Německo bude investovat €1 mld. do lokální výroby bateriových článků

Jan Horčík - 14 Listopad 2018

Německá vláda bije na poplach. V době, kdy naprostá většina výroby baterií pro elektroauta pochází z Asie, chce, aby do roku 2030 lokální výroba v Německu a Evropě zastávala 30 %.auto Northvolt továrna evropa Německo baterie výroba

Northvolt je jedním z projektů evropské výroby baterií, které jsou už rozjeté. Další chce Německo významně podpořit - a zachránit tak domácí a možná i evropský automobilový průmysl.
foto: Northvolt

Čína a Spojené státy dnes hrají v oblasti výroby elektromobilů jasný prim. Evropskému automobilovému průmyslu, jehož srdcem je právě Německo, tak hrozí významné nebezpečí.

Jedním z klíčů k úspěšné výrobě elektromobilů jsou baterie. A právě ty se dnes z převážné části vyrábějí v Asii. Německo chce snížit závislost svou a Evropy na dovozu baterií z Asie.

Německý ministr financí Peter Altmaier proto aktuálně představil několikaměsíční plán na podporu výroby baterií v Evropě. "Výroba by měla začít co nejrychleji," řekl podle agentury Reuters. V Německu by výroba bateriových článků mohla začít už v roce 2021.

Altmaier dále dodal, že Německo chce v tomto ohledu spolupracovat s dalšími evropskými zeměmi) a že je již v kontaktu s Polskem, Francií a Rakouskem. Zájem o výrobní podporu má údajně několik konsorcií firem.

První konkrétní rozhodnutí o investicích má být hotové už v prvním čtvrtletí příštího roku. Jestliže Volkswagen opravdu chce "pomoct elektromobilitě stát se mainstreamem", nemůže Německo ztrácet čas.

Jak už jsme zde na Hybrid.cz v minulosti několikrát zmiňovali: výroba baterií bude pro 21. století to, čím byla ropa pro století dvacáté. Místopředseda evropské komise Maroš Šefčovič odhaduje, že globální hodnota trhu s bateriemi bude v roce 2025 až 250 miliard eur.

Stojaté evropské vody nicméně nejsou tak stojaté, jak by se na první pohled mohlo zdát. Své továrny na baterie tu už připravují společnosti Northvolt či TerraE. Také Volkswagen uvažuje o stavbě vlastní evropské gigatovárny. Pozdě, ale přece!

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

Sovětský svaz - náš vzor! Soudruh ministr rozhodl, plánovací komise odkloní miliardy, státní podniky začnou plnit závazky a stavět. Jo.... a ovčan to zacvaká.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 68 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hlavně, že se to rozhýbe. V techničáku nových aut to napsaný nebude!!

LOKÁLNE - to mi pripomína NIEKDAJŠIE PRIDRUŽENÉ VÝROBY na jrd/jzd všade vyrábali niečo pre armádu - truhlíky, plachty, ... a "odzbrojením" zmizol istý finančný príjem.
ak sa splní proroctvo slepého mládenca o BEV ako "slepej" onej, potom tí "lokálni" skrachujú ako naše družstvá.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

:):):) ...prej JZD.
Když dnes Němec řekne lokálně, tak tím myslí v Německu nebo sousedících státech.

Zachraňme neschopné tlučhuby...
Další miliardy eur na podporu Volkswagenu?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak když evropská j"elita" celou dobu (už skoro desetiletí kvikotu) trvá umanutě na tom, že továrny na baterie musí stavět automobilky, i když v Asii, kde jim to jde globálně nejlíp, to samozřejmě staví elektrotechnické a chemické společnosti.

Varta, BASF a Ford.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolBUS2BUSAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilProdej pneu 100% online