Německo má víc obnovitelných zdrojů energie než klasických, ty ale přesto vyrábějí více elektřiny

redakce - 30 Listopad 2018

Výrobní kapacita německých větrných a solárních elektráren v roce 2017 dosáhla 112,5 GW, což je o přibližně 7 GW víc než instalovaný výkon všech konvenčních, zejména uhelných, plynových a jaderných elektráren v zemi. Větrníky a fotovoltaické panely z celkové výroby elektřiny v objemu 601 TWh dodaly jen zhruba třetinu. Uvádí to zpráva německého správce energetické sítě zveřejněná ve středu v Bonnu.

Větrníky a fotovoltaické panely z celkové výroby elektřiny v objemu 601 TWh dodaly jen zhruba třetinu. Uvádí to zpráva německého správce energetické sítě zveřejněná ve středu v Bonnu.
foto: pixel2013, licence CC0 Creative Commons

Markantní rozdíl je způsoben především tím, že obnovitelné zdroje jsou závislé na denní době a počasí, proto je jejich využitelnost podstatně nižší než u klasických elektráren, které mohou vyrábět elektřinu prakticky nepřetržitě. Toto omezení obnovitelných zdrojů se projevuje zejména v zimních měsících.

Například v lednu roku 2017 německé obnovitelné zdroje vyrobily jen 28,6 % elektřiny. Většinu z toho navíc dodaly elektrárny spalující biomasu. Větrníky o instalovaném výkonu 40 GW kvůli nepříznivým klimatickým podmínkám vyráběly v lednu řadu dní méně než 5 GWh. Klasické elektrárny tak z celkové spotřeby kolem 80 GW musely pokrývat více než tři čtvrtiny.

Zkušenosti Německa, které se rozhodlo odstavit postupně všechny své jaderné elektrárny a v době, kdy nefouká vítr a nesvítí slunce, si pomáhá uhelnými a plynovými zdroji, potvrzují význam jaderných elektráren nejen pro stabilitu dodávek elektřiny, ale zejména pro snižování emisí oxidu uhličitého.

Evropská komise požaduje, aby Evropa do 30 let přestala produkovat skleníkové plyny. Komisař pro ochranu klimatu Miguel Arias Cañete uvedl, že do roku 2050 musí pocházet 80 % proudu z obnovitelných zdrojů. Zbytek by měla zabezpečovat právě jaderná energie.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele ozana

Nová americká analýza zkoumající změny globálního klimatu byla vydána na Black Friday aby se s ní seznámilo co nejméně lidí.

https://www.kurzy.cz/zpravy/475258-vikendar-cerny-patek-prinesl-necekane-varovani/

https://www.youtube.com/watch?v=Snp2ca96nfM&t=1141s

https://nca2018.globalchange.gov/

https://weather.com/news/climate/news/2018-11-23-fourth-national-climate-assessment

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

čarovné slovné spojenie MOHLO BY!
otepliť; ochladiť; vzostup hladín; pokles hladín;
len také roztopenie ľadovcov v himalájach - je tam toľko vody? ak by príkrov zmizol, nastal by "rast" (nadmorská výška)?
a je oteplenie globálne vždy a všade? pretože relatívne nedávno boli alpské priesmyky bez snehu a ľadu VÄČŠINU roka, takže stúpol obchod medzi talianskom a čechami, nemeckom.
mohlo by je napríklad v popiske k počítaču - použitím káblov s obalom z PVC sa vystavujete kontaktu s olovom, podľa zákonov kalifornie spôsobuje rakovinu, poruchy u nenarodených detí, ďalšie poruchy reprodukcie - po manipulácii si umyte ruky!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mi je jedno kde se ochladí, zatím mi vadí, že je čím dále více vedro a že letos padly lesy. Tomu debilovi který to z důvodu svého kšeftu a svých zisků nevidí nakopat do gzichtu ať se mu v té kebuli rozsvítí. Prostě argumenty padly. Jelikož debil na ně zareagoval tak jak zareagoval, tak je neschopný elementárního lidského soucitu. Pro modlu groše v JEHO kapse udělá cokoli. Je třeba udělat cokoli aby toho nedosáhnul. Slova nepomáhají. Co je dalším logickým krokem?

- vedro? koncom mája/květen celkom riadne mrzlo;
- globálne je fšade;
- stav lesov v česku je daný výsadbou po kalamite v r. 1930 taký aký je a najskôr by sa mohol zmeniť po jednosto rokov.
- kopať do ksichtu potrebuješ ty. pretože tebe je groš prednejší. akurát to nepriznávaš :-(

Globální oteplování... neznamená všude, ale v průměru.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Arogantní debil. Najdi si své argumenty a neneguj mé.

a čo tak prášky?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

I ty Ti mohou pomoci. Dej pozor na předávkování.

takých chytrolínov ako ty nám sem pred 100 rokmi za trest poslali, ale oni to nprezentovali ako kultúrnu pomoc. zabudli, že zabudli pozdravit u vrbiček.

U OZE bych radši viděl reálnou zprůměrovanou výrobní kapacitu než tu potencionální, která sice působí hezky opticky, ale realita bývá jen její zlomek. Je sice moc hezké že ty technologie mají na víc, ale když příroda nedá tak prosté nedá.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bych chtěl vidět odkaz na ten zdroj. Tohle uvádí úplně jiný čísla:

oenergetice.cz/energostat/

I v lednu 2017 měly z OZE největší podíl onshore větrníky, ne biomasa. Navíc v lednu 2018 mají dvojnásobek, a největší podíl na výrobě elektřiny ze všech zdrojů vůbec... Celkově za letošek mají jen větrníky plus soláry 28 % z veškré výroby což mně přijde hodně slušný...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Větrníky mohou mít ještě jeden dopad: omezují proudění západ východ, ze kterého k nám jde nejvíce srážek.

neviditelnypes.lidovky.cz/klima-mohou-za-sucho-vetrne-elektrarny-d9k-/p_klima.aspx?c=A180913_173654_p_klima_wag

Za posledních 8 měsíců šlo do ČR pouze kontinentální proudění, Atlantik je skoro mrtvý. Dnes po dlouhé době jde konečně proudění od západu, ale potrvá jen pár dní.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Jéžiš, to je hrozný blábol ten článek. Tak primitivní demagogie a lidi to žerou. Kdysi jsem Neviditelného psa četl a jak se tak koukám na tenhle článek a na články z posledních dní, upadlo to hrozně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Určitě bych nenálepkoval článek podle toho, na kterém serveru se nachází. Článek je napsaný sice trochu vtipně. Nicméně vliv na proudění vzduchu větrné elektrárny mají, zákon zachování energie platí. Dnes už jsou větrné elektrárny i 200 metrů vysoké.

Obrázek uživatele Jan Veselý

To bych taky nedělal a nedělám to. Já nálepkuju server podle článků, které na něm jsou.
Poskočte si zcela určitě budete mít vliv na množství zemětřesení na světě. Vylezte na kopec, ovlivníte tím rotaci Země.
Vliv větrné elektrárny mají, ale bez pořádné kvantifikace je to bezcenná informace.
Třeba tohle je fakt demagogie nafukující marginálie do obřích rozměrů: "Jde například o větrné elektrárny, které v dobách letních sestřelují ptáky a trhají plíce netopýrům. V zimním období pak bombardují okolí kilogramovými kusy námrazy a bez ohledu na roční dobu citlivým osobám působí problémy stroboskopickým efektem a hlukem vrtících se vrtulí."

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je v článku také. Nicméně já jsem řešil západní proudění a množství srážek. Máte pravdu, nikde to není kvantifikováno. Nicméně úbytek západního proudění je fakt a úbytek srážek v ČR je také fakt. V následujících několika dnech má trochu pršet. Pokud v zimě nespadne větší množství srážek, tak příští rok bude sucho pořádný průšvih. A pokud za budou moci větrníky, tak se možná dočkáme i výzev k jejich odstranění.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A o Golfském proudu jsi již slyšel? Kolik energie s sebou nese? A to že oslabuje jsi nezaznamenal? No tak se div, že ty tlakové níže se hlot nad atlantikem nevyrábí. Ne jeden důvod proč by země měla být placatá, ale více důvodů přines. Teprve potom to dáme do modelu!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak přineste model ve kterém VtE ovlivňují transport vzduchu ve 2km a více. Urbanizace Evropy, likvidace Aralu coby gigantické zenerky klimatu, nebo jenom to že se změnila teplota vzduchu, o pár desetin stupně, může kompletně rozhodit srážky, buď zkondenzují příliš brzo, nebo pozdě. Osobně tu sázím na nestabilitu jestreamu a to že hranice byla letos nad Evropou, takže přes západní Evropu se stáčel vlhký vzduch dolů a přes Jadran se sem cpal horký vzduch z Afriky. V zásadě jsme na jižní Moravě měli letos převládající víte od Vídně/Bratislavy, takže horký a celkem suchý, naštěstí.

No konečně na to někdo přišel, za sucho můžou VE! A globální změny klimatu neexistují, změny v teplotě a proudění Golfského proudu jsou nic proti těm větrníkům. Bravo!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za sucho u nás můžou VE, částečně také odvodňování vody z krajiny - udusané pole těžkými traktory, narovnání říčních toků, zástavba, ...
Dříve se říkalo globální oteplování, nedávno se pojem změnil na globální změny klimatu. Existují, ale CO2 má jen malý vliv, jedná se o přirozený proces, který člověk může ovlivnit jen minimálně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To máš zcela pravdu. Letos a i příští rok bude hlavním hybatelem globálního oteplování lýkožrout smrkový. Tak šup do lesa zbírat jej.

Obrázek uživatele Josef

Za sucho mohou kumulované nízké objemy srážek v době posledních několika let, které nestačí doplňovat stavy podzemních vod. Posledních pár let prostě bylo podprůměrných a bude potřeba několik nadprůměrných let, aby se to otočilo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

K tomu je třeba vzít do úvahy že od roku 1950 jsme ztratili přirozenou zádržnou kapacitu asi 4 miliardy kubíků v půdě, to je ekvivalent vteřinového průtoku asi 126 kubíků po dobu jednoho roku! K tomu máme narovnaná koryta a zamezení rozlivu vody, to je hodně velký problém. Kdysi před lety jsem mluvil se starostou Lednice, když se jim naposledy přelila Dyje v Bulharech, tak trvalo asi dva dny než se v lese objevila hladina, lužní lesy zvládnou prý pojmout zhruba tolik co všechny přehrady do ochranných prostorů... Co je třeba je to, aby se zpomalil odtok z krajiny, obnovit rybníčky, odkoupit pozemky a zajistit to tak aby se před propustky pod silnicemi/železnicemi mohly formovat malé vodní plochy, byť dočasné, tak, aby se zpomalil odtok vody z krajiny.

Obrázek uživatele Radovan

Nejhorší na tom je, že opatření jsou jasná, poměrně levná a rychlá. Realizace žádná.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Až směšně jednoduchá...

Víte co je nejhorší? V našem městě vymýšlí kdejaký způsob jak zadržet vodu, respektive to byla část programu vítěze voleb, kterého obešli, nicméně myslím že skrz to o co v tom šlo se to prosadit podaří, ale pokud se tu zadrží voda tak je to o ničem, protože to se maximálně trochu lepší situace zvodní, ale mizernou situaci v řece to nenapraví. je třeba aby se vzpamatovali obce na malých tocích a obnovily se tam rybníky, nebo vznikly pod nimi alespoň retenční nádrže. Vzhledem k tomu co Brno dělá s tokem Svratky by pod ním měla být nějaká menší přehrada, jeden silnější déšť a Svratka šla na vodočtu v Židlochovicích o 10 kubíků nahoru.

Teď se prej už můžou stavět male rybníky bez povolení ;)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No na jezírko 3x2 metry jste jej snad nikdy nepotřeboval.

Jestli je to pravda, tak než tato informace probublá na potřebná místa a než se všechno rozjede... Jediné co jsem k tomu našel je z roku 2016, kde se to podle všeho nepotřebovalo na rybníčky do 100 kubíků a ve vzdálenosti 50 a více metrů od budov, ve kterých se dá bydlet. Ale takové jezírka jsou o ničem. Potřeba jsou rybníky alespoň kolem hektaru. Samozřejmě cokoliv je lepší než nic, ale mimo nejmenší toky to smysl mít nebude.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Každé jezírko u baráčku je přínos.

Předevčírem jsem to slyšel na ČT24 asi v událostech.

https://goo.gl/48nQEi

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele honza.t

(Za sucho u nás můžou VE) Kde jste na to přišel ???

V 18 století za to mohl bleskosvod (Prokopa Diviše)a dnes VE
Jak hluboko jsme Klesli ???

V roce 1759 postihlo celou střední Evropu nebývalé sucho. V Příměticích se však vesničané domnívali, že pravou příčinou tohoto sucha je Divišův bleskosvod, který rozhání mraky. Proto v březnu roku 1760 vnikli do zahrady přímětické fary, uvolnili zemnící řetězy a celou konstrukci bleskosvodu strhli a zničili.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Prokop_Divi%C5%A1

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No vidíš, a pak už zapršelo určitě.

Obrázek uživatele spetak

A zapršelo ???

Obrázek uživatele ozana

Od této události (do dneška) tam zapršelo už nepočítaněkrát ;)

---

Jezdím na proud, najeto 80 tisíc km. G-E STROMOS 8 let a 83 tisíc km.

Obrázek uživatele spetak

Jeeeeště že to sundali !!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdyžtak severozápadní proudění.
Jde hlavně o to, jestli velká výměna energie vzduchem mezi Arktidou a Saharou bude nadále probíhat dosavadním množstvím přez centrální Evropu, nebo díky dotacím v EU na tisíce a tisíce větrníků to poklesne, a vítr s mraky půjde raději víc přez Atlantické pobřeží Evropy a na druhé straně předkavkazkou část Ruska, takže to bude skutečný důvod sucha v Česku.

Obrázek uživatele Josef

O tom, že větrníky mají lokální vliv, není pochyb. Ale pochyboval bych, že mají nějaký významnější vliv na proudění na větší vzdálenosti jako je od pobřeží k nám do ČR. Zase tolik jich tam nestojí.

"O tom, že větrníky mají lokální vliv, není pochyb."

Jaké? Link na důkaz?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Josef

https://www.google.cz/search?q=vlive+VtE+na+lok%C3%A1ln%C3%AD+mikroklima&oq=vlive+VtE+na+lok%C3%A1ln%C3%AD+mikroklima&aqs=chrome..69i57.5432j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

A co lesy? Ty budou překážet ještě více. Já bych je vykácel :-)

Obrázek uživatele jurazhor

nezapomeň na lodě,jejich lodní šrouby určitě zastavují golfský proud

---

jurazhor

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je zapotřebí aby pluly vždy od severu na jih. Ať jej nespomalují.

Obrázek uživatele Josef

Lesy? Průměrný strom v lese má výšku tak do 20 metrů. Větrníky 150 metrů.

To byl sarkasmus.
Síly a objemy při generovaní větrů jsou tak obrovské, že bych to přirovnal k "ucpání" ropovodu Družba špendlíkem :-)

Obrázek uživatele Josef

Však já také netvrdím, že by to mělo mít nějaký významný vliv.

Aha, já to tak právě pochopil.
No jo, bral jsem to dle Vaší poslední odpovědi... nešel jsem do historie...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takze Merkelbaba nech ide na dochodok, lebo pokaslala vsetko co sa dalo a teraz je nutne zacat velmi rychlo stavat jadrove elektrarne. Otazne je ci ich niekto okrem Rusov a Cinancov este stavat vie. Problem je ze postavit novu JE zaberie aj 20-30 rokov. Takze do 2040 zadnu novu mat nebudu. Co s tym pani?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jj a ještě obyčejní Němci platí díky OZE nesmyslně vysokou cenu elektřiny, takže u nich nejsou elektromobily tak výhodné.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a čím udělala to co naznačuješ? proč by se mělo stavět jádro? kvůli Tvejm modrejm vočím?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dostudovat pojem "Energiewende" a dostudovat kompletnu energeticku problematiku, inak sa nemam s tebou o com bavit. Nechapem naco tu vypisuju ludia, ktory nic o teme nevedia ale musia nieco napisat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Inu a na co objevneho jsi při tom studiu došel? Že jádro je nejdražší a nelze komerčně pojistit? A že rozdíl ceny "kontraktu diference" zaplatí místo podnikavce spotřebovávajícího onu elektřinu bůhví kde daňový poplatník tady a teď? Kde je příkaz doby "za své soudruzi kapitalisté, za své". Nebo že účinnost je chabá a odpadní teplo zhuštěné do miliardtiny času přirozeného rozpadu se holt ze Země přirozeně v tak krátké době nevyzáří? Což je další polínko do vohně ke globálnímu oteplování? Včetně generování vodní páry jako skleníkového plynu?

Obrázek uživatele Jan Veselý

Začněte u sebe, máte hrozné díry ve znalostech.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ok takze v com? Ci len tak trolime aby rec nestala a vymadtili sme si ego?

Obrázek uživatele Jan Veselý

Třeba by bylo fajn přestat šířit tu kravinu o tom jak je Němcko závislé francouzském exportu.
Nebo si nastudovat něco o tom jaké jsou další obnovitelné zdroje energie kromě solární a větrné energie.
Nebo si nastudovat o tom jak přeprava biomasy ovlivňuje bilanci CO2.
Nebo o tom jaký je postoj německé veřejnosti k jaderným elektrárnám, už asi 30 let.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ono nie len ze je zavisle na dovoze ale aj na vyvoze (zdravim do CZ a PL). Treba si uvedomit ze do 4 rokov zavru vsetky atomky. Energiu nemaju odkial brat. Aj Nori ich poslali do kelu. Takze zostavaju iba frantici. Okrem toho ze zatvoria JE tak pribudnu EV. Na to veternicky a solar stacit nebude. Takze co urobia? Ano postavia si elektrarne na fosilne paliva tak ako to robia teraz. Lenze asi zistili, ze fosilne produkuju CO2. Biomasa ich nezachrani ako nad nezachranili biopaliva (nie nase lesy im nedame) takze hlupucki nemci si budu musiet el. energiu kupovat. Lenze toto sa vedelo aj pred 10timi rokmi. Stale dufam ze merkelbabu vykopnu a dosadia rozumnejsich ludi ale uz je asi neskoro.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Tady je srovnání vývoje výroby z OZE, uranu a fosilních paliv v Německu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No je to smutne. Energiu dovazaju asi od Francuzov a ich jadroviek.

Skoda, ze ten graf ukazuje instalovany vykon a nie realny. Dalej nerozumiem aky je rozdiel v tom grafe medzi renewable energy a wind and solar.

Podla mna pri fosilnych palivach skor pridavaju nez klesaju.

Obrázek uživatele Jan Veselý

No, ve skutečnosti měli Němci loni rekordně vysokou bilanci exportu elektřiny. Byli +54 TWh, jinými slovy to už je skoro tolik kolik spotřebuje celá česká ekonomika.
Konkrétně z Francie do Německa přiteklo 6.2 TWh z Německa do Francie přiteklo 2.2 TWh. Ale Francouzi dost často používají německá vedení na transport elektřiny do Švýcarska, když jim vlastní kapacity nestačí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No to je jasne lebo vyvazat musia nestabilnu energiu a dovazat musia tu stabilnu. Kazdopadne do par rokov idu zatvorit vela JE a som zvedavy co urobia v ich sieti EV. Nori sa na nich vykaslali takze zostavaju iba frantici. Nemci to zacinaju riesit spalovacimi elektrarnami. Otazne je co na ne nase pkuca, ze?

No ještě pořád neodstavili ty jaderné elektrárny zatím je jejich výkon 10 GW - to dělá roční výrobu 60TWh. Odstavené mají být v roce 2021/2022.

Když k tomu přidám cenu OZE v aukcích (už jsou na 60EUR na MWh) a tlak na snížení výroby z uhlí v celé EU, tak to s nima mos dobře nevidím. A protože jsme v čechách s nima spojeni, tak ani s náma - prostě oni udělají drahá rozhodnutí a nás to donutí zaplatit, protože jsme na stejné energetické burze.

Jinak pokud jste zvědaví = mrkněte na projekt https://www.electricitymap.org/ ukazuje moc pěkné grafy

Obrázek uživatele Jan Veselý

Budoucnost si můžete vymýšlet jakou chcete. Tady ovšem byla řeč o nesmyslech, které XMen tvrdil o současnosti. Držte se tématu.

Obrázek uživatele Josef

Mě fascinuje, jak si vždycky vydupete svou. O nevýhodách se nediskutuje, o nechtěných faktech taky ne a člověka pak do země zadupáváte na drobnostech typu E2Gas a podobných kravinách, které reálně nefungují a nikdo je ještě v průmyslovém měřítku nepoužívá a pravděpodobně ani v dohledné době používat nebude. Hlavně, když máte pravdu a prosadíte si tu svoji. I přes mrtvoly.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Co jiného mám dělat s člověkem, který šíří objektivní LŽI?
A taky už mě fakt štvou hlupáci a trollové a jejich svévolné měnění tématu diskuze, protože to aktuální se vyvíjí pro ně nepříjemným způsobem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ze vy nevidite celkovy obraz neznamena, ze niekto klame. Hlupak nie je ten, ktory nevie, hlupak je te,n ktory vediet nechce. Okrem toho pokial viem, tak sme stale v rovnakej teme.

Takze, mi prosim teraz objasnite ako chcu nemci nahradit JE, s tym ze musia nahradzovat aj tie fosilne, ktore mala nahradit prave JE. Podla statistik OZE vyrabaju energiu iba z 30% cize 70% ide:
-z JE (ktore idu vypnut do roku 2022), v 2017 vyrobili 76TWh
-z uholnych elektrarni (ktore produkuju CO2 a karcinogeny a na rozdiel od potenciane nebezpecnych JE zabijaju uz teraz - statistiky o tom si najdite), v roku 2017 vyrobili 148TWh vyroba z lignitu a 93TWh vyroba z cierneho uhlia
-z plnynu (ktory kupuju od zlych a zlych Rusov a ktory tiez produkuje CO2), v 2017 to bolo 87 TWh
-naviac z tych 30% OZE sa asi 30% pocita na biomasu, ktora sa spaluje a mozno je CO2 neutralna (co byt ale nemoze, lebo nemame perpetum mobile ani 100% efektivitu) ale tiez produkuje karcinogeny.

Cize cim nahradia tieto zdroje, ktore su bud nebezpecne, zdraviu skodlive alebo politicky nevhodne? Cim aspon nahradia atomky? Viac plynu? Viac uhlia? Alebo 2x tolko veternikov a rovno aj s bateriami (ktore vezmu neviem odkial) aby prebytky nemuseli riesit okolite siete ked im nahodou zafuka nejaky ten vetrik?

A ako nahradia tieto zdroje ked sa zacnu viac pouzivat EV?

Moj tip je plyn a uhlie. Co vas?

PS: Skuste odpovedat bez osocovania a ohovarania. Dakujem

Obrázek uživatele Jan Veselý

Nemám nic proti celkovému obrazu, ale to vás neopravňuje "trepať somariny". Jestli vás opravdu zajímá celkový obraz, tak je to jednoduché. Podle německé energetické koncepce je ve výrobě elektřiny cílem 35% podíl OZE v roce 2020 (loni 33%, letos to bude okolo 34.5%), 55% v roce 2030 a 80% v roce 2050. Teď se intenzivně řeší to, že se ta cílové hodnota pro rok 2030 zvedne na 65%, znamená to jen to, že se udrží současné tempo výstavby OZE.
Zbytek bude zajišťovat kombinace uhlí a plynu. Plynu by měli mít Němci dost, protože součástí Energiewende je i snižování spotřeby tepla v budovách (60% spotřeby plynu) a vypadá to, že se dobře rozjíždí nahrazování zemního plynu jako zdroje vodíku v průmyslových procesech (20% spotřeby) vodíkem získaným elektrolýzou v dobách, kdy je přebytek elektřiny z OZE. Takže budou mít i při snížení celkové spotřeby zemního plynu dostatek pro výrobu elektřiny, ideálně kogeneračně.
Mechanismus útlumu uhelné energetiky měl být původně zveřejněn teď v prosinci, ale je to odloženo na únor.

Obrázek uživatele Josef

Ano, nejlepší je osobní útok. Nazdar.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Neplakejte redaktoři, oni těch OZE postaví ještě více tak aby tu konvenční energii nahradili co se výroby týká. Já to také dělám doma stejně. Přepanelovat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No jasně a pak, když do toho dáš veškeré peníza a ještě se na 30 let zadlužíš, máš když fouká a svítí 300% potřebného výkonu a když v zimě v noci nefouká tak míň než 30%.
Takže kdyby to tak dělala většina států a nedalo by se kam exportovat a importovat tak nastane po celé Evropě temno.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ani keby ich mali 3x viac tak im to nepomoze. A naviac nechapem preco do toho este rataju biomasu. To je len potencialne obnovitelny zdroj energie. Mne to vychadza tak, ze keby tak 10x pocet veternikov a slnecnych elektrarni, tak sa ledva dostanu na aktualnu produkciu a to nehovorim o tom, ked sa zacnu viac vyuzivat EV.

No biomasu přestanem používat až se u ní do emisí začne používat spálané palivo na její dopravu. A najednou se z biomasy stane zdroj se srovnatelným dopadem jako plynová elektrárna.

Ale možná jsem jen moc velký pesimista, třeba se bude dopravovat elektrotruckem nabíjeným z jejího spalování.

Obrázek uživatele Jan Veselý

A to srovnání zní:
Přeprava přes půl zeměkoule udělá to, že měrné emise CO2 téhle biomasy budou cca poloviční oproti zemnímu plynu.
Přeprava na blízko je samozřejmě podstatně lepší.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Presne o tom pisem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No 10% už mají, no a jedou dále. Vo co de?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Že už jednu z nejdražších elektřin na světě, za víc jak dvojnásobné ceny pro domácnosti než v Česku.
Takže se jim tam vyplatí provozovat elektroauta taky skoro nejmíň na světě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No maju ale stavaju to kolko? 20 rokov? Namiesto toho mali radsej investovat do jadra a novych technologii. Napr. do uzavretia palivoveho cyklu a kompletneho vyuzitia jadroveho odpadu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Se probuď. Nikdo němcům nedovolí obohacovat uran nad úroveň řeťězové reakce. Existuje něco jako mezinárodní smlouva.
Každá nezávislost je drahá. Jen při ní dlouhodobě nevznikají externality které nejsou započítány do těch Tvých ekonomistických úvah. Ta drahá elektřina je ve výsledku sakra levná pokud vezmeš v úvahu zbytečné výdaje na zbrojení!

Nebo do fotovoltaiky. To už by měly 100% účinnost :-)) Asi tak, jako ty JE, které produkují "bezpečný odpad" :-)

Vidim X-mane, že fandíte jaderné energetice. Já moc ne, maximálně tak udržovat co máme, než bude více akumulace pro FVE a VE. Mohu se zeptat, kde je například v Evropě jedno fungující regulérní úložiště jaderného odpadu?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nepovedal by som, ze som zrovna nejaky extremny fanusik JE. To uz skor som fanusik fuzie ale tej sa asi nedozijem. Skor ma stve, ze par slnieckarov rozhodlo, ze sa budu JE zatvarat a nebude sa investovat do tejto technologie dalej. Co sa tyka toho odpadu tak to je vlastne iba palivo pre ine reaktory. Bohuzial ich vyvoj je uz v podstate zatrhnuty. Namiesto skladovania sme mohli energiu ziskavat dalej. Najhorsie je ze to ukoncenie JE vlastne nikto nedomyslel presne tak ako biopaliva. A teraz uz zaciname vidiet prve dosledky, kedy sa plnia varovania, ze OZE nie su plne schopne nahradit JE a tak sa na ich mieste musia pouzivat fosilne elektrarne, ktore sa mali zatvarat namiesto jadrovych.

Obrázek uživatele Josef

A k čemu by bylo? Nejvíc se nasměju, až si Německo a všichni tihle pošahanci nastaví všude větrníky a FVE za nehorázné prachy a k tomu obří úložiště apod. a pak někdo konečně vymyslí funkční fúzní elektrárnu a všem udělá totální čáru přes rozpočet.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Fajn, já již na jadernou fůzi čekám 40 let co mi ji slibovali poprvé ve škole. Před pěti lety jsem se rozhodl že dál čekat nebudu a využiji tu dostupnou co zde máme a je v pro mne bezpečné vzdálenosti. Postavil jsem si FVE, nyní dělám akumulaci. Až přijdou s funkční fůzí, tak jim ukážu jaký že to Kalousek je jednička a dále si budu spotřebovávat svou energii získanou ze slunce. Nasrat, nezájem. Neumí máknout, tak dopadnou jako videoformát Video2000. Také byl lepší než VHS ale holt přišel pozdě.

Obrázek uživatele Josef

Já mám taky FVE s akumulací do 20 kWh baterky. A víte co? Stejně to i při přepanelování pokryje max 90 % spotřeby. Zbytek potřebujete ze sítě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nepotřebujete, chcete.

Jenom tak pro informaci - jak velký výkon má ta FVE, kolik za rok vyrobí, a kolik byli celkové náklady - FVE, baterie...

Tedy pokud se s námi o tyto informace chcete podělit

Obrázek uživatele Josef

5 kWp, celou roční výrobu ještě nemám, 115000 Kč kompletní sestava FVE bez panelů, včetně baterie, střídačů, regulátorů, a hlídání po internetu a kontroly baterie (vše Studer z druhé ruky, ale stále s 8letou zárukou) a s montážním materiálem, panely 5 kWp 27000 Kč z druhé ruky. Moje práce: k nezaplacení. ;)

20 kWh úložiště, to musíte elektřinou i topit? Pro běžnou spotřebu to musí přeci s velkou rezervou stačit na několik dní.

Obrázek uživatele Josef

Ani ne? Nějak se neomezujeme. Kapacita úložiště je 22,5 kWh, využívám ovšem jenom 2/3 kvůli životnosti, takže nějakých 15 kWh a k tomu máme běžnou spotřebu domácnosti asi 12 kWh denně. Neomezujeme se. FVE není primárně k tomu, abych byl nezávislý, ale abych ušetřil. K tomu nedává smysl se omezovat jak v Somálsku.

Takže roční spotřeba elektřiny cca 4.5 MWh
Roční výroba cca 5 MWh
A pokrýváte z vnějších zdrojů jen zimní období.

a v kalkulačce EON spočítaná cena elektřiny za rok 22000,

Ve standardních cenách máte úsporu přes 17000 ročně - to je návratnost celého řešení pod 8 let.

Gratuluji, asi jste první člověk, kterého reálně znám, u koho to dává ekonomicky smysl bez dotací.

Obrázek uživatele Josef

Vím, měl jsem štěstí. Ale ve skutečnosti je návratnost ještě o něco horší, protože úspora bohužel není lineární a některé platby, třeba za jistič, prostě platit musíte tak jako tak.

Já mám starou chalupu (kamenné metrové zdi) a 8,4 kWp (3f 3x2,5kWh) zelený bonus.
Za rok 2010 jsem vyrobil 8,5MWh, spotřeboval 2MWh a dokoupil 2,4MWh.
Ukládal jsem pouze do 80l boileru v poledne, přes spínací hodiny... Pak jsem instaloval Wattrouter a hodnoty se obrátili. Již nepouštím ČEZu 75% z vyrobeného, ale kolem 30% (v létě nebylo kam ukládat).
Za rok 2014 jsem vyrobil 9MWh, spotřeboval 6,6MWh a dokoupil 1,9MWh.
To už jsem měl 1000l aku.nádrž a topil do radiátorů (proto ten nárůst spotřeby).
Již rok a půl nabíjím elektro převážně z FVE, takže ty letní měsíce odevzdávám ČEZu již méně.

Stačilo by mi bateriové úložiště 2-3kWh, které by pokrylo noc, hlavně kdy je drahý tarif. Plánoval jsem LiFePo4 od GWLPower.
Jaké máte baterie?

Obrázek uživatele Josef

Z Norska ze zbořeného EV Peugeot Partner.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Až někdo vymyslí funkční a ekonomicky použitelnou fúzní elektrárnu, tak bude jen dobře.
Ale přiznám se, že jsem vůči tomu skeptický a nesouhlasím s tím, že by se jen čekalo na to až to bude.
Důvodem mého skepticismu je, že fúzní reaktor bude v konečném důsledku jen technicky velmi náročný zdroj tepla, kde bude se bude muset reaktor vypořádat s vysokými teplotami, tlaky, horkým plazmatem, tokem neutronů, ... a bude prakticky použitelný jen jako velký centralizovaný zdroj.
Proti tomu máte už dnes v měřítku desítek až stovek GW/rok produkovaných zdrojů elektřiny fungujících s obyčejnými materiály (sklo, křemík, uhlík, ocel, hliník) za běžných tlaků a teplot, které se vezou na zkušenostní křivce, protože jsou to modulární tovární výrobky, a jsou škálovatelné od jednotek W až do GW instalací.

Je sice nutné souhlasit s tím, že fůze nám prozatím stále unikala a platí o ní vtip už cca přes 60let - že první fůzní reaktor je vzdálen cca 30 - 50 let.
Každopádně, koho tématika zajímá, mohu jen doporučit tuto sice hodně dlouhou, ale za to výbornou prezentaci, po jejímž shlédnutí i realista jako já, ve skrytu doufá, že jsme mnohem blíž, než se zdá.
Breakthrough in Nuclear Fusion? - Prof. Dennis Whyte
https://www.youtube.com/watch?v=KkpqA8yG9T4

Jsem velký optimista, ale dřív jak za 30 let to nevidím. Zatím je rekord v udržení plazmatu 6 minut, ITER za 10+ let má mít 15 minut, na tom videu z MIT je to SPARC? Ten je sice malý a "levný", ale také počítá jen s desítkami sekund a my se potřebujeme dostat alespoň na dny.
Další věc, že žádný z těchto fúzních techonlogických demonstrátorů (ITER, SPARC, Wendelstein 7-X...) nemá generátor elektřiny, takže ani až budeme mít energetický zisk po dostatečně dlouhou dobu, tak nemáme vyhráno.
V neposlední řadě jsou tu stále neposedné neutrony, které ničí stěny zařízení.

Josef ty stále věříš na next big thing, která bude vládnout všem. To je takové to centralistické komouššké myšlení o věcech, které nelze naplánovat. Hospodáři, ale musí plánovat a pracovat s něčím reálným a ne si jen snít na schůzich nad internetem plnýho slibů od vědců, že už prej snad za 50 let to bude. :)))
Věř dál, víra hory přenáší... a vědci slibujou protože potřebujou vejplatu.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Reálně tady a teď je FVE. Sám si ji nainstaluji, sám si k ní dodělám akumulaci z dnes běžně na trhu dostupných komponent. Jádro je právě ta Tvá komoušská centralistická úvaha kterou tak odmítáš.

A ještě mi prosítě ukaž, kde přesně propaguju nějaký jádro ať je obrázek kompletní? :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kuk = Jan Horčík

Kafky taky hned na všechno skočej :))
A ty si kerej, komisař Derrick nebo slečna Márplová? :)))
http://images3.memedroid.com/images/UPLOADED70/5974c41f0172f.jpeg

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

To je jednoduche, mu ji "jmenem civilizace" (teda pardon, lasky a pokroku) zakazou...

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Jan Veselý

Přijde nějaký šťoura a zeptá se na cenu.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilBUS2BUSNabíječky elektromobilů Circontrol