Německé kraje startují druhou fázi rozvoje elektromobility

Slavnostní přehlídkou jednotlivých partnerů v projektu elektrifikace automobilové dopravy ve spolkové zemi Severní Porýní-Vestfálsko (SPV) byla završena první regionální fáze. Hlavní metou i do budoucna zůstává důraz na a , který má místní vědě a průmyslu umožnit hladký přechod ze špičky na elektromobilní průmysl. foto: TILI Czech Republic

Düsseldorfské náměstí Joahnesse Raua hostilo v neděli 31.7.2011 na tucet informačních stánků a představilo 20 elektrických pick-upů, sportovních kupé či . Cílem jednodenní akce, které se zúčastnili i experti na elektromobilitu z , bylo seznámit veřejnost s pokračováním spolkového regionálního projektu „e-mobilität-NRW“.

Ten v současnosti čítá na 50 partnerů z 25 různých míst, kteří dohromady disponují více než 200 a 480 . Jedná se o jeden z celkem osmi spolkovou vládou podporovaných zemských projektů na cestě k ambiciózním cílům německé v roce . Viz. Německo chce milion elektromobilů do roku 2020.

V první fázi, která byla zakončena v červnu 2011, se na tomto cíli v podílely mimo jiné tyto subjekty – Dopravní podnik Bochum (hybridní v celém regionu VRR); automobilka Ford (projekt ColognE-mobil); Cáchy (městská e-mobilita „E-Aix“); Krefeld (4 hybridní sběrové vozy Mercedes-Benz-Rotopress), Essen (výstavba „Stromschnelle“); Smartlab (projekt kartového managementu „ladenetz.de“).

Podle ministra hospodářství SPV, pana Harryho K. Voigtsbergera, disponuje oblast Rýn-Porůří „nejlepšími podmínkami co do referenčního regionu pro německou elektromobilitu.“

Jeho kolega, ministr životního prostředí SPV, pan Johannes Remel, připomněl důležitost a přínosy elektromobility pro takto silně průmyslové regiony: „Elektromobilitu chceme od počátku pojmout jako obnovitelnou dopravu, jako důležitý přínos do naší strategie ochrany ovzduší.“

Pro druhou fázi projektu, která potrvá od léta 2011 do roku 2015, bude spolková vláda dotovat výzkum a vývoj částkou okolo 100 milionů eur. Do roku 2020 pak SPV chce být prvním evropským plně elektromobilizovaným regionem – počítá se zde s 250 000 .

Podle , ředitele , představuje projekt e-mobilität-NRW výzvu pro další státy: „Většina světových měst již disponuje plánem pro zavádění čisté elektrizované automobilové dopravy. Nyní nastává čas pro konkrétní řešení na regionální úrovni.“

je z hlediska koncepčního rozvoje elektromobility zatím nejdále hlavní město , které na základě podrobné studie proveditelnosti vypracované společností TILI v tomto roce provozuje pilotní projekt elektromobility.

„Rozšíření elektromobility za hranice měst na úroveň krajů je důležitý krok nejen k pozvednutí místního průmyslu, ale též k rozšíření jejich jízdního dosahu a tím umožnění plného využití jejich výhod. V TILI jsme přitom schopni nabídnout rozvoj této technologie na obou úrovních i díky možnosti komunikovat s německými kolegy,“ dodává Studeník.

tisková zpráva

Napsat komentář