Největší plavidlo, které kdy lidé postavili, si objednal Shell

Jan Horčík - 11 Leden 2017

V jihokorejském městě Geoje se už od roku 2011 staví největší loď světa. Prelude FLNG vyrobily loděnice Samsung Heavy Industries a Technip pro naftařskou společnost Royal Dutch Shell. Jde dlouhá 488 metrů a široká 74 metrů, výtlak činí 600 000 tun.auto Shell Prelude FLNG loď zpracovávající zemní plyn

Loď Prelude FLNG je vysoká 105 metrů a dokáže ustát cyklóny kategorie 5 (nejvyšší, rychlosti větru přes 252 km/h)
foto: Shell

Prelude ale nebude vozit naftu, nýbrž zkapalněný zemní plyn. Pro srovnání, americké letadlové lodě třídy Nimitz mají výtlak něco přes 100 000 tun. Prelude FLNG se chlubí výtlakem více než pětkrát větším. Na její výrobu bylo využito 260 000 tun oceli. Loď dokáže zkapalňovat zemní plyn přímo na moři.

Na celé lodi se využívá 17 km řetězu s 24 500 články. Přenos zemního plynu bude probíhat při teplotě -162 °C, půjde tedy o kryogenickou kapalinu. Robotické ruce, které se o to postarají, se testovaly ve Francii. Po celé lodi se proplétá 450 km potrubí. Obří nádrže na zkapalněný zemní plyn () připluly až z Dubaje.

Servisní střžedisko lodi se nachází v australském přístavu Darwin. Na stavbě největšího plavidla v historii se podílely tisíce lidí ze čtyř světových kontinentů. Loď se přitom skládala dohromady podobně jako stavebnice . Jen v mnohem větším měřítku.

Celková cena za stavbu největší lodi historie může dosáhnout až $12,6 mld. Za rok loď zpracuje tolik zemního plynu, kolik by stačilo pro město větší než je Hong Kong. Očekávaná životnost lodi je minimálně 25 let. Na vodu byla loď spuštěna už koncem roku 2013, ale zpracování zemního plynu má začít teprve letos.

Otázkou je, zda se její provoz a stavba vůbec vyplatí. Původní plány na dovoz levného zemního plynu z USA do Evropy totiž narušují nové možnosti Ruska, ale také dalších světových hráčů, jako je například Írán.

Shell
 
Obrázek uživatele Radovan

Royal Dutch Shell zjevně s elektromobilitou nepočítá :-)
Nebo nepočítala, když TO zadávala ke stavbě.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 2/2014 najeto 44 tisíc km, elektrokolo Agogs Silver Go, domácí FVE, ohřev vody solárními panely, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu najeto 11 tis. km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak ono plyn se v autech pouziva minimalne, za to treba na vyrobu elektriny ho jde spousta, nebo na topeni....

To se pak nesmime divit, kdyz se ruzne skupiny snazi propagovat jezdeni na CNG atd. Nezalezi na tom co je nejlepsi volbou pro dopravu budoucnosti, ale na tom kdo do ceho zainvestoval.

---

Elektromotorista cekatel.

Úžasný co lidi dokážou vyrobit za kolos!
Výška 100 metrů! Který z mrakodrapů u načas tyto má?

Proč tu loď dělali?
Proč se servisní středisko lodi nachází v australském přístavu Darwin, když to mělo/má vozit plyn z USA do Evropy???

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá

ta loď asi bude plyn nosiť z austrálie do juhovýchodnej ázie. Austrália bude mať v najbližších 2 rokoch na export oveľa viac plynu ako USA.
Jeden z projektov: https://www.chevronaustralia.com/our-businesses/gorgon#

Obrázek uživatele Josef

Ale vyplatí. Ta loď je pojištěná proti zvratům na trzích...

pokud si jim ta lod nevyplati, tim lip

Také vám přeji vše nejlepší

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicPůjčte si elektromobil TeslaPůjčte si elektromobil Tesla Model X!Prodej pneu 100% onlineKariéra EVC Group
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?