají FVE na střeše. Což je řádově 30 tisíc FVE jednotlivců s průměrně 5-10kW elektrárnou pro vlastní potřebu. Primárně ne pro prodej EE formou přímého výkupu, který zelený bonus nedostává – typicky velké FVE na poli mimo zastavěnou oblast.

          1. Ja jsem PRO decentralizaci, ale bez dotací. A to nikomu, ani
            Ja jsem PRO decentralizaci, ale bez dotací. A to nikomu, ani ČEZu ani solarům na střeše.

            To co jste napsal, je klasická ukázka demagogie. Obsah sdělení je: Když mi nedovolíš ukrást tvé prachy z daní, protože to dotace ve skutečnosti je, tak tě obviním z podpory ČEZu, což je nesmysl. Ty dvě věci spolu nesouvisí. A pokud je ČEZ schopen vyrábět EE levněji než ty na střeše, tak je to úplně ok. Když ji vyrobíš levněji ty, vyhrál jsi a ČEZ může jít do zádele a je to také ok. Jinak si tu tvou zelenou EE strčte někam, typicky bolševické zvyky, okrádat někoho tím, že mu budu nutit něco násilím.

            1. Prachy se kradly z daní proto aby padla cena panelů což bez
              Prachy se kradly z daní proto aby padla cena panelů což bez dostatečné kusovosti dobrých 50 let nešlo. No a kusovost jsme udělali v čase kdy ještě žiju, takže dotacím klesám. Ono se totiž o dotaci v původním smyslu nejedná. Cenu měl zaplatit odběratel elektrické energie a nikdo Tě nenutí elektřinu odebírat. Stejně jako Tě nikdo nenutí platit za rohlíky kde je rozpočítána cena nafty na dopravu a zeměďělství. Klidně si elektřinu můžeš vyrábět jinak. Volbu máš. To že se pod tlakem Světlíků, Mitalů a podobné verbeže část zeleného bonusu přesunulo na daňového poplatníka je špatně ale nemohou za to obnovitelné zdroje. Takže demagogem jsi Ty a neházej to na druhé. Platbě v ceně elektřiny se vyhnout můžeš – nenakupuj ji a požeň k politické zodpovědnosti chytráky, Ti ukradli z daní jejich část na podporu což je v přímém rozporu s původně schválenými zákony a zeptej se jich proč daňový poplatník má zachraňovat Světlíkovskou a Mitalovskou verbež, která podnikat neumí ale lobbing je udržel dotacemi na cenu elektřiny v zisku pro ně. Takže milej zlatej prvně se podívej do zrcadla a pouze pokud se Ti nechce ze sebe zvracet potom teprve piš.

                1. Ty si úplně mimo mističku. Ona na ERÚ 31.12.2010 nebyla
                  Ty si úplně mimo mističku. Ona na ERÚ 31.12.2010 nebyla tak nemohla nic dávat, teda mohla ale netam a ne licence. Ale to neznamená že nepatří do krymu. Už aby byla zpět. Zeman nevypadá že by na hradě vydržel déle než 4 roky.

              1. Cena panelu klesla, protoze doslo k vyvoji technologie. A na
                Cena panelu klesla, protoze doslo k vyvoji technologie. A na cem se shodneme, jsou dotace do prvovyzkumu.

                Krast je zlocin, je jedno ve jmenu ceho. Dokud nekdo bude tvrdit, ze zlodejna je ok, protoze slouzila k dosazeni slechetneho cile (o slechetnosti mam opravdu velke pochyby), pak tento clovek je demagog. Hitler zavrazdil miliony lidi ve jmenu zrudne ideologie, kterou v te dobe nazyval slechetnym cilem. A on sam o tom byl mozna presveden take.

                1. Vývoj technologie zavraždil kolik lidí? Jestli jsi takový
                  Vývoj technologie zavraždil kolik lidí? Jestli jsi takový asociál tak se za svý nech vystřelit na Slunce. Tam asi budeš sám a nikdo Tě nebude okrádat. To že Ty okrádáš svou přítomností ostatní kolem Tebe řešíš? Asi ne, že? Privatizovat zisky a socializovat náklady na to jsem alergický.

            2. A jak chceš decentralizovat bez levné technologie? Teď už
              A jak chceš decentralizovat bez levné technologie? Teď už jaksi není čas ohánět se jakýmsi ekonomismem. Prostě si prvně do halíře zaplať externality které byť zprostředkovaně generuješ když už tak na tom ekonomismu lpíš. My se mezitím připravíme na to co přijde.

              1. Zaplať a komu? A co vlastně? Externalitu, tedy poškození
                Zaplať a komu? A co vlastně? Externalitu, tedy poškození životního prostředí, náklad, který nevstupuje do ekonomického cyklu. V případě jaderné energie. Prostě přísprostlá lůza zlodějská by chtěla krást a rozhodovat. Zbraně do ruky a zloděje do vězení.

                1. Vynutit si na takových jako jsi Ty uzavření cyklu. Tedy
                  Vynutit si na takových jako jsi Ty uzavření cyklu. Tedy nepovolit spuštění JE do doby než ukážeš technologii jak zrecyklovat uran a vrátit jej zase do zemské kůry v jeho původní podobě. A zaplať si to ze svého ne že tu po Tobě zůstane odpad na statisíce let. To jsou ty externality chytráku. Stejně jako s tím uhlím. Do té doby než uzavřeš cyklus jak uhlík dostat zpět do severočeské uhelné pánve pod vrstvu zeminy tak nepovolit spalování uhlí. Chytráku který ani nevíš co to jsou externality.

                2. Sanace ostravskych lagun nevstupuje do ekonomickeho cyklu?
                  Sanace ostravskych lagun nevstupuje do ekonomickeho cyklu? Zdravotni potize lidi zijicich v ekologicky poskozenych mistech nevstupuji do ekonimickeho cyklu (misto prace nemocenska), ten mirny unik v Cernobylu nesvtoupil do ekonomickeho cyklu mnoha statu? Oteplovani krajiny a odlesnovani, tim padem nizsi vlaha, vetsi eroze, mensi uroda nevstupuji do ekonomickeho cyklu? Jedy v zemi, v potravinach nevstupuji do ekonomickeho cyklu? Uniky ropy (napr Deepwater Horizon) nevstupuji do ekonomickeho cyklu?
                  Nebo jste mel na mysli ekonomicky cyklus Vasi rodiny? V tom pripade mate velke stesti a nadale Vam i Vasim blizkym preji pevne zdravi, na ktere nema a nebude mit vliv znecisteni zivotniho prostredi.

            1. Tak řeš kurva ukradené miliardy které mizí v ČEZu a nech
              Tak řeš kurva ukradené miliardy které mizí v ČEZu a nech 30 000 fotovoltaikářů co to maj na střechách žít z toho co jim stát slíbil. To budeš radši platit pokutu za nesplněný slib že dosáhneme 13% podílu OZE? Prostě najednou Ti trh vadí – platit za to že někdo tu fotovoltaiku postavil to ne. Dostát slovu tak že ji stát postaví za ještě větší prachy? Prostě jděte s vašimi kecy o nedotacích do zadele. Prostě to nejde. Navrhni způsob jak to má jít bez nich.

                1. Co bychom neudelali pro nase deti, ze? 🙂
                  Ale dnesni trh neni

                  Co bychom neudelali pro nase deti, ze? 🙂
                  Ale dnesni trh neni cisty a bez dotaci. Fosilni paliva se silene dotuji, to Vam nevadi? Dam jeden jediny priklad. Co byste delal, kdyz by se zrusily dotace na MHD a kazdemu cloveku by se vyplatilo jezdit autem misto dopravou. Kam byste dal tu zvysenou dopravu, jak by se Vam dychalo?

  4. Třeba tento týden vítr skoro nefouká ani v Německu ani v
    Třeba tento týden vítr skoro nefouká ani v Německu ani v ČR, je zima, výroba ze solárních elektráren je minimální. Pokud zavřou jaderky a uhelky, tak budou muset hodně dovážet. Z Francie to nebude, ta má v zimě sama málo. ČR s Polskem to nevytrhne. A když postaví plynovky, tak bude cena elektřiny dražší.
    Všechny tyto ekonesmysly akorát zvednou cenu elektřiny. To se projeví v tom, že lidé více zaplatí za dobíjení elektromobilů a méně lidí si elektromobil koupí. Vzhledem k novým požadavkům EU se omezí výroba spalováků a běžnému občanu nezbyde nic jiného než udržovat svůj starý spalovák.

    1. To tak je, ale ekologisté to nepochopí. Jediné, co bude
      To tak je, ale ekologisté to nepochopí. Jediné, co bude dlouhodobě a udržitelně fungovat byl, je a bude energetický mix, jak v energetice, tak v dopravě. Věřit, že vítr a slunce globálně utáhnou elektriku? Jasně, pokud budou koukat ekologisté na televizi při svíčkách a televizi budou pohánět tím, že přitom budou šlapat na kole a pohybem se zároveň zahřejí.

      1. Tohle ti hlupáčci nepochopí. Je to moc složité a
        Tohle ti hlupáčci nepochopí. Je to moc složité a vyžaduje to myšlení, nejen ideologii. Mimochodem ta úvaha o šlapání na kole je obdobně chybná, jako propočty ekomagorů ohledně obnovitelných zdrojů. Průměrně zdatný cyklista umí poskytnou výkon cca 200W, Tedy, úplně nereálný přepdoklad, budou-li všichni lidé včetně nemluvňat a starců šlapat, bude výkon 10mil * 200W = 2000 MW, tak to je jeden Temelín, kde je sakra zbytek? A tak je to s těmi propočty ekomunistů pořád, lhát a krast, krom výjimek, kteří kradou, lžou a loupí.

          1. Zbytek, tedy člověče, vy máte v té hlavě snad na*ráno.
            Zbytek, tedy člověče, vy máte v té hlavě snad na*ráno. A ty rohlíky ráno vám upeče asi kdo? Ty cihly na ten barák, ve kterém bydlíte, vyrobí kdo? Kapitalista si to řeší za svoje nebo snad má EE zadarmo? Stejně jako vy.

            Tady selhaly veškeré pokusy, zbývá izolovat, aby se nákaza nerozšířila.

                1. doplň si vzdělání. Nezaměňuj třídní boj který zde
                  doplň si vzdělání. Nezaměňuj třídní boj který zde byl již v době přechodu od feudalismu ke kapitalismu s proletariátem – to jsou ti co nic nevlastní a jsou zlomitelní ke kdejaké ideologii. Takže primitivismus kype spíš z Tebe.

            1. Jenže tady někdo chce aby se se státní zárukou a dost
              Jenže tady někdo chce aby se se státní zárukou a dost možná i za státní peníze stavěla další elektrárna. Naprosto zbytečně.Stačí jeden jediný rok kdy se ceny vyšplhají dost vysoko aby se trh vzpamatoval a nebylo třeba dalších zásahů, pokud k tomu nedojde a stát do toho bude pořád rýpat, pak se energetika z problémů nikdy nevyhrabe.

              1. Se statni zarukou rozhodne ne. Souhlas. Za statni penize, do
                Se statni zarukou rozhodne ne. Souhlas. Za statni penize, do majetku statu, obdobne jako je Budvar. A zakon o tom, ze tetno majetek nesmi byt privatizova, preklada se jako rozkraden.

                Budvar je dukazem, ze to muze fungovat. Doba sileneho Klasova mafianskeho kapitalismu je nastesti za nama.

                1. Víte o čem to s Budvarem je? Právně neexistuje. Nevím
                  Víte o čem to s Budvarem je? Právně neexistuje. Nevím jestli to nezměnili, ale forma vlastnictví n.p. vypadla z obchodního zákoníku někdy v 90. a Budvar zůstal protože jakákoliv změna by mohla znamenat napadnutelnost ochranné známky Budweiser-Budvar, která byla z podivných okolností, nátlakem po vstupu USA do WWII poněkud podvodně, řekl bych, získána jistým individuem. A následně pod ní začal vařit vodové pivo.

                  Z Budvaru navíc nebylo možné dobrých 20 let vytáhnout ani korunu, protože to prostě neexistovalo, firma zůstala ve vakuu a manažeři mohli podnikat a firmu rozvíjet.

                  Problém s elektrárnou je ten že taková elektrárna nám tu může napáchat více škody než Budvar, podívejte se do legislativy a jaké podvody tu napáchaly tři velké ennergetiky na lidech ohledně instalací vlastních, domácích/podnikových FVE, jaké podmínky si vymýšlí že se jich lidé musí dovolit aby jim úřady dovolily ostrov na samotě… Míchat parní elektrárny, které nejsou havarijní rezervou a stát dohromady je podle mne dost nebezpečné. Hrozí, jako jsme toho svědky, zneužití nástrojů státu a jejich privatizace do rukou elektrárenských společností.

                  Co se týče klausovského kapitalismu, tak ten byl jen a pouze následkem komunistické diktatury, která zlikvidovala všechno od velkopodnikalteů po drobné živnostníky. Kdo by v tomto měl zkušenosti s podnikáním? Jen ti co se v 80. po malém uvolnění živili nějakou tou dovolenou živností, jak to přesně tam bylo nevím, a pak ti co vexlovali, no a tam je kořen problému ze kterého jsme se nevyhrabali.

                  Ono totiž je pokaždé když se něco děje, mění, do toho jít s tím že se to bude podělávat delší dobu, ale vydržet, ne zdrhnout, protože pak se v tom bahnisku budeme matlat ještě mnohem déle a to se stalo. Je to jako chůze, nebo jízda rozbahněnou cestou, když půjdete dál, dojdete nakonec a celkem rychle někam kde je štěrky, jak to v tom poli začnete obcházet, nadřete se a na na botách budete mít tak pět kilo blata. To co se stalo nám je že jsme vletěli ne do pole, ale rovnou podmáčeného lesa po povodni, ano, mohlo to být horší a mohli jsme skončit i v po krk v močůvce.

                  Aniž bych více zabíhal do politiky, tak mnoho dnešních problémů je dopad toho co se dělo před 18 lety, například exekuce jsou jen dopadem pitomě napsaného zákona, který prošel někde za Zemana, problém s OZE a tím že byly zdiskreditovány a umrtveny u nás je v zákoně, který prošel za ČSSD, a pak toho že se sněmovna hádala o blbosti a nerozpustila se, což by procesy zrychlilo, nebo dokonce nekonala co měla. Ano, v 90. se to rozjelo, ale benzínu do ohně nalili socialisti taky pár cisteren.

                2. No myslím, že to sem nepatří ale lehce oponuji i když v
                  No myslím, že to sem nepatří ale lehce oponuji i když v zásadě souhlasím.

                  U Budvaru nemyslím, že kdyby se změnila forma ale název zůstal, by to mělo v právním světě nějakou váhu.

                  FVE zdiskreditovala hlavně ODS v očích veřejnosti a ČSSD ji hloupě a vědomě v tom pomáhala a použily k tomu státní ČEZ.

                  Klaus nechal republiku rozkrást udělal z většiny lidí ve státě otroky a jedno jakému státu. Já zažil jejich 3 perestrojky nebo jak to všechno nazývali, z prognosťáku za komoušů.
                  Nevěřil lidem, že by byly schopni něco udělat bez něj a tak vsadil vše na to aby se zabezpečil i se svými kumpány a to se mu povedlo. Zbytek vidíme všichni sami.

                  Já měl představu pomalého přechodu ale on chtěl zbohatnout rychle a hned a tak bohužel nalákal tehdy hodně lidí, ještě dnes dost lidí si myslí, vše chci hned a nechci čekat! Viz velké zlodějny a drogy.

                3. Pokud jsem správně pochopil dění kolem Budvaru, tak by
                  Pokud jsem správně pochopil dění kolem Budvaru, tak by změna mohla mít velmi negativní dopady na ochrannou známku. Teď na to tak nějak nemůžou, pokud to neexistuje.

                  Nemyslím si že by za to mohla až tak moc ODS, ta diskreditace a obrácení veřejnosti proti nim byla důsledkem blbě napsaného zákona za dílny ČSSD s úpravou z pera KSČM. O tom že se pak sčuchli, celkem zajímavé že v době tendru okolo ETE II (asi v té knížečce Kravaťáci, mimochodem doporučuji, bylo něco pravdy)

                  O Kikině se to ho říká celkem dost, otázka jestli by to bylo schůdné i jinak, jestli by to nevedlo k nasertívnosti obyvatelstva z pomalé změny a jestli by to průmysl ustál líp, nebo hůř. Asi ale neměla Pthartova vláda končit tak brzo. Že je Kalus egocentrista to víme.

                  No otázku je to příčina toho „chci hned“, může to být u některých lidí nedovyvinutá psychika (instant gratification je jako droga, bohužel o tom něco vím), nebo to může být reakce právě na dobu před revolucí a po ní, kdy věci trvaly déle.

                4. Odpovím už jen na FVE.
                  Napsala to ČSSD, protože byla u

                  Odpovím už jen na FVE.
                  Napsala to ČSSD, protože byla u vlády byl to požadavek z EU a to zelení ve vládě ještě nebyli jak je někdo mylně obviňuje. Tam chyba nebyla.

                  První úprava byla už za účasti ODS a Zelených, jediná chyba tam byla ta úprava z KSČM.
                  Zásadní ale bylo, že když se měnila cena panelů dolů, tak už měly Romam (ředitel ČEZu), Topolánek a další (ODS) včetně Urbana (ČSSD) domluvený kšeft jak okrást stát a všichni se na tom napakovat.
                  Těch článků bylo tolik, že snad tento odkaz bude stačit.
                  https://www.ahaonline.cz/clanek/musite-vedet/37473/tajna-schuzka-topolanka-a-lobbisty-v-toskansku.html

                  https://www.novinky.cz/domaci/176024-toskanska-afera-pokracuje-podle-j-t-za-ni-stoji-czech-coal.html

                  Kšeft (tunel) aby vyšel bylo potřeba zastavit snížení výkupní ceny na kterou už v roce 2008 a 2009 upozorňovalo ERU.
                  Topolánkova vláda to úspěšně zdržovala až padla, pak už bylo na zabezpečení kšeftu potřeba poslance aby neodhlasovaly snížení, které chtěl na požadavek ERU udělat tehdejší předseda vlády Fischer, jelikož neměl politickou sílu to prosadit. Tak se svorně ODS a ČSSD podařilo oddálit snížení výkupní ceny až od roku 2011.
                  Tak získaly jistotu a čas to postavit, stejně se jim to postavit na 100% nepodařilo ale podvody a papír snese vše to bylo legalizováno 31,12,2010. :))))

                  Takže shrnu, problém nebyl v napsání a úpravě zákonu na OZE.
                  Problém byl neschválení snížení podpory, když se už víc jak rok vědělo, že ceny panelů poklesly možná už o 30 a víc %.

                  Ve výsledku se jim kšeft (tunel) povedl a jako bonus navíc zdiskreditovali fotovoltaiku v ČR.
                  Protože tak jako tehdy tak i dnes si myslím, že pro RD a firmy je to to nejlepší, nejlevnější a nejrychlejší jak si snížit spotřebu elektřiny ze sítě!

                  Dnes ale dělat FVE bez baterií je stejná prasárna jako tehdy co provedla ODS a ČSSD.

                  Takže asi tak k tomu ode mne.

                5. Ten zákon neměl do konce roku 2008 problém. A to že se
                  Ten zákon neměl do konce roku 2008 problém. A to že se šuškalo, že bude na konci roku 2008 změněn (stačilo škrtnout jednu větu. Tu komoušskou) to vím, kolega spěchal na zapojení FVE do sítě. Což dle původního znění nemělo jiný smysl. Takže VŠE je na pos{r/l}ancích 2008-2010! Ti by to měli dostat k náhradě!

    2. Dnes v době největšího marasmu je cena na českém trhu po
      Dnes v době největšího marasmu je cena na českém trhu po dobu jedné hodiny 98 Éček za MWh. Denní průměr je 60 Éček – viz. ote-cr.cz/cs/kratkodobe-trhy/elektrina/denni-trh?date=2019-01-25 . Tak si klidně postavme další tlakový hrnec ala Hinkly pojnt. Cena EE z tohoto hrnce je nyní kalkulována na 105 Éček/MWh. To se nám ty nové reaktory vy chytráci vyplatí. Nebo snad máte pocit, že v ČR postavíme Dukovany levněji než britové? Podívejte se na D1 a potom se chechtejte chytráci. Je zajímavé jak pitomci kteří doteď zastávali hlavně ekonomiku jsou dopředu ochotni platit za elektřinu o polovinu více. A ještě jsou nasraní na ostatní, že to sami nechápou.

      1. To je úvaha hodna ekonomického diletanta. A jaká bude cena
        To je úvaha hodna ekonomického diletanta. A jaká bude cena té elektřiny pane ekonom, když prostě nebude na trhu. Žvásty vždycky bude jsou zjevná lež. A jaká bude cena elektřiny, když se bude vyrábět z plynu a Rusko zavře kohoutky. A co takhle energetická soběstačnost, moc složité pro ekomagory. Já vím, to myšlení tak bolí a být ekomagor je tak nenáročné na myšlení, že?

        1. Není to lež. Ona opravdu bude. Již dnes za cenu vysokého
          Není to lež. Ona opravdu bude. Již dnes za cenu vysokého tarifu včetně distribuce (5Kč) se Ti vyplatí mít FVE a akumulátory. Zvedne-li se cena bude to mít ještě větší smysl. Prostě budou-li levnější, tak si od nich koupím (tak jako dnes v době NT – 2,50 Kč) a pokud ne tak holt mají Smolíka. Tak trochu pravidlo trhu. No a proto že Ty nic neděláš, tak jsi mi u zadele. A fabriky a Světlíky, Mitaly fakt neřeším. Ti ať si kupují EE za své. Jako správní kapitalisté. To by se Vám to zase chrochtalo u koryta když Vám to dělný lid platí, že?

          1. Za kolik je dnes neřeší, za kolik bude. Pokud se vám
            Za kolik je dnes neřeší, za kolik bude. Pokud se vám vyplatí FVE na střeše, tak si je uděleje. Akorát tomu dělnému lidu by někdo měl nějak vysvětlit, že když nemá nikdo, nemá ani on. Nejen ti zlí kapitalisté. Tohle jsme přece už tady měli 40 let, ty v*le ti zm*di komunističtí nefakčenkové se opět derou k moci. Akorát si říkají ekologové.

            PS: A to patřím do kategorie dělný lid, rozuměj zaměstannec.

            1. A jak víš že nemám? Jen Ti to nebudu bulíkovat na nos aby
              A jak víš že nemám? Jen Ti to nebudu bulíkovat na nos aby jsi se svými sociálnědávkařskými nemakačenky přišel v době kdy běžný občan maká a Ty nemáš co na práci a házel jsi mi na ni kamení, že jo? Tůdle. Kecáním na fórech cenu elektřiny nesrazíš. A že se případně nepřipravuješ na dobu kdy bude dražší, za to já nemohu a řešit Ti to také nebudu.

              1. No tak v cem je problem? Mam na strese solary, doma baterii,
                No tak v cem je problem? Mam na strese solary, doma baterii, jsem nezavisly. Vrazil jsem do toho silene penize, ale uspokojuje me to. A my ostatni si postavime jaderku. A naklady zaplatime v cene elektriny, ale budeme ji mit v dostatecnem mnozstvi a kdykoli. A hlavne, nikdy nikomu zadne dotace.

                1. Hlavně že jaderky a fosilní paliva nejsou dotovaný
                  Hlavně že jaderky a fosilní paliva nejsou dotovaný :)))))))
                  V emerice by pozavírali 80 % uhelek kdyby stát nepodporoval těžbu uhlí.

                2. To bude průser až se ukáže že se Němci v zimě obejdou
                  To bude průser až se ukáže že se Němci v zimě obejdou bez uhelek i jaderek. To budou ropáci vyšilovat :)))))

                3. Nikoli, ti maj čuch na to kdy v tichosti z debaty vycouvat a
                  Nikoli, ti maj čuch na to kdy v tichosti z debaty vycouvat a nasrat se do jiné o které maj taky scestnou představu.

                4. Tak prvně než postavíte Jaderku tak vyřešte co s odpadem.
                  Tak prvně než postavíte Jaderku tak vyřešte co s odpadem. Já bych doporučil že dokud jej neumíte vrátit v původním stavu na původní místo tak si jej průběžně recyklujte skrze svůj zažívací trakt. No a problém bude vyřešen. Recyklace FV panelů je dávno vyřešena. Slouží jako cenná surovina na výrobu nových, případně na výrobu jiné elektroniky. Mimochodem je to sakra čisté sklo. (křemík) A je stabilní, nikomu neubližuje. Teda pokud na někoho ten panel nespadne.

      1. Nestabilni zivotni prostredi vychazi ekonomicky stejne jako to
        Nestabilni zivotni prostredi vychazi ekonomicky stejne jako to stabilni? Uz jste zapomnel na zaplavy? Nebo cekate, az se nam tu prozene nejaky hurikan?
        Nesmime se na nasi cinnost divat optikou dnes a zitra, musime se divat i jake bude mit (kdyz chcete tak ekonomicke) dusledky za 50, 300 let…

    3. Nestabilní OZE snižují spotřebu neobnovitelných zdrojů v
      Nestabilní OZE snižují spotřebu neobnovitelných zdrojů v budoucnu lze očekávat, že přebytky budou použity pro výrobu Vodíku

      Co to ale nahradí v topné sezoně ?
      Plán propojit temelínskou elektrárnu s krajským městem se poprvé objevil v polovině 80. let 20. století. Projektanti s ním počítali ještě v době, kdy se elektrárna začala v roce 1987 stavět.

      Více na https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/temelin-bude-vytapet-ceske-budejovice-cez-za-privadec-zaplati-1-5-miliardy-1354952
      https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/temelin-bude-vytapet-ceske-budejovice-cez-za-privadec-zaplati-1-5-miliardy-1354952

  5. Němci už to tuší, že OZE není vhodná cesta, ale zatím
    Němci už to tuší, že OZE není vhodná cesta, ale zatím jim to prochází, protože jsou v EU a energii si dovezou. Málokdo si uvědomuje že v roce 2030 nejenom že nebude elektřina v Německu, ale (a to především) ani ve Francii, neboť jejich JE budou na konci životnosti.
    Tím vznikne extrémní nedostatek zdrojů v regionu tudíž velká volatilita v cenách elektřiny.
    No a o to jde – na každé rozkolísané komoditě se dá dobře vydělávat

      1. Je to hlavně o lokalitě
        Dánsko – je u moře s poměrně

        Je to hlavně o lokalitě

        Dánsko – je u moře s poměrně stabilními větry, tam to půjde
        Norsko – dostatek vody
        Velká Británie – vítr + mořské proudy – tam to jde

        Německo v této situaci není. Pro něj přechod na OZE je mnohem složitější (dražší, časově náročnější).

        Takže dokud neuvidím plán s časovými značkami jak to dosáhnout, tak tomu neuvěřím.

        Otázka – znáš web http://www.oenergetice.cz?

        1. Tady je ještě jeden problém, rozložení průmyslu a
          Tady je ještě jeden problém, rozložení průmyslu a obyvatelstva v Německu a nátura evropanů a politické záležitosti.

          Problém je že nikdo z politiků není v EU není ochotný nechat volný průběh ekonomice a změnám velikostí sídel, jako to bylo v minulosti, kdy máme některá která z bezvýznamné vesnice šla nahoru stala se centrem a pak se změnila v provinční městečka. To je třeba případ prahy, která měla v minulosti postavení evropské metropole a pak se z ní stalo provinční město, které předběhlo kde co. To politici nechtějí připustit a to ani v případě malých obcí o pár domech. Vymýšlíme programy na záchrany, podporu atd. jdeme proti vývoji, přitom najdete stovky obcí co existovaly 2-3 století a pak zanikly, pak se obnovily a zanikly definitivně. To je přirozený vývoj který ale běží jinde ve světě, USA je toho asi nejlepším příkladem, máte to i v Rusku a na dalších místech. A nebavíme se o malých skupinách domů, ale klidně o průmyslových centrech.

          Tato centra vznikala na místě kdy byl buď zdroj suroviny, nebo zdroj energie, nebo obojí, pole ceny za transport se pak buď vozila surovina, nebo palivo. V Německu máme dnes severní oblast plnou VtE s dobrým přístupem k celosvětovému trhu se surovinami, a jižní, kde snad 200let byly suroviny domácí, takže tam vznikl průmysl, jenže to už tak neplatí a suroviny se musí dovážet, dokud se tam točily parní turbíny, tak vše bylo OK, jenže ty se mají za 15-20 let zastavit (Jaderné za 3 roky), takže máme místo s technologií potřebující suroviny a energie a ani jedno z toho nebude v místě dostupné. Normální by bylo sbalit pomalu kolbenku a postavit ji někde u Hamburku, nebo v bývalé DDR, zkrátka v severní části Německa kde je navíc rovina a za touto pak přilákat zaměstnance. Jenže to by znamenalo úpadek a vylidnění měst na jihu, respektive jejich zmenšení co do obyvatelstva tak do významu, což nikdo nechce připustit, nevím proč, takže se plánují věcí jakou Südlink. To není dobře, lepší by bylo přesunout průmysl a lidé se přesunou za prací. Chtěl bych mimochodem vidět srovnání ceny tohoto přesunu vs. transportu energie na jih. Bránit tomuto procesu je hloupost. Navíc přesun výroby k moři bude mít i pozitivní dopad na snížení ceny výrobků skrze snížení cen za přístup na trh a stabilnější dodávky, loňské sucho jasně ukázalo že průmysl na jihu Německa s vyčerpanou kapacitou silnic a železnic se snadno dostane do problémů.

          Celý tento proces je navíc zcela přirozený, jak jsem již řekl, například síť moderních správních center naší republiky byla definována v zásadě pány Rothschildem a Pernerem, když se stavěly první dvě železnice. KFNB, neboli trať Břeclav-Přerov-Ostrava snad původně měla jít z Vídně na Podivín (královské město) a pak buď se dělit, nebo jít oklikou kolem Brna a Vyškova, měla jít přes Hustopeče (královské město), místním se to nelíbilo, postavilo se to na nedobré půdě u Břeclavi. Kde jsou ta městečka a kde je to trhové městečko s trhovou vsí? (Břeclav a Stará Břeclav). Stejně tak se mělo jít přes (Starý) Bohumín, byl odpor, postavili to jinde, kde je dnes ten a kde Nový Bohumín. Chrudim byla snad ještě v roce 1848 správním centrem, celkem významné město, jenže asi o deset let dřív tam odmítli železnici, takže ji Perner postavil přes Pardubice, a jak to dopadlo. Chrudimský kraj zanikl, je tam dnes Pardubický. Diametrální rozdíl mezi městy v té době je vidět na historické mapě na mapách cz. A takových se najde ještě hodně.

          Takže je to proces zcela přirozený, kterému nemá cenu bránit. Pokud se mu nebudou v Německu bránit, tak je to do znační míry řešení problémů, protože se průmysl přesune do oblastí kde bude dostupnější levnější proud a přístupnější suroviny. Samozřejmě že to pár let vezme a i tak se jim bude hodit přestavět dost přehrad na přečerpávací elektrárny.

      2. Nereálné jsou na tom ty potřebné dotace, díky kterým by
        Nereálné jsou na tom ty potřebné dotace, díky kterým by byla elektřina v Německu už tak drahá, že by musela utéct minimálně polovina německého průmyslu a elektroauta by měla dražší pohon než nafťáky.
        Plus je také samozřejmě obří rozdíl ve vnitřní ekonomice a následně platech, jestli kupujete na vyrovnávání čím dál nebezpečnějších výkyvů OZE vlastní uhlí nebo cizí plyn.

      1. No, obávám se, že tak snadné to nebude. EE za hubičku
        No, obávám se, že tak snadné to nebude. EE za hubičku nebude, protože ten akumlátor si pořídí všichni a tedy cena bude podle toho vyvíjet. Krom toho, na tom nebudete lepe. Ekonomika půjde do hazjlu, takže můžete tak leda jako nezamětnaný, či zkrachovalý podnikatel láskyplně rozmlouvat se svým akumlátorem, protože MHD nepojede (je dotovaná), na nabití EV mít nebudete a stejně v tom obchodě nic nebude, protože zemědělci nebudou mít čím nabít elektrotraktory. Jestli chcete vidět tohle v praxi, zajeďte do KLDR, to je praktická ukázka toho, když pi*usové vládnou. A Kim je jen jeden, idiotů v Bruselu je spousta, nejen ožrala Junker.

        1. A kdo ty akumulátory a FVE jako bude instalovat těm všem?
          A kdo ty akumulátory a FVE jako bude instalovat těm všem? To si jako každý udělá sám? Nenech se vysmát. Sám řešíš vždy polovinu. U zdi, katastroficky. To že MHD nepojede je přeci dobře, ne? Aspoň ubyde dotací. Po tom aby dotace nebyly tu přeci každý hlasitě volá. A začít je třeba žrádlem. Aby každý věděl co stojí zrnko rýže.

          1. No a tom je demokracie. Vy máte jednu cca pětimiliontinu
            No a tom je demokracie. Vy máte jednu cca pětimiliontinu hlasu. Já také. Já chci aby MHD fungovala a nejsem závistivý. Mám dost a přeji to samé ostatním. Takže pokud těch slušných bude víc než těch komunistických zrůdiček, co jen závidí a jsou z toho frustrovaní, bude to fungovat.

            Dotace na MHD zrušit, to je věc k diskuzi. Nejsem z principu proti, ale bylo by dobré na to udělat referendum.

    1. Nebo naopak v roce 2030 bude na každém domě FV a ve sklepě
      Nebo naopak v roce 2030 bude na každém domě FV a ve sklepě akumulátor, protože to bude nejlevnější zdroj. Ve skutečnosti pravda je někde uprostřed. Co se týče Německa, hysterické zavírání jaderek, které mohly ještě desetiletí sloužit, bylo opravdu idiotské politické rozhodnutí. Ale obdobně idiotské, je přemýšlet o stavbě nových JE stávajících typů, protože je to už naprosto neekonomické.

  6. Prosím všechny, aby se uklidnili. Ministr Altmeier neříká
    Prosím všechny, aby se uklidnili. Ministr Altmeier neříká nic jiného než, že on osobně nesouhlasí se zrychlováním v současnosti platného plánu.
    V současnosti platný plán počítá v roce 2030 s 65% podílu OZE. O zbytek se mají přibližně rovným dílem podělit uhlí a zemní plyn. Výroba z uhlí tak má poklesnout ze současných ~220 TWh/rok na ~100 TWh/rok (z ~36% na ~16%).
    V emisích CO2 to znamená pokles o více než 100 milionů tun/rok, tj. zhruba o celou produkci ČR. Během 12 let, dříve než vůbec bude naděje, že by v ČR mohl být dokončen, byť jen jediný, jaderný reaktor.

        1. haha a kdo v těch firmách jako bude dělat? Jako že
          haha a kdo v těch firmách jako bude dělat? Jako že exhumujete zaměstnance z před dvaceti let a zaměstnáte je opět ve Škodě JS? A za socialistický mzdy? Na to vám dnes nekývne ani největší blázen. Trend je průměrná mzda 35 000Kč ! Pracovník v jaderném strojírenství nepůjde domů s almužnou dvaceti litrů! Vzpamatujte se. A i kdyby kapitalista někoho takového sehnal, tak proč by prodával dílo levněji než mírně pod tržní cenou? A inflace postupuje, takže každým rokem bude ta elektrárna dražší, kurva Kefalín DRAŽŠÍ!

  7. Já nevím, jestli něco zavřít, tak spíš uhlí, než to
    Já nevím, jestli něco zavřít, tak spíš uhlí, než to jádro… Ach jo. Typická politika, nejdřív vykřikují nesmysly, a když se ukáže, že nesmyslem se zeď prorazit nepodařilo, tak se kontruje dalším totálním nesmyslem…

    Chápu, že vzít teď zpět zavření jádra v Německu by asi stálo dost peněz, protože do těch elektráren se už delší dobu neinvestuje. Ale i tak se to vyplatí… Rozhodně je to lepší, než nechat běžet uhlí.

                1. O kousek nahoře Ti píšu, že na zavření jejich JE je už
                  O kousek nahoře Ti píšu, že na zavření jejich JE je už 30let pozdě. Je to dáno technologií.

    1. Zkus si Josefe zajet na prohlídku Cventndorfu. Je to
      Zkus si Josefe zajet na prohlídku Cventndorfu. Je to nespuštěná JE v (este)Rajchu. Když budeš mít štěstí, tak to budeš mít pouze za cenu dopravy jako já. A zeptej se kde všude je tam radioaktivní zóna. Zjistíš, že i elektrikáři na generátoru se pohybovali v aktivní zóně. Tak to jen na vysvětlení co se stavělo za reaktory na západ (a jih) od našeho železného ostnatého drátu. Zjistíš, že na okamžité uzavření těchto JE je už 30let pozdě a že Rakušáci se rozhodli správně TUTO JE nezprovozňovat. My zde oproti nim máme kosmickou technologii jak v JEDU, tak v JETE. Což zas nepochopili oni když nám blokovali přechody. Takže nehodnotit jejich postoj k JE bez detailní znalosti situace.

    1. Ono se ukazuje, že FVE na pouštích stojí za starou belu.
      Ono se ukazuje, že FVE na pouštích stojí za starou belu. Je tam horko, což panelům nesvědčí, a lítá tam písek a panely zanáší, což panelům opět nesvědčí. Navíc jsou tam extrémní denní změny teplot, což značně zrychluje materiálové stárnutí. To už spíš dává smysl nechat si poslat panely na oběžnou dráhou a koncentrovaným laserem to posílat dolů a tady tím pohánět generátor.

                1. Desertec chytil 2hou mízu a nejlepší je levná energie ze
                  Desertec chytil 2hou mízu a nejlepší je levná energie ze sahary pak už totiž planetě zbývá jedině vyhlazování 😉

                  desertec.org/

                  nejlepší solar je termosolar = zvrchu křemík zespod chladící trubky

                2. Jedině na výrobu syntetických paliv a jejich rozvoz
                  Jedině na výrobu syntetických paliv a jejich rozvoz tankery. Jinak by byly náklady na přepravu moc velké a neexistují „cesty“.

                3. Původní DESERTEC bylo nerealizovatelné monstrum, jenže
                  Původní DESERTEC bylo nerealizovatelné monstrum, jenže základní síť UCTE se už roztáhla až do Severní Afriky, Turecka, Španělsko a Maroko je dnes spojeno 4-5 400kV linkami, což znamená 2800-5000MW, spíš bych se klonil k vyššímu číslu, Turecko je zapojeno do kontinentální sítě 2.1-3GW, teoreticky můžeme do našich přečerpávaček schraňovat solární energii dopadající kdesi u Tel Avivu. Takže DESERTEC pomalu vzniká, ale bude vypadat zcela jinak než se původně myslelo. Co se tak pamatuji, tak dokonce by některé části řešily současné Německé problémy.

                  Podle mne je, jak jsem napsal, potřeba aby se část průmyslu přesunula na sever, možná to bude nový průmysl nevím. Ale hlavně je teď možná třeba spíš dobudovat a zrekonstruovat vedení a přidat na ně potahy, například Meppen – Emsland je z větší části připraveno na dva potahy, ale chybí na to poslední část vedení, takže je jen jeden vystrojen, z té pak vedou vedení s více potahy, takže tu chybí kapacita pro možná 1GW, který by se dal takto transportovat. Je to málo, ale je to celý blok JE.

                  Pak je taky třeba aby si změnili legislativu o přečerpávačkách a udělali ji takovou aby jejich využití bylo výhodnější než pružné výroby.

                  P.S. Na tom modelu zelené sítě se pořád pracuje. Simulátor je hotový, jestli máte zájem, víte kam napsat.

                4. no jistě vymysleli to stovky mozků narvali do toho milijardy
                  no jistě vymysleli to stovky mozků narvali do toho milijardy a Carlos vod fochu má jistě pravdu 🙂 šašku!! DESERTEC 1 bylo úchvatný šlechetný dílo kdyby severní afriku američan s rusem nerlozmldali 2011 😉

                5. Franto,
                  co vymýšlím? Jenom popisuji co se teď děje a to

                  Franto,
                  co vymýšlím? Jenom popisuji co se teď děje a to že UCTE se rozšiřuje do severní Afriky, Turecka, Blízký východ a svého času to chtěli synchronizovat s ruskou soustavou, část Ukrajiny je přepojena a jedná a plánuje se o přepnutí pobaltí.

                  Problém s přečerpávačkami v SRN je pak obecně známým faktem.

                  Ano, rok 2011 byl dost zlý, ale severní Afriku pomohly destabilizovat zejména GB a Francie, byť tedy se bavíme dnes jen o nestabilitě v Libyi, což je problém, ale pro energetiku ne tak zlé. Pro tu je třeba stabilní Atlas, tedy Maroko, Alžírsko, Tunisko. Tam se dá kombinovat výroba proudu a uskladnění v PVE.

                6. 2011 v severní africe měli prsty GB a Francie ?? to slyším
                  2011 v severní africe měli prsty GB a Francie ?? to slyším poprvý, japató? to mě zajmá 😉

                7. a co s těma trubkama budeš řešit?
                  a co s těma trubkama budeš řešit?

                8. spodní chladící „trupky“ na fv panelu chladí horní
                  spodní chladící „trupky“ na fv panelu chladí horní křemík aby se tolik nevohřejval a tolik mu neklesala učinnost. teplá kapalina slouží pak vohřevu teplý vody fbaráku. A na poušti by v noci kdy je tam kolem 0Céček mohla vytápět tu poušt :)) když tam nemaj baráky ale jen chatrče či iglů :))))

                9. A kolik by té H2O muselo být aby stačila celý den
                  A kolik by té H2O muselo být aby stačila celý den ochlazovat panel a co by musela vytápět aby se v noci ochladila na dostatečně nízkou teplotu? Co by si s tím barákem na poušti dělal? Nesmysl od A do Zet.

                10. v moři je spousty vody, jistě musel by se vytvořit systém
                  v moři je spousty vody, jistě musel by se vytvořit systém 😉 Ale furt lepší než 2050 stěhovat celou střední evropu včetně tebe do otroctví :)))

Napsat komentář