Prodej elektromobilů v Německu nejde tak, jak by si automobilky představovaly. Německý spolkový sněm proto jedná o možnosti podpořit jej dotací 5000 euro pro každého zájemce.
Nedávno jsme psali, že Volkswagen v Německu postaví nabíječky na 12 000 parkovištích. Aktuální ofenzíva koncernu v oblasti elektromobility je obdivuhodná – nejnovějším přírůstkem je nový Volkswagen Passat GTE.
Problém je, že Němci samotní zatím elektromobily ani plug-in hybridy nekupují. Za červen 2015 se v Německu prodalo 1842 aut na baterky, tedy víc než dosud rekordních 1562 z prosince 2014. Celkově za rok 2015 je to zatím 5366.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Německý řetězec Aldi staví síť nabíječek pro elektromobily
Česko-německé dopravní fórum oživuje bilaterální projekty
Německo schválilo poplatky na dálnicích, elektromobilisté ušetří
Tristní počty na to, že Německo chtělo mít do roku 2020 na silnicích milion elektromobilů. Teď už s tím nepočítá. I navzdory tomu ale odpočívadla v Německu budou mít povinně rychlodobíječky a Volkswagen postaví nabíječky na 12 000 parkovištích.
Kromě toho se už delší dobu mluví o tom, že se Německo chystá podpořit nákup elektromobilů pro firmy. V průběhu následujících měsíců tak nejspíš budou schváleny jak dotace na nákup elektromobilů jak pro firmy, tak i jednotlivce.
A když už je bude mít i Německo, jak dlouho bude trvat než dorazí k nám?
Já bych naopak řekl, že
Já bych naopak řekl, že prodeje EV jdou lépe, než by si automobilky přály. Akorát je potřeba všude říkat, jak není zájem. Největší komedie je, jak se renomované automobilky snaží léta zvýšit dojezd, neboli dát tam větší baterku. Kdyby měl nissan reálný dojezd 200km. určitě by mi dnes nestála v garáži tesla…
podla mna ich nepusti cena.
podla mna ich nepusti cena. chcu sa vpratat do urcitej ceny a technologie, veria vlastnym nezmyslom o rozpravkovom dojazde a dodavatel baterii nepovoli s cenami. k tomu si treba domysliet ten byrokraticky moloch, ludi vo vedeni ktorich dolezitost zavisi na viere v ich dolezitost a k tomu celumu to nejake fluidum jebnutosti megakorporacii, ktora ich brzdi rovnako ako malopodnikatela s nedostatkom penazi ktory sa do toho nema ako pustit a ked predsa, ledna preda aby ako tak ustrazil stratu, to vies zakaznik repta, ale nezaplati pol mega, kedze ich nema. svet nie je gombicka a ty trepes rovnako ako kazdy kym nezistis aka je realita skutocne tazka pre kohokolvek, bez spiknutia ci iluminatov.
Drahé pro erár, ale
Drahé pro erár, ale chvályhodné. Nejde přece jen o peníze, Němci chtějí zkrátka co nejdřív přejít na elektromobilitu, tak dělají pobídku. Když na to mají, tak co tomu lze vytknout? Nic, taky máme různé dotace, i jiné státy mají různé dotace. Navíc flotila elektromobilů, která se bude nabíjet v noci, to je sen rozvodné sítě – skvělý odbyt pro noční proud, gigantická baterie, navíc dokonale decentralizovaná. Energetická bezpečnost a soběstačnost v kostce. V budoucnu se navíc může na elektromobilitě postavit i zpětná dodávka do sítě, pro případ nouzového výpadku. Stát tedy nevyhazuje peníze z okna, v podstatě si kupuje malou baterii do každé domácnosti. Je to dotacím na zateplení domů, ekologické kotle či fotovoltaiku podobnější, než to na první pohled vypadá. Takže nechte počty na Spolkovém sněmu, oni mají větší rozhled:-)
Než naši politici zezelenají, tak tady uplyne ještě tak 10-15 let, bohužel.
Tak nevím?
Tohle mě
Tak nevím?
Tohle mě připadá jako dotace německému automobilovému průmyslu.
Povoluje něco takového EU?
Problém by byl akorát
Problém by byl akorát kdyby ta dotace platila pouze na německé vozy :o)
To je dotace pro
To je dotace pro kupujícího ne pro výrobce!
Hezký názor. 🙂
To je asi
Hezký názor. 🙂
To je asi podobné jak když se u nás přidělují dotace na kotle ÚT.
Když nebyly dotace, tak kotel stál 45000, když se dotace rozdávaly, tak najednou ten stejný kotel stál 60000. Kouzlo hodné Davida Copperfielda.
přesně, opět korupce
přesně, opět korupce dává peníze automobilkám, který předvádějí záměrně předražená, neschopná elektro-auta
takže automobilky ještě
takže automobilky ještě na svých podvodech vydělají, úžasné
Prémiové Německé značky
Prémiové Německé značky Už dostaly peníze na vývoj elektromobilů.
BMW, Mercedes,VW vydělávají miliardy, přesto dostali od spolkové vlády 1 miliardu na vývoj akumulátoru.( na konci videa )
https://www.youtube.com/watch?v=l1vSeLu2wcE
Dotace při nákupu (obdoba šrotovného ?) Spotřebitel rozhodne kterou značku podpoří svým nákupem .
No, jako obvykle to bude
No, jako obvykle to bude trvat hooodně dlouho, jestli někdy vůbec… Osobně by mě stačilo, kdyby u nás masivně podpořili výstavbu rychlonabíječek (a tím nemyslím jen jednu na lokaci). Uvidíme, jak bude úspěšný Trandpark.