Největší rychlonabíjecí stanice ČEZ je v nákupním centru Královo Pole v Brně

Síť rychlonabíjecích stanic ČEZ je dnes srovnatelná s většími řetězci klasických čerpacích stanic a čítá celkem 200 stanic. Za posledního 1,5 roku se tak svým rozsahem zdvojnásobila.

Rychlonabíjecí stanice ČEZ v nákupním centru Královo Pole v Brně disponuje čtyřmi stojany.
foto: ČEZ

V prostorách krytého parkoviště Nákupního centra Královo Pole v Brně byla zprovozněna čtveřice veřejných rychlodobíjecí stanice pro elektromobily provozovaná Skupinou ČEZ. Více stojanů nemá žádná z lokalit dobíjecích stanic ČEZ.

Objem elektřiny odebrané v síti veřejných rychlodobíjecích stanic Skupiny ČEZ v průběhu 1. čtvrtletí letošního roku meziročně vzrostl o více než 54 %, na téměř 600 tisíc kWh. Odběry v březnu, který byl z větší části poznamenán vyhlášeným nouzovým stavem v České republice, činily více než 158 tisíc kWh, což je o 13 % meziročně více.

Dosud tento primát držely se třemi stanicemi Vestec u dálnice D0 a pražský Vypich. Počet veřejných dobíjecích stanic v barvách ČEZ se tak během posledního 1,5 roku zdvojnásobil. Více než 140 jich umožňuje rychlé dobíjení.

Standardem v síti rychlodobíjecích stanic ČEZ je stojan ABB umožňující nabíjení všech typů a značek elektromobilů. Stojan je vybavený DC konektory s nabíjecími standardy CHAdeMO a CCS o výkonu až 50 kW.

Součástí nabídky dobíjecí stanice je také AC nabíjení se standardním konektorem Mennekes, který umožňuje nabíjení s výkonem až do 22 kW s dobou dobití větší části baterie do 2 hodin.

„Počet elektromobilů v České republice překonal hranici 3,5 tisíce, když jen za první tři měsíce letošního roku přibylo hodně přes 800 e-aut. Je jasné, že poptávku po veřejném dobíjení dynamicky rostoucího počtu vozů dnes už plně zvládnou pokrýt jen lokality se dvěma a více stojany. Právě na takové lokality se budeme chtít cíleně zaměřovat. Do konce roku bychom chtěli překonat hranici celkových 250 stanic v naší síti. Odhadujeme přitom, že objem elektřiny odebrané letos na našich stojanech prolomí hranici 3 milionu kWh. Jsme rádi, že výstavbu sítě můžeme zčásti financovat díky prostředkům z dvojice grantů evropského programu Connecting Europe Facility, v jehož výzvách ČEZ v minulosti uspěl. Díky tomuto grantu se podařilo instalovat i kvarteto stanic v NC Královo Pole,“ říká Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie ČEZ.

Síť veřejných dobíjecích stanic Skupiny ČEZ, která už se svým rozsahem vyrovnává větším řetězcům klasických čerpacích stanic, začala vznikat v roce 2012. Od té doby se ze zelených stanic s logem ČEZ stal jeden ze symbolů této formy ekologické dopravy.

Za loňský rok u těchto stojanů načerpaly elektromobily celkem 1 963 523 kWh elektřiny, což je ekvivalent 54 542 plných dobití elektromobilu střední třídy s kapacitou baterie 36 kWh. Zároveň jde o téměř 105% nárůst oproti roku 2018, kdy v celé síti „dobíječek“ elektrická auta načerpala 959 115 kWh.

Celkem loni e-auta zastavila u stojanů ČEZ k dočerpání energie ve 153 612 případech. V České republice je aktuálně registrováno více než 3700 elektromobilů (jen za letošní první tři měsíce roku 866 e-aut, březen 2020 byl s 266 novými registracemi suverénním historickým rekordmanem).

V provozu je v Česku celkem 412 profesionálních veřejných dobíjecích stanic – na jednu dobíjecí stanici připadá cca 9 elektrických aut (tj. optimální poměr, který drží i země s rozvinutým nasazením elektrické trakce v dopravě). Tržní podíl ČEZ s 200 stojany činí 48 %.

tisková zpráva

37 Comments on “Největší rychlonabíjecí stanice ČEZ je v nákupním centru Královo Pole v Brně”

    1. Ano, ten by se hodil! Taky Český Krumlov, Jindřichův
      Ano, ten by se hodil! Taky Český Krumlov, Jindřichův Hradec, Prachatice, to všechno jsou u nás v JČ okresy, kde není jak DC nabíjet. Věřím, že v mnoha jiných krajích je to podobné. Ale ČEZ ještě docela staví, jsou tu jiní, kteří by měli přidat.

      1. Na potvroru stavi CEZ vetsinou tam, kde uz neco funguje a just
        Na potvroru stavi CEZ vetsinou tam, kde uz neco funguje a just v me blizkosti neni vubec nic. Vse vzdalene minimalne 1,5-2 h jizdy. A to mam cip od CEZu ca. 3 roky. Kazda kWh je sakra draze zaplacena. Nastesti ted bez poplatku, ale take bez uzitku.

        1. Možná je paradoxně prolém ta dotace. Takže se moc
          Možná je paradoxně prolém ta dotace. Takže se moc nezamýšlí nad tím, kde to postavit, aby byla obsazenost a nějaký rozukný profit v dohledné době. Nic je k tomu nenutí, takže je spíš prioritou vyčerpat dotaci a postavit těch nabiječek tolik, co přikazuje podmínka dotace. Je jedno, kde budou.

          A nebo je důvod ten, že v těch „bílých místech“ není penetrace EV nějak vysoká at y nabíječky by zely prázdnotou. resp. by byla jedna nabiječka pro pár aut, což je luxus, který si nemohou dovolit. Kdo ví? Když si vemete, že průměr na jednu stanici (což jsou většinou dva stijany) a je nějakých 30-35 kWh, tak to je nic. Ty méně vytížené klidně mohou být na tom podstatně hůř, to může být za týden jeden malobaterkáč 🙂

          1. Treba maji malou fantazii a nevedi, ze lide s EV uz jezdi
            Treba maji malou fantazii a nevedi, ze lide s EV uz jezdi jinam nez kolem komina. A take cizinci muzou jezdit do CR. A kdyz na takove trase z hranic do Prahy si nikdo nenabije, tak co je to zajima. Asi tam sedi stejni experti jako v Eonu co jeli do Nizozemi bez cipove karty.

            1. No právě, že když je nezajímá ekonomika provozu, tak to
              No právě, že když je nezajímá ekonomika provozu, tak to naflákají bez nějakého velkého přemýšlení, prostě tak, aby jakž-takž zaplnili mapu a pokryli nějaké ty silnice, co jsou v podmínkách dotace. Pokud by to stavěli klasicky na kšeft (byť s vědomím, že to bude opravdu vydělávat až později), tak by to možná stavěli s rozumem.

                1. Proč ne? Pokud by se jim to vyplatilo… Tesla dotace na
                  Proč ne? Pokud by se jim to vyplatilo… Tesla dotace na nabiječky nedostala a staví je.

                2. Copak CEZ vyrabi EV a na podporu prodeje by instalovala
                  Copak CEZ vyrabi EV a na podporu prodeje by instalovala nabijecky? Trochu mene satiry.
                  Nedavno tady byl clanek o vytizeni nabijecek.

                3. Vytíženost nabiječek ČEZ je hodně malá, tak 2 auta za
                  Vytíženost nabiječek ČEZ je hodně malá, tak 2 auta za den.

                4. Tim jste si sam odpovedel na vasi predchozi podloudne
                  Tim jste si sam odpovedel na vasi predchozi podloudne polozenou otazku, „Proc ne?“

                5. To je fakt… takový ten začarovaný kruh 🙂
                  Ale jak jsem

                  To je fakt… takový ten začarovaný kruh 🙂
                  Ale jak jsem psal, v těchto začátcích nelze čekat hned profit. Těžko posoudit, jak by to bylo bez dotace…

                6. Dotace jsou prostredek statu prosadit nejaky zamer. Stat muze
                  Dotace jsou prostredek statu prosadit nejaky zamer. Stat muze prosadit zamery ruzne. Treba v zakonech a nic ho to nestoji. Treba ze zamestnanci maji narok na placenou dovolenou. Nebo ze v nedeli nesmi neco byt v provozu, treba kamiony na silnici. Takove prosazovani lidi berou jako OK, i kdyz to nekdo financne pociti jako naklady. Ekvivalent z druhe strany jsou dotace, stat chce neco prosadit ale nema paku to nekomu nalozit jako bremeno. Tak nastupuji misto bice sladkosti. Udelas li to, dostanes prachy. Ale kde jsou penize viditelne, tam nastupuje zavist, proto nekdo dotace nenavidi, ale ty prikazy, ktere nekdo podle zakona musi strpet a vynalozit na to svoje penize bere jako ok. Proc? Vzdyt je to stejny princip.

                7. To je věčná debata… dotace a jejich přínos, co dotovat,
                  To je věčná debata… dotace a jejich přínos, co dotovat, v jaké výší a pod. Co jeden chválí, pro jiného j eblbost, nezavděčí se stát všem. Můj názor je co nejméně dotací, protože ty ve výsledku tu službu jenom zdražují. Už jsem to slyšel třeba o FVE. A koneckonců, ty prachy na dotace se musí odněkud vzít. A pokud projdou „dotačním kolečkem“ přes prostředníka, část se jich zákonitě „ztratí“ a nebo cíleně zmisí někomu v kapse. Tím pádem na tu boholibou službu toho zůstane méně. Nebylo by lěpší, kdyby ta služna byla namísto z dotací placená trhem? Nic by nemizelo, nikdo by se nanapakoval. Ale to je dnes skoro až kacířská myšlenka, bohužel… všichni jenom natahují ruku na dotace, od EV, přes FVE, nabiječky a spousta a spousta jiných, našlo by se toho.

                  Prostě se mi to nelíbí a závist to není. Jak jsem psal, „někdo moudrý“ usoudí, že je dobré dotovat to a to, přitom ale to může být blbost. Vy jste příznivec EV, tak pro vás jsou dotace do této oblasti správné a přijatelné, to chápu. Nic to ale nemění na faktu, že dotace jsou prostě špatné z principu. Ale, bohužel, uý je bereme jako normální 🙁

                8. Jen se nebojte, stat ty dotace do EV bere jako investici. Az
                  Jen se nebojte, stat ty dotace do EV bere jako investici. Az to bude uplne bezne auto, stat si to vybere v danich zpet. Ale ten benefit statu zustane. Cisty vzduch a hlavne tuzemska energie bez ztracenych miliard do importu. To jsou velke zisky pro statni kasu. Platby za spotrebovanou elektrinu se nekolikanasobne protoci v ekonomice a vsude ciha dan. Ty honosne domecky v Dubaji budou stat mozna pak i u nas.

                9. Tesla to ma a mela jako hlavni tahak pro prodeje jejich aut,
                  Tesla to ma a mela jako hlavni tahak pro prodeje jejich aut, bez site Supercharger by ty prodeje nikdy nemeli tak velke jake je maji, proto taky zpocatku bylo nabijeni „dozivotne“ zdarma, proste obri PR ktere jim zajistilo tu pozornost a prodeje

          2. A pak na to „bílé“ místo postaví „chytře“ stojan Olife a
            A pak na to „bílé“ místo postaví „chytře“ stojan Olife a je vymalováno – viz Strakonice nebo Skihotel Nové Město n.M. To je jako by tam nepostavili nic a bílé místo zůstává … !! To pojedu raději do obce Sněžné na Vysočině, kde je 6 Mennekesů a 50 kW eFacec (viz foto EVmapa), platba platební kartou 5 Kč/kWh a majiteli budu ještě děkovat!

          3. Je to trochu jinak. Nyní je většina stavebních kapacit
            Je to trochu jinak. Nyní je většina stavebních kapacit rychlonabíječek napřena na dotační tituly, protože je všichni 3 poskytovatelé získali a ty tituly moc nepočítají s byrokrady a posranci, takže stavební řízení a jeho jednoduchost a časová náročnost je nezajímá. Zajímá je pokrytí tahů a dodržení počtu kusů a termínu spuštění.
            Takže chápu 4 rychlonabíječky v OC v Brně, což je křižovatka cest na všechny 4 strany v ČR a tudíž i uzel z hlediska Slovenska a Rakouska. Jedno řízení je lepší než 4.
            Takže podobně jako u SC Tesla se rychlonabíjčky z EU dotací staví a umísťují z hlediska EU a návaznosti na okolní 3 země, ne z hlediska krajů a okresů v ČR.

  1. Standardní nastavení volby „Zasílání upozornění na
    Standardní nastavení volby „Zasílání upozornění na email“ můžete nastavit na stránce svého profilu.Standardní nastavení volby „Zasílání upozornění na email“ můžete nastavit na stránce svého profilu.Standardní nastavení volby „Zasílání upozornění na email“ můžete nastavit na stránce svého profilu.http://www.hybrid.cz/userStandardní nastavení volby „Zasílání upozornění na email“ můžete nastavit na stránce svého profilu./14193/editStandardní nastavení volby „Zasílání upozornění nStandardní nastavení volby „Zasílání upozornění na email“ můžete nastavit na stránce svého profilu.a email“ můžete nastavit na stránce svého profilu.Standardní nastavení volby „Zasílání upozornění na email“ můžete nastavit na stránce svého profilu.Standardní nastavení volby „Zasílání upozornění na email“ můžete nastavit na stránce sStandardní nastavení volby „Zasílání upozornění na email“ můžete nastavit na stránce svého profilu.vého profilu.Standardní nastavení volby „Zasílání upozornění na email“ můžetStandardní nastavení volby „Zasílání upozornění na email“ můžete nastavit na stránce svého profilu.e nastavit na stránce svého profilu.Standardní nastavení volby „Zasílání upozornění na email“ můžete nastavit na stránce svého profilu.Standardní nastavení volby „Zasílání upozornění na email“ můžete nastavit na stránce svého profilu.tandardní nastavení volby „Zasílání upozornění na email“ můžete nastavit na stránce svého profilu.Standardní nastavení volby „Zasílání upozornění na email“ můžete nastavit na stránce svého profilu.Standardní nastavení volby „Zasílání upozornění na email“ můžete nastavit na stránce svého profilu.http://www.hybrid.cz/user/14193/editStandardní nastavení volby „Zasílání upozornění na email“ můžete nastavit na stránce svého profilu.Standardní nastavení volby „Zasílání upozornění na email“ můžete nastavit na stránce svého profilu.

      1. idelane kombinovat 🙂 je to takova mala vodni elektrarna
        a je

        idelane kombinovat 🙂 je to takova mala vodni elektrarna

        a je docela s podivem, ze se tohle neobjevilo mnohem drive, vykon asi nebude kdovyjak velkej i v pripade ze by se to udelalo mnohem lepe stejne jako vodni turbiny primo do tubusu a s automatickym regulacnim ventilem, ale pro kutily k barakum by se to asi dalo prodavat i jako stavebnice 😀

        1. Hodim do kalkulacky nejaky model. Prsi 10l/(hxm2). Strecha
          Hodim do kalkulacky nejaky model. Prsi 10l/(hxm2). Strecha 100m2, vyska strechy 5m. Kolik to energie? Behem hodiny to odpovida 50.000Nm, to je necelych 14 Wh. Ztraty budou nekde pres 50%. Navic strecha 100m2 ma 2-4 svody a tak v kazdem svodu bude vykon mene nez 5 Wattu 2 dny v tydnu. A co s 5 W pri napeti 12V? Vyroba H2 na zimu :-).
          To je lepsi koupit 10W solarni panel, ten da vic.

    1. Mam 75kWh baterku a nabijecka 50kW me osobne staci. Vyjedu z
      Mam 75kWh baterku a nabijecka 50kW me osobne staci. Vyjedu z domova s 500km a i kdybych mel ten den najet 1000km, tak si 1,5h najdu. U SuC bych usetril mozna 1h. Na internetu vydrzim mnohem dele a v aute mam 15 palcovy monitor s internetem. Me ta 1 h navic krk nezlomi. Ale urcite jsou lide kde plati time is money.

      1. Tak já mám taky v TM3 75 kWh baterii, tedy možná že teď
        Tak já mám taky v TM3 75 kWh baterii, tedy možná že teď využitelná kapacita po upgrade cca 70 kWh. Pravda je že se zabavím a pracovat můžu taky na cestě, ale jsou auta se 100 kWh a těm by slušely rychlejší, byť je jasné že 50 kW stojí polovinu 100 kW. Při slušném pokrytí budou lidi preferovat rychlost nabíjení nad dojezdem u firemních vozidel. Byť nabíjení doma u soukromých osob bude dominantní ( je to tak i u mne ).

Napsat komentář