NĚMECKO: prodej elektroaut stoupl o 120 %

Jan Horčík - 16 Květen 2017

Prodej aut do zásuvky zažívá v celém světě vzestupy a výjimečně i pády. Pro Německo posledních čtyř měsíců platí varianta první.auto elektromobil BMW i3 Carbon Edition

Speciální Carbon Edition elektromobilu BMW i3 (33 kWh).
foto: BMW

Elektromobily i plug-in hybridy se v Německu prodávají o desítky i stovky procent více než za stejné období minulého roku. Nejspíš za to mohou i dotace na jejich nákup.

Za duben 2017 se v Německu prodalo 3587 elektromobilů (1413) a plug-in hybridů (2174). To je meziroční nárůst o 120 %. Podíl aut do zásuvky na celkových prodejích dosáhl 1,23 % a už třetí měsíc za sebou přesáhl 1,2 %.

Mezi nejprodávanějšími elektromobily tradičně vedou BMW i3 (357) a Renault Zoe (280). Slušně se dařilo i vozům Tesla, když si Tesla Model S připsal skóre 124 a Tesla Model X 73. Špatně na tom nejsou ani Kia Soul EV (223) a Hyundai Ioniq Electric (73).

Z dlouhodobých grafů jasně plyne, že prodeje aut do zásuvky v Německu jdou postupně pomalu, ale jistě nahoru. Německé automobilky navíc chystají řadu nových modelů, které by k elektromobilitě v následujících letech měly přilákat další nové zákazníky.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Volkswagen odškodní další majitele naftových vozů, od některých vadné vozy vykoupí. Je jich 80 tisíc

auto.ihned.cz/c1-65727740-volkswagen-odskodni-dalsi-majitele-naftovych-vozu-od-nekterych-vadne-vozy-vykoupi-je-jich-80-tisic

Ale jenom v Emerice, na Evropany hážou bobek.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

off

DIY solární VW busík co za slunečného dne nabije až 80 km. Zatím do toho dal jenom olověný baterky z golfovýho vozíku.
https://youtu.be/fGZ1zbqAGA0

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele Radovan

Paráda.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 54 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 15 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A co říkáte tomuto mutantovi?:-)
2014 SOLAR CAR - Solectria Force Electric Car With Solar
Nalezeno na ebay za 15500USD.

Slušná ptákovina :)

Když se dá solární střecha na novýho VW iBuzzíka tak by to nemuselo bejt špatný. Plocha je tam slušná. Těžiště bude pořád dole díky těžkejm bateriím :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele Josef

Ono v Německu nedává provoz elektromobilu moc smysl. Benzín i nafta tam stojí podobně jako u nás a elektřina je tam pro koncové uživatele dvakrát a vícekrát drahá. To pak nedává smysl, jezdit na elektřinu, provozní náklady totiž převyšují náklady u spalovacího auta. Samozřejmě si to koupí lidé, kteří mají na střeše obří fotovoltaické pole. Tam to smysl dává, ale to je bohužel zatím i na Německo poměrně úzký trh.

Obrázek uživatele Radovan

Souhlasím ve městech, ale jejich vesnice, zvláště v některých regionech, jsou doslova solární farmy, kolik baráků tam má fotovoltaiku na střeše. Tam jim to smysl dává určitě. Volí Makrelu (mně se ta přezdívka líbí, to není myšleno zle), ta chce Energiewende, tak se holt musí snažit. FVE, vítr, voda a elektromobilita.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 54 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 15 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Josef

Ale jo, to máte pravdu. Ale přesto je ten trh zatím docela malý... Na splnění vytyčených cílů je potřeba, aby si začali emobily kupovat lidé z měst.

Obrázek uživatele ozana

Vesničanů nejsou milióny?

---

Jezdím na proud, najeto prvních 61 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 66 tisíc km.

Obrázek uživatele Josef

Spíš ne všichni vesničani to tak mají a ne pro všechny je obecně elektromobil vhodný. A navíc jsou často chudší a elektromobil není zrovna levná hračka.

Obrázek uživatele ozana

I 100. nejchudší německý důchodce má více než průměrný český pracující.

---

Jezdím na proud, najeto prvních 61 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 66 tisíc km.

Akorát když nežije s tím důchodem v ČR tak je mu to prd platný. :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele Josef

To jistě.

Obrázek uživatele Radovan

:-) Měli jsme za komančů takové heslo, když se nás ptali, čím bychom chtěli být: Nezaměstnaný v USA.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 54 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 15 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prosím, existuje nějaké info nebo link na upgrade Nissan e-nv200 s delším dojezdem ? Děkuji

Slyšel jsem od známého někde od Ostravy, že vyvíjí super capacitory, které umí dlouhou dobu udržet vysoký náboj, prý několik dní.
Serioznost info neumím posoudit, neviděl jsem to, ale byla mi nabídnuta možnost nechat si do auta nainstalovat baterii těchto kondenzátorů k otestování.......

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dle sdělení zástupce Nissanu v ČR se o upgrade neuvažuje. Nelze dodatečnĕ vyměnit palubní nabíječku za silnější, nelze prý ani novější typ rádia nelze prostě nic a asi to ani hlavně neumí. Chtěl jsem si u nich zakoupit novou originální baterii nebo články ( na upgrade ) a to taky nejde ! Baterie není nikde skladem a o tom ze bych si svoji starou baterii ponechal nechtějí ani slyšet.

Obrázek uživatele Josef

Řešení existuje asi jediné, zkusit někde sehnat zbořený novější model. Řeším to přes kamaráda, který má firmu na likvidaci autovraků a má přístup do aukcí vraků u pojišťoven... Ale je to na dlouho, těch aut jezdí pár.

Aktuálně nikde v celé Evropě žádná havárka není, tedy vrak s baterkou. Hledám už rok a půl. Baterka je první co se z EV bouračky prodá.
Osobně zamýšlím koupit kompletního nebouranýho Leafa v Anglii, cenově vyjde rok 2014 cca 250 000 Kč, vzít z něj baterku a ještě zbyde komplet celý nepoškozený auto, který se dá rozprodat na ND. Takhle ta baterka vyjde levněji než nová v Nissanu.
NV 200 má totiž velký prostor tam co má spalovací NVéčko nádrž, tam se články krásně vlezou a hlavně váží jen málo přes 200 kg. NV s dvojitou baterií 48kw..........

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Obrázek uživatele Josef

Nu tak to bych být vámi mrknul na ojetiny do Japonska. Dovoz je sice drahý, ale lze s nimi domluvit lecos, třeba i vyndání a zaslání samotné baterie. Staré leafy tam lze koupit v přepočtu za 100000 Kč.

Díky za radu, ale má to malou chybu. Neumím Japonsky :)
Leafem koupeným v Anglii se můžu celou dovolenou vozit, ujistit se co jsem koupil a eventuelně vrátit a posléze s ním dojet domů.
Od baterky co mi japončík u nich z auta vykuchá nevím co můžu čekat a jak se říká Japonec až NAKONEC :)
No bude to chtít ještě promyslet, vzhledem k podpoře elektromobility v čr a ceně za nabíjení přemýšlím jestli raději elektroauto nehodit na strom a pak rozprodat zbytky z totálky a koupit mírně jetou Teslu, ještě s doživotním superchargerem.
Když člověk s nissanem zůstane vyset před Vystrkovem 5 km a řidič odtahovky ironicky pozdraví slovy ,,tak to je ta budoucnost,, a když Vám na parkovišti malují na skla znak Renaulta
mám chuť auto podpálit hned neboť mají pravdu že jsme renault.

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Obrázek uživatele Josef

No jo no. To je radost. Já zatím vždycky dojel :-) Ale jeden Leaf na srazu v Olomouci nedojel :D

Obrázek uživatele ozana

Dva blázniví studenti, co se ženou po dálnici 130km rychlostí, aby jim nezbylo tolik dojezdu jako loni. Tentokrát jim chybělo 1300m. No comment.

---

Jezdím na proud, najeto prvních 61 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 66 tisíc km.

Obrázek uživatele Josef

Já vím, je to vtipné :D

Obrázek uživatele ozana

Jen vysvětlení pro ostatní...

---

Jezdím na proud, najeto prvních 61 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 66 tisíc km.

to se někdy stane :( ale sraz v Olomouci byl moc fajn a za to L. Kaštovskému pocta a dík.

---

Nissan eNV-200 60tis km po Čr 30tis. po Evropě, domácí FVE, sol. kolektory, slabost pro obnov. zdroje.

Obrázek uživatele Josef

No mě se to málem stalo taky. Já počítal s posledním krátkým dobitím v Mohelnici, aby to bylo bezpečné. A ta stanice nejela... Tak jsem musel dojet až do cíle... Dojel jsem asi s 1,5 procenty baterky. Na jeden zátah to bylo asi 146 km. Kdybych nezajížděl do Mohelnice kvůli tomu nabíjení, bylo by to v pohodě. Zpátky jsem to pak vzal rovnou a v Hradci zbylo 5 % baterky...

Obrázek uživatele Josef

Nikdo to zatím nedělá.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zdravím Vás Jane. No je už známo,že první baterie v novém Leafu bude jen 40kWh a 60kWh bude nejdříve až příští rok. S tou nabíječkou bych byl také skeptický:-( A cena? Tím,že je pomalu jasné,že Bolt nebude velkou konkurencí,tak si myslím,že cena nového Leafu bude oscilovat lehce na 1 milionem korun ve výbavě Tekna. A uspěch by byl,kdyby Visia stála okolo 800 tisíc. Jirka

uzasny clanek. ve zkratce rekl asi tohle: cim vic se elektromobily dotuji, tim vic se prodavaji.

Speciálně to platí pro Tesla modely S a X :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Koukám, že dosluhující Nissan se do statistiky vůbec nedostal. Ze by všichni už vyhlíželi nový model? Snad se Nissan bude snažit prodávat lépe jak GM.Když se chce,jak říká, vrátit zpět na špičku.

Samozřejmě, že vyhlížejí nového Leafa. Záleží na tom, jakou baterku do něj Nissan dá a za kolik to bude. Případně jestli tam dá i 3fázovou palubní nabíječku, ale v to moc nedoufám. Jsem zvědavý jako malý kluk - podobně jako před 1.4.2016. :-)

---

Nissan Leaf 24kWh, 139.000 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vyhlížejí hlavně Teslu, protože vše ostatní jsou směšné parodie pro bezmozkovce bez "benzínek" ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Máte pravdu.Už jsem se lekl,že nám ji tady nebudete prezentovat. Tesla,jedině Tesla.Moc děkuji za Váš příspěvěk. Bez něho by jsme byli naprosto ztraceni ve světě elektromobility.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zdravím Vás Jane. No je už známo,že první baterie v novém Leafu bude jen 40kWh a 60kWh bude nejdříve až příští rok. S tou nabíječkou bych byl také skeptický:-( A cena? Tím,že je pomalu jasné,že Bolt nebude velkou konkurencí,tak si myslím,že cena nového Leafu bude oscilovat lehce na 1 milionem korun ve výbavě Tekna. A uspěch by byl,kdyby Visia stála okolo 800 tisíc. Jirka

Taktéž zdravím. Jo, a taky jako "třešnička na dortu" aby se autor Leaf Spy rychle naučil vyčítat data z nového BMS a nabídl aktualizaci. :-)

---

Nissan Leaf 24kWh, 139.000 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Až se dostanou do prodeje,jistě to nebude trvat dlouho. Nemyslím si,že by Nissan byl natolik nepřátelský vůči této aplikaci,že by nějak bránil její aktualizaci nějakou zásadní formou změny protokolů. Holt,musíme si počkat:-)

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupProdej pneu 100% online
185.66.36.26