Německá vláda není spokojena se stavem rychlonabíjecí sítě v zemi. Vyhlásila proto tendr na vybudování 1000 nových „superchargerů“.
foto: EnBW
Za „supercharger“ se v tomto případě považuje taková nabíjecí stanice, jejíž nabíjecí stojany mají min. výkon 150 kW a místo je do budoucna snadno rozšiřitelné.
Německo se zjevně inspiruje společností Tesla a její sítí nabíječek Tesla Supercharger. Tato síť je kontinentálně jednotná a jednoduchá k využívání.
To je dnes hlavní problém sítě nabíjecích stanic v Německu. I přes mnohé snahy o standardizaci a sjednocení jde o silně roztříštěný systém jak co se týká operátorů, výkonu, tak i systémů využívání a placení.
Německá vláda to chce s pomocí nově založeného Národního centra pro nabíjecí infrastrukturu spravit (NOW). Vyhlásila proto tendr na stavbu 1000 nabíjecích míst dle jasně definovaných standardů a v předem známých termínech.
Johannes Pallasch, šéf NOW, říká, že jde o zásadní posun paradigmatu. „Musíme překonat selhání trhu,“ řekl doslova. Vládní program je postaven tak, že soukromé firmy zůstanou operátory nabíjecích stanic.
S vládou však uzavřou kontrakt, který jim pomůže překlenout období, během kterého nebudou nabíječky profitabilní. Německo se totiž připravuje na masivní elektromobilní boom.
Ten je v zemi patrný už několik měsíců. Hlavní nápor má ale přijít od září, kdy Volkswagen začne prvním zákazníkům dodávat po mnoha odkladech dlouho očekávané elektromobily Volkswagen ID.3.
„Musíme překonat selhání trhu“ 😀 😀 😀
Kupředu levá,
„Musíme překonat selhání trhu“ 😀 😀 😀
Kupředu levá, že soudruzi z národně socialistické německé dělnická strany.
Správně stát by měl podnikat v infrastruktuře a na ní
Správně stát by měl podnikat v infrastruktuře a na ní pouštět provozovatele..
je celkem zvlastni ze se podobneho nechytl treba CEZ, oni maj
je celkem zvlastni ze se podobneho nechytl treba CEZ, oni maj tu moznost vybudovat relativne levne neco co se casem stejne vybuduje ale roztristene ruznyma firmama, tak jako byli donedavna super business cerpacky, tak v pristim desetileti bude super businessem prave sit nabijecek, a zajistemim celeho retezce (vyroba/distribuce/prodej elektriny) je idelani stav jak na tom vydelavat co mozna nejvice
a at me nikdo netvrdi ze na to nemaj lidi kteri by byli schopni jim tohle cele nejen navrhnout a postavit, ale i vyvynout vlastni vyrobu takovych nabijecek, neb to jsou radove desitky milionu za vyvoj (klidne i reverznim inzenyrstvim) a pak si muzu takove nabijeci stojany sam vyrabet jak Bata cvicky po stovkach a za doslova pakatel, statni moloc CEZ a paberkuje s 22 a 50kW dobijeckama u kterych se chvastaj cenou za stojan ve statisicich z dotaci, Tesla stoprocentne nema na 250kW V3 Supercharger cenu vyzsi nez vyzsi jednotky tisic dolaru za kus, takze radove treba 200 tisci korun + pripadny platebni system ktery na stojan fakt nevyjde vic nez na 20-30 tisic, je to jen automatizovana kasa prijimajici platebni a clubove karty jakou ma kdejaky obchudek
Co vam na tom prijde zvlastni, ze se toho nepustil? Pokud tu
Co vam na tom prijde zvlastni, ze se toho nepustil? Pokud tu moznost ma postavit levne a rychle dnes, tak ji zrejme bude mit i o par let pozdeji, kdy mozna bude i nejaka realna poptavka po nabijeni.
Vybudovat rozashlou sit rychlonabijecek je dneska ekonomicky solidni nesmysl – byla by to kracka pro par lidi, co by povetsinu casu stala prazdna a zapadavala prachem…
narazel jsem na to ze za stovky tisic kupuji 50kW stojany od
narazel jsem na to ze za stovky tisic kupuji 50kW stojany od jinych firem, pritom gigant jako CEZ by si je byl schopnej navrhnout a vyrobit sam i pro podstatne vetsi nabijeci vykon 😉
Co vas vede k domnence, ze CEZ by je byl schopny vyvinout a
Co vas vede k domnence, ze CEZ by je byl schopny vyvinout a vyrobit levneji nez vyrobci, kteri vyrabi v radove vyssich mnozstvi?
To je prece jasne, grafik (toho urcite uz maji) vyflusne
To je prece jasne, grafik (toho urcite uz maji) vyflusne nejakou designovou krabici a ten 150kW spinany zdroj do toho pres vikend vyflusne Franta, co v pracovni dobe odpojuje neplaticum elektromery. Vzdyt schemat na spinany zdroj se povaluje po netu hafo…
Pardon, nedalo mi to.
No vida jak to jde. A nam ujede vlak.
No vida jak to jde. A nam ujede vlak.
Neujede, u nás žádný vlak není 🙂
Neujede, u nás žádný vlak není 🙂
Tady nejsou ani koleje.
Tady nejsou ani koleje.
To ale vůbec nevadí. V německu budou ty nabíječky stejně
To ale vůbec nevadí. V německu budou ty nabíječky stejně prázdné. U nás by bylo ideální, kdyby si EV koupili lidé, kterým se to vyplatí a mohou nabíjet doma. A rychlonabíjčky se stavěli na komerční bázi.
Ten už dávno ujel, před 40ti lety jezdilo TGV 270Km/h. U
Ten už dávno ujel, před 40ti lety jezdilo TGV 270Km/h. U nás jsme se dostali na současných úžasných 160Km/h. Za dalších 20let se dostaneme na ještě úžasnějších 200Km/h…… a tak je to se vším českým.
Jojo. „Skoda hovorit“ jak se rikalo Favoritu.
Jojo. „Skoda hovorit“ jak se rikalo Favoritu.
Určitě bude vítězem Ionity, aby se už tak absurdnímu
Určitě bude vítězem Ionity, aby se už tak absurdnímu nápadu přidalo na absurdnosti.
No lepší než ABB, které na 100 kW (to samé na 175 kW)
No lepší než ABB, které na 100 kW (to samé na 175 kW) nabíječce neumí nabíjet 2 auta po 45 kW.
Přesně tak, to je technická tragédie ABB. Fakt nechápu,
Přesně tak, to je technická tragédie ABB. Fakt nechápu, proč když někdo láduje na CCS nad 80% baterie, jede mu to 10kW, tak já nemůžu na Chademo nabíjet zbytkem výkonu. Fakt totální selhání, ubohost nejen ABB.
No a co by nám pak prodávali příště?
No a co by nám pak prodávali příště?
Většina aut má i do 90 % výrazně vyšší nabíjecí
Většina aut má i do 90 % výrazně vyšší nabíjecí výkony než jen 10 kW. Ono to rozdělení DC výkonu nebude tak jednoduché. Rozhodně to nepůjde nijak dynamicky.
Kupříkladu nabíječky Delta to umí, ale pak máte na 62 kW nabíječce na CCS i CHAdeMO maximálně 25 kW, což je prostě málo (osobní zkušenost – na CHAdeMO se prakticky nenabíjelo – stav baterie 98 % a moje CCS jelo maximálně 25 kW).
To samé Tesla Superchargery – také umí výkon rozdělit jen na polovinu.
Tesla SCh nerozdeluji vykon na polovinu ale daleko plynuleji.
Tesla SCh nerozdeluji vykon na polovinu ale daleko plynuleji. Dvojice jsou stavene z nekolika (6ti?) mene vykonnych modulu.
Verze 3 už to nedělí.
Verze 3 už to nedělí.
Je (nebo alespon bylo) to po 20kW modulech.
Je (nebo alespon bylo) to po 20kW modulech.
.
.