Německo chce dotovat nákup elektromobilů 5000 eury

Prodej elektromobilů v Německu nejde tak, jak by si automobilky představovaly. Německý spolkový sněm proto jedná o možnosti podpořit jej dotací 5000 euro pro každého zájemce.

Elektromobil BMW i3 u nabíjecí stanice
foto: BMW

Nedávno jsme psali, že Volkswagen v Německu postaví nabíječky na 12 000 parkovištích. Aktuální ofenzíva koncernu v oblasti elektromobility je obdivuhodná – nejnovějším přírůstkem je nový Volkswagen Passat GTE.

Problém je, že Němci samotní zatím elektromobily ani plug-in hybridy nekupují. Za červen 2015 se v Německu prodalo 1842 aut na baterky, tedy víc než dosud rekordních 1562 z prosince 2014. Celkově za rok 2015 je to zatím 5366.

Tristní počty na to, že Německo chtělo mít do roku 2020 na silnicích milion elektromobilů. Teď už s tím nepočítá. I navzdory tomu ale odpočívadla v Německu budou mít povinně rychlodobíječky a Volkswagen postaví nabíječky na 12 000 parkovištích.

Kromě toho se už delší dobu mluví o tom, že se Německo chystá podpořit nákup elektromobilů pro firmy. V průběhu následujících měsíců tak nejspíš budou schváleny jak dotace na nákup elektromobilů jak pro firmy, tak i jednotlivce.

A když už je bude mít i Německo, jak dlouho bude trvat než dorazí k nám?

Focus.de

11 Comments on “Německo chce dotovat nákup elektromobilů 5000 eury”

  1. Já bych naopak řekl, že
    Já bych naopak řekl, že prodeje EV jdou lépe, než by si automobilky přály. Akorát je potřeba všude říkat, jak není zájem. Největší komedie je, jak se renomované automobilky snaží léta zvýšit dojezd, neboli dát tam větší baterku. Kdyby měl nissan reálný dojezd 200km. určitě by mi dnes nestála v garáži tesla…

    1. podla mna ich nepusti cena.
      podla mna ich nepusti cena. chcu sa vpratat do urcitej ceny a technologie, veria vlastnym nezmyslom o rozpravkovom dojazde a dodavatel baterii nepovoli s cenami. k tomu si treba domysliet ten byrokraticky moloch, ludi vo vedeni ktorich dolezitost zavisi na viere v ich dolezitost a k tomu celumu to nejake fluidum jebnutosti megakorporacii, ktora ich brzdi rovnako ako malopodnikatela s nedostatkom penazi ktory sa do toho nema ako pustit a ked predsa, ledna preda aby ako tak ustrazil stratu, to vies zakaznik repta, ale nezaplati pol mega, kedze ich nema. svet nie je gombicka a ty trepes rovnako ako kazdy kym nezistis aka je realita skutocne tazka pre kohokolvek, bez spiknutia ci iluminatov.

  2. Drahé pro erár, ale
    Drahé pro erár, ale chvályhodné. Nejde přece jen o peníze, Němci chtějí zkrátka co nejdřív přejít na elektromobilitu, tak dělají pobídku. Když na to mají, tak co tomu lze vytknout? Nic, taky máme různé dotace, i jiné státy mají různé dotace. Navíc flotila elektromobilů, která se bude nabíjet v noci, to je sen rozvodné sítě – skvělý odbyt pro noční proud, gigantická baterie, navíc dokonale decentralizovaná. Energetická bezpečnost a soběstačnost v kostce. V budoucnu se navíc může na elektromobilitě postavit i zpětná dodávka do sítě, pro případ nouzového výpadku. Stát tedy nevyhazuje peníze z okna, v podstatě si kupuje malou baterii do každé domácnosti. Je to dotacím na zateplení domů, ekologické kotle či fotovoltaiku podobnější, než to na první pohled vypadá. Takže nechte počty na Spolkovém sněmu, oni mají větší rozhled:-)

    Než naši politici zezelenají, tak tady uplyne ještě tak 10-15 let, bohužel.

Napsat komentář